Şimdi Ara

***TIGUAN KULÜBÜ*** 500+ kullanıcı üye... (21. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (3 Mobil) - 3 Masaüstü3 Mobil
5 sn
39.867
Cevap
422
Favori
3.789.230
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: abt_tıguan

    arkadaşlar hepinize iyi haftalar. ben burada bir tartışma konusu açmak istiyorum. bildiğim kadarıyla daha önce düz vites mi triptronik mi tartışması olmuştu. şimdi de benzinli mi dizel mi tartışmasını yorumlarınıza sunmak istiyorum. ben de şu an tıguan t&f 2.0 tdi var. araçtan çok zevk alamıordum başlarda sonra abt tuningle istediğim sonucu aldım ama şimdilerde acaba diyorum benzinlisi olsa bu arabanın nasıl bi zevki olurdu diye. tıguanın türkiye de 2.0 benzinli satışı yok. normalde böle modeli var. 2.0 200 hp tfsi motor. şu an trde hali hazırda q5in 2.0 tfsi 211 hpsi var. acaba diorum aradaki fiyat farkını hesaba katmazsak nasıl bir zevktir nasıldır. yardımınızı istiorum. ben aracımı yüksek devirlerde kullandığım için üzülüorum sonuçta dizel motorların hem bakımı zor hem de fazla sıkıştırmak ii değil. o sebeple çok hızlanma yaptığımda üzülüorum. aracın tüketimi de çok artıor bu durumda. örneğin aracı 90 km sbt hızla kullandığımda 4.5-6 lt yakarken 120km hızla sbt 6-7.5 arası yakıo ama ben uzun yolda ort 180 km kullandığım için bu durum 11-14 lt arası oluo. hem de motor çok sıkışıo ben de üzülüorum. geçenlerde audiye gitme şansım oldu yetkili bana benzinli 2.0 tfsi 211 hp q5 in benim kullanımımda 15lt bulacağını söyleyince çok soğudum bu benzinliden. hemen hemen 100 km de 50 tl demek oluo bu. size göre bu doğrumudur. bence benzinli araç yüksek hızda kullanımda dizel kadar yakmaz die düşünüodum yani 11lt geçmez diordum(yani 35 tlyi geçmez). dizelin bakımı daha masraflı olduğu için benzinlinin de çok pahalı olmayacağını düşünüordum sonuçta vwlerde dizel araçlar 10binde benzinli 15binde bakıma giriyor. dizelin triger olayı ve yağ vs gibi malzemeleri daha sık değişio ve yıpranıo. q5 2.0 tfsi süper araç ve uzun ömürlü çünkü benzinli amadizel aracın ömrü fazla gitmio. yardımcı olursanız sevinirim

    Kullanım tarzınızı okuyunca, benzinli motorun aslında size daha uygun olduğu belli oluyor. Ama dediğiniz gibi 2.0 lt motor ülkemize gelmiyor. 1.4'de aslında fena seçenek değil, Belki ona da ABT modifikasyonu uygulanabilir. Aracınızı satmakta zorlanacağınızı sanmıyorum benzinliye geçmek için ama eğer düşük kurdan almışsanız şimdi belirgin zarar da edeceksiniz. Benzinli de devirli kullanımda az yakmayacaktır. Sizin gibi otomobili sadece ulaşım aracı değil, aynı zamanda keyif aracı olarak düşünenlerin bu konulardaki duyduğu rahatsızlıklar da fazla olabiliyor ortalama kullanıcıya göre. Tabii modifite dizeli yetersiz bulan birinin 1.4 den nekadar keyif alacağını kestiremiyorum.
    Ben olsaydım dizele devam ederdim ama sizin beklentileriniz farklı ve bunu da 1.4 ile karşılayabileceğinizin de garantisi yok...




  • Arkadaşlar merhaba,

    S & S paketin arazide performansi nasil? Deneyen var mi.
  • yani 1.4 tıguan değil 2.o tsi q5 arasında yorumlarınızı merak ediorum. benzinli dizel olayı yani
  • Sanırım Q5 2.0 TSI sizi her açıdan mutlu eder.
  • peki autograph yakıt olarak mutlu olabilirmiiim.. adamın dediği gibi 100 kmde 15ltreyi bulurmu
  • valla sıfır tiguanı satıp yaklaşık 1.5-2 katı kadar para verip audi alacaksanız 13 yakmış, 15 yakmış düşünmeyin derim ben :)
  • hayır alma falan yok ben sadece burada bi tartışmayı yorumlarınıza sunmak istedim. trde mevcut alternatif olarak da q5i koydum. alma falan yok zaten abtden sonra performansından çok memnunum. ama istiyorum ki araç uzun ömürlü olsun bunun için sizce benzinlimi diorum. ve benim gibi spor kullanım şartlarıma hangisi uyar diorum benzinli mi yoksa dizel mi.
  • ...kriterin spor kullanımsa tabii ki benzinli.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: abt_tıguan

    hayır alma falan yok ben sadece burada bi tartışmayı yorumlarınıza sunmak istedim. trde mevcut alternatif olarak da q5i koydum. alma falan yok zaten abtden sonra performansından çok memnunum. ama istiyorum ki araç uzun ömürlü olsun bunun için sizce benzinlimi diorum. ve benim gibi spor kullanım şartlarıma hangisi uyar diorum benzinli mi yoksa dizel mi.

    sizin kullanım tarzınıza uygun motor, benzinli olan.
  • Otomobil icadından bu yana silindir kapasiteleri azalmakta...güçleri artmaktadır...ama her yenilikten sonra muhafazakarlar olduğu gibi cesur insanlar da olmaktadır...günümüz teknolojilerini bu cesur insanlara borçluyuz...yoksa hala insanlar 4500 cc araçlara biniyordu...
  • Zortuk, az yazıyorsun ama öz yazıyorsun vesselam...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: abt_tıguan

    arkadaşlar hepinize iyi haftalar. ben burada bir tartışma konusu açmak istiyorum. bildiğim kadarıyla daha önce düz vites mi triptronik mi tartışması olmuştu. şimdi de benzinli mi dizel mi tartışmasını yorumlarınıza sunmak istiyorum. ben de şu an tıguan t&f 2.0 tdi var. araçtan çok zevk alamıordum başlarda sonra abt tuningle istediğim sonucu aldım ama şimdilerde acaba diyorum benzinlisi olsa bu arabanın nasıl bi zevki olurdu diye. tıguanın türkiye de 2.0 benzinli satışı yok. normalde böle modeli var. 2.0 200 hp tfsi motor. şu an trde hali hazırda q5in 2.0 tfsi 211 hpsi var. acaba diorum aradaki fiyat farkını hesaba katmazsak nasıl bir zevktir nasıldır. yardımınızı istiorum. ben aracımı yüksek devirlerde kullandığım için üzülüorum sonuçta dizel motorların hem bakımı zor hem de fazla sıkıştırmak ii değil. o sebeple çok hızlanma yaptığımda üzülüorum. aracın tüketimi de çok artıor bu durumda. örneğin aracı 90 km sbt hızla kullandığımda 4.5-6 lt yakarken 120km hızla sbt 6-7.5 arası yakıo ama ben uzun yolda ort 180 km kullandığım için bu durum 11-14 lt arası oluo. hem de motor çok sıkışıo ben de üzülüorum. geçenlerde audiye gitme şansım oldu yetkili bana benzinli 2.0 tfsi 211 hp q5 in benim kullanımımda 15lt bulacağını söyleyince çok soğudum bu benzinliden. hemen hemen 100 km de 50 tl demek oluo bu. size göre bu doğrumudur. bence benzinli araç yüksek hızda kullanımda dizel kadar yakmaz die düşünüodum yani 11lt geçmez diordum(yani 35 tlyi geçmez). dizelin bakımı daha masraflı olduğu için benzinlinin de çok pahalı olmayacağını düşünüordum sonuçta vwlerde dizel araçlar 10binde benzinli 15binde bakıma giriyor. dizelin triger olayı ve yağ vs gibi malzemeleri daha sık değişio ve yıpranıo. q5 2.0 tfsi süper araç ve uzun ömürlü çünkü benzinli amadizel aracın ömrü fazla gitmio. yardımcı olursanız sevinirim

    Devirli kullanımda her zaman benzinli dizelden çok daha fazla yakar bunu bilmelisiniz




  • Sevgili Autograph, teşekkürler...Ben de seni pasat severlerde takip ediyorum...Bu arada ''Rns 510 mu? Çin malı mı? '' derken; sonunda rns 510 aldım...ve rahatladım...kararsızlık adamı bitiriyor...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: zortuk

    Sevgili Autograph, teşekkürler...Ben de seni pasat severlerde takip ediyorum...Bu arada ''Rns 510 mu? Çin malı mı? '' derken; sonunda rns 510 aldım...ve rahatladım...kararsızlık adamı bitiriyor...

    Teşekkürler :)
    Güle güle kullanın, harika bir karar vermişsiniz. Doğuştan mı aldınız başka bir kaynaktan mı? Açıkçası ben de istiyorum ama tek kafama takılan GPS anteni için A sütünunun sökülecek oması...
  • merhaba arkadaşlar bu forumda yeniyim

    Size bir sorum olacak ben bu sitedeki yorumları okumadan önce chevrolet captıva almayı düşünüyordum. Ancak yorumları okuduktan sonra Tiguan'a karşı bir sempati duydum.Sizce hangisini almalıyım? Fiyat bakımından birbirlerine yakınlar.

    Captıva 69.000 TL Tiguan 65.000 TL
  • Arkadaşlar,
    Bugün işlerim vardı işteydim. Daha önce de yazmıştım, aklımda kalan tek SUV CRV diye. Baktım ki CRV'si olan arkadaşım da orada. O da "Zamanın var mı? Otomobiline bakayım" dedi. Derken iki otomobili de aynı şekilde kıyasladık. Önce öne bindik, boylarımız aynıydı, ön koltuk ayarlıydı, arkaya oturduk ve en son bagajına falan baktık.

    İlk binişte, ilk yorumu aracın ön gövdesinin çok daha derli toplu olduğuydu arkadaşın, ışıklandırma renklerini beğenmişti. Ayrıca deri kalitesi belirgin farklı geldi ikimize de. Edmunds.com'da CRV, RAV4 ve Tigu kıyaslamasında, Tigudan sonra CRV derisi vinil gibi diyordu, doğruymuş :) Sonra arkaya falan bindik Tiguan daha geniş. Öyle çok farklı değil ama sınıfında geniş bilinen CRV'den genişti. Ancak CRV'nin de bagajı genişti. Farklar öyle çok belirgin gelmedi.

    Arkadaşın son yorumu "CRV'yi aldığımda Tigu olsaydı, kesinlikle Tigu alırdım" oldu

    Tigularımıza Maaşallah :) Kazasız sürüşler:)

    Alper63, Ben ce ikisi de güzel araçlar, ikisine de binin. Başka bir yerde hasabını yapmıştım. Bulursam referans vereyim. 15-20.000 km'ye kadar Tigu avantajlı. Sonrasında dizel fiyatından dolayı dizel araçlar...




  • Ha unutmadan ekleyeyim, Captiva alırsanız ve 6 ayda bir polen filtresini değiştirtmezseniz (öptürtmezseniz) güvenceyi yakıyormuş, hayretle okudum
  • Selam arkadaslar.
    Oyle zannediyorum ki buradaki buyuk cogunluk VW Tiguan sahibi. Tum sahiplere arabakari hayirli olsun diyorum.
    Allah hepiniz kazadan korusun ve sevdiklerinize bagislasin. Inanin son iki gundur yollarda cok kaza gordum ve bu is an meselesi.
    Bindiginiz araba hayatinizin sekillenmesinde bir istatistik deger olmanizi belirleyici faktor olabiliyor.

    Benim biri 3 biri 4 yasinda iki oglum var. Esime Ocak 2009 da mazda 3 almistim. Mazda 3 Dinamik Auto...29,762 TL vermistim.
    Arabayi 5 ay kullandiktan sonra, haifi cizikler ile birlikte dun 29,500 e sattim.
    Cunku aldigimiz gunden beri bana bir turlu guven vermedi.
    Belki lastikleri 15-in den 16 vey 17-in e degistirseydim surusde ve virajlarda daha guvenli hissedebilirdik...

    Nihayetinde yeni bir araba arayisina gecmisken, bir cok araba testinden sonra, kalan son 2-3 tiguandan biri icin kapora verdik.

    Bizim yeni arabamiz Tiguan 1.4 TSI 150 hp 4x4 Sport & Style Man. - Tuz Grisi
    - 3-Spoke Cok fonksiyonlu deri direksiyon simidi
    - Karartilmis arka camlar
    - Bagaj duzenleme ve stepne paketi
    - Park mesafe sensoru
    - Ambiyans paketi
    - rcd510 (mp3-wma-cd) 4x20 8 hoparlor dokunmatik muzik sistemi

    ve bana verilen son teklif 58,526 TL (kaucuk paspaslar hediye - boya koruma hediye)

    Bu fiyatin iyi oldugunu dusunuyorum... Bu konuda sizlerin de degerli fikirlerini duymak isterim...

    Oyle umid ediyorum ki, bu alis veris ile biz de ailece Tiguan sahipleri kulubunun mutlu ve huzurlu uylerinden oluruz.
    Test araci 2.0 dizel oldugu icin (ellerinde 1.4 TSI yoktu), 1.4 TSI in nasil davranacagini, yol performansini, ve benzin yakit durumunu bilemiyorum.
    Ama okudugum kadariyla hepiniz mutlusunuz.
    Arabayi en cok esim kullanacagi icin, o manuel olmasindan dolayi sikayet etmeyecegini ifade etti.
    Ancak bundan onceki arabasi otomatikti...
    Insallah bu cok buyuk bir problem teskil etmez...cunku arabadaki hill-hold fonksiyonuna guveniyor!
    Bu fonksiyonu kullanmis suruculer olarak sizler nasil degerlendirdiniz bunu da merak ediyorum...

    Hepinize kazasiz ve keyifli surusler diliyorum...
    Selam ve saygi ile...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: fmk2000


    Selam arkadaslar.
    Oyle zannediyorum ki buradaki buyuk cogunluk VW Tiguan sahibi. Tum sahiplere arabakari hayirli olsun diyorum.
    Allah hepiniz kazadan korusun ve sevdiklerinize bagislasin. Inanin son iki gundur yollarda cok kaza gordum ve bu is an meselesi.
    Bindiginiz araba hayatinizin sekillenmesinde bir istatistik deger olmanizi belirleyici faktor olabiliyor.

    Benim biri 3 biri 4 yasinda iki oglum var. Esime Ocak 2009 da mazda 3 almistim. Mazda 3 Dinamik Auto...29,762 TL vermistim.
    Arabayi 5 ay kullandiktan sonra, haifi cizikler ile birlikte dun 29,500 e sattim.
    Cunku aldigimiz gunden beri bana bir turlu guven vermedi.
    Belki lastikleri 15-in den 16 vey 17-in e degistirseydim surusde ve virajlarda daha guvenli hissedebilirdik...

    Nihayetinde yeni bir araba arayisina gecmisken, bir cok araba testinden sonra, kalan son 2-3 tiguandan biri icin kapora verdik.

    Bizim yeni arabamiz Tiguan 1.4 TSI 150 hp 4x4 Sport & Style Man. - Tuz Grisi
    - 3-Spoke Cok fonksiyonlu deri direksiyon simidi
    - Karartilmis arka camlar
    - Bagaj duzenleme ve stepne paketi
    - Park mesafe sensoru
    - Ambiyans paketi
    - rcd510 (mp3-wma-cd) 4x20 8 hoparlor dokunmatik muzik sistemi

    ve bana verilen son teklif 58,526 TL (kaucuk paspaslar hediye - boya koruma hediye)

    Bu fiyatin iyi oldugunu dusunuyorum... Bu konuda sizlerin de degerli fikirlerini duymak isterim...

    Oyle umid ediyorum ki, bu alis veris ile biz de ailece Tiguan sahipleri kulubunun mutlu ve huzurlu uylerinden oluruz.
    Test araci 2.0 dizel oldugu icin (ellerinde 1.4 TSI yoktu), 1.4 TSI in nasil davranacagini, yol performansini, ve benzin yakit durumunu bilemiyorum.
    Ama okudugum kadariyla hepiniz mutlusunuz.
    Arabayi en cok esim kullanacagi icin, o manuel olmasindan dolayi sikayet etmeyecegini ifade etti.
    Ancak bundan onceki arabasi otomatikti...
    Insallah bu cok buyuk bir problem teskil etmez...cunku arabadaki hill-hold fonksiyonuna guveniyor!
    Bu fonksiyonu kullanmis suruculer olarak sizler nasil degerlendirdiniz bunu da merak ediyorum...

    Hepinize kazasiz ve keyifli surusler diliyorum...
    Selam ve saygi ile...




    Hoşgeldiniz.
    Belirttiğiniz model şu şartlarda alınabilecek en makul araçlardan biri. Renk olarak da benim beğendiğim dertsiz bir renk. VW'in 24 Hazzirana kadar eski indirimli fiyatları sürüyor. RCD510 zaten 700-800 milyon civarındaydı. Dolayısıyla aldığınız fiyat iyi gibi görünüyor. Metalik RCD510'lu 4x4 SS modeli yaklaşık 62 milyara yaklaşıyor. Dolayısıyla gayet mantıklı bir fiyat vermişler. 1-2 ay önce alsaydınız belki biraz daha avantajınız olabilirdi ama sağlık olsun.
    Eğer isterseniz 200 TL civarına cruise control'de taktırabiliyorsunuz garantili.
    Yokuş tutucu da gayet iyi. Ben de 7-8 yıl otomatikten sonra yokuşlarda tedergin olurum sanıyordum ama otomatiği hiç aratmıyor çok etkin bir özellik.
    Zaten amacınız güvenlikmiş çoğumuz gibi. Bu sayfalarda ve forumda çok yazıldı. aratırsanız güvenlik üzerine de çok şey bulabilirsiniz.
    Yakıt'a gelince verilen fabrika verilerine +1 lt koyun. Ben de öyle ama henüz 1800km'de zamanla fabrika verilerini tutturmak olası olabilir. Akranlarına bakınca 1.4lt motorun vergi avantajı ile 4000-5000km benzin alabiliyorsunuz zaten.
    Umarım gönlünüze göre olur.

    edit: RCD510 ve park mesafe sensörleri beraber harika iş çıkarıyorlar, sanki arkanızda gözünüz varmışçasına. sensörlerin ekrandaki illüstrasyonu çok başarılı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autograph -- 22 Haziran 2009; 0:16:14 >




  • Bende 2.0 TDI 140 hp aldım,dün depoyu 148 TL ye doldurdum ve Edirne'ye gittim..Bu arada İstanbul - Edirne 230 km..Giderken baya hızlı gittim 170-180 km dönüşte hız sabitleyiciyi devreye soktum bazen belli bir süre 120-130 km ile bazen de 160-170 km ile gittim..İstanbul'a geldiğimde ibre son beyaz çizgideydi,depoyu tekrar doldurduğum da 128 TL ye doldu..Ya ben çok bastım,ya motor yeni diye çok yaktı ya da bu araba gerçekten de yakıyor..Hesabı siz yapın artık rakamları verdim..Arkadaşlarımın dediği 250 kuruş yakmışım..Edirne'ye gitme amacımda motoru açmak içindi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OnurFB1453 -- 22 Haziran 2009; 3:23:27 >
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.