Şimdi Ara

Torsiyon Çubuk Sevdası (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
211
Cevap
3
Favori
26.357
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • C segment araçların çoğu torsiyonludur. Bu kadar celallenmeye gerek yok. Astra, dusuk gucteki golfler, c4, 308, megane, fluence, corolla... hepsi torsiyonlu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Daha önce üç farklı süspansiyon tipini karşılaştırmış ve imzamdaki ön düzen konusuna eklemiştim. Oradaki mesajımdan kopyalıyorum. Burulma çubuklu yarı bağımsız süspansiyon, aşağıda orjinal ismi ile adlandırılmıştır. (torsion beam)








    DOUBLE WISHBONE | MC PHERSON | TORSION BEAM KARŞILAŞTIRMASI

    Öncelikle yarı bağımsız süspansiyonun nasıl tanımlandığını anlatalım. Yarı bağımsız süspansiyon ; sağ ve ya sol tekerlekten herhangi birinin, seyir esnasındaki deplasman değişiminin diğer tekerleği kısmen etkilediği süspansiyon tipidir. Bu süspansiyona sahip bir araçta bir tümsekten geçtiğinizde, eğer sol arka tekerleğiniz yukarı doğru hareket ederse bu, sağ tekerleğinizin de kısmen hareket etmesine sebep olmaktadır.

    Günümüz ekonomik şartları, otomobil üreticilerinin bazı konularda tasarrufa gitmesine sebep olmaktadır. Bu da çoğu zaman biz tüketicileri etkilemektedir. Golf'ün bazı modellerinde tam bağımsız süspansiyon yerine yarı bağımsız ''torsion beam'' tipinde süspansiyon ve askı sistemi kullanmasının ana sebebi maliyeti düşürmektir. Peki bu yarı bağımsız süspansiyona sahip aracı aldığımızda neler kazanır, neler kaybederiz? Bunun için birkaç açıdan tam bağımsız ve yarı bağımsız süspansiyon tipini karşılaştıralım. Tam bağımsız olarak, Mc Pherson ve Double Wishbone'u, yarı bağımsız olarak da Torsion Beam 'i alalım.

    1. Konfor

    Konfor açısından en avantajlı durumda olan süspansiyon tipi, Double Wishbone tipidir. Bu tipi F1 araçlarından da yakından tanıyoruz. Günümüzde binek araçlarda pek tercih edilmese de konfor odaklı üst segment araçların vazgeçilmezidir. Birbirinden tam bağımsız arka tekerlekler, süspansiyon sertlikleri, yol pürüzlülüğünü bir tekerlek modülü olarak tek başına sönümleyebildiğinden konforlu bir sürüş sağlar. Double Wishbone'un hemen ardından ise bir diğer tam bağımsız tip olan Mc Pherson gelir. Bu tip de konfor açısından oldukça avantajlıdır. Daha sonra ise konfor konusunda diğer rakiplerine göre biraz daha geride kanan Torsion Beam gelir. Bu tipte arka aks bir bütün olarak salınım yapar. Konfor açısından en önemli kriter olan sprung mass/unsprung mass oranında geridir. Kısaca açıklamak gerekirse sprung mass, bir otomobilde yaylanan kütleyi ifade etmektedir. Unsprung mass ise yaylanmayan kütleyi ifade eder. Konfor açısından düşündüğümüzde bir otomobilde yaylanan kütlenin, yaylanmayan kütleye oranı ne kadar fazla ise otomobil o kadar konforludur. Bu yüzden konforda Türkçe olarak ''yaylanan kütlenin yaylanmayan kütleye oranı'' olarak ifade edebileceğimiz ; sprung mass/unsprung mass ratio çok önemlidir. Peki bir otomobilde yaylanan kütle ve yaylanmayan kütleler nelerdir?

    Bir otomobilde yaylanmayan kütleler tekerlek modülleri, askı sistemi ve akslardır. Yaylanan kütleler ise başta gövde olmak üzere, motor ve aktarma organlarıdır, kısaca tekerlek ve akslar haricinde geriye kalan kütlelerdir. Yukarıda da bahsettiğim gibi torsion beam'in konfor açısından bir diğer dezavantajının sebebi de; arka aksın daha büyük bir kütleden oluşmasından dolayı yaylanmayan kütlenin toplam kütleye oranını azaltmaktadır. Bu nedenle konfor açısından tam bağımsız tiplerden geride kalmaktadır.

    2. Yol Tutuş

    Öncelikle bir otomobilde yol tutuşu hangi faktörlerin etkilediğini anlatalım.

    - Tekerleğin yere basma yüzeyi : Bir otomobilde yol tutuşun artması için tekerleğin daime yere dik konumda basması gerekir. Çünkü tekerlek yere eğer açılı konumda temas ediyorsa -bir diğer ifadeyle belli bir kamber açısı varsa ya da virajda oluşuyorsa- bu yere temas eden alanın azalmasına ve tekerleğin en efektif bölümü olan orta bölümünden yararlanamamıza neden olur. Buna ek olarak Mc Pherson tipinde, tasarımdan kaynaklanan bir Kamber açısı değişimi ve bu açının kontrolünün zorluğu mevcuttur. Bu nedenle ek tedbirler gerektirir çünkü dinamik kamber değişimi vardır. Yere basma yüzeyinin her daim düzgünlüğü açısından en avantajlı olan Double Wishbone, daha sonra Mc Pherson, ve en son ise Torsion Beam'dir.

    - Yanal kuvvet taşıma kapasitesi : Bir viraja girdiğimizde aracın tekerleklerine etkiyen yanal kuvvet (lateral force) virajda savrulmanın en temel sebebidir. Eğer süspansiyon ve askı sisteminin yanal kuvvet taşıma kapasitesi fazla ise bu, viraj emniyetini arttıracaktır. Virajda iken önden ya da arkadan kayma başladığı anda süspansiyon sistemi bize şu mesajı verir : ''Bu kadar yanal kuvvet taşıyabiliyorum, ya yavaşla ya da bırakırım bak ! ''

    Bu nedenle yanal kuvvet taşımada en yetenekli Double Wishbone, daha sonra Mc Pherson, ve en son ise Torsion Beam'dir.

    - Doğrusal düzgünlük : Bu kısmın açıklaması biraz zor. Fakat şöyle açıklayabiliriz. Süspansiyonun yukarı ve aşağı hareketinde (örneğin tümsektem geçerken ya da pürüzlü bir yolda yüksek hızda giderken bir tümsekten geçtiğimizde vb.) ön düzen geometrisinde bazı açılar değişir. Başta toe-in ölçüsü değişir. Bu çok yüksek hızda ilerlerken toe-in de 1 mm'lik bir değişimin, aracın çizgisinden bir miktar sapmasına sebep olabilmektedir. Bu nedenle doğrusal düzgünlük açısından en avantajlı olan Torsion Beam, daha sonra Double Wishbone ve en son Mc Pherson tipidir.

    Yol tutuş konusunda en önemli olan bu üç faktörün etkilerini birleştirdiğimizde en başarılı olan tip Double Wishbone, daha sonra Mc Pherson ve en son Torsion Beam dir.

    3. Dizayn problemi ve Ground Clearance

    Bu kısmı ise ikiye bölelim.

    Aslında bizim için pek önemli olmasa da üretici için dizayn problemi şudur: yer sıkıntısı. Bahsettiğimiz bu üç süspansiyon tipinden en fazla yer kaplayan tip Mc Pherson, daha sonra ise Double wishbone ve Torsio Beamdir. Yer problemi bagajın kenarlarında süspansiyon kulelerinden dolayı bagaj hacmini biraz daraltmaktadır.

    Bir diğer kısım ise ground clearance, yani yerden yüksekliktir. Bu konuda en avantajlı olan Torsion Beam'dir. Double Wishbone ve Mc Pherson ise bu konuda geri kalmaktadırlar. Çünkü her iki bağımsız süspansiyon tipinde de mevcut olan alt salıncak kolu, yere en yakın parçalardan biridir ve yerden yüksekliği kısıtlamaktadır.

    4. Yük Taşıma Kapasitesi

    Yük taşıma kapasitesi konusunda en başarılı olan model torsion beamdir. Tam bağımsız süspansiyonlar, yük taşıma bakımından çok iyi değiller. Hafif ticarilerde genellikle yarı bağımsız tip olan ''yaprak yay'' kullanılmasının ana sebebi de budur.

    5. Maliyet

    Şüphesiz ki maliyet konusunda en avantajlı olan Torsion Beam'dir. Bu sistem hem daha basit bir şekilde tasarlanır hem aynı marka grubunun altında ortak olarak kullanılmasına imkan verir. Double Wishbone ve Mc Pherson'un hem tasarımı daha zordur hem de daha pahalıdırlar. Bir de her araç için yeniden tasarlanma ihtiyacı doğuracağı için ortak parça kullanımı sınırldır ya da yoktur. Halbuki verimli şekilde tasarlanan bir torsion beam süspansiyon sistemi, birkaç değişiklik yapılarak ortak platformdaki başka bir araca entegre edilebilir.



    Sonuç olarak ;
    bu üç süspansiyon sisteminin karşılaştırması bu şekildedir. Birbirlerinden üstün olan yönlerine göre tercih edildikleri segmentler farklı olabilir. Örneğin yol tutuşun en önemli kriter olduğu F1 de, double wishbone kullanılması bir zorunluluk iken, maliyetin en ön planda olduğu binek araç kategorisinde torsion beam kullanılır fakat yol tutuş konusundaki handikapı da ek bir tedbir kullanılarak engellenebilir. Tıpkı Astra J'de yarı bağımsız süspansiyon olmasına rağmen Watt's Link kullanılması gibi.




    Saygılarımla,

    LionTech16

    Multi link süspansiyonu Double Wishbone'un farklı bir türü olarak mı düşünüyoruz yoksa bağımsız farklı sistemler mi.

    Bu ikisi içinde bir karşılaştırmanız var mıdır ?

    Tşk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    C segment araçların çoğu torsiyonludur. Bu kadar celallenmeye gerek yok. Astra, dusuk gucteki golfler, c4, 308, megane, fluence, corolla... hepsi torsiyonlu.
    torsiyon çubuğu kullanılıyor, o halde sürüş özellikleri kötü olacak diye bir kaide yok. bunun haricinde sistemin nasıl ayarlandığı, yürüyen aksam geometrisi, gövde ağırlığı ve ağırlık dağılımı gibi bir çok parametre var. aynı şekilde multilink (tam bağımsız) arka aks var diye süper olacak diye birşey de yok, sistemin geliştirilmesinde ustalık ve yapılan ar-ge, sistemin kimliğinden daha önemlidir.

    süspansiyon sistemi tipleri fikir verir,tam bağımsız süspansiyonlar genellikle avantajlıdır sürüş kalitesi açısından, ancak alınan çıktıyı belirleyen markanın yaptığı ayarlar ile yapılan işin kalitesidir.

    hb araçlarda torsiyon kullanım yaygınlığı sebebi maliyet ve paketleme (boyut iç-bagaj hacmi dengesi) kaygılarından ileri gelir genellikle. torsiyonlu araçlarda genelde bagaj bölümü daha başarılıdır, sistem daha az yer kapladığı için bir çok parçanın yerleşimi ve oranlama daha etkin yapılır. bilgisayarda tasarıma ve test sürüşlerine duyulan ihtiyaç bağımsız sistemlerdeki kadar yoğun olmadığı için de maliyet daha aşağıya çekilebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    İlkokula çift salıncaklı arabayla mı gidip geldiniz kardeşim? Biri gelir bagaj kapağında amortisör yok der (yeni Corolla), biri gelir ekransız konsol mu kaldı der (bazı VW modelleri), biri gelir 4 cam tek dokunuş değil der (birçok araç). Bu kadar mı önemli bu meretler yahu. Ne var yani 5 saniye düğmeyi çekili tutup da camı kapatsan!

    90'larda bağımsız süspansiyon diye birşey yokken de 160'la viraj alabilen sedanlar mevcuttu. İsme takılmayın bu kadar. Araba yol tutuyor mu tutmuyor mu, konforlu mu konforsuz mu önemli olan bunlardır. Gören de bağımsız süspansiyonu kendisi buldu zanneder.

    Yok Türkiye'de şöyle orda böyle. Adamlar hala sıfır KM manuel 6 ileri vites Mercedes E250 CDI satıyor Almanya'da, bundan bahseden yok. Ne meraklı milletmişiz antin kuntin işlere.

    Bu yazdıklarım sadece konuyu açan arkadaşa değil, genel bir söylem...

    Ben manuel vites severim, torsiyon sevmem. Kimseye ahkam kesemezsiniz bu yuzden. Ilgi ve odak meselesi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    İlkokula çift salıncaklı arabayla mı gidip geldiniz kardeşim? Biri gelir bagaj kapağında amortisör yok der (yeni Corolla), biri gelir ekransız konsol mu kaldı der (bazı VW modelleri), biri gelir 4 cam tek dokunuş değil der (birçok araç). Bu kadar mı önemli bu meretler yahu. Ne var yani 5 saniye düğmeyi çekili tutup da camı kapatsan!

    90'larda bağımsız süspansiyon diye birşey yokken de 160'la viraj alabilen sedanlar mevcuttu. İsme takılmayın bu kadar. Araba yol tutuyor mu tutmuyor mu, konforlu mu konforsuz mu önemli olan bunlardır. Gören de bağımsız süspansiyonu kendisi buldu zanneder.

    Yok Türkiye'de şöyle orda böyle. Adamlar hala sıfır KM manuel 6 ileri vites Mercedes E250 CDI satıyor Almanya'da, bundan bahseden yok. Ne meraklı milletmişiz antin kuntin işlere.

    Bu yazdıklarım sadece konuyu açan arkadaşa değil, genel bir söylem...

    Hayatımda bu kadar saçmasapan,bu kadar bilgisizce yazılmış çok az yazı okumuşumdur sanırım...

    Bir araştırsanız 1970lerden beri mazda nın çok noktadan bağımsız süspansiyon kullandığını, hondanın çift salıncak, mercedes'in , subaru,mitsubishi, suzukinin 90model swift i bile çift salıncak kullanırken, siz 90larda bağımsız süspansiyon yoktu diyorsunuz. Size denilecek bişey bulamadım, buldum da bulamadım forumun çok değerli ordinaryusu


    7 mesaj üstteki mesajımı okusaydın bulurdun şekerim

    quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    İlkokula çift salıncaklı arabayla mı gidip geldiniz kardeşim? Biri gelir bagaj kapağında amortisör yok der (yeni Corolla), biri gelir ekransız konsol mu kaldı der (bazı VW modelleri), biri gelir 4 cam tek dokunuş değil der (birçok araç). Bu kadar mı önemli bu meretler yahu. Ne var yani 5 saniye düğmeyi çekili tutup da camı kapatsan!

    90'larda bağımsız süspansiyon diye birşey yokken de 160'la viraj alabilen sedanlar mevcuttu. İsme takılmayın bu kadar. Araba yol tutuyor mu tutmuyor mu, konforlu mu konforsuz mu önemli olan bunlardır. Gören de bağımsız süspansiyonu kendisi buldu zanneder.

    Yok Türkiye'de şöyle orda böyle. Adamlar hala sıfır KM manuel 6 ileri vites Mercedes E250 CDI satıyor Almanya'da, bundan bahseden yok. Ne meraklı milletmişiz antin kuntin işlere.

    Bu yazdıklarım sadece konuyu açan arkadaşa değil, genel bir söylem...

    Ben manuel vites severim, torsiyon sevmem. Kimseye ahkam kesemezsiniz bu yuzden. Ilgi ve odak meselesi
    Ben de bağımsız süspansiyona fazladan para vermeyi gereksiz buluyorum diyelim? Var mı itirazınız?

    Forumda ne yazıp ne yazmayacağımı sizden mi öğreneceğim? Ben "ahkam kesiyorum", ben bu şekilde yazıyorum foruma, işte o kadar. Kurallara aykırıysa şikayet edersiniz, değilse eğer boşuna laf kalabalığı yapıp zamanımı çalmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    torsiyon çubuğu kullanılıyor, o halde sürüş özellikleri kötü olacak diye bir kaide yok. bunun haricinde sistemin nasıl ayarlandığı, yürüyen aksam geometrisi, gövde ağırlığı ve ağırlık dağılımı gibi bir çok parametre var. aynı şekilde multilink (tam bağımsız) arka aks var diye süper olacak diye birşey de yok, sistemin geliştirilmesinde ustalık ve yapılan ar-ge, sistemin kimliğinden daha önemlidir.

    süspansiyon sistemi tipleri fikir verir,tam bağımsız süspansiyonlar genellikle avantajlıdır sürüş kalitesi açısından, ancak alınan çıktıyı belirleyen markanın yaptığı ayarlar ile yapılan işin kalitesidir.

    hb araçlarda torsiyon kullanım yaygınlığı sebebi maliyet ve paketleme (boyut iç-bagaj hacmi dengesi) kaygılarından ileri gelir genellikle. torsiyonlu araçlarda genelde bagaj bölümü daha başarılıdır, sistem daha az yer kapladığı için bir çok parçanın yerleşimi ve oranlama daha etkin yapılır. bilgisayarda tasarıma ve test sürüşlerine duyulan ihtiyaç bağımsız sistemlerdeki kadar yoğun olmadığı için de maliyet daha aşağıya çekilebilir.

    Alıntıları Göster
    Megane II bağımsız süspansiyon, Astra G-H torsiyon çubuğu kullanıyor. Megane ın tereddütle girdiği virajlarda Astra rayda yürür gibi girip çıkıyor. Bu işin mühendisliği de çok önemli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    İlkokula çift salıncaklı arabayla mı gidip geldiniz kardeşim? Biri gelir bagaj kapağında amortisör yok der (yeni Corolla), biri gelir ekransız konsol mu kaldı der (bazı VW modelleri), biri gelir 4 cam tek dokunuş değil der (birçok araç). Bu kadar mı önemli bu meretler yahu. Ne var yani 5 saniye düğmeyi çekili tutup da camı kapatsan!

    90'larda bağımsız süspansiyon diye birşey yokken de 160'la viraj alabilen sedanlar mevcuttu. İsme takılmayın bu kadar. Araba yol tutuyor mu tutmuyor mu, konforlu mu konforsuz mu önemli olan bunlardır. Gören de bağımsız süspansiyonu kendisi buldu zanneder.

    Yok Türkiye'de şöyle orda böyle. Adamlar hala sıfır KM manuel 6 ileri vites Mercedes E250 CDI satıyor Almanya'da, bundan bahseden yok. Ne meraklı milletmişiz antin kuntin işlere.

    Bu yazdıklarım sadece konuyu açan arkadaşa değil, genel bir söylem...

    Hayatımda bu kadar saçmasapan,bu kadar bilgisizce yazılmış çok az yazı okumuşumdur sanırım...

    Bir araştırsanız 1970lerden beri mazda nın çok noktadan bağımsız süspansiyon kullandığını, hondanın çift salıncak, mercedes'in , subaru,mitsubishi, suzukinin 90model swift i bile çift salıncak kullanırken, siz 90larda bağımsız süspansiyon yoktu diyorsunuz. Size denilecek bişey bulamadım, buldum da bulamadım forumun çok değerli ordinaryusu


    7 mesaj üstteki mesajımı okusaydın bulurdun şekerim

    quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    İlkokula çift salıncaklı arabayla mı gidip geldiniz kardeşim? Biri gelir bagaj kapağında amortisör yok der (yeni Corolla), biri gelir ekransız konsol mu kaldı der (bazı VW modelleri), biri gelir 4 cam tek dokunuş değil der (birçok araç). Bu kadar mı önemli bu meretler yahu. Ne var yani 5 saniye düğmeyi çekili tutup da camı kapatsan!

    90'larda bağımsız süspansiyon diye birşey yokken de 160'la viraj alabilen sedanlar mevcuttu. İsme takılmayın bu kadar. Araba yol tutuyor mu tutmuyor mu, konforlu mu konforsuz mu önemli olan bunlardır. Gören de bağımsız süspansiyonu kendisi buldu zanneder.

    Yok Türkiye'de şöyle orda böyle. Adamlar hala sıfır KM manuel 6 ileri vites Mercedes E250 CDI satıyor Almanya'da, bundan bahseden yok. Ne meraklı milletmişiz antin kuntin işlere.

    Bu yazdıklarım sadece konuyu açan arkadaşa değil, genel bir söylem...

    Ben manuel vites severim, torsiyon sevmem. Kimseye ahkam kesemezsiniz bu yuzden. Ilgi ve odak meselesi
    Ben de bağımsız süspansiyona fazladan para vermeyi gereksiz buluyorum diyelim? Var mı itirazınız?

    Forumda ne yazıp ne yazmayacağımı sizden mi öğreneceğim? Ben "ahkam kesiyorum", ben bu şekilde yazıyorum foruma, işte o kadar. Kurallara aykırıysa şikayet edersiniz, değilse eğer boşuna laf kalabalığı yapıp zamanımı çalmayın.

    Var mi itiraziniz diyerek benim dedigime geliyorsunuz iste. Herkesin secimi baska olur.
    Kendinizle celisiyorsunuz.
    Sikayettir, ahkamdir degil konu. Bunlari one surerek seviyenizi zaten belli ediyorsunuz. Mesele saygidir.




  • Teknoloji gelistikce maliyetler ve insanlarin beklentileri artiyor. Eskiden kimin umrundaydi bagimsiz suspansiyon? O donemde viraja hizli giren her araba spin mi atiyordu?
    Sehir icinde onemi yok, disinda da heryer radar dolu. Performans yol tutus bunlar artik gereksiz ozellikler bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Bir kısmet olmadı bağımsız süspansiyonlu araç kullanmak. Yokmu kullanan, anlatacak olan?

    Alıntıları Göster
    8 yıl golf v kullandım.onda bağımsız süspansiyon vardi.Bu sistem konforu ve yol tutuşu gayet iyi sağlıyordu.yoldaki kusurlari iyi absorbe edebiliyor.Yol tutusundan da taviz vermiyor.Sert süspansiyonlu araçlar iyi yol tutar ama konforu iyi değildir.kısaca bende tavsiye ederim bu sistemi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: we.[AGRA]

    Teknoloji gelistikce maliyetler ve insanlarin beklentileri artiyor. Eskiden kimin umrundaydi bagimsiz suspansiyon? O donemde viraja hizli giren her araba spin mi atiyordu?
    Sehir icinde onemi yok, disinda da heryer radar dolu. Performans yol tutus bunlar artik gereksiz ozellikler bence.
    Hyundai yeni i30 Mc Pherson süspansiyon
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scorpion9

    Megane II bağımsız süspansiyon, Astra G-H torsiyon çubuğu kullanıyor. Megane ın tereddütle girdiği virajlarda Astra rayda yürür gibi girip çıkıyor. Bu işin mühendisliği de çok önemli.

    evet bende Astra G mevcut. Torsiyon çubuğu kullanmakta. Ancak ilk çıktığı zaman yürüyen aksamının Lotus'la ortak geliştirildiği ve yol tutuşundan övgüyle bahsedilmekteydi. Ve ben aracımın yol tutuşundan memnunum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scorpion9

    Megane II bağımsız süspansiyon, Astra G-H torsiyon çubuğu kullanıyor. Megane ın tereddütle girdiği virajlarda Astra rayda yürür gibi girip çıkıyor. Bu işin mühendisliği de çok önemli.

    Megane II de bağımsız süspansiyon yok , torsiyon var.
  • Biliyorsunuz Megane Nordschleife'yi akıllara durgunluk veren bir zamanla 7'57" de döndü.
    Bu işi yaparken arka lastikler torsiyonla bağlıydı gövdeye.
    Tabi bu arada Fluence'yi de kimse atlamasın, torsiyon kullanıp yumuşak ve konforlu bir sürüş sunar.
    Bizzat kullandığım Kia ProCeed bağımsız süspansiyon çok kötüyken, Golf 6 bağımsız süspansiyon müthişti.
    Ayarlar çok önemli, Renault bu torsiyon işini güzelce çözmüşken 2012 model Corolla'da yaptığım yolculuklarda Toyota'nın öğrenecek çok şeyi olduğunu anlamıştım.
    Herşeye rağmen Golf 6'nın kaliteli iş çıkaran bağımsız arka süspansiyonunu unutamam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratt45

    quote:

    Orijinalden alıntı: scorpion9

    Megane II bağımsız süspansiyon, Astra G-H torsiyon çubuğu kullanıyor. Megane ın tereddütle girdiği virajlarda Astra rayda yürür gibi girip çıkıyor. Bu işin mühendisliği de çok önemli.

    evet bende Astra G mevcut. Torsiyon çubuğu kullanmakta. Ancak ilk çıktığı zaman yürüyen aksamının Lotus'la ortak geliştirildiği ve yol tutuşundan övgüyle bahsedilmekteydi. Ve ben aracımın yol tutuşundan memnunum.

    Alıntıları Göster
    yeni kasa honda civic ön(mc pherson) ve arkada(double wishbone) bağımsız süspansiyon,gayet güzel yol tutuşu,eski aracım a5 kasa octavia idi,onunda arkalar torsiyon çubukluydu bide hatchback olunca savurma oluyordu mesela.arkaların bağımsız olması bariz yol tutuşunda fark yaratıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ANDROIDER -- 21 Temmuz 2013; 9:42:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: konix

    Toyotadaki satış temsilcisine bu corollanın neden hala burulma kirişli süspansiyondan vazgeçmediğini sorduğumda yapılan testler sonucunda konfor ve yol tutuşu en iyi bunda olduğunu söylemişti.

    BSG'sin...Adamlara çükünün yerini sorsan onu bilemeyecek,plaza görevlisi diye oraya koyuyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derfgt

    Biliyorsunuz Megane Nordschleife'yi akıllara durgunluk veren bir zamanla 7'57" de döndü.
    Bu işi yaparken arka lastikler torsiyonla bağlıydı gövdeye.
    Tabi bu arada Fluence'yi de kimse atlamasın, torsiyon kullanıp yumuşak ve konforlu bir sürüş sunar.
    Bizzat kullandığım Kia ProCeed bağımsız süspansiyon çok kötüyken, Golf 6 bağımsız süspansiyon müthişti.
    Ayarlar çok önemli, Renault bu torsiyon işini güzelce çözmüşken 2012 model Corolla'da yaptığım yolculuklarda Toyota'nın öğrenecek çok şeyi olduğunu anlamıştım.
    Herşeye rağmen Golf 6'nın kaliteli iş çıkaran bağımsız arka süspansiyonunu unutamam.

    Tosiyon çubuğunun farkı bozuk yolda ortaya çıkıyor pistte değil,tekerleri komple şasiye sabitle direkt daha hızlı döner pistte

    Tur zamanına etki eden o kadar çok şey var ki bu söylediğin devede kulak kalır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TORSION

    quote:

    Orijinalden alıntı: konix

    Toyotadaki satış temsilcisine bu corollanın neden hala burulma kirişli süspansiyondan vazgeçmediğini sorduğumda yapılan testler sonucunda konfor ve yol tutuşu en iyi bunda olduğunu söylemişti.

    BSG'sin...Adamlara çükünün yerini sorsan onu bilemeyecek,plaza görevlisi diye oraya koyuyorlar.

    Bu Toyota o zaman düşük maliyetli araba üretim millete pahalı satarak kazanıyor. Saffetin garajında şoke oldum 2013 model araba kütük gibi bi de torsiyon çubuğunu öve öve anlatıyor sanki teknolojik yenilik gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TORSION

    quote:

    Orijinalden alıntı: derfgt

    Biliyorsunuz Megane Nordschleife'yi akıllara durgunluk veren bir zamanla 7'57" de döndü.
    Bu işi yaparken arka lastikler torsiyonla bağlıydı gövdeye.
    Tabi bu arada Fluence'yi de kimse atlamasın, torsiyon kullanıp yumuşak ve konforlu bir sürüş sunar.
    Bizzat kullandığım Kia ProCeed bağımsız süspansiyon çok kötüyken, Golf 6 bağımsız süspansiyon müthişti.
    Ayarlar çok önemli, Renault bu torsiyon işini güzelce çözmüşken 2012 model Corolla'da yaptığım yolculuklarda Toyota'nın öğrenecek çok şeyi olduğunu anlamıştım.
    Herşeye rağmen Golf 6'nın kaliteli iş çıkaran bağımsız arka süspansiyonunu unutamam.

    Tosiyon çubuğunun farkı bozuk yolda ortaya çıkıyor pistte değil,tekerleri komple şasiye sabitle direkt daha hızlı döner pistte

    Tur zamanına etki eden o kadar çok şey var ki bu söylediğin devede kulak kalır.

    Ben ne diyorum sen ne diyorsun.
    Torsiyon olup ta iyi olan da var hem konfor hem yol tutuşta, çoklu bağlantı olup da b.k gibi olan da.
    Sadece torsiyon olması konforsuz demek veya yol tutuştu iyi olmaz demek değil.
    Örnek vermesem anlayacam ama örnek de vermişim, Megane Trophy deli yol tutar, Fluence ise konforlu ve yumuşak.
    Bunların ikisi de torsiyon . Ama Golf 6 süspansiyonu bence harika (bağımsız)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: derfgt


    quote:

    Orijinalden alıntı: TORSION

    quote:

    Orijinalden alıntı: derfgt

    Biliyorsunuz Megane Nordschleife'yi akıllara durgunluk veren bir zamanla 7'57" de döndü.
    Bu işi yaparken arka lastikler torsiyonla bağlıydı gövdeye.
    Tabi bu arada Fluence'yi de kimse atlamasın, torsiyon kullanıp yumuşak ve konforlu bir sürüş sunar.
    Bizzat kullandığım Kia ProCeed bağımsız süspansiyon çok kötüyken, Golf 6 bağımsız süspansiyon müthişti.
    Ayarlar çok önemli, Renault bu torsiyon işini güzelce çözmüşken 2012 model Corolla'da yaptığım yolculuklarda Toyota'nın öğrenecek çok şeyi olduğunu anlamıştım.
    Herşeye rağmen Golf 6'nın kaliteli iş çıkaran bağımsız arka süspansiyonunu unutamam.

    Tosiyon çubuğunun farkı bozuk yolda ortaya çıkıyor pistte değil,tekerleri komple şasiye sabitle direkt daha hızlı döner pistte

    Tur zamanına etki eden o kadar çok şey var ki bu söylediğin devede kulak kalır.

    Ben ne diyorum sen ne diyorsun.
    Torsiyon olup ta iyi olan da var hem konfor hem yol tutuşta, çoklu bağlantı olup da b.k gibi olan da.
    Sadece torsiyon olması konforsuz demek veya yol tutuştu iyi olmaz demek değil.
    Örnek vermesem anlayacam ama örnek de vermişim, Megane Trophy deli yol tutar, Fluence ise konforlu ve yumuşak.
    Bunların ikisi de torsiyon . Ama Golf 6 süspansiyonu bence harika (bağımsız)

    Eski arabamın arka koltuğuna oturduğumda çukura sağdan girse bile sanki soldan da çukura girmiş hissi veriyordu ne kadar yumuşak olursa olsun.. Torsiyon böyle bir şey uzun yolda adamı delirtir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: derfgt

    quote:

    Orijinalden alıntı: TORSION

    quote:

    Orijinalden alıntı: derfgt

    Biliyorsunuz Megane Nordschleife'yi akıllara durgunluk veren bir zamanla 7'57" de döndü.
    Bu işi yaparken arka lastikler torsiyonla bağlıydı gövdeye.
    Tabi bu arada Fluence'yi de kimse atlamasın, torsiyon kullanıp yumuşak ve konforlu bir sürüş sunar.
    Bizzat kullandığım Kia ProCeed bağımsız süspansiyon çok kötüyken, Golf 6 bağımsız süspansiyon müthişti.
    Ayarlar çok önemli, Renault bu torsiyon işini güzelce çözmüşken 2012 model Corolla'da yaptığım yolculuklarda Toyota'nın öğrenecek çok şeyi olduğunu anlamıştım.
    Herşeye rağmen Golf 6'nın kaliteli iş çıkaran bağımsız arka süspansiyonunu unutamam.

    Tosiyon çubuğunun farkı bozuk yolda ortaya çıkıyor pistte değil,tekerleri komple şasiye sabitle direkt daha hızlı döner pistte

    Tur zamanına etki eden o kadar çok şey var ki bu söylediğin devede kulak kalır.

    Ben ne diyorum sen ne diyorsun.
    Torsiyon olup ta iyi olan da var hem konfor hem yol tutuşta, çoklu bağlantı olup da b.k gibi olan da.
    Sadece torsiyon olması konforsuz demek veya yol tutuştu iyi olmaz demek değil.
    Örnek vermesem anlayacam ama örnek de vermişim, Megane Trophy deli yol tutar, Fluence ise konforlu ve yumuşak.
    Bunların ikisi de torsiyon . Ama Golf 6 süspansiyonu bence harika (bağımsız)

    Alıntıları Göster
    Hocam teşekkürler yine döktürmüşsünüz




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.