Şimdi Ara

***TIGUAN KULÜBÜ*** 500+ kullanıcı üye... (1888. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (2 Mobil) - 4 Masaüstü2 Mobil
5 sn
39.775
Cevap
419
Favori
3.764.740
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 18861887188818891890
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar;

    7 aylık Tiguan kullanıcısı olarak kış lastiği arayışı içerisindeyim ve size bu konuda danışmak istiyorum.

    Aracım 2014 Cup ve lastik ölçülerim 235 50 R18

    Bu lastik ölçüleri biraz ara segment durumunda kalmış. Bu yüzden fiyatları 235 55 R18 ölçüsüne kıyasla daha pahalı. Bu fiyat farkı tüm markalarda geçerli maalesef.

    Ben de 235 55 R18 ölçüsünü kullanmayı düşündüm ama Sn. seagleye tarafından önerilen sitede (tiresize.com/comparison) 235 50 R18 yerine 215 55 R18 olabileceği, 235 55 R18'in uygun olmadığı belirtilmiş.

    Eğer 235 55 R18 kullanırsak, ne gibi sıkıntılar oluşur.

    Bana göre olabilecek sıkıntılar;

    1) Lastik çapı genişliyor ama bu çap artışı dönüşlerde lastiğin davlumbaza sürtme gibi bir sorun çıkarmayacağını, en azından gözle bakıldığında görülebiliyoruz.

    2) Aracın dönüş çapı biraz daha artacak (ki Tiguan'ın dönüş çapı zaten geniş bana göre).

    3) Yakıt tüketimine olumsuz etkisi olabilir.

    Yukarıda saydığım olumsuzluklar bana göre kabul edilebilir. Ama araca başka olumsuz etkileri olabilir mi bilmiyorum. Bu konuda bilgisi ve fikri olan paylaşırsa sevinirim.

    Ayrıca, Petlas SnowMaster W671 hakkındaki görüşlerinizi de paylaşabilirseniz çok sevinirim. Etiket değerleri gayet iyi.




  • mavilaci44 M kullanıcısına yanıt
    Kardeş git petlası al, nede olmazsa yerli malı, kış lastiğinden fazla perpormansa ihtiyaç yok, paranda cepinde kalsın...Pişman olmazsın...konu hakkında herkes farklı düşünceleri paylaşacak, sonunda kafan karışacak....
  • Benim ki de 235 50 18 R ebatlarında. Sakın başka ebat vs almayın, tam sizin ölçülerde bir sürü lastik markası var. Bütçeniz neye uyuyorsa onu alın ve kendinizi zorlamayın. Çünkü hepsi de buzda kayıyor, karda tutunuyor, ıslak zeminde saçmalıyor. 10 yıllık kişisel tecrübem. Ankara-İstanbul-Bursa bu üç şehirde de yaşadım ve gördüm. Ben halihazırda Dunlop winter ice 235 50 18 kullanıyorum, TC üretimi, fabrika çankırı da. Çokta memnunum. Yabancıların yarı fiyatına aldım. Şimdiye dek kışlık olarak ORTA pahalılıkta olan Hankook ve Kumho kullanmıştım. Onlar da üzmedi beni. Amma velakin roadstone, jinyu vs ne idiğü belirsiz ab uyumlu lastik etiketi dahi olmayan lastiklere tevessül etmeyin derim. Pahalıysa vardır bir hikmeti, ucuzsa vardır zilleti.. lafına inanırım. Hayırlı Cumalar olsun herkese.
  • 2010 model Tiguanımızı dün sattık.Yeni sahibi Ziya hocama haıyırlı olur inşaallah.Kazasız belasız biner.

    şimdi kaldık mı yaya.

    amacımız caddy almak dı ama bagaj sıkıntısı yüzünden düşünüyordum ama gel görki fiyatlar uçtu. İyi bir araç

    1,6 TDI manuel yada otomatik olanlar hani şu emisyon muhabbeti yüzünden gümrükte bekleeyip 2017 satışa sunulan caddy ler, istenilen fiyatlar 77-83 arasında.

    şimdi kaba bir hesap yapıyorum
    caddy her yıl muayene + vergi(6 yıl aynı) güya az yakacak tiguandan

    ben yılda 6000km yapmışım hadi 7000km olsun ortalama 0,46 krş yakmış ki bunun %70 i şehir içi olmasına rağmen eğerki caddy yi alırsam;

    yıllık vergi + taşıt pulu toplam 517x2+210 : 1244 TL.

    Tiguan taşıt pulu 2 yılda bir muayene 388x2 : 776

    fark 468 TL.
    şimdi siz olsanız napardınız.
    Tigunı da kullanan bşr kesim

    Bu arada 2014 Tsi 122 hp 4x2 manuel cam tavan CUP donanım paketli bir araç fiyat olarak son oluru konuşmadık ama son 86 olur dedi benimde gönlümden 85 gibi geçti bu fiyat nasıl sizce

    kafam deli sorular akşamdan sabah sürekli bir hesap


    Adana dan selamlar...




  • Tiguan aracımda polen filtresi ve hava filtresini yeni değişmeme rağmen havalandırmayı veya klimayı açtığımda rutubet kokusuna benzer veya ıslak paspas kokusu gibi bir koku almaktayım. Yardımlarınız rica olunur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kibaroğlu

    Tiguan aracımda polen filtresi ve hava filtresini yeni değişmeme rağmen havalandırmayı veya klimayı açtığımda rutubet kokusuna benzer veya ıslak paspas kokusu gibi bir koku almaktayım. Yardımlarınız rica olunur.

    aynı problem bendede var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tam da dün arabaya yağ alırken sitede aşağıdaki ürünü incelemiştim. Ben klima için parfüm gibi bir şey aradığım için ilgilenmedim ama sanırım tam sizin aradığınız şey olsa gerek. Sayfada kullanım şekli de yazıyor. Direkt ızgaralara püskürtülen ürünlerden uzak durulması gerektiğini de okumuştum, bu ürün yolcu tarafında iç sirkülasyon girişinin önüne yere konuyor ve araç buradan içeriği emerek boruları dezenfekte ediyormuş.
    Burada

    Ayrıca yaşadığınız durumun sebebi hakkında da birşeyler okumuştum; Klima (AC) açıkken aracı stop edince boru içlerinde bakteri üremesi kokuya sebep oluyormuş. Mesela eve varmadan birkaçyüz metre kala sadece AC kapatılmalı fan üflemesi bir süre daha devam ettirilmeliymiş.




  • Akineton kullanıcısına yanıt
    tşklr önerileriniz için deneyeceğim
  • Kibaroğlu K kullanıcısına yanıt
    klima ile ilgili koku sorunu sanırım bir çok araçta oluyor. bununla ilgili daha önce bir bilgi görmüştüm. klimayı araç durduğu anda kapandığında, klimanın araç üflenmemiş kalan havası bakteri oluşturuyormuş. tekrar araç çalışıp klima üflemeye başladığında bu kalan hava bahsettiğiniz kokuya neden oluyormuş.

    bunu engellemek için, klimayı araçı durdurmadan kapatıp bir süre daha hava çıkışını sağlamak gerekiyormuş. ben klimayı bu şekilde kullanıyorum ve bahsettiğiniz kokuyla karşılaşmıyorum.
  • hakanmbe kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski kasa Tiguan modellerindeki 4x4ler arasında farklılık olduğunu duydum. 1.4 TSI 4x4 ile 2.0 TDI 4x4 arasında arazi performansı açısından fark var mı?
  • ılgaz94 I kullanıcısına yanıt
    Gördüğüm kadarını söyleyebilirim, eksiğim yanlışım varsa arkadaşlar düzeltecektir.
    1.4 ve 2.0 arasında gördüğüm araçlarda hiç bir fark yok. Aynı donanım mevcut.
    Ancak farklı olan 2009 yılında gelen Track&Field donanımlı araçların Arazi modu özelliğiydi.
    Galiba 40km altında arazide ivmesiz sabit hız gerektiren durumlarda kullanılan bir özellik.
  • Akineton kullanıcısına yanıt
    Elektronik kontrollü diferansiyel kilidi var. Duster'da da %100 mekanik olmayan kilitten vardı. Bakım masrafı ve dayanıklılık açısından mekanik kilidin yerini tutmuyor ama sonuçta bunlar ağır araziye uygun cipler değil.

    +ek olarak kumlu-çakıllı zeminde ABS devre dışı bırakılabiliyor. Tırmanış-iniş yardım sistemi, alttan sürtmelere karşı koruma önlemi ve lastik basınç göstergesi de var. Bir kaç ek özellik daha varmış.
  • Merhaba arkadaşlar, kardeşime bu aralar araba bakıyoruz, konforlu bir araç istiyor, golf e doğru eğilim gösterdi, Sizce tiguan alsa golfteki konforu yakalayamazmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caadas14

    klima ile ilgili koku sorunu sanırım bir çok araçta oluyor. bununla ilgili daha önce bir bilgi görmüştüm. klimayı araç durduğu anda kapandığında, klimanın araç üflenmemiş kalan havası bakteri oluşturuyormuş. tekrar araç çalışıp klima üflemeye başladığında bu kalan hava bahsettiğiniz kokuya neden oluyormuş.

    bunu engellemek için, klimayı araçı durdurmadan kapatıp bir süre daha hava çıkışını sağlamak gerekiyormuş. ben klimayı bu şekilde kullanıyorum ve bahsettiğiniz kokuyla karşılaşmıyorum.

    ek olarak, aracı park etmeden 5-10 dakika önce klimayı kapatmak, nemin kuruması için gerekiyor, serviste söylemişlerdi, aynen uyguladım, koku ortadan kalkıyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akineton

    Gördüğüm kadarını söyleyebilirim, eksiğim yanlışım varsa arkadaşlar düzeltecektir.
    1.4 ve 2.0 arasında gördüğüm araçlarda hiç bir fark yok. Aynı donanım mevcut.
    Ancak farklı olan 2009 yılında gelen Track&Field donanımlı araçların Arazi modu özelliğiydi.
    Galiba 40km altında arazide ivmesiz sabit hız gerektiren durumlarda kullanılan bir özellik.

    dostum , Track&Field biradere almıştık 2009 model.Arazi dediğiniz gibi, Birde ön tamponları arazi için eğimli, ama tracktaki donanım bugunün yani 2017 model araçlarında yani Tiguanlarda yok.Galiba ilk kez böyle bir araç yapmış almanlar(Seyhata pusulası, 220 volt elektrik,ısıtmalı deri koltuklar, arkada koltuk ortasında bulunan kolçak deri minder kaplamalı, minderi çıkarıyorsun bardaklıklar ortaya çıkıyor,ön ve arka sensörler, kendi kendine park, dış kapılar arasında lastik conta boydan boya toz, kir içeri girmesin diye vs.), ondan sonra bize uydular, özelliklerden çalmaya başladılar.

    Bu araçlar Türkiyeye 27 tane getirtilmiş daha doğrusu başka bir ülkeye gemi giderken bir arıza sonucu Türkiye yönlendirilmiş bu araçlar, daha sonra bu araçlardan hiç gelmedi, galiba donamım ülkelere göre değişebiliyor belki....

    Birde gerek Duster,Gerekse Kadjarda 4x4 sistemi;

    ALL MODE 4x4-i çekiş sistemi

    2WD, Auto veya Lock.

    2WD modunda, araç yalnızca ön iki tekerin çekişiyle çalışır. Normal sürüş koşullarında, bu modda yakıt ekonomisi en üst düzeydedir.

    Auto modunda, normal sürüş koşullarında tork yalnızca ön tekerlere aktarılır. Çekiş kaybı olursa, torkun %50'ye kadarı arka tekerleklere aktarılır.

    Lock modunda Tork ön ve arka tekerlekler arasında yarı yarıya paylaştırılır ve kum, çamur veya kar gibi yumuşak zeminlerde tutuş düzeyini artırmak için 40 km/saat'e kadar korunur. Şeklinde çalışır.
    Bizde ise tamamen 4x4 otomatik...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yimust -- 29 Eylül 2017; 21:36:37 >




  • 235/65/R19 jant ve lastik bizim Tiguan’lara uyarmı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kibaroğlu K kullanıcısına yanıt
    Aman hocam ne yaptınız %14 fark ediyor. Zaten çamurluğa sığmayacaktır bile.
  • Tşk

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 225/40/18 jant uyarmı tavsiye edermisiniz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 18861887188818891890
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.