Şimdi Ara

Tesla sonunda elektrikli tırının beklenen fiyatını açıkladı (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
159
Cevap
0
Favori
6.187
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Amerika'da yaşasaydım, 150 bin dolarlık versiyonu satın alacağıma, üzerine 30 bin dolar daha ekler 180 bin dolarlık versiyonunu satın alırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_


    quote:

    Orijinalden alıntı: Krone


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_


    quote:

    Orijinalden alıntı: muharremsubas

    0-100 değeri boş halde 5 saniye tam dolu haldeyken 20 saniye

    Ben ne işine yarayacak diyorum hala 5 saniye diyor

    Tırın taşıdığı bir yük var ve bunun da bir teslimat süresi var. Hızın taşımacılık sektöründe önemi çok fazla. Örnek veriyorum bir yükü 10 saatte teslim etmek var 8 saatte teslim etmek var.

    Hızın ne önemi var dan kasıt şudur. Bir tırın saatte maximum 120 km h yapması yeterlidir. Bu tır tük taşıyacak. Daha üst hızlarda çıkması zaten yasak. Fh16 da 120 ye çok rahat çıkabilen bir çekicidir. Sanırım anlaşıldı

    30 saniyede 120 yapmak var 3 dakikada 120 yapmak var. Zaman çok önemli. Ayrıca fosil yakıt kullanmıyor emisyon yok ve elektrik daha ucuz. Volvo'yu bende severim ama gelecekte yerlerini elektrikli araçlara bırakacaklar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • unalper_ U kullanıcısına yanıt
    0-100'ü 5 saniye olan bir vasıta yokuşta nasıl bayilsin? Bugün ortalama bir TIR'ın 0-100 yaklaşık 20 saniye. Bu da demektir ki Semi'nin akselerasyonu ortalama bir TIR'dan çok daha iyi.

    Eğer derseniz ki önemli olan yüklü yokuş performansıdır, Tesla TIR'ının tam yüklü yokuş performanslarını karşılaştırmalı olarak paylaşmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Krone


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_


    quote:

    Orijinalden alıntı: Krone


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_


    quote:

    Orijinalden alıntı: muharremsubas

    0-100 değeri boş halde 5 saniye tam dolu haldeyken 20 saniye

    Ben ne işine yarayacak diyorum hala 5 saniye diyor

    Tırın taşıdığı bir yük var ve bunun da bir teslimat süresi var. Hızın taşımacılık sektöründe önemi çok fazla. Örnek veriyorum bir yükü 10 saatte teslim etmek var 8 saatte teslim etmek var.

    Hızın ne önemi var dan kasıt şudur. Bir tırın saatte maximum 120 km h yapması yeterlidir. Bu tır tük taşıyacak. Daha üst hızlarda çıkması zaten yasak. Fh16 da 120 ye çok rahat çıkabilen bir çekicidir. Sanırım anlaşıldı

    30 saniyede 120 yapmak var 3 dakikada 120 yapmak var. Zaman çok önemli. Ayrıca fosil yakıt kullanmıyor emisyon yok ve elektrik daha ucuz. Volvo'yu bende severim ama gelecekte yerlerini elektrikli araçlara bırakacaklar.

    Şunun şekline şemaline bakar mısınız hocam tır demeye dilim varmıyor oyuncak gibi tipsiz bir şey TIR dediğin büyük olur kaslı durur motorun homurtusu insanın içini kıpır kıpır eder. Ayrıca dizel motorlu tırların iç mekan genişliği rahatlığı şuna 10 basar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • fh gerisi traş
  • araba konusunda milletin birbirine sovmesine ramak kalmasını anlıyorum da tır ve kardeşim. Bırakın şu kafayı artık, milyarlık şirketler sizin kadar sürtüşme içerisinde değildir. Tesla insanları kandırıyor diyelim, seni rahatsız eden ne? Semi alacak insanların gözünü açmak mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 800 km menzili olanlar, kendi ürünlerini çekem firmalar için güzel olmuş. Orada tır fiyatları nedir, bakım maliyetleri nedir bilmediğimiz için tercih edilir mi edilmez mi bilemiyoruz. Türkiye’de tercih edilmeyeceği kesin.

    Aslında bu tır tam avrupa için. ABD de mesafeler ciddi anlamda uzak. Ama Avrupa’da öyle değil. 800-1000 km gittim mi bir kaç şehir değiştirirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emreoz25 -- 23 Kasım 2017; 23:46:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Asami Zdrenka

    Amerika'da yaşasaydım, 150 bin dolarlık versiyonu satın alacağıma, üzerine 30 bin dolar daha ekler 180 bin dolarlık versiyonunu satın alırım.

    Tırcı mısınız hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • titan zinciri gibi. adamlar habire para alıyorlar, ortada teslimat yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kefelon

    Şu tırı ETS2'ye getirinde biz karar verelim güzel mi değil mi :D

    ETS3'e gelsin ,bırak eski grafikli oyunu
  • Ben daha çığır açıcı bir tır beklerdim, ya menzili aşırı uzun, ya yakıtı ciddi oranda düşük veya 100 bin€ bandında rekabetçi bir fiyat...
    Nakliyat şirketlerinin bir tırın 0-100'üne baktığını pek de sanmıyorum çünkü. Rüştünü kanıtlamamış bir teknoloji için insanlar risk almayacaktır bence...

    Ki bence tesla bu tır işiyle bu sefer baltayı taşa vurmuş olabilir çünkü nakliyat işiyle uğraşan insanların kendini daha kanıtlamamış olan tamamen yeni bir teknolojiye hızlıca geçmelerini düşünmüyorum.

    İnsanlarla çalışmakla kurumlara çalışmak arasında çok fazla fark var, kurumsal firmalar çok daha nazlı alıcılardır, 100 bin €'ya mercedes tırlarıyla gayet güzel çalışıyorlar, tesla bence aceleci davrandı..

    Söylediğim gibi bu tırların şu an içten yanmalı motorlu araç üreticilerin dizlerini titreten Model S&3 gibi olması için önümüzde uzun zaman olduğunu düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Freeky


    quote:

    Orijinalden alıntı: Asami Zdrenka

    Amerika'da yaşasaydım, 150 bin dolarlık versiyonu satın alacağıma, üzerine 30 bin dolar daha ekler 180 bin dolarlık versiyonunu satın alırım.

    Tırcı mısınız hocam

    Yok hocam lafın gelişi olarak yazdım. Sadece 30 bin birim para ödeyerek neredeyse iki kat menzil sahibi olmak cezbedici geldi.
  • isyankar97 kullanıcısına yanıt
    Artık 4le carpiyoruz kardeşim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biz hep şikeayetçi değilmiyiz , Benzine mazota ve gaza sürekli zaman geliyor diye .!!!

    Beğenelim beğenmeyelim ama TESLA fosil yakıt sisteminin sonunu getirebilir.Başarılıda olabilir zamanla.

    Amaaaa ,

    geliştirdiği eletirikli teknoloji şimdi fosil yakıtlarla mukayese edildiğinde ucuz olabilir,zaman içerisinde çokta ekonomik olacağını düşünmüyorum.Çünkü elektirik fiyatları zamanla astonomik boyutlara ulaşabilir.
  • Mack vision, peterbilt, kenwood akar hacı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: myhotyro

    Yorumları okuyunca sanırsın ki yazanların hepsi TIR kullanıyor, TIR'dan anlıyor, Tesla ile bu işin cahili.

    Donanımhaberde herkes mühendis, doktor, avukat, bilim adamı, Otobüs şöförü, tır şöförü, taksi şöförü, kamyon şöförü ve daha sayamacağım bir çok şeydir.
  • Herkes 1. teker torkuna takılmış. (Volvo 1. vites 14000 denmiş. Resmi veri göremedim. Tesla 10000 denmiş. Yine resmi veri yok. roadster üstünden tahmin yapılmış) Araçlar hep 1. viteste gitmiyor. 110-120 ile stabil giden bir volvo, yokuş çıkarken yüksek vites sebebiyle tekere giden torku düşük olduğu için hız kaybedecek ve vites düşürerek teker torkunu yükseltecek, hızını sabitleyecektir.

    Tesla ise sabit tork sebebiyle kayıpsız veya daha az hız kaybederek yokuşu daha hızlı çıkacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakaniko

    Herkes 1. teker torkuna takılmış. (Volvo 1. vites 14000 denmiş. Resmi veri göremedim. Tesla 10000 denmiş. Yine resmi veri yok. roadster üstünden tahmin yapılmış) Araçlar hep 1. viteste gitmiyor. 110-120 ile stabil giden bir volvo, yokuş çıkarken yüksek vites sebebiyle tekere giden torku düşük olduğu için hız kaybedecek ve vites düşürerek teker torkunu yükseltecek, hızını sabitleyecektir.

    Tesla ise sabit tork sebebiyle kayıpsız veya daha az hız kaybederek yokuşu daha hızlı çıkacaktır.

    Volvo resmi sayfasında 1:32 oran diyor tabi buna son final dişlisi dahilmi bilmiyorum çok detay vermemişler bu durumda 🐜 vitesinde yani I shiftte 3 550 nm x 32 = 113 600 nm tork üretiyor. Geri viteste oran 37 ona göre ise 3 550 x 37 = 131 350 nm tork üretiyor.



    Hakaniko Kıçı kırık günlük hayattakullandığımız 1.6 dizel 320 torklu arabalar bile 1. viteste. 4-5 bin nm tork üretiyor. Teslanın 10 000 nm tork rakam oyunudur. Araç resmi olarak bi üretilsin banttan insin motordaki torkunu görürüz. Tekere aktarılan torksa al sana 131 350 nm torklu araba 10 000 nm lik tesladan 13 tane tek arabada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Elektrikli fırın diye okudum.
  • sniper23 kullanıcısına yanıt
    Sarışın mavi gözlü 1.90 boyluyu unutmuşun hocam
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.