Araç Takip Sistemleri ile ilgili bir çalışmamız var.Hafriyat araçlarına Araç takip sistemi ile birlikte damper sensörü bağlıyoruz.Damper sensöründeki amaç sistem üzerinden araçların damperlerinin ne zaman kaldırıldığını ve indiğini görmek.Bu sensörü bağlarken biz araçtan damper kaldırma düğmesindeki elektriği kullanıyoruz.Fakat Reno marka araçlarda sıkıntı yaşıyoruz.Örneğin ; mercedes marka araçlarda damper düğmesine açtığınızda düğmenin çıkışında direkt elektrik oluyor.Düğmeyi kapattığınızda direkt elektrik kesiliyor.Bu bizim için yeterli.Fakat Reno marka araçlarda damper düğmesini açtığınızda düğmenin çıkışında 3 saniyeliğine elektrik oluyor.3 saniye sonra elektrik kesiliyor.Damper düğmesini kapattığınızda yine aynı şekilde 3 sn elektrik oluyor.3 sn sonra elektrik kesiliyor.Bu araçlar üzerinde çalışma yapabilmemiz için bize öyle bir tetikleme elemanı lazım ki bu eleman tetiklendiği zaman bizim cihazımıza direkt elektrik verebilelim.Nasıl bir eleman kullanmam gerekiyor.Konu ile ilgili yardımcı olursanız sevinirim.
tek buton on off mühürlemeli bi devre işinizi görecektir.. devrenin butonu yerine bi npn transistör ve o transistörün tetiklemesi de kendi devrenizden gelen enerji olmalı..
quote:
Orijinalden alıntı: necoinside
tek buton on off mühürlemeli bi devre işinizi görecektir.. devrenin butonu yerine bi npn transistör ve o transistörün tetiklemesi de kendi devrenizden gelen enerji olmalı..
Hocam teşekkür ederim.Fakat devre yapmak istemiyorum.İstemiyorum derken buna pek zamanım yok.Zamanla birlikte bu işi görecek malzemeden bana en az 100 tane lazım olacak.İstediğim işi görecek malzemeyi piyasada bulabilir miyim ? Adı nedir ? Fiyatları ne kadardır ? Yardımcı olursanız sevinirim
arkadaşın bahsettiği tek butonlu on/off devresi piyasada kolay bulunan malzemelerden oluşuyor 2 transistör 5 direnç 2 kapasitör. maliyeti de çok ucuzdur 1.5-2 lira tutar tutmaz.
ama benim önerim damper altına bir anahtar yerleştirmeniz damper kaltığında anahtar devreye girer indiğinde de devreden çıkar bu anahtara da siz kendi sisteminizi ilave ederek kullanabilirsiniz
Bir adet tristör ve röle ile yapabilirsiniz. Tristörün katot ucundan aldığınız çıkışı devrenizin girişine bağlayın, tristörün anodu ise aracın elektrik tesisatına bağlı olmalı. Geyt ucu damper kaldırma çıkışına bağlanmalı(Yalnız tristörün geyt bacağına bir direnç bağlamanız uygun olur.). Röle ise Tristörün anodu ile katodu arasında olmalı ve bağlantı yağılırken normalde açık pozisyonu kullanılmalı. Röle enerjiyi damper kaldırma düğmesinin indirme pozisyonunda verdiği elektrikten alacak şekilde olmalıdır.
hazır sisteme ben piyasada rastlamadım, damper altı switch o kadar basit bir sistem değil, bunun yağı kiri, kablo bağlantısı v.s. var.. devreyi bi yere hazır yaptırabilirsiniz ve eğer bulamaz iseniz bana özel olarak ulaşabilirsiniz..
quote:
Orijinalden alıntı: sfr+10
arkadaşın bahsettiği tek butonlu on/off devresi piyasada kolay bulunan malzemelerden oluşuyor 2 transistör 5 direnç 2 kapasitör. maliyeti de çok ucuzdur 1.5-2 lira tutar tutmaz.
ama benim önerim damper altına bir anahtar yerleştirmeniz damper kaltığında anahtar devreye girer indiğinde de devreden çıkar bu anahtara da siz kendi sisteminizi ilave ederek kullanabilirsiniz
Hocam diyorum ya işim gereği bu devreyi yapacak pek bi zamanım yok.Bunun hazırı satılmıyormu ? Bana en az 100 tane lazım.
Ayrıca sizin bahsetmiş olduğunuz damper altına yerleştirilecek olan düğme olayı sistemimizde mevcut.Sistem manyetik alan prensibine göre çalışıyor.Fakat araç seyir halindeyken damperin sallanması nedeni ile sistem pek sağlıklı çalışmıyor.Malum damper araçları genelde bozuk yollara girip çıktığı için damper altına yerleştirdiğimiz anahtarın ömrü pek uzun olmuyor.
Başta da söylediğim gibi istemiş olduğum ürün piyasada hazır olarak bulunuyorsa benim işim çok kolaylaşacaktır.Yardımcı olursanız sevinirim.
hazır sisteme ben piyasada rastlamadım, damper altı switch o kadar basit bir sistem değil, bunun yağı kiri, kablo bağlantısı v.s. var.. devreyi bi yere hazır yaptırabilirsiniz ve eğer bulamaz iseniz bana özel olarak ulaşabilirsiniz..
Hocam ne yalan söyliyim damper altı switchi sırf bu yüzden kullanmak istemiyorum.Kabloyu damperin altından çekiciye almak tam anlamıyla bir ölüm :)
Anlattığım yöntemi Renault marka araçlarda uygulayabilirsiniz. Damper kaldırma yönünde tuşa basılırsa tristör iletime geçer 3 saniye sonra elektrik kesilse bile DC gerilim ile tetiklendiğinden kesime gitmez. Damper havada durduğu sürece sizin devrenize gerilim gönderir. Damper indirme yönünde tuşa basılırsa röle tetiklenir tristörün anod ve katod uçları kısa devre olur tristör kesime gider devrenizinde beslemesi kesilmiş olur.