Şimdi Ara

Tesla modelleri resmi olarak Türkiye'ye geliyor (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
152
Cevap
0
Favori
12.436
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
53 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mahmut716 kullanıcısına yanıt

    Suruculer araclari genelde aksam sarja taktigi icin gunes pek mantikli degil. Zira elektrigi bataryada depolamak da dunyanin en sacma yontemi. Ruzgar bi nebze daha uygun, ama muhim olan anlik talebe karsilik verebilmek. Bunu su an Avrupa'da bile basarabilen yok. Uretilen enerji de bosa gidiyor, sebekeye fazla yuk binince kayip ve bakim maliyetleri de patliyor.

    Gunes enerjili kabaca bir sistem ornegi vermek gerekirse İngiltere'de Shell su anda 175kW'lik sarj istasyonlarinin reklamini yapiyor, catida gunes panelleri var. Gunes tam tepedeyken bile 500 panel baglasaniz tek araca anca yeter. Peki Shell bu sistemi nasil hallediyor (halletmis gorunuyor) derseniz, arka tarafta dizel jenerator calistiriyor Tesla modelleri resmi olarak Türkiye'ye geliyor 

    Ha derseniz ki ben evime Tesla Powerwall takicam, tavanda PV sistem olucak. Gerektiginde aracimi sarj edicem, istedigimde aracim evi veya sebekeyi besleyecek (prosumer) falan, kisisel olarak mantikli gelse de depolama hala sorun uretim kapasitesinden dolayi. Ortak depolama gibi cozumler var konu uzar gider.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Firmanın ülkemizin durumu hakkında analiz yapıp, sıfır satışı konusunda tekel olması gerekiyor, Tesla'dan Musk'tan bahsediyoruz, bu olmayacak iş değil, böylece sıfır ürünün ülke fiyatını etkileyecek gereksiz galeri ya da şube mafyaları olmayacaktır, bu da ikinci el fiyatının bile sıfırın üstüne çıkmasını engelleyecektir (kaldı ki ikinci eldir, araç açılmıştır, kullanımı rahatlamıştır diye de insanları kekleyecekler vardır elbet) umarım doğru politika izleyip uygulamaya geçirirler, pazarı kızıştırır, hatta küçücükte olsa olumlu etkileyebilir, bakın küçücük bir ihtimal veriyorum çünkü burası Türkiye.


    Ekleme: Ya ben çok safım cidden, onlar ne kadar tekel olursa olsun, bizim devletimiz var, vergileri var, kesintileri var, elektrik faturasına *TESLA FARKI* diye eklenebilir bile, cidden önceki paragraftaki aşırı polyanna yorumumum için affedin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dwarwendwarfy -- 25 Ocak 2022; 13:47:40 >
  • millet iki araba tutarında vergi veriyor ztn

  • Schtroumpf Grognon kullanıcısına yanıt
    dediğim tam olarak şu;

    güneş panelinden al, aküye depola. sonra elektrikli aracını şarj et.

    (arkadaşlar lütfen hükümete çaktırmayalım, buna da vergi gelir ya da youtube 'a erişim engeli koyarlar.)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut716 -- 25 Ocak 2022; 14:18:53 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mahmut716 kullanıcısına yanıt
    Her arac icin 1000 tane aku kullanacaksaniz neden olmasin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Schtroumpf Grognon kullanıcısına yanıt
    1000 abartı gibi.

    şu videoya göre, evin tavanına sereceğin toplamda 20 metrekarelik güneş panelleri ile, günlük 50-100 kmlik enerji elde edebiliyorsun.

    (1 m2 güneş paneli saatte 0.1 kwh üretir, günde 1 kwh olsa, 20 m2 güneş paneli günde 20 kwh demek. tesla araçları ortalama km 'de 0.2 kwh tüketiyor.)


    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • mahmut716 kullanıcısına yanıt
    Adam 50 liralik hurda aku ile depolama yaptigini iddia ettigi icin 1000 dedim (aracin full sarji icin).
    20kwh gunluk depolama icin 30kwh'lik aku lazim kabaca, akulerin asiri desarjda sulfatlasmasini engellemeyi ve cevrim kayiplarini falan da dahil etsek. Solar uretimde hesaplamalar icin helioscope falan bakin. Ama metrekare basina 2 kati guc alirsiniz normalde (6 saat de guneslenme).
    Fakat akuler araci sarj edecek kadar uzun sure stabil calisabilirler mi onu da bilmiyorum. Bahsedilen akuler start-stop veya ups aku olarak gecer, surekli calismaya (sarj/desarj) uygun degildir haşat olur. Zaten o sebeple powerwall lityum batarya kullaniyor (10 yil boyunca %70 saglik). Kursun asitler yuksek enerji yogunluguna sahip degil malesef.
    O sebeple tekil kullanici icin en mantiklisi evde duz sarj etmek, elektrik nereden uretilirse uretilsin.
    İlla solar sistemli bir sey dusunulecek olursa en kazanclisi gunes varken araci sarj edip aksamlari bataryadaki elektrigin sebekeye satilmasi dusunulebilir. Hem ek depolamanin masrafi dusulur hem de bakim derdinden kurtulunur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tesla modelleri resmi olarak Türkiye'ye geliyor
  • megadethci kullanıcısına yanıt

    Ne alaka sen ne anlatiyon yaaa adam ötv ne kadar olacak demiş sanki ötv senin cebine giriyo lafa bak


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel bi karar, arabada bağıran dalyapraklar'ın gerekirse kuru ekmek yeriz diye video çekecekleri yeni bir araba eklenir koleksiyonlarına.

  • Togg alacağıma Tesla alırım artık

  • daswagen kullanıcısına yanıt

    Galericiler, falanca motors varken paranla bile alamazsın


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TMRT kullanıcısına yanıt
    İstanbul la açılıyorsa, Edirne Bursa Balıkesir e açılmasına gerek Yok, Ankara ya açılıyorsa Konya'ya açılmasına gerek yok

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir onlar eksikti zaten onlar da gelsin

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • mahmut716 kullanıcısına yanıt

    0.2 kwh dediğiniz düz mantıkla 200 watt motor gücü demek.

    Bisiklet mi bu?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Windows95 kullanıcısına yanıt

    Sıkıntı yok kamyon arkası yazıları okuya okuya menzili uzatır bizim milletTesla modelleri resmi olarak Türkiye'ye geliyor 

  • Schtroumpf Grognon kullanıcısına yanıt

    Merhaba,


    Çatınıza koyacağınız güneş panellerinden elektrik üretimi hala daha en uygun ve mantıklı yol. Son yapılan zamlardan sonra kendini amorti süresi 6-7 yıldan 3-4 yıla kadar düştü. Elektrikli araç kullanıyorsanız ve tüketiminiz fazla ise bu süre daha da aşağıya düşüyor.


    Aşağıda yazdığım yasal süreçlerden sonra (Bkz Not 2.) elektrik dağıtıp şirketine ürettiğiniz elektrik için mahsuplaşma yapmak istediğinizi belirttiyorsunuz. Dağıtım şirketi elektriği kullandığınız bir sonraki ayın 6. günü aylık tüketiminizden, üretim miktarınızı düşülerek aradaki farkı hesaplıyor ve bunu fatura ediyor.


    Bir örnekle açıklayacak olursam; aylardan nisan, gündüzleri iştesiniz ve aracınızı sadece işten gelince 2-3 günde bir şarj ediyorsunuz. Evinizin çatısında bulunan güneş panellerinden ürettiğiniz elektriğin bir kısmını evinizde kullanıyorsunuz ve fazlasını şebekeye veriyorsunuz. Akşam eve gelince de hiç beklemeden aracınızı şarj etmeye başlarsınız. Çünkü siz elektrik için ay sonunda mahsuplaşmaya gideceğinizden sadece aradaki farkı ödeyeceksiniz. Burada önemli olan şey sizin ürettiğinize yakın tüketiminiz olması. Eğer tüketimiz fazla olursa (150kWh'i geçerse) elektrik pahalı olacağı için aracın km maliyeti yüksek olacaktır. Üretiminiz fazla olur ise fazla elektriği ucuza dağıtım şirketine satacağınızdan panelin amorti süresi uzun olacaktır.


    Ne kadarlık bir panel kurayım diye sorarsanız bunun hesaplanması için aylık elektrik faturalarına (12 Ay), elektrikli aracın marka modeline ve günlük ortalama gittiğiniz km'e ihtiyacım var. Somut bir örnek için Volvo XC40 konu başlığındaki Muğla/Bodrum'da yaşayan @corylus'in üretim ve tüketim yazısını okuyabilirsiniz. (https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/151106348)

    Not 1. 12.05.2019 tarihinde yürürlüğe giren yeni Lisanssız Elektrik Üretim Yönetmeliği ile lisans almadan veya şirket kurmadan evinizin çatısında 10kW'a kadar panel kurabiliyorsunuz.


    Not 2. Mahsuplaşmada Yasal Süreç Aşamaları Nelerdir?

    1. Dağıtım şirketine Çağrı mektubu başvurusu
    2. Başvuru görüşünün alınması
    3. Başvuru görüşü olumlu ise Proje onayı için başvuru yapılması
    4. Projenin onaylanması
    5. Dağıtım şirketi ile Bağlantı anlaşması imzalanması
    6. Güneş Enerji Santrali Kurulumu
    7. Geçici kabul işlemleri
    8. Sistem kullanım anlaşması imzalanması


    Saygılarımla.





  • redferrari R kullanıcısına yanıt

    Merhaba,


    Neden Ankara'ya açıldığı için Konya'ya açılmasına gerek yok? Konya'daki veya Edirne'deki adamın supercharger istasyonunu kullanmaya hakkı yok mu? Sadece büyükşehirlerdeki ve otoyollardakiler mi faydalansın?


    Keşke Tesla her ilde bir tane supercharger istasyon yatırımı yapsa da diğer elektrikli otomobil kullanıcıları araçlarını hızlı bir şekilde şarj etseler.


    Bilgi: Tesla Supercharger istasyonlarında aracınızı maksimum 250kW şarj ile edebirsiniz. 15 dakika şarj ile yaklaşık olarak 320km yol gidersiniz.


    Saygılarımla.

  • kayadelenium kullanıcısına yanıt

    Son zamlardan sonra finansmanini karsilamak icin kar edebilen lisanssiz ges kaldi mi? Aksine amorti suresi dustu diyorsunuz. Ben son yapilan zamlardan sonra artti diye biliyorum. Ozellikle dagitim bedeline gelen 5 kat zamdan yakinan cok (10kw alti bedel farkliysa bilmiyorum)

    Trde bedava solar donemi bitti gibi. Lisansli yeka ges-3'un bile su kosullarda cok can yakacagini dusunuyorum. 20 kurus alim garantisi var, ihale yapildigindan beri dovize karsi 2 kat deger kaybetti.

    Ustteki arkadasin niyetine gore gunes enerjisi+akulu depolama sistemi kurup bununla arac sarj etmek cok masrafli olur. Arkadasin ustte belirttigi akuler surekli kullanimda yillik degisecek en basitinden. Powerwall en azindan 10 yil %70 kapasite garantisi veriyor.

    Bireysel kullanici tasarruf yapmak istiyorsa ek depolamayi kesinlikle aklindan cikarmali.

    Not: bahsettigim pv+aku ile arac sarj etmenin mantiksizligi

    Edit: kisaltma

    Edit2: imla




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Schtroumpf Grognon -- 26 Ocak 2022; 8:22:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.