Şimdi Ara

TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM VE HIZLANMA ÜZERİNE TEMEL BİLGİLER (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
785
Cevap
209
Favori
308.045
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
97 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: naczet24

    ..konuyu kaybetmemek için yazıyorum


    konuyu favorilerinize ekleyebilirsiniz.
  • Çok açıklayıcı, güzel bir yazı olmuş. Ellerinize sağlık...
  • Aklıma takılan sadece bir soru var. Dizel motordaki tork un benzinli motorlarda olmamasının sebebi motorin ve benzinin kimyasal içeriğinden patlama gücünden mi kaynaklanyor? benzin daha yanıcı kalorisi dizele göre daha yüksek diye biliyorum. Nasıl oluyor da daha yanıcı ve kalorisi yüksek bir yakıtın patlaması sonucu daha düşük bir tork meydana geliyor? şimdilerde dizel motorlara adamlar 10 numara yağ koyuyor, gaz yağı koyuyor, bio dizel koyuyor velhasıl ne koysalar yakmam gitmem demiyor bu kadar kaba saba bir motor bu dizel motoru bulanın elinden öpmem lazım
  • turbodan dolayı.aynı şartlarda ve teknolojide dizel daha güçlü olsaydı ralli arabaları dizel olurdu.dizel motor çalışma prensibi gereği mazotu patlatması gerektiğinden daha az devir bandında daha yüksek bir kuvvet uyguluyor sanırım.
  • Ellerinize sağlık, güzel paylaşım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TUFANER

    Aklıma takılan sadece bir soru var. Dizel motordaki tork un benzinli motorlarda olmamasının sebebi motorin ve benzinin kimyasal içeriğinden patlama gücünden mi kaynaklanyor? benzin daha yanıcı kalorisi dizele göre daha yüksek diye biliyorum. Nasıl oluyor da daha yanıcı ve kalorisi yüksek bir yakıtın patlaması sonucu daha düşük bir tork meydana geliyor? şimdilerde dizel motorlara adamlar 10 numara yağ koyuyor, gaz yağı koyuyor, bio dizel koyuyor velhasıl ne koysalar yakmam gitmem demiyor bu kadar kaba saba bir motor bu dizel motoru bulanın elinden öpmem lazım


    Kalfa et ile bamya getirmiş. Biri düdüklüde yapılacak. Hangisi? Tork mu alalım yoksa devir mi alalım sorusu daha çok böyle bir soru. İkisi de yapılmış, yani ikisi de mümkün. Yanma hızlarının farklılığı doğru bir açıklamadır ama bahane değil. Strok düşer, kompresyon artar, devir artar.

    Zannediyorum ki artık iyice küresel olan pazarda herkes motor hacminden vergi alındığını hesaba katmak zorunda kalıyor. Yoksa 1960 ve 70'ler Nm cinsinden beygir güçlerinin iki katı tork veren, bunu 1600-2400 gibi devrilerde yapan benzinkli arabalarla dolu. Yani benzinden tork alınıyor. Hem de çok güzel alınıyor. Askerdeki benzinli Reo'muzu hatırlarım hala. Şanzıman oranlarını bilmiyorum, yine de bu 6x6 kum kamyonu yüklü ve yokuş yukarı haliyle, debriyajı dikkatsiz bırakıldığında kısa bir patinaja düşerdi.

    Ne var ki yüksek devri kullanarak, yani güç için gerekecek tork ve devir çarpanlardan birini devire tahvil ederek statik hacmi düşürmek mümkün. Yani piyasaaki kategorizasyon bilim-fiziğin kategorisi değil, ekonomi-poitiğin kategorisidir. Son zamanlarda torklu benzin görmememiz bundan. Piyasai arz ile mekaniğin şablonları üst üste uyuşmaz.

    Dizel neden yüksek devirlerde değil. Onlar da aslında yüksek devirli. Benzinliler 6000d/dak ise dizeller de 4000, (binek otomobillerde). Aradaki fark kompresyon ateşlemesinin dikte ettiği bir fark olmalı. Kompresyonlu ateşlemede, (elektrikle kontrol edlenden farklı olarak) ateşleme zamanınn kontrolü çok daha zordur. Çünkü silindir ısıları ve dinamik kompresyona da yakından bağlıdır. Bu nedenle dizelde verimli çalışmanın gereği olarak varyasyonları düşürmek için en başta devir varyantını dar tutmak benzinlide olduğundan daha da önemlidir. Yani aynı ekono-politik düzlemde dizellerde benzinli motora göre biraz daha büyük statik hacim ve dar devir aralığı tercihi normal. Hacim için vergiden azade olan ticari araçlarda hangi çalışma devirlerinin tercih edildiğini de dikkate alınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TUFANER

    Aklıma takılan sadece bir soru var. Dizel motordaki tork un benzinli motorlarda olmamasının sebebi motorin ve benzinin kimyasal içeriğinden patlama gücünden mi kaynaklanyor? benzin daha yanıcı kalorisi dizele göre daha yüksek diye biliyorum. Nasıl oluyor da daha yanıcı ve kalorisi yüksek bir yakıtın patlaması sonucu daha düşük bir tork meydana geliyor? şimdilerde dizel motorlara adamlar 10 numara yağ koyuyor, gaz yağı koyuyor, bio dizel koyuyor velhasıl ne koysalar yakmam gitmem demiyor bu kadar kaba saba bir motor bu dizel motoru bulanın elinden öpmem lazım

    bu sorunun tek kısa açıklaması dizel motorların piston kolları bezinli motorlara göre daha uzundur bu yüzden düşük devir güç ortaya çıkar.
  • ateşleme tertibatı hariç her aynı hacimdeki aynı silindir sayısına sahip örnek iki motoru ele alalım biri benzinli diğeri dizel (her iki motorda turbolu ya da turbosuz) olsun krank mili, sıkıştırma oranı, piston çapları, piston kollarının uzunluğu..vs aynı yapılmış olsa,
    sadece ama sadece yakıttan dolayı tork farkı meydana gelir mi? yani benzinin patlaması ile dizel in patlamasının yaratacağı tork farkını merak ediyorum hangisinin torku daha yüksek olurdu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selim82

    benzin 2 tl olsun bak kimse tork dan bahsediyor mu. dizeller az yakıyor diye alınıyor , yoksa yok yokuşu iyi çıkıyomus cok perfomanslıymış diye değil , bu tork muhabetinin tek sebebi benzinin pahalı olmasıdır . 2 tl ye düşsün benzin , bak tork muhabeti kalıyor mu. :):)

    Tamamen katılıyorum
  • arabamın kaç beygir mtoru olduğunu nasıl öğrenirim 1994 model 1,4 opel astram var bu ruhsatta yazmıyor herhalde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maslan7

    arabamın kaç beygir mtoru olduğunu nasıl öğrenirim 1994 model 1,4 opel astram var bu ruhsatta yazmıyor herhalde


    www.allcardetails.com
    AntiBot Cloud: скрипт для защиты сайтов на php от плохих ботов.
    http://www.allcardetails.com/models-opel/opel-astra-5-speed-manual-petrol-4-doors-sedan-301.html



    Cars-Data.com
    Opel Astra Hatchback 1994 1998 1954 Models
    http://www.cars-data.com/en/opel-astra-hatchback-1994-1998-1954/models.html




  • Mesajım bulunsun. Sonra okurum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: maslan7

    arabamın kaç beygir mtoru olduğunu nasıl öğrenirim 1994 model 1,4 opel astram var bu ruhsatta yazmıyor herhalde


    www.allcardetails.com
    AntiBot Cloud: скрипт для защиты сайтов на php от плохих ботов.
    http://www.allcardetails.com/models-opel/opel-astra-5-speed-manual-petrol-4-doors-sedan-301.html



    Cars-Data.com
    Opel Astra Hatchback 1994 1998 1954 Models
    http://www.cars-data.com/en/opel-astra-hatchback-1994-1998-1954/models.html




    teşekkürler 60 beygirmiş öğrenmiş olduk




  • Maalesef benzinli ve dizel motoru - genel olarak - eşitlemek pek mümkün değildir. Buna genellikle dizelin yüksek sıkıştırma oranı yol açar. Atmosferik benzinlilerde 10: 1 - 12,5:1 gibi seyreden sıkıştırma oranı, dizellerde en düşük 14:1'den başlar 24:1'e kadar çıkar ve otomobillerimizdeki dizellerin çoğu 16:1 - 18:1 civarındadır. Turbo benzinlilerde bu oran biraz daha düşer hatta 8:1'e kadar düşen turbo-benzinli uygulamaları yaygındır. Dolayısıyla bu 2 motorun çap*derinlik oranlarının aynı olması ihtimali bazı istisnalar dışında hemen hiç yoktur. Bu da 2 motoru her bakımdan eşitleyemeyeceğimiz anlamına gelir. Zaten eşitlesek bile 1 litre mazot 38.000 BTU kalori içerirken, 1 lt benzin 33.000 BTU kalori içermektedir. Yani her şey eşit olsa bile mazot benzinden daha yüksek enerji içerir.

    Sanırım aşağıdaki 2 linkte bu veya benzer bir konuda daha önce forumda tartışılmıştı:

    http://forum.donanimhaber.com/m_16753016/mpage_1/f_/key_dizel%2Cbtu//tm.htm#16762105
    http://forum.donanimhaber.com/m_18563908/mpage_1/key_dizel%2Cbtu/tm.htm


    quote:

    Orijinalden alıntı: TUFANER

    ateşleme tertibatı hariç her aynı hacimdeki aynı silindir sayısına sahip örnek iki motoru ele alalım biri benzinli diğeri dizel (her iki motorda turbolu ya da turbosuz) olsun krank mili, sıkıştırma oranı, piston çapları, piston kollarının uzunluğu..vs aynı yapılmış olsa,
    sadece ama sadece yakıttan dolayı tork farkı meydana gelir mi? yani benzinin patlaması ile dizel in patlamasının yaratacağı tork farkını merak ediyorum hangisinin torku daha yüksek olurdu?




  • Bir belgeselde izlemiştim, adam süpersport arabalar hakkında program yapıyordu.

    Tork için şu ifadeyi kullanmıştı, teknik bilgilerle kafanızı hiç bulandırmayacağım, Tork: koltuğun altında hissettiğiniz güçtür.




    Şimdi düşünüyorum,

    Honda Civic 1.6 125 hp 150 Nm

    Audi A3 125 HP 200 Nm

    Kullanırken kendisini hissettiren ve bariz fark yaratan güç Turbo mu? Tork mu?
  • Ne tork ne turbo, beygir gücü! Bu topiği baştan sona okursanız tork konusunda kafanızda soru işareti kalmayacağıonı düşünüyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    Bir belgeselde izlemiştim, adam süpersport arabalar hakkında program yapıyordu.

    Tork için şu ifadeyi kullanmıştı, teknik bilgilerle kafanızı hiç bulandırmayacağım, Tork: koltuğun altında hissettiğiniz güçtür.




    Şimdi düşünüyorum,

    Honda Civic 1.6 125 hp 150 Nm

    Audi A3 125 HP 200 Nm

    Kullanırken kendisini hissettiren ve bariz fark yaratan güç Turbo mu? Tork mu?

  • Tekrar tekrar ellerinize sağlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Ne tork ne turbo, beygir gücü! Bu topiği baştan sona okursanız tork konusunda kafanızda soru işareti kalmayacağıonı düşünüyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    Bir belgeselde izlemiştim, adam süpersport arabalar hakkında program yapıyordu.

    Tork için şu ifadeyi kullanmıştı, teknik bilgilerle kafanızı hiç bulandırmayacağım, Tork: koltuğun altında hissettiğiniz güçtür.




    Şimdi düşünüyorum,

    Honda Civic 1.6 125 hp 150 Nm

    Audi A3 125 HP 200 Nm

    Kullanırken kendisini hissettiren ve bariz fark yaratan güç Turbo mu? Tork mu?






    İkisi de 125 hp? Sormak istediğim Civic ile A3 ün performans farkı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeadLifter -- 24 Mayıs 2011; 14:06:24 >




  • Sorunuzdan bu topiği okumadığınız anlaşılıyor. Sorunuzun cevabı çok basit, A3 daha etli bir güç grafiğine sahip. Yani düşük devirlerde Civic'ten daha fazla beygir gücü üretiyor. Bu nedenle ağırlıkları da aynıysa daha fazla performans gösterecektir.

    Tekrar ediyorum, topiği baştan sona okumanızı tavsiye ederim, sorularınızn cevapları bu topik altında bir çok mesajda var.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Ne tork ne turbo, beygir gücü! Bu topiği baştan sona okursanız tork konusunda kafanızda soru işareti kalmayacağıonı düşünüyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    Bir belgeselde izlemiştim, adam süpersport arabalar hakkında program yapıyordu.

    Tork için şu ifadeyi kullanmıştı, teknik bilgilerle kafanızı hiç bulandırmayacağım, Tork: koltuğun altında hissettiğiniz güçtür.



    Şimdi düşünüyorum,

    Honda Civic 1.6 125 hp 150 Nm

    Audi A3 125 HP 200 Nm

    Kullanırken kendisini hissettiren ve bariz fark yaratan güç Turbo mu? Tork mu?






    İkisi de 125 hp? Sormak istediğim Civic ile A3 ün performans farkı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 23 Mayıs 2011; 14:13:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Ne tork ne turbo, beygir gücü! Bu topiği baştan sona okursanız tork konusunda kafanızda soru işareti kalmayacağıonı düşünüyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aybars Mert

    Bir belgeselde izlemiştim, adam süpersport arabalar hakkında program yapıyordu.

    Tork için şu ifadeyi kullanmıştı, teknik bilgilerle kafanızı hiç bulandırmayacağım, Tork: koltuğun altında hissettiğiniz güçtür.




    Şimdi düşünüyorum,

    Honda Civic 1.6 125 hp 150 Nm

    Audi A3 125 HP 200 Nm

    Kullanırken kendisini hissettiren ve bariz fark yaratan güç Turbo mu? Tork mu?






    İkisi de 125 hp? Sormak istediğim Civic ile A3 ün performans farkı?


    Çok basite indirgersek. Beygir gücü = Tork x RPM oranları gibi düşünebiliriz. Yani beygir gücü eşit olan 2 motor alalım birinin torku diğerinden yüksekse yüksek torklu olan daha düşük devirlerde bu torku verir. A3 ile civic eşit beygir gücüne sahipler, fakat A3 daha fazla torka sahip buda demek oluyor ki yüksek torkunu civicten daha az devirlerde verebiliyor... Teoride ağırlıkları eşit ise alt devirlerde A3 daha fazla performans gösterebilir, totalde beygir güçleri eşit olduğu için birbirine yakındır diye düşünüyorum tabii ki gerçek hayatta aerodinamik,aktarma,denge vs gibi bir çok etken daha var.




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.