Şimdi Ara

TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM VE HIZLANMA ÜZERİNE TEMEL BİLGİLER (32. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
785
Cevap
209
Favori
306.555
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
97 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    Güç , bir kuvvetin ne kadar hızlı sürdürüldüğünün ifadesidir. Kuvvet ise ağırlık kaldırma kapasitesidir... buyüzden benzinli araçlar daha hızlı dizel araçlar ise daha kuvvetlidir.. dik bir rampa çıkarken ihtiyaç olan şey kuvvettir yokuş direncini yenmek için..... bu kuvvet tork dur.. dizel araçların torku genelde daha kuvvetli olduğu için yokuşta dizel , düz yolda benzinli araç üstündür...

    Bu işin teknik kısmının bilimsel olarak konuşulduğu bu konuda bari bu yazılar olmasın lütfen rica ediyorum. Başka biri okuyup yanlış bilgiler edinecek, zaten bu "dizel, benzınlı ve yokuş" kelimeleri olduk olası bu forumda tartışmaya yol açıyor ve forumun geneli tarafından yanlış biliniyor.

    Güç = Devir x Tork

    Formulumuz budur dersek durum gayet basitleşir. Eğer iki farklı araç diferansiyel, vites kutusu, lastik ebatı aynı olarak imal edilmiş olsun biri dizel diğeri benzinli motora sahip olsun.

    İki araçta aynı ve yüksek eğime sahip yokuşa 6. viteste 2000 devirde giriş yapsınlar. Burada bakılacak olan şey yukarıdaki formüldür, devir yerine 2000 yazılırsa değişkenimiz sadece tork olur formulun sağ tarafında. Basitçe torku daha yüksek olan ( otomobilin kitapçığındaki değil,2000 devirdeki torkları) daha fazla beygir gücü üreteceği için o yokuşu daha iyi tırmanacaktır.

    Gündelik hayatta 2000-2500 devir bandında otomobil kullanıyoruz. Atmosferik 1.6 motor benzinli aracın bu devirlerdeki üretebildiği beygir gücü yine aynı devirlerde 1.6 motor dizel bir aracınkinden düşüktür. Bu sebeple benzinli araç yokuş yukarı giderken vites düşürmek zorunda kalıyor olay gayet basit aslında.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    Güç , bir kuvvetin ne kadar hızlı sürdürüldüğünün ifadesidir. Kuvvet ise ağırlık kaldırma kapasitesidir... buyüzden benzinli araçlar daha hızlı dizel araçlar ise daha kuvvetlidir.. dik bir rampa çıkarken ihtiyaç olan şey kuvvettir yokuş direncini yenmek için..... bu kuvvet tork dur.. dizel araçların torku genelde daha kuvvetli olduğu için yokuşta dizel , düz yolda benzinli araç üstündür...

    Bu işin teknik kısmının bilimsel olarak konuşulduğu bu konuda bari bu yazılar olmasın lütfen rica ediyorum. Başka biri okuyup yanlış bilgiler edinecek, zaten bu "dizel, benzınlı ve yokuş" kelimeleri olduk olası bu forumda tartışmaya yol açıyor ve forumun geneli tarafından yanlış biliniyor.

    Güç = Devir x Tork

    Formulumuz budur dersek durum gayet basitleşir. Eğer iki farklı araç diferansiyel, vites kutusu, lastik ebatı aynı olarak imal edilmiş olsun biri dizel diğeri benzinli motora sahip olsun.

    İki araçta aynı ve yüksek eğime sahip yokuşa 6. viteste 2000 devirde giriş yapsınlar. Burada bakılacak olan şey yukarıdaki formüldür, devir yerine 2000 yazılırsa değişkenimiz sadece tork olur formulun sağ tarafında. Basitçe torku daha yüksek olan ( otomobilin kitapçığındaki değil,2000 devirdeki torkları) daha fazla beygir gücü üreteceği için o yokuşu daha iyi tırmanacaktır.

    Gündelik hayatta 2000-2500 devir bandında otomobil kullanıyoruz. Atmosferik 1.6 motor benzinli aracın bu devirlerdeki üretebildiği beygir gücü yine aynı devirlerde 1.6 motor dizel bir aracınkinden düşüktür. Bu sebeple benzinli araç yokuş yukarı giderken vites düşürmek zorunda kalıyor olay gayet basit aslında.




    http://forum.donanimhaber.com/m_11499398/f_//tm.htm#11499398

    Bu konuları linkte işledim zaten... Konuya aylarca kafa yormuş biri olarak , böyle bir özet yapma hakkım olduğunu düşünüyorum... daha hızın ne olduğunu bile öğrenememiş-öğrenmek istemeyen insanları ne yapacağız ozaman? Zaten verdiğiniz formülde katsayı olmadığı için o da yanlış..

    Güç = Devir x Tork /7024 olmalı...




  • Aslında benzinmi üstün dizelmi üstün sorusuna cevap ararken hepsi turbo olan dizel motorları çoğu atmosferik olan benzinlilerle kıyaslamak da yanlış.. En doğru kıyaslama beygir güçleri aynı olan 2si de turbo olan motorların kıyaslanması... 1,2 TSİ 105 beygir Skoda yeti ve 105 beygir Renault dizel motorların kıyaslanması gibi..

    Burada düşük devirlerde ,tsi motorun twin turbolarından kompresör turbosu devrede olsa bile, dizelin gücüne yetişemiyor.. TSİ bildiğiniz üzere çift turboludur ve motor çalışır çalışmaz turbo devrededir.. Belirli devirden sonra motora bağlı turbo devreden çıkar ve egsoz sisteminin turbosu devreye girer..


     TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM VE HIZLANMA ÜZERİNE  TEMEL BİLGİLER



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 11 Haziran 2015; 14:15:10 >




  • Konuyu daha basit bir şekilde ele almak için formüldeki sabit sayıları çıkardım. Konu zaten turbo benzin-turbo dizel'e gelecek ise alt devirlerde çok fazla beygir farkı oluşmuyor. Bu sebeple iki aracında peformansı birbiriyle neredeyse aynı oluyor. Bu karşılaştırmalarda insanların algısınında kendilerini yanlışa götürdüğünü görüyorum.

    Yokuşta sizin yanınızdan 5-6 değilde 4. viteste olan 1.6 dizel 100-110hp ve yeteri kadar gaza basan bir araç geçtiğinde sizin ona yetişmek için çok daha fazla gaza basmalısınız bu durumda insanlar " yanımda uzayıp gidiyor,ben yetişemem" die düşünüyor olabilirler tabi benzinli araçların yakıt tüketimi ve yakıt fiyatıda bunu etkiliyor.

    Marka algısıda ülkemizde hat safhada "bmw,mercedes,audi" gibi markaların araçlarının diğerlerinden üstün olduğu teknik olarak bilgiye sahip olmayan neredeyse her kişi tarafından baştan kabul edilmiştir.

    Tsi motorların tamamında değil çok az bir kısmında turbo+kompresör bulunur. Grafikteki araçta bulunmuyor mesela. Bahsettiğiniz durum örneğin 1.4Tsi 160 hp olan modelde geçerlidir.



    @Ozan Artun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gyradel -- 11 Haziran 2015; 16:00:21 >




  • Düzeltme için teşekkürler evet süpercharger alt modellerde yokmuş.. bu durumda kıyaslama daha sağlıklı diyebiliriz .. sonuçta turbo lag her iki motor için de geçerli olacak.. bu durumda yukarıda paylaştığım resim benzin ve dizelin karşılaştırılması için rahatlıkla kullanılabilir... basit bir ifadeyle şunu söyleyebilirizki benzinin oksijensizliğe toleransı çok daha iyi olduğu için yüksek devirlerde güç üretmeye devam ediyor. Dizel ise oksijenin relativ olarak azaldığı yüksek yanma ortamında ciddi anlamda güc kaybediyor ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 12 Haziran 2015; 5:38:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konunun özünün anlaşılması için aynı güçteki dizel ve benzin motorlarında , herkesin bildiği dizel motor düşük devirde yüksek tork oluşturabilmektedir.

    Konuyu çok teknik de anlatabilirim ama takip edenlerin kafasında kalması gereken şey aşağıda yazacağım cümlenin tam olarak anlaşılmasında gizlidir.

    Benzinli motorlar ateşlemeyi buji vasıtasıyla yaparlar idizel motorlar ise havayı sıkıştırarak ateşleme için kullanmaktadırlar.

    şimdi dikkatle işin püf noktasını anlamaya çalışalım.

    Dizel motorlar uzun stroke dolayısıyla daha fazla piston içinde yol almaktadır .Daha uzun stroke demek daha fazla Tork demektir.

    çünkü kuvvet ile alınan yolun çarpımına eşittir. Benzin veya dizel aynı kuvvet üretseniz bile alınan yol yani stroke fazla olduğunda fazla tork oluşması tabii bir sonuçtur.

    Konunun başında açısal olarak konuyu inceleyerek bizlere işin temel noktalarını güzelce anlatanlara saygısızlık olmaması için bilmeyenlerin tekrar okumalarında fayda var




  • vezir kullanıcısına yanıt
    Beygir gücü ve ağırlığı tamamen aynı olan iki aracı varsayalım biri turbo dizel diğeride atmosferik benzinli olsun, dizel torkunu düşük devirden itibaren veriyor ama en fazla 4500 devir çevirebiliyor, ve üst devirlerde kesiliyor, benzinlide ise tork daha düşük ve daha yüksek devirde veriliyor ama 6500 7000e kadar devir çevirebiliyor.

    Bu durumda rollde ve dragda hangisi geçiyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Beygir gücü ve ağırlığı tamamen aynı olan iki aracı varsayalım biri turbo dizel diğeride atmosferik benzinli olsun, dizel torkunu düşük devirden itibaren veriyor ama en fazla 4500 devir çevirebiliyor, ve üst devirlerde kesiliyor, benzinlide ise tork daha düşük ve daha yüksek devirde veriliyor ama 6500 7000e kadar devir çevirebiliyor.

    Bu durumda rollde ve dragda hangisi geçiyor?

    Ortalama beygir gücü yüksek olan gecer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Slade Wilson


    quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Beygir gücü ve ağırlığı tamamen aynı olan iki aracı varsayalım biri turbo dizel diğeride atmosferik benzinli olsun, dizel torkunu düşük devirden itibaren veriyor ama en fazla 4500 devir çevirebiliyor, ve üst devirlerde kesiliyor, benzinlide ise tork daha düşük ve daha yüksek devirde veriliyor ama 6500 7000e kadar devir çevirebiliyor.

    Bu durumda rollde ve dragda hangisi geçiyor?

    Ortalama beygir gücü yüksek olan gecer.

    Ortalamadan kastınız?

    Ton başına düşen güçleride tamamen aynı.

    Fakat ben 1.6 tdi 105 octavia ile 1.5 120 bg atmosferik Mazda 3ü geçmiştim, mantıken benzinlinin geçmesi lazım, ama şanzıman çok törpülüyor galiba performansı, detaylı teknik bir açıklama istiyorum bilen üyelerden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • şu yazının tamamını bi okuyabilsem fizik purofösörü olacam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction


    quote:

    Orijinalden alıntı: Slade Wilson


    quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Beygir gücü ve ağırlığı tamamen aynı olan iki aracı varsayalım biri turbo dizel diğeride atmosferik benzinli olsun, dizel torkunu düşük devirden itibaren veriyor ama en fazla 4500 devir çevirebiliyor, ve üst devirlerde kesiliyor, benzinlide ise tork daha düşük ve daha yüksek devirde veriliyor ama 6500 7000e kadar devir çevirebiliyor.

    Bu durumda rollde ve dragda hangisi geçiyor?

    Ortalama beygir gücü yüksek olan gecer.

    Ortalamadan kastınız?

    Ton başına düşen güçleride tamamen aynı.

    Fakat ben 1.6 tdi 105 octavia ile 1.5 120 bg atmosferik Mazda 3ü geçmiştim, mantıken benzinlinin geçmesi lazım, ama şanzıman çok törpülüyor galiba performansı, detaylı teknik bir açıklama istiyorum bilen üyelerden

    Böyle bir yarışta bana göre dizel araba geçer.. Sebebi daha düşük devirde torku daha yüksek olduğu için...

    Şu konuda hepsini anlatmışdım..
    http://forum.donanimhaber.com/m_11499398/f_//tm.htm#11499398

    tork demek kuvvet , kuvvet demek de hızlanma demektir... güç ise hız demektir.. Kalkışda önemli olan hız değil hızlanmadır... hızlanması , kuvveti yani torku yüksek olan yarışı kazanır...
    yani üstünlük dizel araçta olacaktır...

    örn eski aracım yaris 1,4 d-4d 90 beygir dizeldi. 0-100 hızlanması 10,7 sn idi..
    buna karşılık
    kiyas.la
    Redirecting to http://kiyas.la/tr/araba/karsilastir/volkswagen-polo-1.4-comfortline-vs-volkswagen-polo-1.6-tdi-comfortline
    http://kiyas.la/tr/araba/karsilastir/Volkswagen-Polo-1.4-Comfortline-vs-Volkswagen-Polo-1.6-TDI-Comfortline

    polo 1,4 85 hp atmosferikin hızlanması 11,9 sn.. .. bu da size fikir verebilir...


     TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM VE HIZLANMA ÜZERİNE  TEMEL BİLGİLER



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 12 Haziran 2015; 15:27:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction


    quote:

    Orijinalden alıntı: Slade Wilson


    quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Beygir gücü ve ağırlığı tamamen aynı olan iki aracı varsayalım biri turbo dizel diğeride atmosferik benzinli olsun, dizel torkunu düşük devirden itibaren veriyor ama en fazla 4500 devir çevirebiliyor, ve üst devirlerde kesiliyor, benzinlide ise tork daha düşük ve daha yüksek devirde veriliyor ama 6500 7000e kadar devir çevirebiliyor.

    Bu durumda rollde ve dragda hangisi geçiyor?

    Ortalama beygir gücü yüksek olan gecer.

    Ortalamadan kastınız?

    Ton başına düşen güçleride tamamen aynı.

    Fakat ben 1.6 tdi 105 octavia ile 1.5 120 bg atmosferik Mazda 3ü geçmiştim, mantıken benzinlinin geçmesi lazım, ama şanzıman çok törpülüyor galiba performansı, detaylı teknik bir açıklama istiyorum bilen üyelerden

    Hocam bahsettiğim kullandığınız devirlerdeki ortalama güç.Aracınız octavia 1.6 tdi ise 3000-4000 aralığında 105 beygir güç veriyor.Siz de max performans istiyorsanız 3000-4000 devir aralığında tutmak istersiniz arabayı her viteste.Benzinli için de atıyorum 5000-6500 devir arası ortalama beygir gücünü incelemek gerekir.Mazda 3 eğer otomatikse tork konvertörlü şanzımanlar gerçekten çok törpülüyor performansı,otomatik civic 125 beygir olmasına rağmen rezil bir performansı var mesela.

    Sizin aracınızın ağırlığı da bu konuda etken,ayrıca vag grubu araçları kağıt üstündeki beygirleri yola çok iyi aktarıyor,bunu da es geçmemek lazım.Ben en büyük faktörü son 1.6 tdi motorun güç dağılımına bağlıyorum.3000-4000 devir arası max beygir veriyor ve bu gayet iyi.Ama her ne olursa olsun Mazda 3 15 beygir farkını yüksek hızlarda gösterebilir,sizin aracınızın şansı daha az olur.

    Düşüncelerim böyle,herkes düşüncesini yazarsa iyi olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Beygir gücü ve ağırlığı tamamen aynı olan iki aracı varsayalım biri turbo dizel diğeride atmosferik benzinli olsun, dizel torkunu düşük devirden itibaren veriyor ama en fazla 4500 devir çevirebiliyor, ve üst devirlerde kesiliyor, benzinlide ise tork daha düşük ve daha yüksek devirde veriliyor ama 6500 7000e kadar devir çevirebiliyor.

    Bu durumda rollde ve dragda hangisi geçiyor?

    basit basit cevabı uzun ve parametrelerin net olmadan herkesin haklı çıkabileceği bir konu .

    bilinmesi gerekler beygir gücünün devir ile dağılımı .
    vites oranları
    aktarma oranları
    vs vs


    eğer sorunuz beygir gücü ve ağırlığı aynı olan araçların maksimum hızları olsa idi. Cevap aynı hız olurdu. basit cevap yazdım drag katsayısını filen kuvveti falan karıştırmadan .

    ancak hızlanma denilince cevap ivme devir grafiğinin elde edilmesi ile bilinebilir. Lisa fizik derslerinde ivme grafiklerinin altında kalan alan anlık hızı verdiği için altında kalan alanın hız-devir grafiğine dönüştürülebilmesi olasıdır.

    bunu da yol -zaman olarak ifade ettiğinizde eğrinin altında kalan alanı büyük olan noktada birinci belli olur Bunu da alanı küçük karelere bölerek zamana göre alınan yol bulunabilir. Temel fizik kuralları Newton sağolsun.

    forumdaşların aklını karıştıran konuya dönersek ,

    peki tork devir grafiği nasıl ivme zaman grafiğine dönüştürülebilir bunu yanıtı önemlidir. beyin cimlastiği için çevabı vermek yerine cevapları okumayı tercih ediyorum.




  • Tork devir grafiğinin ivme zaman grafiğine dönüştürülmesi çok da zor olmasa gerek çünkü tork ne kadar yüksekse ivmelenme de o kadar yüksek olacaktır...

    Burada hızlanmayla ilgili sıkıntı ivme direncidir.. İvme direnci arabaların hızlanmasını en çok engelleyen dirençlerin başında gelir... Bu sebeple hızlanırken yakıt sarfiyatımızın 3-4 kat arttığına şahit oluruz... İşte buna sebep olan direnç İvme direncidir.. İvme direnci aracın transmisyon oranları, ivmesi ve ağırlığıyla hesaplanan karmaşık bir formüldür...

    İşte bu direnci yenen unsur kuvvettir güç değil... Kuvveti belirleyen unsur ise torktur ... Dizel araçlar grafikte görüldüğü üzere aynı beygirde olduğu araçlardan herzaman daha kuvvetlidir.....

    Mesela grafiğe bakın.. Reno clio dci 105 hp , 2000-3000 devir arasında 240 nm lik tork üretiyor... Ama skoda yeti 2000-3000 arasında yaklaşık 170 nmlik tork üretiyor..

    İşte buradan varacağımız sonuç esneklik dediğimiz hızlanmalarda olsun kalkışlar olsun dizel araba , aynı beygirde olduğu benzinliyi herzaman tokatlar...

    Ancak iş yüksek hızlara geldiğinde dizel motorun gücü zayıfladığı için, tekerlek yuvarlanma direnci, rüzgar direnci gibi dirençleri yenme konusunda benzinliden geri kalır...(5000 devirdeki torklara bakın bu sefer benzinli yeti 145 nmlik tork üretirken 5000 devirde clionun torkunun 120 nmye düştüğünü görüyoruz.. işte yüksek devirde ve yüksek hızlarda benzinli araç hala güç üretmeye devam ettiği için bu sefer dizel aracı geçer...

    Aslında bu durum , hızla hızlanma arasındaki farkın anlaşılması için de güzel bir örnektir..
    hız=m/sn hızlanma =m/sn^2

    Ben mesela 4 yıl golf 1,6 fsi kullandım ve bu aracın yokuşta yığılmasından bıktığım için dizel yarise geçtim.. sonra caddy 1,6 aldım.. en son aldığım araç da caddy 2,0 140 hp... ve yokuşta hiçbir zaman yığılma yaşamıyorum. Zaten hızlı kullanmayı seven biri de değilim. ama hız tutkum olsaydı dizel yerine benzinli tercih ederdim..

     TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM VE HIZLANMA ÜZERİNE  TEMEL BİLGİLER



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 12 Haziran 2015; 19:05:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Slade Wilson

    quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction


    quote:

    Orijinalden alıntı: Slade Wilson


    quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Beygir gücü ve ağırlığı tamamen aynı olan iki aracı varsayalım biri turbo dizel diğeride atmosferik benzinli olsun, dizel torkunu düşük devirden itibaren veriyor ama en fazla 4500 devir çevirebiliyor, ve üst devirlerde kesiliyor, benzinlide ise tork daha düşük ve daha yüksek devirde veriliyor ama 6500 7000e kadar devir çevirebiliyor.

    Bu durumda rollde ve dragda hangisi geçiyor?

    Ortalama beygir gücü yüksek olan gecer.

    Ortalamadan kastınız?

    Ton başına düşen güçleride tamamen aynı.

    Fakat ben 1.6 tdi 105 octavia ile 1.5 120 bg atmosferik Mazda 3ü geçmiştim, mantıken benzinlinin geçmesi lazım, ama şanzıman çok törpülüyor galiba performansı, detaylı teknik bir açıklama istiyorum bilen üyelerden

    Hocam bahsettiğim kullandığınız devirlerdeki ortalama güç.Aracınız octavia 1.6 tdi ise 3000-4000 aralığında 105 beygir güç veriyor.Siz de max performans istiyorsanız 3000-4000 devir aralığında tutmak istersiniz arabayı her viteste.Benzinli için de atıyorum 5000-6500 devir arası ortalama beygir gücünü incelemek gerekir.Mazda 3 eğer otomatikse tork konvertörlü şanzımanlar gerçekten çok törpülüyor performansı,otomatik civic 125 beygir olmasına rağmen rezil bir performansı var mesela.

    Sizin aracınızın ağırlığı da bu konuda etken,ayrıca vag grubu araçları kağıt üstündeki beygirleri yola çok iyi aktarıyor,bunu da es geçmemek lazım.Ben en büyük faktörü son 1.6 tdi motorun güç dağılımına bağlıyorum.3000-4000 devir arası max beygir veriyor ve bu gayet iyi.Ama her ne olursa olsun Mazda 3 15 beygir farkını yüksek hızlarda gösterebilir,sizin aracınızın şansı daha az olur.

    Düşüncelerim böyle,herkes düşüncesini yazarsa iyi olur.

    Mazda 3 yeni kasa en dolusuydu sadece otomatik olarak satılıyor zaten ama içerde kaç kişi vardı bilmiyorum geceydi çünkü, soldan hızlı geliyordu bende takıldım peşine 1 boy geçti ben devrimi bulunca ben geçtim onu takribi 1.5 2 boy kadardı. Dizellerden ise 1.5 dci 105lik megane styi geçtim, o biraz arkamdan hızını almış geliyodu bende bastım aynamda ggörüyorum kocaman yarım boy öndeydim öyle gittik 10 sn kadar sonra 160a kadar çıktığımda 1 2 boy olmuştu fark. Fakat 1.3 dualogic 95lik punto (1150 kg) kalkışta bir boyla yedi beni, yan yana basınca bir burun 30 40 cm kadar ben öndeydim başka da denk araçlarla denemem olmadı

    Tork konvertörlü birkaç otomatik araç kullandım Hyundai ix35 ve Peugeot 5008 eat6 bunlar manuel modda bariz geç tepki veriyorlar, dipgaz yapınca da 2 sn geçiyor, fakat volvo xc70teki bambaşkaydı 8 ileri yeni şanzıman, anında tepki veriyordu.




    @vezir cevabınız için teşekkürler :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction


    quote:

    Orijinalden alıntı: Slade Wilson

    quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction


    quote:

    Orijinalden alıntı: Slade Wilson


    quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Beygir gücü ve ağırlığı tamamen aynı olan iki aracı varsayalım biri turbo dizel diğeride atmosferik benzinli olsun, dizel torkunu düşük devirden itibaren veriyor ama en fazla 4500 devir çevirebiliyor, ve üst devirlerde kesiliyor, benzinlide ise tork daha düşük ve daha yüksek devirde veriliyor ama 6500 7000e kadar devir çevirebiliyor.

    Bu durumda rollde ve dragda hangisi geçiyor?

    Ortalama beygir gücü yüksek olan gecer.

    Ortalamadan kastınız?

    Ton başına düşen güçleride tamamen aynı.

    Fakat ben 1.6 tdi 105 octavia ile 1.5 120 bg atmosferik Mazda 3ü geçmiştim, mantıken benzinlinin geçmesi lazım, ama şanzıman çok törpülüyor galiba performansı, detaylı teknik bir açıklama istiyorum bilen üyelerden

    Hocam bahsettiğim kullandığınız devirlerdeki ortalama güç.Aracınız octavia 1.6 tdi ise 3000-4000 aralığında 105 beygir güç veriyor.Siz de max performans istiyorsanız 3000-4000 devir aralığında tutmak istersiniz arabayı her viteste.Benzinli için de atıyorum 5000-6500 devir arası ortalama beygir gücünü incelemek gerekir.Mazda 3 eğer otomatikse tork konvertörlü şanzımanlar gerçekten çok törpülüyor performansı,otomatik civic 125 beygir olmasına rağmen rezil bir performansı var mesela.

    Sizin aracınızın ağırlığı da bu konuda etken,ayrıca vag grubu araçları kağıt üstündeki beygirleri yola çok iyi aktarıyor,bunu da es geçmemek lazım.Ben en büyük faktörü son 1.6 tdi motorun güç dağılımına bağlıyorum.3000-4000 devir arası max beygir veriyor ve bu gayet iyi.Ama her ne olursa olsun Mazda 3 15 beygir farkını yüksek hızlarda gösterebilir,sizin aracınızın şansı daha az olur.

    Düşüncelerim böyle,herkes düşüncesini yazarsa iyi olur.

    Mazda 3 yeni kasa en dolusuydu sadece otomatik olarak satılıyor zaten ama içerde kaç kişi vardı bilmiyorum geceydi çünkü, soldan hızlı geliyordu bende takıldım peşine 1 boy geçti ben devrimi bulunca ben geçtim onu takribi 1.5 2 boy kadardı. Dizellerden ise 1.5 dci 105lik megane styi geçtim, o biraz arkamdan hızını almış geliyodu bende bastım aynamda ggörüyorum kocaman yarım boy öndeydim öyle gittik 10 sn kadar sonra 160a kadar çıktığımda 1 2 boy olmuştu fark. Fakat 1.3 dualogic 95lik punto (1150 kg) kalkışta bir boyla yedi beni, yan yana basınca bir burun 30 40 cm kadar ben öndeydim başka da denk araçlarla denemem olmadı

    Tork konvertörlü birkaç otomatik araç kullandım Hyundai ix35 ve Peugeot 5008 eat6 bunlar manuel modda bariz geç tepki veriyorlar, dipgaz yapınca da 2 sn geçiyor, fakat volvo xc70teki bambaşkaydı 8 ileri yeni şanzıman, anında tepki veriyordu.




    @vezir cevabınız için teşekkürler :)


    Aisin ve zf gibi şanzımanları kıyas dışı tuttum zaten,hem performans hem sorunsuzluk hem ekonomi bakımından en kaliteli otomatikler oluyor onlar




  • Tork rpm den ivme zaman grafiğine geçebilmek için mutlaka bilinmesi gerekn ve genellikle atlanan şey aracın belirtilen devirleri kaçıncı saniyede yaptığının bilinmesidir, bu bilinmedikçe bütük tartışmalar anlamsızdır .

    Çünkü aynı motor da olsa farklı şansıman oranı , farklı teker çapı , farklı araç ağırlığı vb koşullar majör olarak grafiği verilen rpm değerine gelinmesinde saniye olarak fark yaratacaktır . İşte drag için en önemli olan tork değeriyle birlikte kaçıncı saniyede belirtilen değere ulaştığıdır, tek bu kelime ile tüm aklınıza gelecek dirençlerin sonucunu katmış olacaksınız .

    İşte sadece motor grafiğine bakarak dgag yarışlarında kimin kazanacağını bilemememizin temel majör faktörü budur.
    Yoksa yarışlar baştan belli olurdu.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    Güç , bir kuvvetin ne kadar hızlı sürdürüldüğünün ifadesidir. Kuvvet ise ağırlık kaldırma kapasitesidir... buyüzden benzinli araçlar daha hızlı dizel araçlar ise daha kuvvetlidir.. dik bir rampa çıkarken ihtiyaç olan şey kuvvettir yokuş direncini yenmek için..... bu kuvvet tork dur.. dizel araçların torku genelde daha kuvvetli olduğu için yokuşta dizel , düz yolda benzinli araç üstündür...

    Tamamı yanlış.Bilmediğiniz konular hakında yorum yapmanıza gerek yok çünkü kimsenin sizden bir beklentisi yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Feint-TR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    Güç , bir kuvvetin ne kadar hızlı sürdürüldüğünün ifadesidir. Kuvvet ise ağırlık kaldırma kapasitesidir... buyüzden benzinli araçlar daha hızlı dizel araçlar ise daha kuvvetlidir.. dik bir rampa çıkarken ihtiyaç olan şey kuvvettir yokuş direncini yenmek için..... bu kuvvet tork dur.. dizel araçların torku genelde daha kuvvetli olduğu için yokuşta dizel , düz yolda benzinli araç üstündür...

    Tamamı yanlış.Bilmediğiniz konular hakında yorum yapmanıza gerek yok çünkü kimsenin sizden bir beklentisi yok.



    http://forum.donanimhaber.com/m_11499398/f_//tm.htm#11499398

    tabi tabi bu konuyu ben değil dedem yazdı çünkü....

    Gereksiz konuşan nekadar çok insan var forumda?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 13 Haziran 2015; 15:46:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    quote:

    Orijinalden alıntı: Feint-TR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    Güç , bir kuvvetin ne kadar hızlı sürdürüldüğünün ifadesidir. Kuvvet ise ağırlık kaldırma kapasitesidir... buyüzden benzinli araçlar daha hızlı dizel araçlar ise daha kuvvetlidir.. dizel araçların torkdik bir rampa çıkarken ihtiyaç olan şey kuvvettir yokuş direncini yenmek için..... dizel araçların torku genelde daha kuvvetli olduğu için yokuşta dizel , düz yolda benzinli araç üstündür...

    Tamamı yanlış.Bilmediğiniz konular hakında yorum yapmanıza gerek yok çünkü kimsenin sizden bir beklentisi yok.



    http://forum.donanimhaber.com/m_11499398/f_//tm.htm#11499398

    tabi tabi bu konuyu ben değil dedem yazdı çünkü....

    Gereksiz konuşan nekadar çok insan var forumda?

    Sanırım hayatınızın hiç bir yerinde en ufak bir şekilde Fizik dersi ile muhattap olmadınız.

    Başlayalım:

    1-Güç , bir kuvvetin ne kadar hızlı sürdürüldüğünün ifadesidir.--YANLIŞ

    Doğrusu:Güç birim zamanda yapılan işe denir.Yani kuvvetin değil işin ne kadar hızlı yapıldığıdır.

    2-buyüzden benzinli araçlar daha hızlı dizel araçlar ise daha kuvvetlidir.-YANLIŞ

    Doğrusu:Bir aracın gücü veya hızı aracın dizel yada benzinli olması ile alakalı değil.P(hp-Güç)=T(tork)*w(açısal hız-(devir/dk) olarak bulunur.Hız konusunda onlarca parametre vardır.

    3-dik bir rampa çıkarken ihtiyaç olan şey kuvvettir yokuş direncini yenmek için..... bu kuvvet tork dur.. YANLIŞ

    Doğrusu:Tork bir kuvvet değil iş birimidir. T(tork)=F(kuvvet)*x(uzaklık). Ayrıca klasik fizik kanunları düz yolda ayrı rampada ayrı değildir.

    4-dizel araçların torku genelde daha kuvvetli olduğu için yokuşta dizel , düz yolda benzinli araç üstündür... YANLIŞ

    Doğrusu:Abooovv fizik bilmediğiniz belliydi ama Türkçeniz de gerçekten berbat."dizel araçların torku genelde daha kuvvetli olduğu" Eminim ülke genelinde herhangi bir ilkokul öğrencisi bile bu kadar anlamsız bir cümle kuramaz.İş yapan iki motoru karşılaştırıp birini daha kuvvetli bulmuşsunuz.Tekrarlıyorum klasik fizik kanunları düz yolda ayrı rampada ayrı değildir.

    Bi de yazdığınız konu ilkokul seviyesinde bile değil.




  • 
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.