Şimdi Ara

***TIGUAN KULÜBÜ*** 500+ kullanıcı üye... (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
39.776
Cevap
418
Favori
3.764.431
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba sunroof 'u kullanan varmı ? Birde ben gelecek olan S&S aracımın jantlarını değiştirmek istiyorum bana biraz basit geldi gösterişli
    bir jant TIGUANI çok daha çekici kılabilir kanısındayım. Yan basamak da çok hoş duruyor kibar ve abartısız takdıracak olan arkadaşlarla haberleşirsek
    beraber takdıralım.
  • Ahhh beyaz kuğum çabuk gellll. arkadaşlar sunrooflu beyaz da fena durmuyor dimi umarım pişman olmam renk konusunda.


    quote:

    Orjinalden alıntı: autograph

    2010 modellerde zemin aydınlatmasının mavi yerine beyaz (Passat CC gibi) olması ve içinin de yeni golf gibi olacağından bahsedilmiş.
    almamış olan arkadaşlar ağustosu bekleyebilirler. ama tabii %14 vergi indirimi ve kur ne olur belli olmaz.
    http://forums.vwvortex.com/zerothread?cmd=print&id=4219968

     ***TIGUAN KULÜBÜ*** 500+ kullanıcı üye...


     ***TIGUAN KULÜBÜ*** 500+ kullanıcı üye...



    muhtemelen direksiyon da golf ve plus modeli gibi olur diye tahmin ediyorum.

     ***TIGUAN KULÜBÜ*** 500+ kullanıcı üye...





  • Aslında Tiguan 1.4 en baştan sunduğu vergi avantajı ile ve ayrıca MTV ödemeleri sırasında 2.0 motora göre her yıl 1000 TL ucuz olması yüzünden yakıt sarfiyatı konusunda çok da dikkat etmemize gerek olmayacak avantajlara sahip.
  • Beyaz kesinlikle iyi bir seçim,içiniz rahat olsun.

    Branda konusuna gelince......... Biraz riskli bildiğim kadarıyla. Örterken aracınız temiz olmalı, tozluyken örtmeye çalışırsanız mutlaka çizikler oluşur..

    Bu arada hafta sonu 500 km gidiş 500 km dönüş yaklaşık 1000 km şehirler arası yolculuk yaptım. Kullanmak müthiş keyifliydi. 3000 deviri (dolayısı ile 120 km/h) hiç geçmedim yeni diye. Giderken akşam saatleri olduğundan hiç klima açmadım, 88 km ortalama hızda 8,9 lt/100 km yaktı. Dönerken klima hep açıktı, 85 km ortalama hızda 9,5 lt/100 km yaktı. Şehir içinde ise 10,5 - 11 lt civarı yakıyor şimdilik. Ama bence kullanma şekli ile çok alakalı. Özellikle araç 50-60 km hıza ulaşana kadar gaza yüklenirseniz ortalama yakış dahada artıyor. dolayısı ile ilk kalkışta ve hızlanmada çok yüklenmemek gerek...
  • doğru aradaki vergi farkı ile 4.000-5.000 km götürecek benzini baştan kazanıyorsunuz...
  • Yazmayı unuttum, yolculuğa çıkmadan önce 8 adet audio cd 'yi mp3 halinde SD karta yükledim. RD 510 nun performansı müthişti. Artık arabada cd taşımaya son........................
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aorta

    Beyaz kesinlikle iyi bir seçim,içiniz rahat olsun.

    Branda konusuna gelince......... Biraz riskli bildiğim kadarıyla. Örterken aracınız temiz olmalı, tozluyken örtmeye çalışırsanız mutlaka çizikler oluşur..

    Bu arada hafta sonu 500 km gidiş 500 km dönüş yaklaşık 1000 km şehirler arası yolculuk yaptım. Kullanmak müthiş keyifliydi. 3000 deviri (dolayısı ile 120 km/h) hiç geçmedim yeni diye. Giderken akşam saatleri olduğundan hiç klima açmadım, 88 km ortalama hızda 8,9 lt/100 km yaktı. Dönerken klima hep açıktı, 85 km ortalama hızda 9,5 lt/100 km yaktı. Şehir içinde ise 10,5 - 11 lt civarı yakıyor şimdilik. Ama bence kullanma şekli ile çok alakalı. Özellikle araç 50-60 km hıza ulaşana kadar gaza yüklenirseniz ortalama yakış dahada artıyor. dolayısı ile ilk kalkışta ve hızlanmada çok yüklenmemek gerek...

    yakıt bilgileri için teşekkürler. sanırım ilk bir kaçbin km sonrasında düşecektir. ben otomatik 1.8 passatımla bile uzun yolda söylediğiniz şartlarad 7.0-7.2 civarında tüketiyordum.

    edit:
    tabii arada 300 kg ağırlık farkı ve 4x4 konusu var. ve de daha yüksek performans...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autograph -- 27 Nisan 2009; 0:21:06 >




  • merhaba
    Hafta sonu aracımla 1000km yol yaptım. Uzun yolda performans süperdi. Daha önceki aracım Citroen C5 ile kıyaslarsam;
    -Aracın performansı C5 den(1.6 HDI 110HP) çok daha iyi
    -Yol tutuşu C5 den çok daha iyi
    -Fren performansı C5 den çok daha iyi.
    -Süspnsiyonlar C5 den daha sert. Biraz daha sallıyor.
    -Yakıt tüketimi daha fazla. Aracı ilk 1000 km zorlamadım. Burada yaptığım hesapta 50 litre ile 650 km gitti. Bunun 150 km si şehir içi.
    -Zorladığımda 1. viteste C5 30 km hıza çıkabiliyordu. Aracımız 60 km hıza çıkıyor. Daha da açılır belki.
    -Yolun bir kısmı yağmurludu. Islak zeminde çok daha fazla güven veriyor.

    Sonuç olarak bu performans ve güvenlik düşünüldüğünde bu yakıt farkına değer diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: guitar2006

    merhaba
    Hafta sonu aracımla 1000km yol yaptım. Uzun yolda performans süperdi. Daha önceki aracım Citroen C5 ile kıyaslarsam;
    -Aracın performansı C5 den(1.6 HDI 110HP) çok daha iyi
    -Yol tutuşu C5 den çok daha iyi
    -Fren performansı C5 den çok daha iyi.
    -Süspnsiyonlar C5 den daha sert. Biraz daha sallıyor.
    -Yakıt tüketimi daha fazla. Aracı ilk 1000 km zorlamadım. Burada yaptığım hesapta 50 litre ile 650 km gitti. Bunun 150 km si şehir içi.
    -Zorladığımda 1. viteste C5 30 km hıza çıkabiliyordu. Aracımız 60 km hıza çıkıyor. Daha da açılır belki.
    -Yolun bir kısmı yağmurludu. Islak zeminde çok daha fazla güven veriyor.

    Sonuç olarak bu performans ve güvenlik düşünüldüğünde bu yakıt farkına değer diye düşünüyorum.


    bu verdiğiniz değer fabrika verisi ile çok daha uyumlu




  • Aslında bizim burada pek trafik sıkışıklığı yok ama bende günlük evden işe işten eve toplasan 8 km gibi yapıyorum. Yokuş yok. Sürat olarak ta genelde ortalama 30-60 km/hr.
    Uzun yol verilerini bekliyoruz.İyi sürüşler


    quote:

    Orjinalden alıntı: autograph

    sevgili oscarmiller,
    şehiriçi olarak kullandığın güzergahı kabaca tarif edebilirmisin? sabah-akşam kaç km gidiyorsun trafik sıkışıklığı nasıl? merak ettim

    dediğim gibi 5 iş günü yokuşlu 1.5 km sabah, 1.5 km akşam gidiyorum...

    haftaya 3 günlük bir tatile gideceğiz uzun yol verilerini de bildireceğim...
  • teşekkürler veriler için. haftaya pazartesi yazarm uzun yol verilerini.
  • Denizliden bir kardeşimizde 1.4 Beyaz F&F ni satıyor...

    http://www.araba.com/1972360.html

    yavaş yavaş çok fazla olmasada ikinci elimiz oluşmaya başlar bu sene artık.Geçen sene satışa çıkan bir model için çok fazla ilan yok 1.4 lerde, kanımca bu iyi bir gösterge olsa gerek.
  • Merhaba arkadaşlar,

    Öncelikle herkesin Tiguanlarının hayırlı olmasını ve kazasız belasız zevkle kullanmalarını diliyorum. Bir terslik olmazsa ben de siparişini verdiğim beyaz renk 1.4 S&S'i mayıs ortalarında teslim alacağım. Diğer taraftan, bu forumu Tiguan almayı düşünen arkadaşlarımızın da takip etmekte olduğunu bildiğimden, az önce Doğuş Oto Maslak'taki satış uzmanından edindiğim bir bilgiyi paylaşmak istedim. Buna göre şu an ellerinde hemen teslim edilmeye hazır Panoramik Tavanlı 1.4 F&F Tiguan mevcutmuş, hatta liste fiyatının da bir miktar altında fiyat bildirdiler. (Liste fiyatı mevcut 1.99 kur üzerinden yaklaşık 67.500 TL iken yaklaşık 65.000 TL). Tabi bu teklif ne kadar süre için geçerli bilemiyorum. Hatta bu satırlar yazılırken satılmış bile olabilir. Cazip teklife rağmen benim araba için ayırdığım bütçemin üzerinde olduğu için ben değerlendirmeye alamıyorum. Muhakkak ilgilenen arkadaşlar olacaktır. Bilgilerinize.

    Herkese iyi günler dilerim.




  • Şimdiden hayırlı olsun...


    quote:

    Orjinalden alıntı: hamhum

    Merhaba arkadaşlar,

    Öncelikle herkesin Tiguanlarının hayırlı olmasını ve kazasız belasız zevkle kullanmalarını diliyorum. Bir terslik olmazsa ben de siparişini verdiğim beyaz renk 1.4 S&S'i mayıs ortalarında teslim alacağım.
  • Okumayan arkadaşlar için automotosport un X3 - Tiguan karşılatırma yazısı

    HAFİF DAĞCILAR

    BMW X3 - Volkswagen Tiguan Karşılaştırması

    Genelde kompakt SUV’lar nadiren araziye çıkar. BMW X3 ve benzeri araçlar daha çok station wagon veya van alternatifi olarak satın alınır. VW, Tiguan ile ortaya karşıt bir görüş koyuyor.

    Avrupa geneline bakıldığında otomobil trendi ciddi bir değişim geçirdi. Başlangıçta yaygın olarak tercih edilen station otomobiller yerini zaman içerisinde vanlara bırakırken, şimdilerde ise trend SUV’dan yana. Başlangıçta iri cüsseleriyle şehiriçi kullanımına pek uygun olmadığından ve büyük hacimli motoruyla pek de ekonomik olmayan SUV’lar bu kadar popüler değildi. Ancak zaman içerisinde SUV’lar durumu kendi lehine çevirmeyi başardı. Küçülen boyutlar daha kullanışlı bir yapı ve bununla doğru orantılı olarak küçülen motorlar da daha tutumlu bir yapıyı beraberinde getirince otomobil kullanıcılarının tercihi de değişmeye başladı. BMW X3 ve diğer 4 tekerlekten çekişli hafif dağcılar gibi, VW Tiguan da ailelerin can dostu olma iddiasıyla şehir hayatına giriş yaptı.


    Tıpkı BMW X3 gibi VW Tiguan da geniş kullanım alanıyla ailenin ortak tercihi olabiliyor. Evin hanımı yüksek oturma pozisyonundan dolayı kendini güvende hissederken, evin erkeği de isterse arazi imkanlarından dolayı macera ve özgürlüğün tadını çıkarabiliyor. Arka koltukta oturan çocuklar ise yüksekten bakma keyfini yaşayıp, ön koltukların arkasında bulunan açılabilen masayı oyun alanına çevirebiliyor. Yani öncelikli hedef ailedeki herkesi memnun etmek.


    Bunun için gerekli olan önlemler de alınmış zaten. Tiguan’ın kızaklı arka koltukları ileri geri kaydırılabiliyor. Ayrıca ön yolcu koltuğu katlanarak uzun nesnelerin taşınması kolaylaştırılıyor. Ufak tefek ıvır zıvır için koltuğun altında zeminde bulunan göz devreye giriyor. Öte yandan yüksek yükleme eşiğinden dolayı kısa boylu kullanıcılar bagaja yükleme yaparken biraz zorlanabilirler. BMW’nin bagajı ise daha büyük ve daha kullanışlı. BMW tarafından bagaj koruması için kemer, file ve separatör gibi ekipmanlar ayrıca sunuluyor.


    Geniş cam yüzeyler kadar okunaklı göstergeler ve kullanımı rahat kumandalar da hayatı kolaylaştırıyor. Tiguan kullanıcısı kokpitin yüksek yapısından dolayı kendini biraz sıkıştırılmış gibi hissedebilir. Bu açıdan ele alındığında X3 çok daha ferah bir yapı ortaya koyuyor. Basit bir kullanıma sahip olması adına X3, yeni nesil tekniklerden çok gelenekçi bir yapıyla donatılmış. Bundan dolayı i-Drive, elektronik el freni veya marş düğmesi gibi teknolojiler kullanım bulmuyor. Önceki modellerde olduğu gibi hız sabitleme sistemi ise çok fonksiyonlu direksiyondan kumanda ediliyor.


    VW ise elektrikli el frenini tercih edenlerden. Bu sayede el freni bir düğme ile kullanılırken iki koltuğun ortası ise daha derli toplu yapılandırılabiliyor. Her ne kadar normal el freni gibi rahat bir kullanım sunmasa da, geri kayma önleyici sistem sürücünün hayatını bir hayli kolaylaştırıyor.


    Başka yardımcı sistemler istek üzere sipariş edilebiliyor. Dört tekerden çekiş sistemine sahip araçla gerçekten araziye girmek isteyenlere bir arazi teknik paketi sunuluyor. Bu pakette, eğim iniş asistanı, dijital pusula ile lastik basınç kontrol göstergesi bulunuyor. Ayrıca motor işletim sistemi ilk kalkış anında motor devrini otomatik olarak ayarlıyor. Dört tekerlekten çekişli araçlarda en önemli konu aracın kullanım amacı ve şekli. VW Tiguan için iki farklı seçenek sunuyor: Track and Field olarak adlandırılan ilk versiyonun özelliği daha eğimli bir ön kısma sahip olması. Bu sayede yaklaşma açısı artıyor. Bizim kullandığımız test aracı ise Sport and Stile ekipman seviyesine sahipti. Bu ise 17 inçlik alüminyum jantlarla daha çok asfalt kullanımı anlamına geliyor.

    Güç aktarımı Haldex kavramayla gerçekleştiriliyor. Arazi takviyesi veya kilit gibi yardımcılara ise gerek duyulmamış. Buna karşılık Tiguan daha yüksek yük taşıma ve römork çekme kapasitesine sahip. Üstelik X3’te opsiyonel olarak sunulan port bagaj rayını Tiguan standart olarak sunuyor. BMW üstünlüğünü güvenlik konusunda geri kazanıyor.

    BMW, benzinli baz modelinde kullanılan malzeme ve işçilikle beklentileri karşılıyor. Ancak ayak bölgesinde ve bagajda kullanılan sert plastik malzemenin varlığı da gözden kaçmıyor. Opsiyonel donanım kadar satın alma aşamasında da sahibini üzen X3, buna karşılık yakıt pompasına gidildiğinde tebessüme neden oluyor. Kompresör ve turbo ile beslenen küçük hacimli 4 silindirli motoruyla VW Tiguan, 100 km’de ortalama 0,5 litre daha fazla tüketiyor. Üstelik X3’ün 2,0 litrelik motoruna göre daha fazla tüketmekle kalmayan 150 HP güce sahip 1,4 litrelik motor 1,7 tonluk ağırlığa sahip Tiguan’ı harekete geçirirken de bir hayli zorlanıyor. Sadece harekete geçirmekte zorlansa gene iyi, 4 silindirli motor hızlı otoyol etaplarında neden olduğu gürültüyle konforu da olumsuz etkiliyor.

    Şehir içi kullanımında ise özellikle vites değişimleri sonrasında açığa çıkan silkeleme tedirginliğe neden oluyor. Çift aşırı beslemeli Tiguan’ın öne çıkabildiği tek nokta ise X3’ü rahatlıkla geride bıraktığı ara hızlanmalar.

    X3’ün motoru BMW’nin gelenekselleşen dinamik karakteriyle uyum sağlayamıyor. Söz konusu dinamizmi yaşamak için vites geçişleri pek de başarılı olmayan 6 ileri şanzımanla motoru sürekli olarak üst devirlerde tutmak gerekiyor. 1,8 tonluk kütleyi harekete geçirmekte zorlandığı için 150 HP gücü ile ortalama bir motor olmaktan öteye gitmiyor.

    Konu yürüyen aksam olunca alışagelmiş BMW dinamizmi kendini hissettiriyor. Hassas çalışan direksiyon verilen emirleri tereddüt etmeden yerine getiriyor. Hızlı virajlarda veya sert direksiyon hareketlerinde dahi herhangi bir huzursuzluk oluşmuyor. Motor sportif olmasa da süspansiyon bu izlenimi veriyor. Yüksek yapısına karşın X3’ün karoseri virajlarda çok fazla yana yatmıyor. Ancak buna karşılık yol bozuklukları kabin içerisinde net bir şekilde hissediliyor.

    VW ise tercihini sert bir süspansiyondan yana kullanmamış ve neredeyse tüm yol bozukluklarını rahatlıkla bertaraf ediyor. Üstelik hızlı virajlarda dahi BMW’nin peşini bırakmıyor. Ayrıca Tiguan, fren konusunda X3’e oranla daha başarılı. Görünen o ki, sportif olmak için illa da sert bir süspansiyona sahip olmak gerekmiyor. Sarsıntılı motoru ve yüksek tüketimi dışında belirgin zayıflığı olmayan Tiguan, ailenin sadık dostu olabilir.

    Yazı: Marcus Peters / Ümit Akkuyu
    Fotoğraflar: Hans-Dieter Seufert

    automotosport


     ***TIGUAN KULÜBÜ*** 500+ kullanıcı üye...


     ***TIGUAN KULÜBÜ*** 500+ kullanıcı üye...


     ***TIGUAN KULÜBÜ*** 500+ kullanıcı üye...




  • Teknik veriler ve Puan Tablosu



     ***TIGUAN KULÜBÜ*** 500+ kullanıcı üye...


     ***TIGUAN KULÜBÜ*** 500+ kullanıcı üye...
  • elinize, emeğinize sağlık. sanırım bu testin almancasını yukarıda vermiştim ve 11.5 lt tüketim değeri vardı...

    fakat çok tutulan 2.000cc BMW motoru ile her konuda savaşmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autograph -- 27 Nisan 2009; 22:46:34 >
  • Teşekkürler, size de hayırlı olsun ve güle güle kullanın, umarım kısa sürede gelir S&S Tiguan'ınız.
    Ayrıca karşılaştırmalı bilgiler için arkadaşlara teşekkürler, bu tür bilgiler elde ettikçe paylaşalım burada.
    Guitar2006 isimli arkadaşımızda Tiguan'ı iyi yormuş haftasonu :-) 1000 Km yol ve 1.viteste 60 km/hr, terlemiştir yazık 150 BG :-) Gerçekten ıslak zeminde ve karda sürüş çok güvenli, Ocak'ta aldığım için karda kullanma zevkine baya bir eriştim Tiguan'ın ve aynı şekilde güvenli sürüş zevkini oldukça hissettim bende.
    Bu arada bugün lastik havalarına baktırdım yine 42 ye çıkmış, havalar iyice ısındı artık. Tekrar 33 e ayarlattım. Ne kadar güvenilir olduğuna da emin olamadım ama yarın tekrar baktıracağım.


    quote:

    Orjinalden alıntı: hamhum

    Merhaba arkadaşlar,

    Öncelikle herkesin Tiguanlarının hayırlı olmasını ve kazasız belasız zevkle kullanmalarını diliyorum. Bir terslik olmazsa ben de siparişini verdiğim beyaz renk 1.4 S&S'i mayıs ortalarında teslim alacağım. Diğer taraftan, bu forumu Tiguan almayı düşünen arkadaşlarımızın da takip etmekte olduğunu bildiğimden, az önce Doğuş Oto Maslak'taki satış uzmanından edindiğim bir bilgiyi paylaşmak istedim. Buna göre şu an ellerinde hemen teslim edilmeye hazır Panoramik Tavanlı 1.4 F&F Tiguan mevcutmuş, hatta liste fiyatının da bir miktar altında fiyat bildirdiler. (Liste fiyatı mevcut 1.99 kur üzerinden yaklaşık 67.500 TL iken yaklaşık 65.000 TL). Tabi bu teklif ne kadar süre için geçerli bilemiyorum. Hatta bu satırlar yazılırken satılmış bile olabilir. Cazip teklife rağmen benim araba için ayırdığım bütçemin üzerinde olduğu için ben değerlendirmeye alamıyorum. Muhakkak ilgilenen arkadaşlar olacaktır. Bilgilerinize.

    Herkese iyi günler dilerim.




  • test için çok teşekkürler. Bir de aynı derginin birkaç suvu karşılaştırdığı (sanırım captiva, x3, kuga ...) bir test varmış. 2008 yılında yayınlanmış ama ben ulaşamadım. Elinde mevcut olan gönderirse sevinirim. Hafta sonu Afyon dan geçerken vw bayisinde 2 adet siyah tiguan gördüm. Durup model sorma sırsatım olmadı ama ilgilenenler telefonla sorabilirler.
  • Ya Maslak Doğuş'taki araba sakın benim araba olmasın : ))
    2 hafta önce F&F cam tavan siparişi verdim, kaporayı da yatırdım. Bekliyordum. Aramadılar bile. Bana Mayıs sonu demişlerdi. Bi yarın sorayım bakalım.
    Hoş gerçi ben kurun düşmesini bekliyordum ama indirim de yapıyorlarsa...
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.