Hocam Selamlar, İşin özeti şu 2024 itibariyle Tesla araçlarında Epa değerlerini baz alarak satmaya başlamıştı. Ülkemize sunduğu Sr'de Wltp değeri 455 yazdığı için ciddi bir kafa karışıklığı var. Kaldı ki Wltp değeri zaten hiçbir elektrikli araçta gerçek menzili yansıtmıyor. Bunu hepimiz biliyoruz. Adı üstünde Standard Range. Yani Lr ve Pf yanında daha düşük kapasiteli bir bataryaya ve daha az performanslı bir motora sahip. Bu sebeple araç menzili 390-395km arası %100 kapasiteye göre menzil sunuyor. Ancak bu menzilde sürüş şartlarına göre herkes için farklı bir menzil sunuyor. Hava sıcaklıkları, batarya kalibrasyonu, klima kullanımı, rüzgar direnci, araç içi yükler, sürüş hızları, bulunduğunuz bölgedeki trafik şartları, yokuşlar hatta kapalı otoparktan çıkışımız bile etkiliyor. Biri 45 derecede full klima açık test yapıyor. Diğeri istanbul'da Sarıyer'den Beşiktaş'a gidiyor. Yani tabii ki farklılıklar olacak. Tabii ki menziller değişecek. Tabii ki Antalya'da yaşayan biriyle İstanbul'daki kişinin aracı aynı menzilleri veremeyecek. Doğru koşullarda yakalanabilecek menziller 300-350 civarı. Bu da benim için fazlasıyla yeterli. Ancak tekrarlıyorum bu benim için. Yani eğer bu menziller başkalarını mutlu etmiyorsa hemen satıp Lr alabilirler. Hatta pf. Fiyatları herkes takip ediyordur. Şehir içi bir kere bile Km'ye bakmadım. Gerek duymuyorum. Kaldı ki evden şarjım var. Gittiğim yerler belli. Uzun yol içinde Dedeağaç, Kavala, Plovdiv, Sofia, bütün bu sevdiğim yerlere gitmeye devam edeceğim. Benim araç oldu 906km ortalamam 13.4. Çoğunluk şehir içi. Komik olan çok daha fazla tüketimi olan ve menzili düşük olan araçlara bu kadar eleştiri gelmiyor. Ayrıca araçlar daha çok yeni. Bataryalar yavaş yavaş kalibre oluyor. Bakalım ilerleyen zamanda daha iyi sonuçlara ulaşacağız. Şu an için ben çok memnunum. |
TESLA MODEL Y SR HAKKINDA... (97. sayfa)




-
-
İzmir otobanıni kullanacaklar dikkat !
Haftasonu Asos'a gidip geldim. Giderken hiç sorun olmadı şarj konusu. Ancak dönüş pazar akşam trafiğine denk geldim. Fark ettim ki izmir otobanında çok az soket var. Çoğu istasyonda 1 tane var.
Gördüğüm ve tahmin ettiğim kadarıyla ZES'in engellemesi var. Tesla Balıkesir ve Bursa'da herşey hazır ama aktif hale gelmemiş. Aynı şekilde Trugo da gördüm.
Sadece ZES soketler aktif halde, onun da sayısı yetersiz. Nereye gitsem doluydu, en son Gemlik'te rezervasyon yaptım ve kurtardım.
Bu yüzden haftaya eski yolu kullanmayı düşünüyorum, orada daha cok secenek var.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
O otobana girmeden eski yoldan gelin. Bursa içinde (tam içine gitmeyin. Buski'nin ordan Downtown avm de trugo var, oradan devam edince şehir içine girmeden, direk otogara çıkarsınız. 0 trafik.) her yerde rahat rahat şarj edin. Benim taktik bu. Üstelik en az %20 tasarrufla gidiyorum. Otoban ücreti ödememek te cabası.
Not: İzmir yönünde arka arkaya, Downtown avm, Shell ve devamında Köfteci Yusuf ta 180kw lik şarjlar var. Bunlar şehir içine girmeden kullanabilecekleriniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vs-fb -- 8 Temmuz 2024; 16:48:39 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Susurluk civarında da var seçenekler, oradan fulleyip giderim diye tahmin ediyorum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Benim istikamet Çanakkale. Ben İstanbul'dan çıkıp, bandırma da şarj ediyorum. 240km civarı. Halen %36 şarjım vardı. Sonrası istasyon sıkıntı olduğu için şarj ettim. Dönüş yolunda da Dediğim istasyonlar bana uyuyor. Yine yaklaşık 240km civarı oluyor. 2.5-3 saat arası mola makul oluyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Dün akşam Gemlik'te depoyu fulledikten sonra gazladim geldim 140-150 pil bitecek korkusu olmadan.
230-240 civarı yaktı.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bu arada dün birşey farkettik.
Ön kapılarda içerde fiziksel kapı açma mandalı var.
Bu araba için elektrik gidince içerden kapı açılmıyor diyorlardi. Hatta bu yüzden çekiç almayı düşünüyordum.
Eski modellerde yokmuydu o mandal ?
Yoksa elektrik gidince çalışmıyor mu acaba kapı açma kolu ?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Cam açma tuşlarının önünde. Bir arkadaş vardı acil durumlarda ne yapılması gerekiyor anlatıyordu.
Selim Krespinyoutube
Tesla acil durum güvenlik önlemleri | Eşinize ve çocuklarınıza mutlaka gösterin #modelysr #teslahttps://www.youtube.com/watch?si=dTEvGJqhS2bBA9LH&v=CJ-yJ7MB7uE&feature=youtu.be
Linki bu. Bence izleyin.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Hep vardı. Çamur at izi kalsın mantığıyla anlamadan etmeden sallıyorlar işte.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Telegram grubunda herkes 53.5kw batarya diyor doğru mu?
-
Şimdi yaptığım ilk dolumu kontrol ettim. %10 dan %93'e şarj etmişim. Sayaç 347.585'den 399.728'e gelmiş. Bu aracın aldığı değil. Sayacın gösterdiği. 52.142kw %83 için enerji gönderilmiş. %100 için 62.82kw yapar. %6 gibi kayıp varsayıyorum. Diğer aracımda yaklaşık bu kadar kayıp hesaplıyorum. %6 düşünce 59.05kw yapıyor. Şimdilik bir sorun yok gibi. Tabi zaman geçtikçe daha doğru değerler gelir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vs-fb -- 8 Temmuz 2024; 20:46:37 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tesla SC dışında da navigasyondan eklediğiniz şarj istasyonları ön ısıtma yapıyor. En son Eşarj ekledim ve ön ısıtma yaptı.
-
kıyas olarak en uzun menzil şehir içinde
en kısa menzil şehir dışında fosil yakıtlara ters olarak. Ama karma menzil de o iki menzilin arasında olması gerekmez mi? bir terslik var.
-
Bildiğim kadarıyla Eşarj hali hazırda ekranda görünüyor Trugo, Enyakıt vs gibi firmalar yok. Trugo’yu ekranda manuel olarak buluyorum şarj istasyonu olduğu da yazıyor ama ön ısıtma seçeneği çıkmıyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Acil durum dışında kullanmamakta fayda var. Direksiz cam olduğu için düğmeden açınca camı birkaç cm indirip kapı kilidini açıyor, ve kapı tam kapandıktan sonra camı kapatıyor. Bildiğim kadarıyla acil durum kolunu çekerek kapıyı açınca camı aralamıyor. Bu durumda kaparken camın kırılma riski var.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Kullanma kılavuzında bazı araçlarda arka kapılarda da acil durum açma kolu gösteriyor kapı cebinin içinde ama bizimkilerde yokladım , kol bulamadım. Usb belleğin yerine de 1tb harici disk taktım mekanik , çalışıyor sıkıntısız. Amma velakin torpidonun iç kapmaması çok dandik hemen iz yapmış. Şu baloncuk koruyuxulara koyacağım. Aslında Allah vermesin kaza anında disk bozulur. Herhalde yine kendi usb sini takarım. 600 lü km lere geldim, memnun olmadığım kısım arkaya 3 kişi oturunca kemer uyarısı öttüğünden mecburen kemer takıyorlar , ama arkada oturanlar 3 kişi olunca kemer çok rahatsız ediyormuş. Alarmı susturmak için ekrandan ikonun üzerine tıklayın diyor ama bizimkilerde çalışıyor mu denemedim. Tekerlere paçalık taktım (orjinalin çakması) arka kapı yine de kirleniyor. Taştan koruyacak mı bilemedim. 😀
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben aracı 23.06.2024 te teslim aldım hemen ardından ilk uzun yolumu yaptım.
Evin 2. Aracı olmasına rağmen (diğeri içten yanmalı.)
Hem aracı deneyimlemek hem de 2 yaşındaki bir yolcuya sahip olduğumuz için Tesla tercih ettim.
Rota İstanbul Antalya-belek arası idi.
Ben genelde110-120 hızlarla gittim 280 kmde bir şarj ettim kabaca.
Şarj için rota belirlemek zor onu net söylemek lazım. Daha önce aynı rota 1-2 kere kullanılsa kolaylaşır.
Çıkarımlarım şöyle;
Uzun yolda basarım hızlıca giderim mantığı elektrikli araçlarda işlemiyor. Hızlı gidince şarj hızlıca biteceği için zamandan kazancın fazlasını şarjda kaybediyorsunuz.
EV düşünen kişi için yaptığı uzun yolda süre önemliyse ve sürekli çok uzun yol yapıyorsa şuanki şartlarda (batarya kapasitesi ve şarj hızı) hangi EV olursa olsun bence tercih etmemeli.
Ayrıca aracın performansı bana gayet yeterli geldi
uzun yolda her yeri düz yol gibi hissettiriyor.
Açıkçası Lr veya performans modelleri anlık tatminler yaşatabilir ama performanslı sürünce 150-200km de bir şarj etmek zorunluluğu benim agresif sürme istediğimi baltalar diye düşünüyorum.
Ağırlıklı şehir içi kulanan ve buna evden şarj imkanını ekleyenler hariç.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M Y S T -- 9 Temmuz 2024; 1:51:12 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Sanırım siz evden şarj ediyorsunuz ve muhtemelen kayıp %6 dan çok daha fazla.
Aracın ne kadar aldığını tesla uygulaması gösteriyor.
Batarya kapasitesi 53 54 kW arası.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Aracı teslim alali 8 gün oldu, 1800 km yol yaptım.
Eğer evde şarj imkanı varsa(veya sitede) şehirici gayet iyi. Plan yapmak kolay.
Ancak şehir dışı planlama vs işleri sıkıntılı. Sürüşe gore 2-3 saatte 1 durup şarj etmek şart. Hadi bir kahve içeyim desen yaptığın tasarrufu kahveciye veriyorsun, bu da garip bir durum.
Uzun yolda en mantıklısı 110-120 ile gidip 2 saatte 1 kısa molalar vermek. Ortalama hızı hesaba katinca yaklaşık 200 km yol yaparsın. Ben bu şekilde Asos'a tek şarj gidebildim, zaten yolun yarısı yavaşti mecburen, varınca %60 şarj vardı, gayet iyi. Ama aynı mesafe Ankara sıkıntı mesela rakım farkından dolayı, mecbur 2 şarj gerekecek gibi görünüyor. Bu durumda Ankaraya giderken maksimum hızla gidip 2 mola vermek en mantıklısı. Ankaraya 1 mola ile gidecek kadar kapasite olsaymış güzel olurdu.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X