Şimdi Ara

~ Toyota Auris’e Yeni Şanzıman ~ (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: HQDaios Daha Az
1 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 1 Misafir - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
71
Cevap
0
Favori
11.709
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • çoğu markanın tam otomatik araçlarını kullanan biri ve MMT kullanıcısı olarak,

    MMT nin eski tip 4 yada 5 ileri tam otomatiklerden çok daha konforlu, sorunsuz, kontrol edilebilir,

    çok daha az yakıt tüketen ve performansa olumsuz etkisi olmayan bir şanzıman olduğunu söyleyebilirim.


    MMT şanzımanlı yeni corolla şehir içinde 5.8 lt/100 km mazot yakıyor. tam otomatik alıp şehir içi 10 lt yakmak isteyenlere kolay gelsin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 8 Eylül 2009; 20:31:30 >
  • Yuh be koskoca Toyota adamakıllı çift kavrama yapamıyor demekki...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    Dön dolaş aynı yorumlar ve yorumları yapanların %90'ı MMT kullanıcısı değil ve dönüp dolaşıp bir arkadaşımda var noktasına geliyor.
    Bir MMT kullanıcısı sorun yaşıyor ve yaşadığı sorunu forumda paylaşıyor sonrasında da birçok kişi MMT sorunlu diyor.

    Evet, 2007'de MMT şanzımanlı yeni Corolla ve Aurisler piyasaya çıktığında belki kullanılan malzemelerden belki de optimum yazılım olmadığından ilk alanlar sorun yaşamışlar ancak bu sorunlar daha sonraları giderilmiş. Yine de bu konu sıcak tutulduğu için kullanıcılar da araca karşı hassas ve ne olsa sorunmuş gibi görüyor.
    Forumda yazılanlara göre bu şanzımana sorunlu damgasını yapıştırmak ne derece doğru? Daha önce Esmerce arkadaşımız manuel vitesli Corolla'sını şanzıman sorunu yüzünden satmıştı ya da aracını yeni alan Ecz_mel isimli arkadaşımız gibi birkaç kişi yeni çıkan 6 ileri manuel şanzımanla sorunlar yaşıyor ancak yeni MMT alan kimseden şikayet yok. O zaman ben de derim ki Corolla'nın manuelleri sorunlu, MMT alın.

    Dizeller için konuşuyorum; bu araçla sarsıntılı vites değiştiren adam manuel vites kullanamaz, yokuşta geri kaydıran adam manuel vitesi el freniyle bile yerinden kaldıramaz, ısınma sorunu yaşayanın ya aracı arızalıdır ya da yokuşta aracı gazda tutuyodur ki bunu manuelde de yapar. Yokuş yukarı saçmalamadan bahsediliyor, eğer yokuş yavaşça dikleşiyor ise ve siz de tam dikleşeceği zaman ayağınızı hafifçe gazdan çekerseniz araç ilk başta yokuşun eğimini algılayamadığı için vites büyütmek istediğinizi sanır ve vites büyütür. Akabinde motor çekmeyince vites küçültür ve saçmalama burada son bulur, bundan sonra bir daha yeteri kadar devirlenmeden kolay kolay vites büyütmez. Yokuş inişlerde ise misal 3. viteste aracı salarsanız hızlandıkça 4'e ve 5'e atar ancak biraz sert fren yaparsanız hemen vites küçültüp motor freni yapar ve bir daha siz gaza basana kadar istediği kadar hızlansın vites büyütmez.

    Gelelim MMT ve diğerlerine, nedense bir tek Toyota bu işi başaramamış gibi lanse ediliyor ancak MMT hakkında iddia edilenlerin hepsi diğerlerinde de yaşanıyor. En başarılı diye tasvir edilen DSG'ler hakkında yazılanlara baktığınızda otoyolda uzun süreli yüksek hızlarda ısınmadan dolayı kilitlenme, yokuşta kalkışta hillholder etkisiyle aracın yerinden kalkamaması, gaza yanlış basıldığında nispeten az da olsa sarsıntı, 7 ileri DGS'lerde abuk sesler mevcuttur. Emin olun diğer markalarınki de DSG'den üstün değildir.

    Tork konvertörlü tam otomatik şanzıman normal kullanımda MMT'nin esnekliğinin yanına yaklaşamaz. Sollama anında MMT manuelden bile bence daha başarılı çünkü gaza basış şeklinize göre bir anda 2 vites bile birden düşürüp ok gibi fırlayabiliyor ve bunu yaparken manueldeki gibi vites geçmedi derdi de yok, 1 saniyede vites geçmiş, kavrama birleşmiş oluyor. Bu yüzden MMT sollamada risklidir demek şehir efsanesinden öteye gitmemektedir. Tork konvertörlüde sollamaya çıkmaya kalksanız gaza bastığınızda motor devirlenip bağırmaya başlıyor ama o devrin tekerleklere ulaşması hayli zaman alıyor.

    Aracım MMT ve 30bin km'ye geldi, şu ana kadar Allah'a şükür hiçbir sorun yaşamadım. Hoş yaşasam da 6 yıl garantim var, öyle de böyle de onarımı yapılır. Baskı balata garanti kapsamına girmez diyenler olacaktır, emin olun aracı alırken sinyal kolunda bulunan MMT kullanımına ilişkin kurallara uyulduğu takdirde baskı balataya hiçbirşey olmaz. Manuel araç da otomatik araç da oldukça fazla kullandım. Bana kalsa manuel alacaktım ama sırf eşim de kullansın diye MMT aldım ve tüm samimiyetimle söylüyorum, forumdaki asılsız iddialar dışında gayet memnunum.



    yokuşa gelirken gazdan ayağını çekme!! üstelik bu şanzımanı kullanamayan adam düz vitesi hiç kullanamazmış!! yahu ben düz vites kullanabildikten sonra ne diye otomatik arabaya bi dünya fiyat farkı ödeyeyim? manyakmıyım ben? buna dikkat ettikten sonra ben niye bu arabayı alayım? sırf ben olmadan düz yolda oda sarsıntısız yapabilirse vites değiştiriyor diyemi?

    bilmem hatırlayan olurmu seneler evvel birileri düz vites arabaları otomatik yapıyoruz diye bir sistem geliştirmiş, elektirik motorunu debriyaj pedalına bağlayıp kendince otomatik şanzıman yapmıştı. yanlış hatırlmaıyorsam bu forumda yada başka bir forumdada bu konuda tartışmış ''türkün yaptığı otomatik vites bu kadar olur'', ''bunu yapan kesin türk'' gibi seviyesiz seviyesiz bin türlü şaka yapılmıştı. şimdi bakıyorum bu saçma sistemi arabalara uydurmuş, biraz daha geliştirmişler, kullananlarda toz kondurmuyor, sorun yaşayanlarada olmaz öyle şey diyor.

    ayrıca bu şanzıman olamadan normal otomatik şanzıman iki katı tüketir yarı performansı verirdi diyen arkadaşlarıda çözemiyorum. özellikle dizel motorda yakıt tüketiminde 1 litre ancak oynar, benzinlidede oynasın oynasın 2 litre oynasın ki şehir içinde, yokuşlarda, sorunsuzlukta gibi avantajları buna değer diye düşünüyorum.

    hepimiz ekonomik araç peşindeyiz ama bu kadar sorunlu sistemleri üzerimizde denemeleri hiç akıl karı değil, sende problem yaratmadı diye diğerlerinde yaratmayacak garantisi yok.

    ayrıca neden bu şanzımanın eksiklikleri dile getirildikçe ortaya dsg nin kusurları getiriliyor onuda çözemedim. eğer ondada kusur varsa oda sorunlu bir şanzıman demektir. peki bu kompleks niye? bence toyota yeni kasasıyla kullanıcılarını çok fazla hayal kırıklığına uğrattı, dünyanın parasını verip aldıkları araç hala rakipleri kadar iyi değil, yetmezmiş gibi o kadar para vermeye sebep gösterilen dayanıklılık imajıda yavaş yavaş tarih oluyor. bana öyle geliyorki hala aldığınız aracın sınıf standartlarında olmadığından kuşkularınız var ve tek dayanığınız olan sorunsuz araç imajına gelebilecek her şeye tabu gözüyle bakıp, ''taşlayın kafiri'' diye saldırıyorsunuz.




  • yokuşa gelirken gazdan ayağını çekme!! Yokuşa yaklaşırken ayak tabiki de gazdan çekilmemeli. Bu şekilde araç zaten yavaşlayacaktır, ayrıca MMT vitesin çalışma mantığına göre ilk anda sizin vites büyütmek istediğinizi düşünerek bir üst vitese geçecektir böylece kullanıcının yanlış yönlendirmesinden dolayı şanzıman saçmalamış olacaktır, ta ki tekrar gaza basıncaya kadar üstelik bu şanzımanı kullanamayan adam düz vitesi hiç kullanamazmış!! yahu ben düz vites kullanabildikten sonra ne diye otomatik arabaya bi dünya fiyat farkı ödeyeyim? manyakmıyım ben? buna dikkat ettikten sonra ben niye bu arabayı alayım? sırf ben olmadan düz yolda oda sarsıntısız yapabilirse vites değiştiriyor diyemi? Dikkat edilmesi gereken şeyler sadece konfor için, yoksa zaten gaz ile yanlış yönlendirdiğiniz için araç yolun ortasında kalacak değil. Kaldı ki tam otomatik viteslerde de P,N,S,D harici 1,2,3 konumları var, sebebi de yokuş inip çıkarken istemdışı vites büyütmesin diye. MMT'de de bu gibi durumlar için manuel mod var, bu kadar basit. Sizin mantığınıza göre öyleyse tam otomatik almak da saçma, tam otomatik oldumu araca vites kolu da koymasınlar siz sadece gaza frene basın. Ayrıca düz vites kullanabildikten sonra neden otomatik alıp bi dünya fiyat farkı ödeyeyim demişsiniz ya sebebi sol bacakta sağ bacağa göre fazladan kas gelişimi ve ağrı olmasın, tek elle bile rahatça kullanabileyim ve tüm dikkatimi yola verebileyim diye. Ayrıca arada dağlar kadar fiyat farkı da yok

    bilmem hatırlayan olurmu seneler evvel birileri düz vites arabaları otomatik yapıyoruz diye bir sistem geliştirmiş, elektirik motorunu debriyaj pedalına bağlayıp kendince otomatik şanzıman yapmıştı. yanlış hatırlmaıyorsam bu forumda yada başka bir forumdada bu konuda tartışmış ''türkün yaptığı otomatik vites bu kadar olur'', ''bunu yapan kesin türk'' gibi seviyesiz seviyesiz bin türlü şaka yapılmıştı. şimdi bakıyorum bu saçma sistemi arabalara uydurmuş, biraz daha geliştirmişler, kullananlarda toz kondurmuyor, sorun yaşayanlarada olmaz öyle şey diyor. Tork konvertörlü sistemdeki kayıplar önlenemedikçe, firmaların farklı sistemleri geliştirme çabalarından daha doğal ne var? Teknoloji bu şekilde ilerlemiyor mu?

    ayrıca bu şanzıman olamadan normal otomatik şanzıman iki katı tüketir yarı performansı verirdi diyen arkadaşlarıda çözemiyorum. özellikle dizel motorda yakıt tüketiminde 1 litre ancak oynar, benzinlidede oynasın oynasın 2 litre oynasın ki şehir içinde, yokuşlarda, sorunsuzlukta gibi avantajları buna değer diye düşünüyorum. 1 litre oynaması sorun değil desek de karma tüketimde 5lt yakan bir araçta 1 lt fark %20 eder. ayrıca dizel motorlar zaten benzinliler kadar devir çevirememekte ve vergi dilimlerinden dolayı motor hacimleri de günden güne azalıyor, bir de buna tork konvertöründeki kayıpları eklerseniz bu araçların kullanışlılığı iyice azalır. Zaten üretici firmalar bunu sizden daha iyi bildikleri için, hiçbiri ufak hacimli dizel motorlara tork konvertörlü şanzıman koymuyorlar

    hepimiz ekonomik araç peşindeyiz ama bu kadar sorunlu sistemleri üzerimizde denemeleri hiç akıl karı değil, sende problem yaratmadı diye diğerlerinde yaratmayacak garantisi yok. MMT şanzıman Avrupa ülkelerinde de satılıyor

    ayrıca neden bu şanzımanın eksiklikleri dile getirildikçe ortaya dsg nin kusurları getiriliyor onuda çözemedim. eğer ondada kusur varsa oda sorunlu bir şanzıman demektir. peki bu kompleks niye? Sebebi, DSG'nin muadilleri arasında en gelişmiş sistem olarak kabul görmüş olması ve her daim (bir üst mesajda görebileceğiniz gibi) "Toyota neden çift kavramalı şanzıman üretmiyor" denmesidir. Benim de anlatmak istediğim, çift kavramalı şanzımanın da sorunsuz olmadığı, tek artısının daha hızlı vites değişimleri olduğudur. Hem kıyaslanacaksa tabiki de türünün en başarılısı ile kıyaslanmalıdır.,bence toyota yeni kasasıyla kullanıcılarını çok fazla hayal kırıklığına uğrattı, dünyanın parasını verip aldıkları araç hala rakipleri kadar iyi değil, yetmezmiş gibi o kadar para vermeye sebep gösterilen dayanıklılık imajıda yavaş yavaş tarih oluyor. bana öyle geliyorki hala aldığınız aracın sınıf standartlarında olmadığından kuşkularınız var ve tek dayanığınız olan sorunsuz araç imajına gelebilecek her şeye tabu gözüyle bakıp, ''taşlayın kafiri'' diye saldırıyorsunuz. Bu kısma da sadece Bu arada merak ettim, yarı otomatik şanzımanları ne kadar tecrübe ettiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rahan35 -- 9 Eylül 2009; 8:15:31 >




  • Mmt süperse, Toyota niye tork konvertörlü şanzımana sahip araç getiriyor o zaman?

    DSG için duyduğum ve okuduğum şikayet sayısı herhalde toyotanın 100 de biridir.

    Durun durun karar değiştirdim;

    Tamam kabul ediyorum mmt süper şanzımandır.
    Ford (akabinde volvo), Bmw, Mitsubishi vs de çift kavramaya geçerken / halihazırda kullanırken, Toyota`nın geçmesine gerek yoktur.
    520d bile olsa araç tork konvertörlü olduğu için ağır kanlıdır.
    Tork konvertörlü otomatik bir araç en az 1000 beygir olmalıdır ki gücü yere aktarana kadar geçen 25 dk da gücün yüzde birini tekerleklere aktarsın.
    Bmw dinamik ve performanslı araç üreten bir fima olmasına rağmen mühendislerinin kafası çalışmadığından tork konvertörlü otomatik şanzıman kullanırlar.
    Otomatik araç kullanmak için süper bir konsantrasyon ve beceri gerekir.
    Böyle olmayan sürücüler mmt kullanamıyorlarsa hiçbir arabayı doğru kullanamazlar.
    Balata bitirmiş mmt sürücülerinin hiçbiri ne kullanma kılavuzunu okumuştur ne de hayatlarında araba kullanmışlardır.
    Hatta mmt de sorun yaşayanlar hayatlarında ilk defa araba kullanan insanlardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SIRADANUS -- 9 Eylül 2009; 9:06:07 >




  • - Dikkat edilmesi gereken şeyler sadece konfor için, yoksa zaten gaz ile yanlış yönlendirdiğiniz için araç yolun ortasında kalacak değil. Kaldı ki tam otomatik viteslerde de P,N,S,D harici 1,2,3 konumları var, sebebi de yokuş inip çıkarken istemdışı vites büyütmesin diye. MMT'de de bu gibi durumlar için manuel mod var, bu kadar basit. Sizin mantığınıza göre öyleyse tam otomatik almak da saçma, tam otomatik oldumu araca vites kolu da koymasınlar siz sadece gaza frene basın. Ayrıca düz vites kullanabildikten sonra neden otomatik alıp bi dünya fiyat farkı ödeyeyim demişsiniz ya sebebi sol bacakta sağ bacağa göre fazladan kas gelişimi ve ağrı olmasın, tek elle bile rahatça kullanabileyim ve tüm dikkatimi yola verebileyim diye. Ayrıca arada dağlar kadar fiyat farkı da yok


    hepsini doğru kabul etsem bile düz yolda bile titretmeden vites değişemeyen bir şanzımana konfor için almak bana göre değil. ayrıca problem vitese müdahale değil, müdahale sırasında arabanın ciğerleri sarsacak kadar sallanması, yoksa sen istersen triptonic gibi kullan.

    -Tork konvertörlü sistemdeki kayıplar önlenemedikçe, firmaların farklı sistemleri geliştirme çabalarından daha doğal ne var? Teknoloji bu şekilde ilerlemiyor mu?

    birşey demiyorum ama bu sistemi hala üretildiği zamandan bir adım öteye götüremeden arabaya takmışlar demem o. üstelik daha kötüsü bunu sorunsuzluk imajından para yiyen bir şirket yapıyor asıl acı olan bu. yoksa bu problemler bir peugeot dan bir renault tan gelse kimse ırgalamaz, zaten mimli arabalar.


    -1 litre oynaması sorun değil desek de karma tüketimde 5lt yakan bir araçta 1 lt fark %20 eder. ayrıca dizel motorlar zaten benzinliler kadar devir çevirememekte ve vergi dilimlerinden dolayı motor hacimleri de günden güne azalıyor, bir de buna tork konvertöründeki kayıpları eklerseniz bu araçların kullanışlılığı iyice azalır. Zaten üretici firmalar bunu sizden daha iyi bildikleri için, hiçbiri ufak hacimli dizel motorlara tork konvertörlü şanzıman koymuyorlar.

    yeni getirilen şanzıman eski düzen olduğuna göre demekki çokta birşey fark etmiyor firma için. ama fark eden ne dersen oda kar oranı. muhtemelen debriyajı elektirik motoruna bağlamak otomatik şanzımandan daha ucuza mal olup aynı fiyata satılacağı için daha çok kar bırakacaktır.

    -MMT şanzıman Avrupa ülkelerinde de satılıyor.

    bilmiyor değiliz ama oradada sormak lazım kaç kişi memnun diye. yada alternatif bir şanzıman üretime koymak zorunda kalınmışmı.

    -Sebebi, DSG'nin muadilleri arasında en gelişmiş sistem olarak kabul görmüş olması ve her daim (bir üst mesajda görebileceğiniz gibi) "Toyota neden çift kavramalı şanzıman üretmiyor" denmesidir. Benim de anlatmak istediğim, çift kavramalı şanzımanın da sorunsuz olmadığı, tek artısının daha hızlı vites değişimleri olduğudur. Hem kıyaslanacaksa tabiki de türünün en başarılısı ile kıyaslanmalıdır.

    dediğim gibi sorunlu sistemleri gösterip çocuklar gibi ''onlarda sorumlu ama'' bahanesiyle önümüze getirmeyin. adamlar en azından yeni birşeyler deniyorlar. 100 yıllık düz şanzımanın debriyajını ortadan kaldırıp yeni sistem diye sunup dünya kadar sorunla boğuşturmuyor.

    -Bu kısma da sadece Bu arada merak ettim, yarı otomatik şanzımanları ne kadar tecrübe ettiniz?

    şahsen böyle bir şanzımana para vermem, veren arakdaşımın halinide görüyorum, gece gezmesinde korkudan sigara yakamıyor adam yakarken vites değişirde camdan çıkarız diye

    dediğim gibi böyle sorunlu bir şanzımanı başka bir firma getirse satsa sahip olmasa çok umursamam. ama bunu yapan toyota olursa dur deme hakkım var, çünkü servis maliyetleri ve fiyatları buna göre şekillendirilip fiyatlandırılıyor toyotanın. bunun farkına toyota da varmış olmalı ki sonunda adam gibi bir otomatik şanzıman getirmek zorunda kaldı. sen hala bu şanzımanı kullanamayan araba kullanamaz demeye devam et.




  • amma da abarttınız..
  • Mmt süperse, Toyota niye tork konvertörlü şanzımana sahip araç getiriyor o zaman?

    Kendiniz yazıp kendiniz oynuyorsunuz. MMT için kim süper dedi? Biraz da tercih meselesi, bana göre MMT tam otomatiğe göre daha keyifli, performanslı kullanıma daha uygundur ve tüketim değerleri de daha başarılı zaten. Tüketimdeki başarısı da tork konvertörü gibi kayıplar yaşayan bir aktarma olmamasındandır.

    DSG için duyduğum ve okuduğum şikayet sayısı herhalde toyotanın 100 de biridir.

    VW kullanıcıları neyden şikayetçi oluyorlar ki? Muadil araçtan 10bin TL daha fazla verip kapı kollarının soyulmasından bile şikayet eden yok. Passat da bile çıtırtılar var ama kullanıcılar araca toz kondurmayıp normal efendim yollarımız malum diyor ama iş Toyota'ya gelince kullanan kullanmayan herkes vay efendim bu mu Toyota sorunsuzluğu demeyi görev biliyor.

    Durun durun karar değiştirdim;

    Tamam kabul ediyorum mmt süper şanzımandır.

    Kim demiş???

    Ford (akabinde volvo), Bmw, Mitsubishi vs de çift kavramaya geçerken / halihazırda kullanırken, Toyota`nın geçmesine gerek yoktur.

    Çift kavrama daha ileri bir teknoloji ve vites geçişleri daha hızlıdır, kim istemez daha gelişmiş bir teknolojiyi?

    520d bile olsa araç tork konvertörlü olduğu için ağır kanlıdır.

    Manuel şanzımanlısına göre ara hızlanmalarda evet kesinlikle ağır kanlıdır

    Tork konvertörlü otomatik bir araç en az 1000 beygir olmalıdır ki gücü yere aktarana kadar geçen 25 dk da gücün yüzde birini tekerleklere aktarsın.

    Tork konvertöründe baskı balatalı sisteme göre daha fazla kayıp olduğunu kim inkar edebilir? 10 beygirli motorda da 1000 beygirlik motorda da kayıp olur

    Bmw dinamik ve performanslı araç üreten bir fima olmasına rağmen mühendislerinin kafası çalışmadığından tork konvertörlü otomatik şanzıman kullanırlar.

    Adam akıllı yarı otomatik şanzımanı olsa kullanırdı herhalde. Kaldıki yarı otomatikler daha çok ekonomi amaçlıdır, BMW'nin alıcı kitlesi belli bu yüzden de riske girmek istememiş olmaları da çok normal. Bir de ne gerek varki ekstra yatırım yapmaya.

    Otomatik araç kullanmak için süper bir konsantrasyon ve beceri gerekir.

    Aksine, manuele göre çok daha basittir

    Böyle olmayan sürücüler mmt kullanamıyorlarsa hiçbir arabayı doğru kullanamazlar.

    Şanzımanında sorun yoksa evet kullanamazlar

    Balata bitirmiş mmt sürücülerinin hiçbiri ne kullanma kılavuzunu okumuştur ne de hayatlarında araba kullanmışlardır.

    Şanzımanda sorun yoksa evet beceriksiz ya da bilgisizlerdir

    Hatta mmt de sorun yaşayanlar hayatlarında ilk defa araba kullanan insanlardır.

    Şanzımanda sorun yoksa.....





  • rahan35

    mmt yi kötüleyenlerin çoğunluğu bu şanzımanı kullanmamış yada kulaktan duyma fikirlerlerle yorum yapıyor.

    biz ise keyfini sürüyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 9 Eylül 2009; 13:05:50 >
  • Hepsini doğru kabul etsem bile düz yolda bile titretmeden vites değişemeyen bir şanzımana konfor için almak bana göre değil. ayrıca problem vitese müdahale değil, müdahale sırasında arabanın ciğerleri sarsacak kadar sallanması, yoksa sen istersen triptonic gibi kullan.

    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak bu olsa gerek. Kendiniz yazıp kendiniz oynuyorsunuz, yok böyle birşey hayatınızda MMT kullanmadığınıza dair bahse girerim.

    birşey demiyorum ama bu sistemi hala üretildiği zamandan bir adım öteye götüremeden arabaya takmışlar demem o. üstelik daha kötüsü bunu sorunsuzluk imajından para yiyen bir şirket yapıyor asıl acı olan bu. yoksa bu problemler bir peugeot dan bir renault tan gelse kimse ırgalamaz, zaten mimli arabalar.

    Bahsettiğiniz sistemi bilmediğim için kaç adım öteye gittiğini bilmiyorum.

    yeni getirilen şanzıman eski düzen olduğuna göre demekki çokta birşey fark etmiyor firma için. ama fark eden ne dersen oda kar oranı. muhtemelen debriyajı elektirik motoruna bağlamak otomatik şanzımandan daha ucuza mal olup aynı fiyata satılacağı için daha çok kar bırakacaktır.

    MMT'nin tek maliyeti 2-3 tane elektrik motoru ve yazılım olsa gerek ancak daha yeni bir sistem. Bunun yanında tork konvertörünü uzun zamandır geliştirmeden kullanıyorsa araştırma geliştirme maliyetlerini çoktan amorti ettiği için o da ucuza geliyordur. Yani bu konuda Toyota'ya giren çıkan birşey yoktur diye düşünüyorum.

    dediğim gibi sorunlu sistemleri gösterip çocuklar gibi ''onlarda sorumlu ama'' bahanesiyle önümüze getirmeyin. adamlar en azından yeni birşeyler deniyorlar. 100 yıllık düz şanzımanın debriyajını ortadan kaldırıp yeni sistem diye sunup dünya kadar sorunla boğuşturmuyor.

    Yarı otomatiklerin hiçbiri sorunsuz değildir, merak ettiğim neden sadece MMT hakkında başlık açılmasıdır.

    şahsen böyle bir şanzımana para vermem, veren arakdaşımın halinide görüyorum, gece gezmesinde korkudan sigara yakamıyor adam yakarken vites değişirde camdan çıkarız diye

    İlk başta dediğim bizim bir arkadaşta var noktasına geldik yine

    dediğim gibi böyle sorunlu bir şanzımanı başka bir firma getirse satsa sahip olmasa çok umursamam. ama bunu yapan toyota olursa dur deme hakkım var, çünkü servis maliyetleri ve fiyatları buna göre şekillendirilip fiyatlandırılıyor toyotanın. bunun farkına toyota da varmış olmalı ki sonunda adam gibi bir otomatik şanzıman getirmek zorunda kaldı. sen hala bu şanzımanı kullanamayan araba kullanamaz demeye devam et.

    30bin bakımım kdv dahil 108TL tuttu, yağı kendim götürdüm, hangi servis maliyetinden bahsediyorsunuz? Daha ucuz yapan ne kadara yapıyor?? Bugüne kadar da garantiden direksiyon mafsalı değişimi dışında sorun yaşamadım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35
    ....

    1. Neyi oynuyoruz :) Süper denmese de iyi bir şanzıman olmadığından kimse bahsedemiyor. Hatta bazıları "ben öyle bir kullanırım ki en baba tork konvertorlu den iyi gider" diyor. MMT sadece tüketim değerinde manuele yakın olabilir ama performansta kesinlikle değil. Bakınız Auris. toyotasa.com.tr den bakabilirsiniz teknik özelliklerine. Hem benzinli hem de dizelde.
    2. DSG sadece VW kullanıcıları tarafından değil, bir çok otorite tarafından en başarılı şanzıman olarak görülmektedir. En azından mmt den birkaç gömlek üstündür.
    3. Süper denmese de iyi bir şanzıman olmadığından kimse bahsedemiyor. (tekrar ettim ama neyse )
    4. Neden o zaman geçilmiyor çift kavramaya acaba? Çift kavrama da önemli değil. Dertsiz olsun, sarsıntısız olsun yahu.
    5. Manuel şanzımanlısına göre ağırdır demişsiniz, Auris in teknik verilerine bir bakınız isterseniz.
    6. Tork konvertöründe kayıp vardır, yoktur demedim zaten. Sadece güzzel bir motorda bunu es geçebilisiniz. Örneğin 190 NM lik d-4d de çok problem olmayacaktır. MMT deki gibi az kayıplı olup performanssız olmayı başarabileceğine, tork konvertörlü olup kayıplı olsun ama performansı yerinde olsun.
    7. BMW alıcı kitlesi performansın yanında ekonomiyi düşünmez mi yani? Niye dizelleri var o zaman? Ektra yatırıma gerek yok diyorsunuz o zaman M3 teki DCT şanzımanı bedavaya mı almışlar bir yerden?
    8. Peki basit olsun manuele göre. O kadar çok şey okudum ki, benim dandik manuel şanzımanım gözümde çocuk oyuncağı gözüktü.
    9. Komik bir açıklama. MMT de silkeleye silkeleye gidip gayet güzel manuel kullanan insanlar var.
    10. Şanzımanında sorun vardır demişsiniz, bundan bahsediyorum. Öyle bir şanzıman ki ilk örnekleri illallah ettirmiştir, çopu da kalibrasyona ihtiyaç duymaktadır.
    11. Sorun işte sorun sorun sorun... Yakışmıyor Toyota`ya diyorum. Yakışıyor mu yani? Olgunlaşmadan çıkarma şanzımanı piyasaya. Ne oldu sorunsuz Toyota`ya dedirtme. Fanatikleri kızdırtma




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men
    rahan35

    mmt yi kötüleyenlerin çoğunluğu bu şanzımanı kullanmamış yada kulaktan duyma fikirlerlerle yorum yapıyor.

    biz ise keyfini sürüyoruz.


    Umarım aynı şekilde keyifle kullanmaya devam edersiniz.

    Bununla ilgili bir problemim, çekememezliğim yok.

    Markayı karalama amacım da yok.
    Severim kerata Toyota`yı.
    Sorunsuzluk imajını.
    Yoksa bir sürü para bayılıp Yaris almazdım.

    En azından ben kulaktan dolma olmayan verilerle konuşuyorum.

    Önceki mesajlarıma bakabilirsiniz.
  • kullanan iyi bir şanzımandır diyor ve memnun.

    kullanmayan kötülüyor.
  • @rahan35

    Tamam son cevabınız bana değil ama, şu "arkadaşımda var" noktasına neden takılıyorsunuz anlamadım.

    Yemin mi etmek lazım, şanzıman da gözükecek şekilde resim mi çektirmek lazım? (hatta problem anının videosu)

    Bir de neden Avensis`de mmt kullanmıyor?

    Kullanamaz da ondan. Kullansa da o Avensis`i satamaz!
  • klasik tork konvertörlü tam otomatiklerden sıkıntılar çekmiş biri olarak,

    mmt den memnunum.

    ancak çift kavramalı şanzımanada hayır demem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acu___men

    kullanan iyi bir şanzımandır diyor ve memnun.

    kullanmayan kötülüyor.


    Kaç yaşında adamı buraya üye mi yapayım?
    Gidip adamdan servis kayıtlarını fatura vs mi istiyim?
    Yok mu hiç duyduğunuz problem?
    Niye birileri çıkıp dualogic şöyledir, bilmem ne böyledir diye çıkmıyor da MMT için çıkıyor.
    Birileri Toyota`yı karalama kampanyası için bizi mi tuttu?

    Aracınız kaç km de?
    Umarım sorun yaşamazsınız da, ömür boyu bu şanzımandan mutlu kalırsınız.
    Bir sürü insan her bakımda kalibrasyondan bahsediyor. Bu bile şanzımanın daha bebeklik aşamasında olduğunun kanıtıdır.
    Benim veya burada mmt yi eleştirenlerin kimsenin kötülüğünü düşündüğünü zannetmiyorum.




  • edit : Yanlış yere basmışım, silinebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SIRADANUS -- 9 Eylül 2009; 13:45:48 >
  • MMT rakiplerine göre kötü bir şanzıman olduğu kesin bence hele yakında Ford'un çift kavramalı powershift şanzımanından sonra iyice geride kalacak..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike -- 9 Eylül 2009; 13:49:42 >
  • 1.Hatta bazıları "ben öyle bir kullanırım ki en baba tork konvertorlu den iyi gider" diyor.
    Evet ben de diyorum, tork konvertörlüyü tokatlar en az tork konvertörlü kadar da sarsıntısız geçer viteslerim.

    MMT sadece tüketim değerinde manuele yakın olabilir ama performansta kesinlikle değil. Bakınız Auris. toyotasa.com.tr den bakabilirsiniz teknik özelliklerine. Hem benzinli hem de dizelde. MMT'nin kalkışı yavaş sadece, sebebi de yavaş kavrama yapması. Kalktıktan sonra da manuelde ne kadar hızlı vites değiştirebiliyorsanız o kadar hızlı vites değiştiriyor ve bunu sizden daha sarsıntısız ve akıcı yapıyor. Eğer ki manuelde vites değişim esnasında ayağınızı gaza basılı tutmayıp vites değiştiriyorsanız MMT'yi geçmeniz çok zor. Ara hızlanmalarda da tork konvertörlüden çok çok daha başarılı

    2. DSG sadece VW kullanıcıları tarafından değil, bir çok otorite tarafından en başarılı şanzıman olarak görülmektedir. En azından mmt den birkaç gömlek üstündür. Üstündür ve daha komplike bir sistemdir ancak MMT sorunlu DSG sorunsuz yargısına katılmıyorum.

    3. Süper denmese de iyi bir şanzıman olmadığından kimse bahsedemiyor. (tekrar ettim ama neyse ) Gayet de iyi bir şanzıman, ben bahsediyorum ama kullanmayanlar inanmıyor. En azından sizin bahsettiğiniz sorunları yaşamıyorum

    4. Neden o zaman geçilmiyor çift kavramaya acaba? Çift kavrama da önemli değil. Dertsiz olsun, sarsıntısız olsun yahu. Geçsin, ben de isterim. Çift kavrama demek daha da hızlı vites değişimleri demek sonuçta. Ancak Toyota'nın da bir bildiği vardır, MMT sandığınız kadar kötü değil demekki.

    5. Manuel şanzımanlısına göre ağırdır demişsiniz, Auris in teknik verilerine bir bakınız isterseniz. Baktım ama Auris'te otomatik şanzımanlının teknik verileri yok, Corolla benzinlide var ve dediğim gibi manuel tork konvertörlüden daha iyi hızlanıyor, biri 10,4 diğeri 11,9.

    6. Tork konvertöründe kayıp vardır, yoktur demedim zaten. Sadece güzzel bir motorda bunu es geçebilisiniz. Örneğin 190 NM lik d-4d de çok problem olmayacaktır. MMT deki gibi az kayıplı olup performanssız olmayı başarabileceğine, tork konvertörlü olup kayıplı olsun ama performansı yerinde olsun. 190NM ne ki? sınıfında en düşük zaten, üstüne bir de kayıp olması mantıklı olsa zaten Toyota tork konvertörlü dizeli çoktan satıyor olurdu. MMT sadece kalkışta vakit kaybediyor yani 1. viteste ilk kalkarken, performansı da tork konvertörlüyü katlar katlar koyar.


    7. BMW alıcı kitlesi performansın yanında ekonomiyi düşünmez mi yani? Niye dizelleri var o zaman? Ektra yatırıma gerek yok diyorsunuz o zaman M3 teki DCT şanzımanı bedavaya mı almışlar bir yerden? DCT ne bilmiyorum ancak çift kavramalı yarı otomatik sanırım, eğer yarı otomatikler tork konvertörlüden daha performanssız olsa BMW en iddialı modellerinden M3'e koymazdı sanırım.

    8. Peki basit olsun manuele göre. O kadar çok şey okudum ki, benim dandik manuel şanzımanım gözümde çocuk oyuncağı gözüktü. Pratikle teorik her zaman farklıdır, o okuduklarınızı da zaten sizin gibi kullanmayanlar yazdığı için şu an ben bu satırları yazıyorum.

    9. Komik bir açıklama. MMT de silkeleye silkeleye gidip gayet güzel manuel kullanan insanlar var.
    O zaman ben mucizevi bir kullanıcıyım ki hiç sarsmadan kullanabiliyorum.

    10. Şanzımanında sorun vardır demişsiniz, bundan bahsediyorum. Öyle bir şanzıman ki ilk örnekleri illallah ettirmiştir, çopu da kalibrasyona ihtiyaç duymaktadır. Sorunlar ilk çıkanlarda ve benzinli modellerde yaşanmış, 2008 sonrası dizel alıp da sorun yaşayan kim var? Aracı kullanmadan yazanlara inanıyorsunuz da hala 30bin kmdir aracı kullanan bana inanmıyorsunuz. Einstein boşuna dememiş insanlardaki önyargıyı yok etmek atomu parçalamaktan daha zor diye

    11. Sorun işte sorun sorun sorun... Yakışmıyor Toyota`ya diyorum. Yakışıyor mu yani? Olgunlaşmadan çıkarma şanzımanı piyasaya. Ne oldu sorunsuz Toyota`ya dedirtme. Fanatikleri kızdırtma Olgunlaşmasını istiyorsanız 2 sene bekleyip öyle alacaksınız, ben öyle yaptım ve sorun yaşamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE
    En azından ben kulaktan dolma olmayan verilerle konuşuyorum.


    Kulaktan dolma değil, gözden dolma olmuş ya da okumaktan dolma mı desek
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.