Yeri gelmişken bir durumu anlatayım. Evim bir dağ başında sabahları 2,5 km kadar yokuş aşağı inip E5e katılıyorum. Fakat bazı sabahlar farkettim ki araba deli hızlanıyor kontrolümden çıkıyor sanki .. Zar zor yavaşlatıyorum frene basarak. Arabada bir sorun olduğunu düşünüyordum ki bugün bağlantıyı kurdum. Ben haftada 1 kez (genelde hafta sonları , evde, gece boyunca ) mavi adaptör ile (sabah 7de şarj bitecek şekilde kaç amper gerekiyorsa mesela 16-17 -18A ile) %100e kadar şarj ediyorum, bilmiyorum doğru mu yapıyorum(üst mesajlar kafamı karıştırdı) . Arabayı %100e şarj edince anladığım kadarıyla pazartesi sabahları yokuş aşağı inişte herhangi bir uyarı ya da bildirim vermeden rejeneratif frenlemeyi kapatıyor veya minimize ediyor dolayısıyla yokuş aşağı ayağımı gazdan çekince rejen fren olmadan araba yüksek ağırlığı ile hızlanıyor. Ve ben frenle zaptetmekte zorlanıyorum. Acaba %100e değil de %95e ne bileyim %99a kadar falan mı şarj etmeliyim |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (1917. sayfa)


-
-
Ben de megane etech'den sr'a geçiş yaptım. Megane etech'i eğer benim gibi lansman fiyatından aldıysanız zararınız büyük olur. 1.2-1.3 bandında 2. el alındıysa (satışda çok zarar ettirmeyecekse) ve bütçe el veriyorsa kesinlikle tavsiye ederim.
-
Lansmandan aldım hocam zararım var açıkçası. Etech den sonra Sr nasıl geldi rica etsem tecrubelerinizi aktarabilir misiniz artı ve eksiler olarak. Tesekkurler
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Araba rej. frenlemenin limitli olduğunu uyarıyor. Yeşil yuvarlak içinde elektrik sembolü çıkıyor hız göstergesinin altında ve gazlama - rejen gösterge çizgisinde rejen kısmı düz değil kesikli çizgi oluyor. Kesikli çizgi ne kadar fazlaysa o limit daha fazlalaşıyor.
araba hem şarjı yüksekken veya batarya soğukken rejeni limitler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ayda bir falan 100'de 100 yapın yeterli hocam, haftada bire gerek yok, ideali 20 80 döngüsü ama lpf pillerde 10 90 yapsanızda bir şey farketmez. Sadece sürekli aynı miktarlarda yapmayın. Arada 85 bazen 92 falan filan,
Ekranda rejen zayıflatıldı uyarisı var zaten. Tam sarj yaptığınızda, çok soğuk havalarda ve anladığım kadarıyla yağmurda artık rejen düşürülüyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 27 Ocak 2025; 10:32:17 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arabayı aldığımdan beri o yeşil rejen uyarısı hep var bende. Kışın ve buralar yüksek olduğundan 1-2 derece daha da soğuk sahile göre . Ama yine de rejen uyarısı olsa bile batarya %100 değilken rejeneratif frenleme yapıyor. her gün indiğim yokuş.
Ama pazartesi sabahları batarya %100ken rejeneratif frenleme yapmıyor ve o işaret yine var
Bundan sonra her hafta %80-90 yapıp ayda bir %100e çıkayım bakalım. .
-
2023'de Model Y lr için sipariş oluşturup ötv kazığı yedikten sonra megane etech almıştım. Açıkcası ben memnundum araçtan 6 ay kadar bir sürede 20k km'de yol yaptım.
Geleyim aradaki farklara;
En başta inanılmaz büyüyen bir iç hacim ve ebat var.
Megane önden çekişli olduğu için çok rijit hızlanmıyor ve sürekli patinaj çekme eğilimindeydi, son hız da 160km ile sınırlı. Tesla çok daha iyi ve güvenli hızlanıyor.
Yalıtım olarak Tesla kesinlikle çok daha iyi, etech'de aynalardan gelen rüzgar sesi beni çok şaşırtmıştı. İç malzeme kalitesi Tesla'da daha kaliteli.
Süspansiyon olarak 20inch jantlara rağmen megane'ın daha konforlu olduğunu söyleyebilirim, sönümleme olarak da megane daha iyiydi.
Yol tutuş olarak ağırlık ve yükseklik farkından dolayı doğal olarak megane'ın sınırları daha üstte.
Ses sistemi ve medya ekranı olarak tesla ile mukayese edilemez. Uzaktan erişim inanılmaz bir konfor, her elektrikli araçda olmalı. Megane'da şerit ortalama bile yokken Tesla otopilot deneyimi inanılmaz.
Megane geri görüş kamerası rezaletti, becereksiz Renault TR'nin açamadığı ve sürekli bahane uydurduğu uzaktan erişim handikapı da cabası.
Sr'da sevemediğim ve megane'da çok daha efektif kullanabildiğim rejeneratif fren farkı çok büyük. Sr'da 15 derece altı sıcaklıkta rejeneratif fren sürekli kademeli olarak sınırlandırılıyor. Bazen hiç frenlemezken bazen yarı kapasiteyle çalışıyor, uzun rampa inişlerinden birden yarıya düşüyor, 100 mt sonra bakıyorsunuz tamamen gidiyor.
Bu durum beni çok tedirgin ediyor ve güvensiz hissettiriyor. Rampa inerken sürekli ayağım frende hazır bekliyor. Bunun sebebini lfp pile bağlayan da var, güvenlik önlemi diyen de var. Umarım bir güncellemeyle iyileştirilir.
Megane'ın koltukları kesinlikle daha konforlu, Tesla deliksiz deri olduğu için bir hayli terletiyor ve baldır desteği olmadığı için uzun yolculuklarda beni rahatsız ediyor.
Sr'da Yağmur sensörü olmadığı için silecekler çok verimsiz çalışıyor, kamera sensör yerini tutmuyor, manuel kullanıyorum artık. Her otopilot ve hız sabitleme açmanızda da auto moda alıp çıldırıyor.
Menzil olarak, ısı pompası olmayan 60kw bataryalı megane ile aynı menzili yakalıyorum tesla ile. Ağırlık farkı ve hacim göze alındığında Tesla daha verimli.
Dc şarjda megane çok gerilerde, sr neredeyse iki katı hızla şarj oluyor, ac hızda da tam tersi megane'da 22kw, tesla da 11kw.
Biraz uzun oldu, sizin sormak istediğiniz bir şey olursa iletin lütfen.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi justery -- 27 Ocak 2025; 11:40:40 >
-
şarj hızı önemli değilde yüzdesi önemli. %100'de neredeyse hiç rejen yapmıyor.
Hatta benimde işyeri yokuş aşağı 10 km'lik bir yerde. 10 km gidiyorum %1 şarj ederek iniyorum genelde işyerine. Soğuk havalarda batarya %55-60'ken bile rejeni fazlaca azalttığına şahit oluyorum.
Evden şarj imkanınız varken %80 şarj edin bence, tesla'nın da önerdiği şekilde. Hem bataryayı hem de balataları korumuş olursunuz. (soğuk havalarda %80'ken bile rejeni kesebilir bilginiz olsun.)
Uzun yola çıkacağınızda 100'lersiniz.
Aracınızda bir problem yok bu arada.
Garip bir his oluyor gazı bırakınca arabanın boşta gitmesi. :)
Bazen bende balata yüzünü alayım diye, yokuşta vitesi boşa alıyorum, bu forumda bir abinin betimlemesi vardı, "işportacının elinden kurtulmuş el arabası gibi" öyle hızlanıyor araba.
-
Sr in sigorta ve kasko bedelleri ortalama ne kadar çıkıyor
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Valla sr olan biri bana özelden ruhsat görüntüsü atarsa sigortacı eşime sorarım ben de merak ediyorum.
Plaka şase bilgilerini silip paylaşabilirin bakmak isterseniz.
İçten yanmalı var şu an sr alırsam neye patlayacak bilemedim.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
benim eşime (30 yaş üstü) trafik 7bin, kasko (Allianz - tesla genişletilmiş) 20bin civarı çıktı (ikame araç iptal, eşim ve ben iki kullanıcı tanımlı, imm 10milyon)
-
Şunu ben de çok merak ediyorum.
Kaç senelik kazasızlık geçmişimiz var, ne çıkar merak konusu bende de.
-
Mesela hasar durumunda muafiyetsiz batarya ödemesi var mı? Yerinde şarj imkanı. Akımdan kaynaklı zararları karşılıyor mu? Şarj kablosunun çalınması,kemirgen veya hayvanlar tarafından şarj kablo zarar görmesi vs .
Allianzda var bunlar mesela. Kaskoda buna göre yükselecektir. Ama sizin yaptırdığınız normal içten yanmalılara yapılan sigortalarla eşdeğer. Yani elektrikli araç için ek bir şey yok sanırım.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba, 2 aylık inceleme süreci sonrasında 2015 model passatımı satıp, 24 ocak 2025 itibarıyla siparişi geçerek Tesla camiasına katılmaya karar verdim. Araç teslim noktası olarak Eskişehir'de ikamet etmem nedeniyle Ankara'yı tercih ettim. Teslim Şubat ayı olarak geçiyor. Bana yakın sipariş zamanlaması olan arkadaşlar ile gelişmeleri takip etmek paylaşmak isterim.
Teşekkürler...
-
Hayırlı uğurlu olsun :)
Ben de Eskişehirliyim bu arada :) Ama Kütahya'da ikamet. İstanbul teslimat seçtim ben.
Bekliyoruz VIN, teslimat vs. ne zaman olacak diye.
Bir an önce kavuşuruz hepimiz araçlara inşallah.
-
Teşekkür ederim hocam, hepimize hayırlı olsun inşallah.
-
Bu arada sigortacım 25-30k bandında bir kasko çıkabileceğinden bahsetti.
-
Siz de eski kullanıcısınız, yüksek meblağ valla.
Ama içten yanmalılarda da 15-20 arası bildiğim kadarıyla.
-
Evet en üst hasarsızlık seviyesinden kaskom var. Fiyatların bu denli yüksek çıkması hoş olmadı.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X