Şimdi Ara

TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (927. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: vires
1 Kayıtlı Üye ve 10 Misafir (1 Mobil) - 10 Masaüstü1 Mobil
5 sn
48.367
Cevap
1.293
Favori
3.194.120
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
96 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 925926927928929
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar tekrar merhaba. Teknik bir şey danışacağım. Evimde 3 faz elektrik var . Şarj istasyonu almadan, en ucuz ve hızlı şarj metodu nasıl olur . Mavi adaptörle mi ?. Gereken adaptör ve tesisat sanırım paylaşılmıştı ama bir türlü bulamadım. Kusura bakmayın 14 Yıldan sonra Tesla ile tekrar forumcu oldum . Gerekli malzeme ve donanımı tekrar paylaşabilecek arkadaşımız varsa çok memnun olurum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dergüla -- 5 Kasım 2023; 18:4:8 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tabii gönül isterdi ki tüm medeni ülkelerde olduğu gibi elektrik teşvik edilsin ve vergi alınmasın ya da cüzi alınsın ama maalesef böyle yönetilen bir ülkede yaşıyoruz. Ben mtv hesabını şöyle yapıyorum. 2024 için eski aracımla tesla arasında 22bin tl mtv farkı olacak(sonuçta tesla kullanmasam onu kullanacaktım). Bu, ayda yaklaşık 1800 tl fazla vergi veriyorum demek. Ayda ort. yaklaşık 1500km kullanımım var. Yakıt hesabından gidersem km başına 1,2 tl gibi rakam yapar. Şu an siteden şarjla ort 60-80 kuruş gibi km maliyetimi eklersem fahiş mtv li km maliyetim 2 tl yi geçmiyor görünüyor(yeni yılda kallavi elektrik zammı olmazsa). Bu da eski aracımın km başına maliyetinin nerdeyse yarısı demek. Dolayısıyla tesla hala avantajlı. Umarım zaten elektrikli bir araç için fahiş olan mtvyi çifter çifter almaya devam etmezler. O halde tesla sahipliği için yılda 72bin ayda 6bin haraç vermek şahsen delilik olur ve ivedi elden çıkartırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Premium herhangi bir aracın bakımı 10 lira civarı. Ben geçen hafta g20 için 15500 ödedim mesela.

    15 bin km için 45000tl yakıt + 10k servis+ 7 bin mtv = 62 bin yapar.
    Tesla 40 bin mtv + km de 1 TL den 15 bin elektrik = 55 bin yapar.

    Çok bir fark yok. Performansı yanınıza kar kalır. Yaptığınız km ye göre artısı eksisi oynar ama 2-3 milyonluk araç tercihi yapıyorsakta kendimizi biraz şımartmanın, 10-20 fazla vermenin de sorun olmaması lazım. Bugün ailece yemeğe çıksanız 4 kişi 1500-2000 geliyor hesap.

    İncesine girmeyin yani , hayat zaten akıp gidiyor keyfinize bakın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ridleyscott kullanıcısına yanıt

    Bende bu kafadayım. Benim için 3 milyonluk C serisimi yoksa Teslamı deseler yine Tesla derim. Araçtan keyif alıyorum bu saatten sonra üçe beşe bakmaya gerek yok.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    Premium herhangi bir aracın bakımı 10 lira civarı. Ben geçen hafta g20 için 15500 ödedim mesela.

    15 bin km için 45000tl yakıt + 10k servis+ 7 bin mtv = 62 bin yapar.
    Tesla 40 bin mtv + km de 1 TL den 15 bin elektrik = 55 bin yapar.

    Çok bir fark yok. Performansı yanınıza kar kalır. Yaptığınız km ye göre artısı eksisi oynar ama 2-3 milyonluk araç tercihi yapıyorsakta kendimizi biraz şımartmanın, 10-20 fazla vermenin de sorun olmaması lazım. Bugün ailece yemeğe çıksanız 4 kişi 1500-2000 geliyor hesap.

    İncesine girmeyin yani , hayat zaten akıp gidiyor keyfinize bakın.
    Kesinlikle katılıyorum…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dergüla

    Arkadaşlar tekrar merhaba. Teknik bir şey danışacağım. Evimde 3 faz elektrik var . Şarj istasyonu almadan, en ucuz ve hızlı şarj metodu nasıl olur . Mavi adaptörle mi ?. Gereken adaptör ve tesisat sanırım paylaşılmıştı ama bir türlü bulamadım. Kusura bakmayın 14 Yıldan sonra Tesla ile tekrar forumcu oldum . Gerekli malzeme ve donanımı tekrar paylaşabilecek arkadaşımız varsa çok memnun olurum.
    Dediğiniz gibi mavi adaptör en uygun yöntem alt yapı uygun ise…

    Tek fazdan 32A alacağı için 3 fazın tekini kullanacak; mesafeye göre kesit değişecek.

    Sigorta, norm priz ve mavi adaptör yeterli kağıt üstünde.

    Bunda alt yapınız ve sigorta kutunuzdan çekilecek mesafe belirleyici olacak.

    Tek fazdan yüksek bir değer çektiği için biraz daha değişken sonuçlar alabilirsiniz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • dergüla kullanıcısına yanıt
    Elektirik panosu güç bela yeni kurdum. Benim elektrikçinin yaptığı hataları yazayım da sizinki de aynı hatayı yapmasın. Burda forumdaki arkadaşların yorumları neticesinde düzelttim.

    Forumdan takip edebildiğim kadarıyla çoğunluk mavi adaptörlü kullanıyor. Mavi adaptör 7 kw civarı şarj ediyor.

    Wall Connector 11 kw ve serviste 22 bin tl civarı diye biliyorum. Tabi bu fiyata artı elektrik panosu kurulumu ve montaj masrafı eklenecek

    Benim elektrikçi 63A trifaze devre kesici ve 63a 300mA akım koruma rolesi takmıştı. Doğrusu 40A şartel ve 40A 30mA akım rolesi olacak.

    Kabloda ilerde trifaze sisteme geçtiğimizde al yapı uygun olsun diye 5x6 kablo kullandım.

    Mavi adaptörün linkini paylaşıyorum herkes bu siteden alıyor. Ptt teslimatta 850 tl civarı veya 250 tl civarı vergi alıyor, ben 850 tl civarı ödedim. Gümrükte vergiye esas değer üzerinde farklı rakamlar çıkıyor.

    Mavi adaptör linki:
    https://www.evseadapters.com/shop/en/adapters-for-tesla-model-3-model-y-model-s-model-x-gen-2/38-european-cee-32a-blue-commando-caravan-mains-adapter-for-tesla-model-s-x-3-gen-2.html

    Mavi adaptörle uyumlu Monofaz priz linki ( bir çok sitede satışı mevcut )

    Mete Enerji 406513 3X32A IP44 Makine Prizi Eğik Gövdeli 220 V
    https://www.hepsiburada.com/mete-enerji-406513-3x32a-ip44-makine-prizi-eik-gvdeli-220-v-p-HBCV000048NOZL?magaza=FazN%C3%B6trAlG%C3%B6t%C3%BCr&url_src=ios-product-detail

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Burası iyice kripto forumuna dönmüş.


    Yatırım tavsiyesi gibi Model Y dip fiyat tavsiyesi veren mi dersin, beni dinleyenler kar etti şu kadar ceplerinde kaldı diyen mi dersin, %50 üstü ötv verilmez mi dersin, şu paranın üstünü verenin aklından zoru mu var diyen mi dersin.


    Tesla ürününü vergisiz haliyle en ucuza sunduğu pazarlardan biri Türkiye.

    %50-60 ötv ve %20 kdv alan kaç tane ülke var ki bu ürüne 100k'ya sahip olsun?


    Al-satçı tayfa kapora verdi, sipariş oluşturdu ve vazgeçti.

    Stoklar şişti. Bunlar hep finansman ve stok maliyeti oluşturuyor. Tesla stok tutmaz. Bunların hepsini dip fiyattan, belki de zararına satıyor.

    Alan keyfini sürsün, ucuza almanın misliyle tadını çıkarsın.


    50k tl'den yeni sipariş oluşturanların sayısı az olacak. Al-satçılar da bu arabadan ekmek yenmeyeceğini anlamış oldu. Başka araçlara oynarlar.


    Alanlar zarar ettim diye üzülmesin, arabanızın tadını çıkarın, şu fiyatın üstünü verenin aklından zoru mu var diyen symbol'cu tayfanın da dediklerine kulak asmayın.


    Egea'nın %80 ötv ile satıldığı Model Y'nin %50-60 ötv ile satıldığı bir ülkede elbet ötv düzeltmesi gelecektir, sonra ne 50 yi ne de 60 ı bulabileceksiniz.


    Önümüzde kış var, bir çok markanın elektrikli otomobili sınıfta kalacak, 24-26 kwh tüketimleri olacak.

    Tesla'nın farkını kullanıcılar önümüzdeki yaza kadar iyice hissedecek.


    Modern elektrikli otomobilin öncüsü Tesla'dır. Verimlilikte Model Y zirveyi oynuyor.


    Boş muhabbetleri geçin. Biraz arabadan, teknolojisinden, yaptığınız değişikliklerden ve verimlilikten bahsedin.





  • Selamlar,

    şu anda tesla için kredi imkanı var mı?

    Yapı kredi de elektrikli araç kredisi var mesela, 2M geçtiği için kullanılamıyor mu?

  • Tesla ekimde 500 adet satmis togg 3500 adet satmis fiyatina göre togg cok avantajlı hem yerli üretim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dikiştutmazsabri kullanıcısına yanıt
    Tesla’yı clio’ya benzeten meşhur dikiştutmaz abim gelmiş foruma:)) Arnavut votkamla eriği çalıştır ulennn :))

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • App Store’da geleceği söyleniyor yakında…


    Elon Musk'ın bir bakıma ChatGPT rakibi olan yeni üretken yapay zeka teknolojisi Grok, Tesla otomobillerindeki bilgisayar sisteminde de çalışacak. 2022'den bu yana Tesla modellerinde, CPU ve GPU olarak PlayStation 5 kalibresinde işlem gücü sunuluyordu.

    Geleneksel otomobil firmalarının bir kısmı yazılım güncellemesi bile veremezken, Tesla teknolojisi bambaşka bir yere evriliyor.


    https://x.com/fx57/status/1721239850454601923?s=46&t=kf26CB9gEUE3utkK6GyoSA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tanriseven -- 5 Kasım 2023; 23:33:44 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • qazxi Q kullanıcısına yanıt

    2 mio TL geçen araçlarda kredi kullanılamıyor hala. Elektriklilere özel düzenleme de yerli üretim şartı nedeniyle sadece TOGG'u kapsıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • altugbank kullanıcısına yanıt

    Allahını seversen togg la teslayi yanyana koy hangisi daha havali duruyor tesla cok basit bir araba görüntüsü var. yazilimda iyidir eyvallah ama geri kalan hersey cok sönük


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dikiştutmazsabri kullanıcısına yanıt

    İyi aksamlar, Togg’un daha cok zamani var. Ozellikle isi pompasi olmamasi cok buyuk bir eksi. Kisin Togg sahiplerinin isi baya zorlu olacak. Ozellikle soguk yerde yasayanlar o menzil dususlerini gorunce ne yapacak merak ediyorum. Tesla’nin farkini o zaman herkes anlayacak.  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dikiştutmazsabri kullanıcısına yanıt
    Sen sana Togg al kirve 😀

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ridleyscott kullanıcısına yanıt
    Lucid i de incelemiştim, o araba da özellik olarak çok üstün. Ama sıkıntısı Amerikan markası olması ve Amerikadan geleceği için ekstra vergiden dolayı gelmez ya da gelse de fiyatı avantajlı olmaz sanırım.

    Bakalım önümüzdeki günlerde(2024 ve 2025) Çinliler piyasayı kızıştıracak diye beklemedeyim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ridleyscott kullanıcısına yanıt
    Birebir bu kafadayım, şuan zamlı MTV yi ekleyince bile, düşük elektrik tüketimi + ödenmeyen bakım parası + 514hp + üstün yazılımı vs vs daha çok sayarım, her türlü 3-4milyon TL lik benzinli/dizel premium araçlardan daha mantıklı oluyor.

    Üstüne de super sport lara yakın performans alıyorsunuz (0-100km 3,7sn). Şuan zamlanacak MTV bu araçta en son dert edilecek şey.

    Bence koca Türkiye’ de bir tek İstanbul da ve tek servis olması en çok kafaya takılacak şey olmalı. Koca ülkede sadece 3 noktada Super Charger olmasını sorgulamak lazım.

    MTV isterse 70-80 bin olsun ben oraları geçtim zaten alırken bunları hesaba katmış olmak gerekiyor, hiç problem yok kendi açımdan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kkurt80 -- 6 Kasım 2023; 2:31:26 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yanlış saat sorunu yaşayan oldu mu?

    Tesla'mın saati yaklaşık 8 dakika geriden geliyor ve ayar yeri ya da çözüm bulamadım. Ne kılavuzda, ne internette...


    Saatin üzerine basılı tutunca bir ışık patlaması oluyor, günceller diyor ama olmadı. Sürekli internete bağlı ve GPS'ten veri alan bir cihaz nasıl saatini ayarlayamaz orası ayrı konu.

  • lenduhacafer L kullanıcısına yanıt

    reset atın

  • 
Sayfa: önceki 925926927928929
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.