Şimdi Ara

Tesla Model S ile 1.9 milyon km yol katedildi: 13 motor ve 3 batarya eskitildi!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
776
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • 2012 yılında piyasaya sürülen Tesla Model S, Tesla'nın geniş çaplı üretilen ilk modeli olma özelliği taşıyor. Uzun süredir piyasada olan Model S ile yüzbinlerce kilometre yol yapan kullanıcılar mevcut. Ancak bu seferki farklı. Almanya'da bir Tesla Model S sahibi aracıyla 1.9 milyon kilometreyi devirmiş durumda.



    Hansjörg von Gemmingen-Hornberg isimli Tesla sahibi 2019 yılında 1 milyon kilometreyi geçmiş ve Elon Musk tarafından tebrik edilmişti. O günden bu yana aracını sürmeye devam eden kullanıcı 1.9 milyon kilometreye ulaştı.





    Arka motor 13 kere değiştirildi



    Gemmingen-Hornberg, daha önce Tesla Roadster kullanmış, ve o zamanki altyapı eksikliğine rağmen 640 bin km yol katetmeyi başarmış. 2014 yılında ise şuanki rekor kırdığı araç olan Tesla Model S'i 30 bin km'deyken satın alıyor. Ancak bu kilometreyi başarmak kolay olmamış. Erken dönem Tesla Model S'lerde arka motor problemi olduğu biliniyor. Gemmingen-Hornberg'in Model S'i de bu sorundan muzdarip olmuş. Arka motor tam 13 kere değişmiş. Değişen motorların çoğu ikinci el, yenilenmiş ürünler. Buradaki asıl sorun Tesla'nın gerçek problemi bulamaması, dolayısıyla motorları nasıl düzgün şekilde tamir edeceğini bilememesi. Bazı motorlar çabuk bozulurken bazıları garanti kapsamında değiştirilmiş, bazıları da garantiye girmemiş.





    Batarya paketi 3 defa değişti



    Bataryalar ise motordan daha iyi performans göstermiş. Araçta şuanda dördüncü batarya paketi kullanılıyor. Batarya paketi başına 580 bin kilometre yol yapılmış görünüyor. Gemmingen-Hornberg, şuanda kullandığı batarya ile 150 bin km yapmış durumda ve kapasitede sadece %8'lik bir azalma gerçekleşmiş. Bir önceki bataryayı ise menzil 260 km'ye düştüğü için değiştirmiş.



    Ayrıca Bkz.Tesla'dan kovulan teknisyen konuştu: Otopilot güvenli değil



    Gemmingen-Hornberg, bataryaları %20'inin altına düşürmeden şarj ettiğini ve mümkün olduğunca bataryayı tam doldurmadığını belirtiyor. Gemmingen-Hornberg, aracından memnun olduğunu ve 1966 model Volvo P1800 ile yapılan 5.23 milyon kilometrelik yol rekorunu kırmak istediğini söylüyor.



     




    Kaynak:https://insideevs.com/news/699413/highest-mileage-tesla-model-s-3-batteries-14-motors/







  • 250 bine kadar tolerans edilebilir. Batarya yeni teknoloji mi yoksa S model için üretilenleri mi tekrar kullanmış ?
    Bu arada benim araba 2006 model 66 binde :)))
    bu adam ne ara bu kadar yol yapmış ki :)) aya yol mu döşemişler :))))

  • Kaba hesapla 10 yılda günde ortalama 500 km yol yapmış. İşiyle alakalı filan galiba normal şekilde bu kadar yol yapılması mümkün değil.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Demek ki tek bataryanın yaklaşık 500 bin km yapacak kadar ömrü var. Hesaplamalar da bu yöndeydi zaten. Bence oldukça yeterli. Yılda 20 bin km yapsa 20-25 yıl gider.

  • Mazda olsaydi tek motor yeterliydi 2 milyon km için hemde rektefesiz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Adamda ki derde bak :) 1966 model Volvo P1800 ile yapılan 5.23 milyon kilometrelik yol rekorunu kırmak istediğini söylüyor.
  • Hergün Eskişehir-Ankara arası git gel yaparsan ~520km diyelim, 10 yılda 1.9M km yol yapiyon :D

  • Japon arabaları tek motorla bunu başarabiliyor. Buradaki basari ne bilemedim zaten 13 kere motor 3 kere batarya değişmiş sürekli parçaları değiştirirsen 10 milyonda yaparsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ssbrutality S kullanıcısına yanıt
    Ahh Mazda kendine has tarzı olan ve bilinmeyen bir mücevher

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Hobar kullanıcısına yanıt
    Birde model s de kullanılan bataryalar kalem pil boyutlarında eski teknoloji ile üretilen ve üretimi devam eden bataryalar. model Y ve 3 de kullanılan bataryalar daha büyük sayıca daha az ısı ve direnç kontrolü açısından daha başarılı bataryalar. Ortalama kullanıcı döngüsünde battarya arızası ile karşılaşma ihtimali neredeyse 0,

  • Bizim emektar Tempra 31 sene 1.32 milyon km sonra motor yapılıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • O değilde 13 motora şaşırdım çok bence

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.