Şimdi Ara

Texture Filtering

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
5.615
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar cogu oyunun grafik ayar menülerinde bu secenek var.Ben bunun manasını ve oyun grafiklerine olan katkısını bilmiyorum , bilineer - trilineer ve bazı oyunlardada (call of duty 2) anisotropic gibi ayarlar var.bunlardan hangisini secmem oyun görüntüsü için daha iyi olur.ekran kartımın ayarlarına baktıgımdada mipmapları zorla diye bir secenek var hiç durumunda secili sürekli orada bilineer ve trilineer secenekleri var.
    Sistemim imzamda yazılı simdiden herkese tesekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Dilemma_ -- 10 Şubat 2007; 15:28:43 >



  • Grafik kartı oyunun dokularını çizerken filtrelemeden geçirir. Böylece dokular daha güzel gözükürler. Ancak bu filtrelemenin de belli bir yöntemi vardır. Dokular filtrelenirken çevrelerindeki farklı dokularla (noktalarla) karşılaştırılıp mukayese edilir ve buna göre filtrelenirler. Ne kadar çok doku (nokta) arasında mukayese yapılırsa o kadar iyi bir filtreleme yapılabilir. Bilineer, trilineer ve anizotropik filtreleme bu karşılaştırma yapılan verilerin sayısıyla ilgilidir ve bu miktar arttıkça grafik işlemcisi daha güzel filtrelemeler yapar ve dokular daha ayrıntılı olarak çizilir. Yani görsel açıdan daha güzel olurlar.

    Tabii ne kadar çok filtreleme yaparsa o kadar da performans düşüklüğü oluşur.

    Mipmapleri zorlama olayı da şudur. Oyun bunu kendinden ayarlatmıyorsa sen sürücülerden bunu zorlayarak mesela trilineer yaptırabilirsin.

    Kısacası oyundan aldığın görüntü kalitesi artar ancak belli bir performans karşılığında.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kobb

    Grafik kartı oyunun dokularını çizerken filtrelemeden geçirir. Böylece dokular daha güzel gözükürler. Ancak bu filtrelemenin de belli bir yöntemi vardır. Dokular filtrelenirken çevrelerindeki farklı dokularla (noktalarla) karşılaştırılıp mukayese edilir ve buna göre filtrelenirler. Ne kadar çok doku (nokta) arasında mukayese yapılırsa o kadar iyi bir filtreleme yapılabilir. Bilineer, trilineer ve anizotropik filtreleme bu karşılaştırma yapılan verilerin sayısıyla ilgilidir ve bu miktar arttıkça grafik işlemcisi daha güzel filtrelemeler yapar ve dokular daha ayrıntılı olarak çizilir. Yani görsel açıdan daha güzel olurlar.

    Tabii ne kadar çok filtreleme yaparsa o kadar da performans düşüklüğü oluşur.

    Mipmapleri zorlama olayı da şudur. Oyun bunu kendinden ayarlatmıyorsa sen sürücülerden bunu zorlayarak mesela trilineer yaptırabilirsin.

    Kısacası oyundan aldığın görüntü kalitesi artar ancak belli bir performans karşılığında.

    +2




  • Peki arkadaslar farcry ı full ayarlarda oynuyorum 1024-768 de ama deniz görüntüsü ultra high secince
    sadece denizin görüntüsü bozuluyor ama medium cekince görüntü düzeliyor bunun texture filteringle bir ilgisi olabilirmi acaba.
  • aslında sürücünün ayarlarında sadece vsync aa+af yi acın gerisine dokunmayın çünkü bende gerisini oynayınca counter de mavi ekran hataları veriyodu sürücüyle ilgili
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Low Quality Gem
    13 yıl önce açıldı
    Nvıdıa max frame rate
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.