Şimdi Ara

***TIGUAN KULÜBÜ*** 500+ kullanıcı üye... (1400. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
39.775
Cevap
418
Favori
3.764.683
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13981399140014011402
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HeRakLeIoN

    2010 model 1.4 S&S 4x4 aracımın 60.000 km bakımını geçenlerde 600 TL civarı bir fiyata yetkili serviste yaptırdım.

    Aracı servise bıraktığımda bir şikayetim vardı. Araç bir süredir dip gaz yaptığımda 2000-3000 devir arasında ivmelenirken anlık bir vuruntu oluyordu. Her ivmelenmede sadece bir kere olan bu vuruntu, bazen belirgin olup sanki araç altımdan saliselik bir kayış yapıyordu. Servis birşey bulamadı ve aracımı teslim aldım.

    İki gün evvel aracımda hafif çekiş kaybı yaşadığımı hissettim özellikle rampa yukarı giderken. Araç hafif hafif silkeleniyordu ivmelenirken. Önce önemsemedim ve yakıtta bulunan bir pislikten olabileceğini düşündüm.

    Çok geçmeden aynı problem tekrar etti ve araç ikinci vitesteyken tamamen çekişten düştü, gaz pedalı ayağımın altında kayboldu gitti. Bilgi ekranında 'Engine fault. Workshop!' uyarısı çıktı ve EPC sarı ikaz lambası yandı.

    Aracı hemen park edip stop ettim. Bir süre sonra tekrar çalıştırdığımda uyarı yoktu ve sorun kaybolmuş gibiydi ancak aracı denediğimde ara ara hafif çekiş kaybı ve sürüş dinamiğinde tutarsızlık mevcut. Servis danışmanımla görüşüp EPC uyarısının birçok farklı nedenden olabileceği bilgisini aldım.

    Yurtiçi ve yurtdışı forumlardan edindiğim bilgi doğrultusunda en sık rastlanan vakaların boğaz kelebeği, ateşleme bobini veya bazı bağlantı hortum/kablolarda gevşeme/temassızlık gibi sorunlardan kaynaklandığını öğrendim. Bunun yanında birkaç piston kırma vakasından dolayı aynı problemi yaşayanın olduğunu ve bir kişinin sandık motor değiştirdiğini öğrenerek moralim bozuldu.

    Aracımı oldukça titiz ve motorunu yormadan kullanmaya dikkat ettiğim için üretim hatası veya kronik arıza olmadığı sürece ciddi bir sorunla karşılaşmayacağımı ümit ediyorum. Pazartesi günü aracı yetkili servise çektireceğim. Daha önce EPC arızası ile motorda çekiş kaybı problemi yaşayan oldu mu?

    Merhaba,
    Gecmis olsun insan internette arastirma yapinca bir problemle ilgili en uclarida gorunce , okuyunca keyfi kacmiyor degil haklisiniz.
    Anlattiginiz cekis problemi ve gaz yememesi benim aklima oksijen sensoru veya diger adi ile lambda sensorunun gorevini yerine getirememesi , bozulmasi veya soket ve baglantilarinin okside olmasi , gevsemesi gibi geldi. Servise biraktiginizda silindirlerin kompresyon olcumlerini yaptilar ise ve degerler birbirine yakin cikiyorsa problem yoktur piston segman normal demektir. Eger yapmadilar ise bu sefer mutlaka kontrol ettirin. Servis diger parametrelerde herhangi birsey bulamadiysa ve sizi servisten gonderdikten sonrada sorunun tekrar oldugunu goz onune aldigimda bu kontrolleride detaylica yaptirmanizi oneririm.
    Son olarak hortum ve baglanti kacagi ayrica bir ses duymaniza sebep olacaktir (ufleme benzeri) . Ayrica devir bandinin degisik devirlerindede yuke bindirerek yani gaza basarak ayni durumun(guc kaybi, cekis dusuklugu) gerceklesip gerceklesmedigini kontrol edin kendiniz. Eger her seferinde degisik devirlerde de oluyorsa evet kacaktan soz edebiliriz.
    Ancak sadece bir bolgede , devir araliginda yapiyorsa , yanlis zamanlama ile calisan veya bozulmus wastegate adini verdigimiz parcadada sorun olabilir. Bunlari liste halinde servise iletin tek tek kontrollerini gerceklestirsinler.
    Gelismelerden bizleride haberdar edin lutfen.
    İyi gunler, keyifli surusler




  • HeRakLeIoN H kullanıcısına yanıt
    selam...
    bahsettiğiniz problemi bende yaşadım...aracım 2010 F&F 4x4 sorun yaşadığımda 55000km civarıydı...silkelenmeyi önce önemsemedim...benzinden olabileceğini düşündüm sizin gibi...ancak otobana çıktığımda sorun dahada arttı ve EPC sarı ikaz lambası yandı ankara şaşmazdaki doğuş yetkili servisi aradım ankaraya yaklaşık 80km kalmıştı...çekiciye gerek olmadığını 70-80km hızla servise kadar gelmemi söylediler...servise gittim...ancak klasik doğuş ilgisizliği ile karşılaştım...3saat bekledim ancak bırakın arızayı gidermeyi sorun tespiti için bile değerlendirmediler...şehirdışından geliyorum,akşama dönmem gerek,mağdurum,yedek araba bari verin dedim ama umurlarında olmadı...hemen yakınında bir sanayi sitesi buldum ww özel servisiymiş...durumu anlattım...aracın 3,vitesten 4e geçtiğinde 4,vitesten 5e geçtiğinde teklediğini söyledim...usta kaputu kaldırmadan teşhisi koydu...yeni nesil ww lerde bu durumla çok karşılaştıklarını ateşleme bobinin yanmış olabileceğini söyledi...araçlarımızda 4 adet ateşleme bobini varmış...bunlardan biri yandığında böyle teklediğini daha fazlası yanarsa hiç hareket etmediğini söyledi...eski model passatlarada bu sorunla ancak 200bin km de karşılaştıklarını bizimkilerde 60-80binlerde sorun olduğunu belirtti...kaputu açtı ve dediği gibi çıktı,yanan bobini değiştirdi...toplam 90tl aldı(70tl bobin 20tl işçilik) 90 değil 290dese razıydım zaten...yarımsaatte sorunum çözülmüş oldu...bu olaylar olalı yaklaşık 3ay olduaracım 60bine yaklaştı ve herhangi bir sorun yok çok şükür...doğuş yetkili servisleri yüzünden ww'den soğudum bu şımarıklar yüzünden arabamı satarsam kesinlikle doğuş grubu aracı almayacağım...şimdilik arabamın hatrına ve maddi durumumdan dolayı bekliyorum... @HeRakLeIoN




  • arkadaşlar aracımızda(2010 F&F 4X4) TCS (antipatinaj sistemi) var...karlı buzlu yollarda bu sistemi Off pozisyonuna getirdiğimde araba daha rahat gidiyor özellikle ilk kalkışta kayma-patinaj yapmıyor...yani antipatinaj sistemini devre dışı bıraktığımda patinajı daha az yapıyor hatta hiç yapmıyor... bu paradoksu çözemedim!!tecrübelerinizi paylaşabilirmisiniz??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: predoktor

    arkadaşlar aracımızda(2010 F&F 4X4) TCS (antipatinaj sistemi) var...karlı buzlu yollarda bu sistemi Off pozisyonuna getirdiğimde araba daha rahat gidiyor özellikle ilk kalkışta kayma-patinaj yapmıyor...yani antipatinaj sistemini devre dışı bıraktığımda patinajı daha az yapıyor hatta hiç yapmıyor... bu paradoksu çözemedim!!tecrübelerinizi paylaşabilirmisiniz??

    mrb, belki yararı olabilir; incele,

    http://www.bilgiustam.com/anti-patinaj-sistemi-asr-nedir-nasil-calisir/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: predoktor

    selam...
    bahsettiğiniz problemi bende yaşadım...aracım 2010 F&F 4x4 sorun yaşadığımda 55000km civarıydı...silkelenmeyi önce önemsemedim...benzinden olabileceğini düşündüm sizin gibi...ancak otobana çıktığımda sorun dahada arttı ve EPC sarı ikaz lambası yandı ankara şaşmazdaki doğuş yetkili servisi aradım ankaraya yaklaşık 80km kalmıştı...çekiciye gerek olmadığını 70-80km hızla servise kadar gelmemi söylediler...servise gittim...ancak klasik doğuş ilgisizliği ile karşılaştım...3saat bekledim ancak bırakın arızayı gidermeyi sorun tespiti için bile değerlendirmediler...şehirdışından geliyorum,akşama dönmem gerek,mağdurum,yedek araba bari verin dedim ama umurlarında olmadı...hemen yakınında bir sanayi sitesi buldum ww özel servisiymiş...durumu anlattım...aracın 3,vitesten 4e geçtiğinde 4,vitesten 5e geçtiğinde teklediğini söyledim...usta kaputu kaldırmadan teşhisi koydu...yeni nesil ww lerde bu durumla çok karşılaştıklarını ateşleme bobinin yanmış olabileceğini söyledi...araçlarımızda 4 adet ateşleme bobini varmış...bunlardan biri yandığında böyle teklediğini daha fazlası yanarsa hiç hareket etmediğini söyledi...eski model passatlarada bu sorunla ancak 200bin km de karşılaştıklarını bizimkilerde 60-80binlerde sorun olduğunu belirtti...kaputu açtı ve dediği gibi çıktı,yanan bobini değiştirdi...toplam 90tl aldı(70tl bobin 20tl işçilik) 90 değil 290dese razıydım zaten...yarımsaatte sorunum çözülmüş oldu...bu olaylar olalı yaklaşık 3ay olduaracım 60bine yaklaştı ve herhangi bir sorun yok çok şükür...doğuş yetkili servisleri yüzünden ww'den soğudum bu şımarıklar yüzünden arabamı satarsam kesinlikle doğuş grubu aracı almayacağım...şimdilik arabamın hatrına ve maddi durumumdan dolayı bekliyorum... @HeRakLeIoN


    Merhaba

    Aydınlatıcı bilgi için teşekkür ederim. Bende ya boğaz kelebeğinden ya da ateşleme bobininden şüpheleniyorum. Pazatesi günü çıkar meydana. Gelişmeleri buradan paylaşırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: predoktor

    arkadaşlar aracımızda(2010 F&F 4X4) TCS (antipatinaj sistemi) var...karlı buzlu yollarda bu sistemi Off pozisyonuna getirdiğimde araba daha rahat gidiyor özellikle ilk kalkışta kayma-patinaj yapmıyor...yani antipatinaj sistemini devre dışı bıraktığımda patinajı daha az yapıyor hatta hiç yapmıyor... bu paradoksu çözemedim!!tecrübelerinizi paylaşabilirmisiniz??

    Merhaba ,
    Owners manuel'den;
    ASR'nin devreden çıkarılması ve devreye alınması
    Şek. 142 Orta konsolda: ASR'nin manuel kapatma ve açma tuşu.
    ä Önce yönlendirici bilgileri ve güvenlik
    Elektronik dengeleme programı (ESC) yalnızca motor çalışırken çalışır ve ABS, EDS ve ASR sis- temlerini içermektedir.
    ASR motor çalışırken  tuşuna basılarak kapatıla- bilir ⇒ Şek. 142. ASR, sadece yeterli çekiş gücü el- de edilemediğinde devre dışı bırakılmalıdır:
    ● Kalın kar kaplı yolda veya yumuşak zemin üze- rinde sürüş yaparken.
    ● Araç saplandığında „ileri geri hareket ettirme“ sırasında.
    Ardından ASR'yi tuşa basarak tekrar açın.




  • slm herkese
    2013 model sıfır tiguan 1.4 122 hp sport-style aldım 2 ocakta teslim edecekler. sizce nasıl?
  • Merhaba arkadaşlar. Aranıza yeni katıldım. 7 gün önce Mersin Volkswagen Opat servisine Tiguan almaya gittik. Sport Style istiyorduk. Fakat ellerinde yokmuş. Çorumda bir tane var dediler. Ek olarak açılabilir cam tavan varmış. Bizde tamam diyip anlaştık. 2008 comfortline jettamızı 30a verdik ve üstüne 42 milyar para verdik. Araç 2013 model sayıldı ve biz aracı o gün değilde bir gün sonra alsaydık 2014 model sayılıyordu ve fiyatı 83900 liraya çıkıyordu. Aracımız 1.4 tsı 122 hp 4x2. İnşallah bizi üzmez. 6 Ocakta teslim alacağız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metropol97

    Merhaba arkadaşlar. Aranıza yeni katıldım. 7 gün önce Mersin Volkswagen Opat servisine Tiguan almaya gittik. Sport Style istiyorduk. Fakat ellerinde yokmuş. Çorumda bir tane var dediler. Ek olarak açılabilir cam tavan varmış. Bizde tamam diyip anlaştık. 2008 comfortline jettamızı 30a verdik ve üstüne 42 milyar para verdik. Araç 2013 model sayıldı ve biz aracı o gün değilde bir gün sonra alsaydık 2014 model sayılıyordu ve fiyatı 83900 liraya çıkıyordu. Aracımız 1.4 tsı 122 hp 4x2. İnşallah bizi üzmez. 6 Ocakta teslim alacağız.

    şimdiden hayırlı olsun, emin olun menmun kalacaksınız..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bkaraahmet

    slm herkese
    2013 model sıfır tiguan 1.4 122 hp sport-style aldım 2 ocakta teslim edecekler. sizce nasıl?

    ne sormak istiyorsunuz, aracınız hayırlı olsun....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceycuş

    herkes kendi gerçekliğinden bakar sana doğru gelen bana yanlıştır sana çok önemli gelen benim için teferruattır

    evet bende bunu diyordum herkes bakar ama göremez
  • bkaraahmet B kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun iyi günlerde kazasız sıkıntısız kullanın inş. Fiyat bilgisi ve ek donanım varsa paylaşırmısınız bizimle?
  • Merhaba. Ben de Chrome Edition 1.4 TSI 160 DSG'yi Mersin Opat'tan 84500'e aldım. 2013 model ve 3 Ocak teslim. Pakete ek olarak tavan döşemesi ve perdesi siyah. Forumu yıllardır takip ediyorum. Emek veren yazan ve beni bilgilendiren herkese şimdi bir kez daha teşekkür ediyorum. Sağlıcakla kalın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HeRakLeIoN

    ...................Daha önce EPC arızası ile motorda çekiş kaybı problemi yaşayan oldu mu?

    Benzer belirtileri ben de yaşamıştım.
    Dönem içerisindeki gelişmeleri ve sonucunu forumdan paylaşmıştım.
    Eski mesajlarımı inceleyebilirsin.
    O dönem yazdıklarıma pek kimse ilgi göstermemişti gerci...

    Geçmiş olsun, inşallah benzer arıza değildir.
  • az önce merakımdan Hyundai ix35modelinin 1.6benzinli otomatik vites olanını şöyle bir baktım

    araç yakıt canavarı. yakıt şehir içi 100 km 11.6lt (fab. verisi bunun üzerine 2lt siz koyun) bazı teknik özelliklerini yazmıyorum bile.

    araçlarınızın kıymetini bilin bu performansta ve kalite düzeyi yüksek tiguan için kim de derse desin kulağımı tıkarım

    niyetim bu markayı kötülemek değil yanlış anlaşılmasın full donanım diye öve öve bitiremiyorlar.
  • orçun55 kullanıcısına yanıt
    çok komiksin
  • Gurcan_Kaan kullanıcısına yanıt
    yanlış hatırlamıyorsam silindir kolu kırılmıştı tamirinden sonra tekrar sıkıntı yaşadınız mı?
  • emirhan4335 E kullanıcısına yanıt
    kullanacağın bölge karlı-buzlu ise öncelikle ve kesinlikle kış lastiği derim ben. Tecrübeyle sabit...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orçun55

    quote:

    Orijinalden alıntı: L'ombre


    quote:

    Orijinalden alıntı: orçun55

    ben anlamıyorum niye millet 4x4 görünümündeki araçları sevip 4x2'sini tercih ediyor. 4x2 ile noksan bir araç almaktansa gidin stayjn bir araç alın

    Ben de hic anlamiyorum insanlarin ne alip almayacagina karisan tipler gelip burda yorum yapiyor.Halbuki onlara ne degil mi? Kime gore eksik bu arac neye gore eksik?

    sn l'ombre formun ilk sayfasına veya profilime bakarsanız sizin daha tiguandan belki haberiniz yokken tiguan sahibi olan veya tiguan hakkında yeteri kadar araştırmaya sahip bir tipden daha saygılı olmanızı beklerdim. 4x4' tiguandan 4x2 tiguan herzaman eksisktir. ben size şunu eksik bunu eksik açıklamak zorunda değilim formun kuruluşundan bu yana takipcisiyim efe püfe yazıyazmam formun başından başlayın okumaya neyi eksik neyi fazla öğrenirsiniz.

    Orçun bey, öyle gereksiz bir yorum yapmışsınız ki.. VW, bize hem DSG olsun, hem 4X4 olsun, hemde 1.4 olsun ki vergisi az olsun dedimi? Demedi.. Peki deseyki herkes almazmıydı? Bence %100 alırdı. Demekki insanların 4X4 almamasının bir sebebi var. DSG yani otomatik vites. Bunu anlamak çok zor olmasa gerek.

    Kalkıpta, VW nin bu stratejisinden kaynaklı seçenek sunması bizim tartışmamıza sebep olmamalı diye düşünüyorum. İşin özeti, Tiguan 4X4 olsun ve DSG olsun tabiki gider onu alırım öncelikli olarak.




  • Subaru xv hakkında bilgisi olan var mı?
  • 
Sayfa: önceki 13981399140014011402
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.