Şimdi Ara

TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (1888. sayfa)

5 Kayıtlı Üye (2 Mobil) ve 20 Misafir (4 Mobil) - 19 Masaüstü6 Mobil
5 sn
37.965
Cevap
980
Favori
2.482.765
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
82 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
3. Sırada  bugün en iyi #1
Sayfa: önceki 18861887188818891890
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • EKSA kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    1- mevcut hız seçili olsa da otopilotta 50km ve altındaki hız tabelalarında hızı düşürüyor, kapatamıyorsunuz. Yine viraj, sis, kamyon yanundan sollama gibi hallerde gerekli gördüğünde hızı düşürebiliyor.
    2- otopilot - hız sabitleme açıklen hiçbir şekilde sağdan geçmiyor, sol şeritteki araba hızına göre kendini ayarlıyor.
    3- uzun yolculuklarda baş ağrısı yapmıyor aksine çok daha konforlu ve dinç seyahat ediyoruz ailece, daha az yoruluyorum.
    4- iç sirkülasyon açık olsa da olmasa da içeriye koku almıyor, bu en sevdiğim özelliklerinden biri.
    5- bel desteği ayarladığınız şekilde kalıyor.
    6- direksiyon sertliği hafif standart spor olarak üç kademe ayarlanıyor. Hafifte bile olsa çok hafif değil. (mercedes ve audi’ye kıyasla)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • EKSA kullanıcısına yanıt
    Hız sabitlemede sorun yok sağdan da geçer mevcut hızı da düşürmez. Ama otopilota alırsanız bazen tabelaya göre hız düşürebiliyor eskiden daha çok olurdu son güncellemelerle azaldı sadece 50 km uyarısına uyabiliyor. otopilatta sağdan geçmiyor 3 şeritli yolda önünüz boş olsa da solunuzda araç varsa onu sollayarak geçmeniz lazım. Manyetik alan muhabbeti ile ilgili testler var. Normal bir araçtan sürüş esnasında farkı yok. Ama şarj ederken aracın içerisindeyseniz ölçümler ayak bastığınız yerde yüksek çıkabiliyor. Ama araç içindeyken çok sarj ettim hiç şikayetim olmadı.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Grkmytm

    Merhaba,
    1- mevcut hız seçili olsa da otopilotta 50km ve altındaki hız tabelalarında hızı düşürüyor, kapatamıyorsunuz. Yine viraj, sis, kamyon yanundan sollama gibi hallerde gerekli gördüğünde hızı düşürebiliyor.
    2- otopilot - hız sabitleme açıklen hiçbir şekilde sağdan geçmiyor, sol şeritteki araba hızına göre kendini ayarlıyor.
    3- uzun yolculuklarda baş ağrısı yapmıyor aksine çok daha konforlu ve dinç seyahat ediyoruz ailece, daha az yoruluyorum.
    4- iç sirkülasyon açık olsa da olmasa da içeriye koku almıyor, bu en sevdiğim özelliklerinden biri.
    5- bel desteği ayarladığınız şekilde kalıyor.
    6- direksiyon sertliği hafif standart spor olarak üç kademe ayarlanıyor. Hafifte bile olsa çok hafif değil. (mercedes ve audi’ye kıyasla)

    1- 50km yazan bir yerde 80 ile otopilot açarsanız, 80 ile devam ediyor bence. Ama otomatik freni kapatıyor. Bu tip yollarda denemelik birkaç defa kullandım sadece. Otobanda %90 oranında kullanıyorum.

    2- Geçen haftalarda İstanbul-Bolu git gel yaptım ve sürekli otopilot açıktı. Solda trafik nedeni ile yavaşlama olsa bile sağdan geçiti bence. Geçmeseydi farkedip hatırlardım diye düşünüyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Güzel konular konuşuluyor grupta.


    Akılma bir konu tkaıldı.


    Standart otopilot araçlar geliyor. 2 farklı paket daha var. Sonrası için biri 110k biri 240k.


    Bunları almak ne gibi ekstra sağlıyor. Mesela 1 sene sonunda krediyi tamamlayınca 110k olanı almayı düşünüyorum. Ama değer mi?


    Ne gibi ek özellik gelecek.


    Full self drive ülkede açık değil zaten, o sebeple çok dikkatimi çekmiyor o.

  • burki_rock kullanıcısına yanıt
    Otopilot
    Trafiğe Duyarlı Hız Sabitleme: Aracınızın hızını çevredeki trafiğin hızıyla eşleştirir
    Otomatik Direksiyon: İşaretleri net bir şeritte direksiyonu yönlendirmeye yardımcı olur ve trafiğe duyarlı hız sabitleme özelliğini kullanır

    Geliştirilmiş Otopilot
    Otomatik Şerit Değiştirme: Gösterge sürücü tarafından devreye alındığında, otoyolda bir yandaki şeride geçmeye yardımcı olur
    Otopilotta Navigasyon (Beta): Şerit değiştirilmesini önermek ve kavşaklardan geçmek dahil olmak üzere, otoyolun giriş ve çıkış rampalarından geçiş için sürücüye rehberlik sağlayarak Otomatik Şerit Değiştirme özelliğini aktif şekilde güçlendirir
    Otomatik Park: Aracınızı tek bir dokunuşla paralel veya dikey olarak park etmenize yardımcı olur
    Dumb Summon: Mobil uygulamayı kullanarak aracınızı dar bir yere sokar veya dar bir yerden çıkarır
    Actually Smart Summon: Aracınız, yakınınızdaki bir otoparkta gelip sizi bulmak için gerektiğinde nesneler etrafında manevralar yaparak daha karmaşık yerlerde ve otoparklarda hareket edecektir.

    Full Self-Driving Kabiliyeti
    Standart Otopilot ve Geliştirilmiş Otopilotun tüm özellikleri
    Trafik ve Dur İşareti Kontrolü (Beta): Aktif gözetiminizle, dur işaretlerini ve trafik ışıklarını tanımlar ve yaklaşırken aracınızı durana kadar yavaşlatır.
    Gelecekte:
    Şehir sokaklarında otomatik direksiyon



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canlee89 -- 14 Ocak 2025; 12:25:17 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • canlee89 kullanıcısına yanıt

    Geliştirilmiş iyi görünüyor, hele hanım kullanacak olursa şart :P

  • vires kullanıcısına yanıt

    "Hız sabitlemede sorun yok sağdan da geçer mevcut hızı da düşürmez" demişsiniz, Trafiğe Duyarlı Hız Sabitleme haricinde bir hız sabitleme modu daha mı var? Trafiğe Duyarlı Hız Sabitleme zaten otopilotun bir modu değil mi?

  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt

    Yalan söylemişler. zes sitesine şu an baktım en yavaş şarj 8.99 TL/kWh, Voltrun 6.69 TL/kWh. bir de voltrun ev ve iş yeri seçtirtiyor bi noktayı, oralarda ekstra %20 indirim daha yapıyor.

  • cetvel C kullanıcısına yanıt

    Detaylı yorumlarınız için teşekkürler, merak ettiğim bir iki konu var:


    Özellikle son model BMW lerin yol sesi olarak çok iyi olduğunu biliyorum. Örneğin BMW G20 kasa ile Model Y kıyaslaması yaparsanız yol sesi olarak nasıl buluyorsunuz?

    Kışın uzun yol performansı olarak %80 şarj ile başlayıp %20 şarj ile 200 km gidilebilir mi?

    Rota planlama yaparken şarj istasyonunu rezerve etme gibi bir durum oluyor mu?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: canlee89

    Otopilot
    Trafiğe Duyarlı Hız Sabitleme: Aracınızın hızını çevredeki trafiğin hızıyla eşleştirir
    Otomatik Direksiyon: İşaretleri net bir şeritte direksiyonu yönlendirmeye yardımcı olur ve trafiğe duyarlı hız sabitleme özelliğini kullanır

    Geliştirilmiş Otopilot
    Otomatik Şerit Değiştirme: Gösterge sürücü tarafından devreye alındığında, otoyolda bir yandaki şeride geçmeye yardımcı olur
    Otopilotta Navigasyon (Beta): Şerit değiştirilmesini önermek ve kavşaklardan geçmek dahil olmak üzere, otoyolun giriş ve çıkış rampalarından geçiş için sürücüye rehberlik sağlayarak Otomatik Şerit Değiştirme özelliğini aktif şekilde güçlendirir
    Otomatik Park: Aracınızı tek bir dokunuşla paralel veya dikey olarak park etmenize yardımcı olur
    Dumb Summon: Mobil uygulamayı kullanarak aracınızı dar bir yere sokar veya dar bir yerden çıkarır
    Actually Smart Summon: Aracınız, yakınınızdaki bir otoparkta gelip sizi bulmak için gerektiğinde nesneler etrafında manevralar yaparak daha karmaşık yerlerde ve otoparklarda hareket edecektir.

    Full Self-Driving Kabiliyeti
    Standart Otopilot ve Geliştirilmiş Otopilotun tüm özellikleri
    Trafik ve Dur İşareti Kontrolü (Beta): Aktif gözetiminizle, dur işaretlerini ve trafik ışıklarını tanımlar ve yaklaşırken aracınızı durana kadar yavaşlatır.
    Gelecekte:
    Şehir sokaklarında otomatik direksiyon

    fsd yi alırsak araca özel bir şey mi oluyor? Yani diyelim ki seneye model 3 aldım, ona aktarabilir miyim sizce?


    Bir de şimdilik Fas ye gerçekten ihtiyaç var mı? Sonuçta hala tam kullanılmıyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Almanya'da üretim başlamış.


    https://www.n-tv.de/wirtschaft/Tesla-startet-Produktion-des-neuen-Model-Y-in-Deutschland-article25487177.html

  • EKSA kullanıcısına yanıt
    Trafiğe duyarlı dediği diğer araçlarda adaptif hız sabitleme dedikleri mod. Bir de şerit takip modu var, otopilot dediğimiz bu.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Değerli arkadaşlar

    Tesla konusunda tecrübeli arkadaşlara bir sorum olacak.

    Aşağı yukarı 2 haftada bir gidiş geliş 1500 km (tek yön 650 km) yol yapıyorum Sofya-Kocaeli-Sofya. Sofya-Kapıkule 300 km, Edirne-Kocaeli 350 km olarak düşünebilirsiniz. Genelde 150-160 aralığında giderim. Su anki aracım dizel o sebeple tek depoyla rahat gidebiliyorum ama mutlaka Edirne civarlarında yarım saat mola veriyorum. Bunun haricinde günlük kullanımım ise ev-iş git gel 10 km maksimum. Sizce Long range model y almak mantıklı mı?

    Teşekkür ediyorum.

  • britony kullanıcısına yanıt

    Model Y LongRange şuan ikinci el olarak alınabilecek en mantıklı araba. Hem menzil, hem güç yönünden fazlasıyla tatmin edici.


    Yol tecrübenize göre 160lı hızlar değilde 20km daha düşük süratle (130-140 ile giderek) , 30 dakika mola verdiğinizde 650km uzun yol için yapabilirsiniz. Burada önemli nokta, kocaeline ulaştığınızda aracı orda da şarj etmeniz gerekecek dönüş yoluna çıkmadan önce.


    Selamlar.

  • serbag S kullanıcısına yanıt

    Şu an için araca özel; daha önce sınırlı durumlarda transfer imkanı tanıdı Tesla...

  • tanriseven T kullanıcısına yanıt

    Takas vs açılırsa belki o zaman imkan verebilirler.


    Yurt dışında da aynı mı acaba süreç, bizde hep suistimal edildiği için ayrıcalıklar...

  • burki_rock kullanıcısına yanıt

    Evet, zaten sadece yurtdışında tanımlamışlardı kısıtlı bir süre için.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tanriseven -- 14 Ocak 2025; 14:49:12 >
  • hayalci07 H kullanıcısına yanıt

    Cevap için teşekkür ederim. Hala karar veremedim, belki de bir haftasonu kiralayıp o tecrübeyi edinmek en iyi tercih olacak :)

  • britony kullanıcısına yanıt

    Ben henüz kullanma aşamasındayım ama sizin senaryoda kiralama çok iyi fikir.


    Deneyimlemiş olursunuz, sonra sıkıntı yaşamazsın bu şekilde.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: fastrower

    Detaylı yorumlarınız için teşekkürler, merak ettiğim bir iki konu var:


    Özellikle son model BMW lerin yol sesi olarak çok iyi olduğunu biliyorum. Örneğin BMW G20 kasa ile Model Y kıyaslaması yaparsanız yol sesi olarak nasıl buluyorsunuz?

    Kışın uzun yol performansı olarak %80 şarj ile başlayıp %20 şarj ile 200 km gidilebilir mi?

    Rota planlama yaparken şarj istasyonunu rezerve etme gibi bir durum oluyor mu?

    Yol sesi konusunda kullanılan lastik ve yolda çok fark ettiriyor.

    Otoban sürüşü Tesla 120-130 km'ye kadar olan sürat için.4 mevsim lastiklerle Mercedes E200'den ve Bmw G20-G32 fark yok.

    Tesla'da titreşim ve motor sesinin olmaması uzun yolda yorgunluğu çok azaltıyor.

    Ses yalıtımı kötü bir araçla uzun yol yaptığınızda daha çok yorulmuş hissedersiniz.Tesla bu konularda bence işini yapıyor parasına göre.


    %20 (tesla 80kw)şarj 16 kw yapar. 16 kw ile kışın max 80-100 km gidersiniz.

    Yazın 100km'de 16-17kw

    Kışın 100 km'de 19-21 kw tüketim ortalama olarak hesaplayabilirsiniz.Sürüşünüze bağlı olarak farklar olabilir.


    Hayır rota planlamada rezervasyon yok.

    Rezervasyon sistemini il başlarda Zez app üzerinden Zes'te kullandım.Şarj istasyonları artınca gerek kalmadı.





  • 
Sayfa: önceki 18861887188818891890
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.