< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-B048CF933 -- 31 Temmuz 2025; 2:33:27 > < Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|

< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-B048CF933 -- 31 Temmuz 2025; 2:33:27 > < Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
hayır. tezli bile yapmak mantıklı değil. |
|
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
cv'de tecrübenin yerini hiçbiri tutmuyor. doktora yap eğer çok meraklıysan. |
|
_____________________________
|
|
Aslında tecrübenin de içi boş. Ne kadar tecrüben olursa olsun şirketler genelde torpile bakıyor. Benim halam bir şirkette arge mühendisi olarak çalışıyor. Kadını bir türlü müdür veya üst düzey yönetici pozisyonuna almadılar. Kadın oranın tüm ameleliğini çekiyor fakat torpili olan yükseliyor. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-B048CF933 -- 25 Mayıs 2025; 22:34:20 > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
baban holding sahibi olup sana holding de bırakabilir. bunun için illa tecrübeye gerek yok. sen hayatta elindekilere bakacaksın sahip olamadıklarına değil. |
|
_____________________________
|
|
Hocam aslında ben de fazla fazla okuma isteği var. Annem iyi denebilecek bir üniversiteden mezun ve öğretmen. Fakat onların zamanında böyle ygs, kpss, ayt-tyt falan yoktu. Üniversitelerin yetenek sınavıyla girmiş ve ne yazık ki bu üniversite sınavları konusunda çok bilgisizdir benim talihsizliğimde bu ne yazık ki... Bir öğretmen çocuğu olarak, ortaokulda okulu sınıf hocalarım ve öğrenciler tarafından sevmedim. Derslerime çok önem gösteremedim. Matematiği çok iyi öğrenemedim sınıf hocalarım sağolsun... Kendime karşı bir can sıkıntısı var yıllardır. Yani o meseleyi tamamen kapatmak istiyorum bir köşeye kaldırıp içimi rahatlatmakta istiyorum. Yüksek maaş için elbette yapılmaz fakat aileme karşı birazda mahçup oluyorum. Ailemin de hataları var elbette fakat ben kendime yediremiyorum. Tekniker olmak benim için önemli fakat ben ilerlemek istiyorum. Alanımda en fazla aranan adam haline gelmeye çabalıyorum. Yıllarca pratik şeylerle uğraştım ancak teorik şeyleri de öğrenmeyi istiyorum soyut şeyleri de görmeyi ve bunu pratikle birleştirmeyi istiyorum. Yıllardır baskılanmışlık var üzerimde beni salsalar kilometrelerce koşacağım yani o derece. 25 Yaşına geldim hala direniyorum. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-B048CF933 -- 25 Mayıs 2025; 22:42:55 > |
|
_____________________________
|
|
Lisans mezunuyum. Ben yaptım. Bana çok şey kattı. Hem bilgi olarak hemde meslek olarak. Tabii ki boş diploma içinde alan var ancak buna kendiniz karar verin. Ben marmarada yaptım. Hocalarımın da hepsi profesördü. Özel bir üniversitede belki sallama hocalarla olsa daha farklı olurdu ancak ben iyi ki diyorum. ALES vs çalışabileceğim bir dönem değildi benim için. Akademik kariyer de düşünmediğim için tezsiz yapmıştım. İş tamamen sizde bitiyor. Bu arada dönem projesi ile mezun oldum ve hocanın da dönüşleri ile defalarca revize ettim. Tabii ki tez gibi detaylı değildi ancak kimse boş boş mezun da olmuyor. En azından benim üniversitede öyleydi. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kovalenko -- 25 Mayıs 2025; 22:50:23 > |
|
_____________________________
"Ne mutlu Türk'üm diyene"
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Yok hocam derdim boş diploma almak değil. Önlisansta bile ben derste can sıkıntısından gider bir yandan hocayı dinler bir yandan laptoptan reverse engineering yapmaya çabalardım. C++ ile yazılmış exe dosyalarını tersine mühendislikle C diline çevirmeyi denerdim. İşletim sistemi yazma konusunda tonla kaynak almıştım arada bakıyordum hala kütüphanemde durur. Yani boş boş diploma almak değil derdim öğrenebildiğim kadar öğrenebilmek. Gelişim önemli. İşleyen demir pas tutmaz. |
|
_____________________________
|
|
Hocam global bir markanın TR ayağında sadece 2 kişi hizmet veriyoruz oraya kolay kolay kimseyi almıyorlar. Yani müşteri problemi anlatmadan ben o esnada anlıyorum. Uzun zamandır oradayım. Mesela bir örnek vereyim makinede sıvı metal macun var, fanlardan cır cır ses geliyor, ısınma sorunu var macun sızıntısı olduğunu daha kimse sorunu anlatmadan ben anlıyorum. Öyle ki bazı serilerin problemlerini bizzat ben bulup raporluyorum ve genelde yazılım güncellemesi vs getiriyor ana merkez. TR'de üstlere raporluyorum bunları. Makineyi incelemeye gönderiyoruz benim teşhislerim %95 oranında çıkıyor. Yakında buradan ayrılacağım zaten derdim daha başka yerlere yelken açmak. Biraz yazılım ve siber güvenlik tarafına kaymaya çabalıyorum aslında yıllardır orayı istiyordum ailevi sıkıntılar, maddi sıkıntılar derken elde ki işe tahammül etmek zorunda kaldık. Yani derdim hatırlayamadıklarımı hatırlamak, eksik gördüğüm yerleri kapatmak, öğrenemediklerimi öğrenmek. İşin tabii sadece yazılım kısmı değil donanım ve yazılım bir arada gitmeyi istiyorum. Evi zaten ufak bir atölye haline getirmeye başladım işe girdiğimden beri hala bazı eksikler var. Deneme tahtası niyetine eski laptopları bile tutuyorum, raspberry pilarım var kütüphanemde çok kıymetli mühendislik için sayısal ve mantıksal kitaplar var. Şu an zaten derdim bunlara kafa yoracak maddi özgürlüğü elde etmek birazda o plan var. 30'lara gelmeden bir şeyler yapmaya çabalıyoruz işte ama hayırlısı. |
|
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
YBS oku ve elit bir Uyumsoft teknikeri ol |
|
_____________________________
|
|
YBS okuyorum zaten ama ben mühendisliğe tamamlayacağım öyle veya böyle iyi bir okulda. Gerekirse diplomayı alacağım gün kıyamet kopsun ben o okulu kazanacağım. |
|
_____________________________
|
|
Bilgisayar Mühendisliği o kadar da iç açıcı olmayacaktır. Umduğunu kesinlikle bulamazsın. Özellikle de İTÜ/YTÜ için. İyi bir ünide mühendislik diye tutturursan senin için kötü olur. Haliç YBS mezunu olup kurumsal bir şirkette Yazılım Mühendisi olarak çalışan birini görmüştüm. Yani YBS devam etmen bir nebze de olsa iyidir. Mezuniyet sonrası YBS Yüksek Lisansı yapılabilir. |
|
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Ne güzel hocam. Yapabilirsiniz o zaman. Kendinizi geliştirme çabanız tabii ki sonuçsuz kalmaz < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
"Ne mutlu Türk'üm diyene"
|
|
Ben de örgün YBS okuyorsun sanmıştım Açıktan YBS üstüne örgün mühendislik okumak mantıklıdır Şimdiden başarılar o zaman |
|
_____________________________
|