Şimdi Ara

TJ65-015tk Garanti, Mahkeme, İade süreci (kazanıldı!) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
235
Cevap
1
Favori
12.349
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kolay gelsin Tolga, düzelir umarım gelecek malzemeyle. bu arada benim laptop'a format atmamışlardı, eğer seninkine de atmazlarsa rahat rahat denersin, yoksa 2 saate yüklenmesi sürcek, bu beklemenin ardından da sorun çıkarsa ben istanbul'dan bile kaçarım :)

    bugün perpa'daki tüketici hakları derneğine gittim, anlattım derdimi ve ne yazık ki koyuncu elektronikten yanlış bilgilendirildiğimi öğrendim. tüketici haklarındaki konuştuğum sorumlu bana ürünü almamış olmam gerektiği, ürünü garantiden teslim almakla koşulu kabul ettiğimi söylediler. bunun üzerine aradım koyuncuyu benim vaktimi çaldıklarını söyledim. yarın itibariyle tekrar teknik servise ürünü bırakmaya ve hakan bey ile görüşmeye gidicem. teknik servise verdikten sonra tüketici hakları derneğine gidip başvurumu yapcam.
    yanlış bilgilendirme dışında koyuncunun günahına girmek istemiyorum, yarından sonrası oluşturcak aklımdaki koyuncu fikrini.

    dip not: sarıgazi nere perpa nere.. yarın yollarda sürüncem, Allah'tan aylık akbilim var...


    edit: şartsız iade eğer ürünü alıp beğenmezsen, istediğin özellikleri karşılamıyorsa geri verme hakkı diye biliyorum, çizmeden kırmadan falan iade edebiliyorsun, biraz muayene ile kabul etmek zorundalar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scorn -- 15 Mart 2010; 23:25:08 >




  • sağolasın da format atmaları benim için pek önemli değil windows 7 de ki satranç oyunun da bile windowsun kendi oyunu yani onda bile atıyordu düşün artık

    tavsiyen iyi oldu bilgisayarımı teslim almadan , teslim aldığıma dair formu imzalamadan kontrol edicem eğer yapamamışlarsa 30 günü geçer büyük ihtimalle yoksa imzalarsam baştan başlatırlar kesin 30 iş gününü biraz yazarak düşündüm

    şartsız iade ile ilgili benim aldığım yerdeki kurallar

    Müşteri memnuniyetinden iade ve değişim işlemleri

    Vatan Bilgisayar’dan satın almış olduğunuz ürünleri 15 gün boyunca herhangi bir neden göstermeksizin aşağıda yer alan bilgiler doğrultusunda değiştirebilirsiniz:
    • Değiştirmek istediğiniz ürünün satın alındığı andaki gibi kusursuz, eksiksiz ve orijinal kutusunda kullanılmamış olması gerekmektedir. Ürünün kutusunu açtıysanız; kutuya, ürüne ve aksesuarlara zarar vermeden, hatasız ve eksiksiz olarak getirilmesi ve ürünün kullanılmamış olması durumunda değişim işlemleriniz başlatılabilecektir.

    bu alttaki benimki oluyor


    Ayıplı ürün iade ve değişim işlemleri

    4822 sayılı kanunla değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun teslim tarihinden sonraki 30 gün içinde üründe ayıp olduğunun yetkili teknik servis tarafından tespit edilmesi durumunda tüketiciye iade, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında indirim veya ücretsiz onarım talep etme hakkını verir. Üründe yetkili teknik servis tarafından ayıp tespit edilmemesi durumunda koşulsuz olarak iade ve değişim hakkını vermemektedir.

    İade edilecek ürünlerin aşağıdaki koşulları sağlaması işlemlerin aynı gün içerisinde sonuçlanmasını sağlayacaktır:

    • Ürünün ayıplı olması,
    • Satın alındığı andaki gibi kusursuz ve eksiksiz olması,



    adamlar çakal herşeyi ayarlamış resmen ürün ayıplı olsa bile değiştirmiyorlar bunu teknik servisin onaylaması gerekiyor diyelim ürünü aldın fırsatın olmadı 2 hafta sonra açtın bir baktın bozuk götürüyorsun servise ordanda 2 hafta geçti hop 30 gün geçti ve artık değişim yok benim fırsatım olmadı bilgisayarı açmaya ve hata olduğunu bile bilmiyordum fakat bir daha alırken 100 kere düşünücem




  • 30 gün konusunda tüketici hakları derneği ile görüştüm, sorunu bildirme zamanıymış. onun dışında gizli ayıplı mal şeklinde bir hakkımız da var, ilk 30 günden sonra da 2 yıl boyunca gizli ayıplı ürün olarak değiştirme ya da iade talep edebiliyorsun. mesela aldın kullanmadın, ya da kullandın ama işlemlerinde bu problemi gözlemedin, 30 günü geçti sonrasında farkettin, bu durumda mağdur olmuyorsun :)

    ben şimdi ikincinin sonucunu bekliyorum, her ne kadar aynı cevabı alcak olsam da bekliycem. gerekli evraklar hazır, tüketici hakları mahkemesine gidip işlemlere başlıycam. davada, davalıdan talep edilen ürün bedelinin iadesi, geçen sürenin faizi ve avukat+mahkeme masrafları. faiz çok birşey olmayacak muhakkak, ancak bu servise git gel, derneğe git gel yol masraflarımı giderir herhalde :)

    öğrendiğim kadarıyla mahkemeyi açtıktan sonra ürünü şartlı olarak servisten alıp kullanabilirmişim. mahkeme ne kadar sürer bilmiyorum.




  • ben o 2. Durumu denemek istedim ama 30 günü geçtiğini ve servisin onay vermesiyle bunun mümkün olabileceğini söylediler bunun da gerçekleşmesi için servisin arıza yi giderememesi durumunda oluyormuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .Tolga

    ben o 2. Durumu denemek istedim ama 30 günü geçtiğini ve servisin onay vermesiyle bunun mümkün olabileceğini söylediler bunun da gerçekleşmesi için servisin arıza yi giderememesi durumunda oluyormuş


    ne kadar saçma bir durum, arızayı kabul etmiyorlar ki? yani 50 kere de versem problem bulunamadı diye rapor vercekler. "3 kere aynı sorundan" gitti kısmı da uymuyor sanırım iade koşullarındaki, öyle ya adama desem bu sorundan getirdim 3 kere bu sorun değil ki diyecekler. her ne kadar aklımdan 15 gün içinde herşeyi deneyip iade etseydim diye geçse yapcak birşey yok. gene tek yol tüketici mahkemesi.
  • sana davada başarılar gelişmeleri buraya yazarsan sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .Tolga

    sana davada başarılar gelişmeleri buraya yazarsan sevinirim


    servis ile konuştum, internetten baktığımda da ürüne aldıkları gibi sorun yok raporu vermişler herhalde, dün verdim dün servisten çıktı demişler. her neyse, dediğim gibi konuştum, bir hafta kadar müddet istediler/verdiler, acer ya da pb sorumluları artık hangileriyse, geldiğinde bizzat bu sorunu göstereceklermiş, artık toplantıları falan olacaktır herhalde. pazartesi ya da salı gibi gelirler dediler. bekliycem çünkü değişimi kabul ederlerse ne mahkeme sonucunu beklemeye ne de işlemlerle uğraşmaya gerek kalıcak. sanmıyorum ya, bir ümit işte olmadı haftaya mahkeme günlüğüm başlıyor. bakalım, her zamanki gibi hayırlısı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scorn -- 18 Mart 2010; 23:03:24 >




  • allahtan bana sorun yok raporu vermediler

     TJ65-015tk Garanti, Mahkeme, İade süreci (kazanıldı!)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .Tolga

    022 tk modeli olan bilgisayarımı servise verdim 28.02.2010 da dün malzeme bekliyor diye bir yazı gördüm teknik servis sayfasında sanırım ekran kartını değiştiriyorlar değişim olmayacak.

    evet bu mesajdan tam 14 gün geçti ve hala serviste malzeme bekliyor bilgisayarım ne malzemeymiş be dünyanın bir ucundan getiriyorlar herhalde veya kendileri mi ekran kartı üretmeye çalışıyorlar acaba
  • kendileri yapıyorlardır :D

    bir hafta geçti, maalesef bir hüsran ile hala packard bell yetkililerinin gelmediğini öğrendim, o solukla leventte buldum kendimi. dükkanı kapamalarına :P bir saat kadar kalmıştı ki dosyayı açtık tüketici mahkemesinde. sağolsun işlemlerde yardımcı oluyorlar, ne yapman gerektiğini adım adım söylüyorlar. her ne kadar bugün acele etmiş olsam da pazartesi işlem sırasına gircek, ondan sonra ne kadar sürer bilmiyorum, hayırlısı.
    artık daha da koyuncu ile muhattap olmak istemiyorum, hem benim canım sıkılıyor cevapsızlıktan hem de onlar sıkılıyorlardır benim aramamdan, maşallah herkes ile de tanıştık şu laptop yüzünden! adamların işi elbet muhattab olcaklar da üretici firma artistik yapınca işler yalan oluyor. tj75 alırım diyordum da tekrar packard bell alırsam aldığım gün en uç noktalara kadar test yapıp en küçük sorunda aynı günün akşamında iade etcem, uğraşılcak dert değil garanti olayı, ya da başka bir marka araştırcam.
    yarın ttkd ile görüşüp işlemleri havale etcem bir nevi, yanlış anlamadıysam şahsi başvursam da işlemleri onlar takip ediyorlar. off off karabasan! umarım erken sonuçlanır da kafam rahat eder, rüyama girer oldu melet!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scorn -- 27 Mart 2010; 0:07:30 >




  • bende devreye abimi soktum biz buna bu kadar para verdik bunlar bizi nasıl bilgisayarsız bırakır üstelik bir ay geçmesine rağmen dedi ve sarıldı telefona iki kere aradı adını bilmiyorum da bir bey varmış orda ona ulaşamadılar bize dönceklerdi dönmediler yarın nasıl bir üslup la konuşacağını tahmin eder gibiyim abimin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .Tolga

    bende devreye abimi soktum biz buna bu kadar para verdik bunlar bizi nasıl bilgisayarsız bırakır üstelik bir ay geçmesine rağmen dedi ve sarıldı telefona iki kere aradı adını bilmiyorum da bir bey varmış orda ona ulaşamadılar bize dönceklerdi dönmediler yarın nasıl bir üslup la konuşacağını tahmin eder gibiyim abimin


    o biz size döneriz lafı yalan, bizzat beni araması gereken adam aramadı her seferinde ben aradım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scorn -- 29 Mart 2010; 11:45:25 >
  • eveet, tekrar PB ile cevaplıyorum forumu. koyuncuya giderek "raporu kabul etmeyerek, mahkeme sonuçlanana kadar şartlı olarak" aldım, teknik servis raporlarını bir ara, duruşma gününden evvel dosyaya eklemeleri için mahkemeye gidicem.
    bugün ayrıca bimeks'e gittim, hiçbir şey söylemeden direk ses geliyor dedim gösterdim laptop'u, evet sorun var donanımsal dedi, sonrasında anlattım derdimi, aynı şekilde teknik servis raporu olmaksızın iade alamayacaklarını söyledi. sonuçta boşuna uğraştığımı anladım bir aydır. artık mahkeme ne zaman sonuçlanırsa.

    bu arada tolga, koyuncuda pb yetkilileri gelmedi mi hala diye sorduğumda gelmediğini, benimkinin yanında bir laptop'un daha beklediğini söyledi, belki seninkidir.
  • benimki olduğunu sanmıyorum benimkinin durumunda yetkili serviste hazır yazıyor bir ara gidip bakıcam gelmişmi diye ben ankarada vatan bilgisayardan aldım bilgisayarımı.
  • ben seni istanbullu sanıyordum nedense :)
    şans belki yeni gelen anakartta ekran kartı yeni üretim gibi birşeyse sorunun hallolur.
  • şu anda o kadar sinirliyim ki anlatamam sinirden ağlamak üzereyim bugün bilgisayarımı teslim almak için gittim iyi güzel ama teslim almadan önce test etmek istediğimi söyledim tamam aldım bilgisayarımı rapora baktım ekran kartı değişmemiş driver güncelleme yapılmış ordan anladım zaten yapılmadığını neyse açtım bilgisayarı format atılmamış her şey duruyor açtım bir tane video cızırtıyi duyunca tepem attı çağırdım hemen adamı dinlettim biri duymadı neyse teslim almadan geri döndüm 25 iş günü oldu bu iş gününün baştan başlayabileceğini söylediler inşallah öyle bir şey olmaz olursa bende dava açmayı düşünüyorum adamlar koyuncu ya geri yollayacaklarını söylediler ordan anladım ki aynı kaderi paylaşıyoruz konu böyle sınırimden ağlayacak gibi olduğum için konuşamadım şu an konuşamadığım için kendime de sinirleniyorum çok sinirliyim çooook eve gitmeden telefondan yazıyorum baya da para gitti




  • şu tüketici hakları konusunda yardımcı olabilirmisin neler yapmalıyım ?
    dava nasıl gidiyor ?
  • tam ben de bilmiyorum, istanbulda ttkd diye bir kurum var, oraya gittim anlattım derdimi ne yapmam gerektiğini söylediler. dilekçeyi onlar yazdı, kaymakamlıkla ilgili bir işlem varmış ama benim için gerek değilmiş, tam anlamadım o adımı. sonrasında dilekçeyle ve belgelerle (teknik servis raporu, fatura vs.) tüketici mahkemesine gidiyorsun, aha dilekçe dava açmak istiyorum diyorsun, sonra mahkeme sonucunu bekliyorsun ki yanlış duyduğuma inanmak istiyorum, belgeleri unuttuğum için tekrar gittiğimde ordaki bir memur sonra getirebileceğimi, zaten 9. aya gün verdiklerini söyledi.
    ankara'da biraz araştırsan böyle bir kurum bulabilirsin, ya da dilekçeyi kendin yazabilirsin, istersen bendeki dilekçenin bir örneğini göndereyim sana, gerekli yerleri değiştirir mahkemeye verirsin. ama kaymakamlık işini önce araştır, hatta direk mahkemeyi ara, böyle böyle durum var napmam gerek diye, anlatırlar sana.
    bana maliyeti, derneğe 30 lira verdim (bana da fazla geldi ama devlet işinden hiç anlamayan biri olarak bayıldım parası mecburen), mahkemeye gittiğin zaman birkaç fotokopi, dosya ve pul aldırıyorlar, farklı mı bilmem 10 lira pul, 60 kuruş dosya ve kaç sayfaysa fotokopi.
    bence hiç kafana takma, gösterdiklerim sorunlu dediler, mahkemeden de olumlu bir sonuç çıkacağını düşünüyorum. bendeki sadece hoparlör, o yüzden sonuçlanana kadar kullanabilirim (başka sorunlar da çıkarmazsa!), oyundan atma, ekranda karıncalanma varsa senin işin daha zor.




  • yüzyüze konuşamadım da telefondan biraz bağırdım çağırdım keyfim yerine geldi ben direk cızırtıyı duyunca gönderdim karıncalanmayı işin içine katmadım bile ayrıca şöyle bir şey buldum tamir süresi 15 iş gününü geçerse aynı özelliklerde geçici bir bilgisayar vermek zorundalarmış ama istekte bulunman gerekiyormuş şimdi gördüm bunu
    neyse hiç bir şekilde onarım istemiyorum iade istiyorum dedim pazartesi gününü bekliyorum her şey o zaman belli olucak sanırım.
  • ümidini kırmak gibi olmasın ama pek de heveslenme, ben haftalarca bekledim sonuç değişmedi.
    bi de az önce oyundayken "nvidia görüntü aygıtı çalışmayı durdurdu" gibi bir hata ile oyundan atıldım, sendeki de bu sorun muydu?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.