Şimdi Ara

Tesla, bataryalarda kullandığı lityum, nikel ve kobaltın tedarikine yönelik bilgiler paylaştı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
334
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tesla, bataryalarda kullandığı lityum, nikel ve kobaltın tedarikine yönelik bilgiler paylaştı



    ABD'li elektrikli araç üreticisi Tesla, bataryalarda kullanılan lityum, nikel ve kobaltın tedariki konusunda izlediği yolu gösteren detaylar paylaştı.



    Buna göre Tesla, batarya üretimi için kritik olan bu mineralleri pil hücrelerini tedarik ettiği şirketlerden değil de doğrudan maden şirketlerinden alıyor. ABD'li üretici, araçlarında kullandığı pil hücrelerinin büyük çoğunluğunu tedarikçilerden elde etse de, kullandığı minerallerin çoğunda araya aracı bir şirket koymadan doğrudan maden şirketleriyle anlaşıyor.



    Söz konusu yaklaşım, Tesla'nın maden şirketleriyle doğrudan ilişki kurarak mineral tedarikini ilk elden güvence altına almasına olanak sağlıyor. Ayrıca şirket, bu yöntemle kaliteyi de yakından takip edebiliyor. Elbette bunu sadece Tesla değil diğer köklü otomotiv üreticileri de yapıyor ancak ABD'li üreticinin paylaştığı bilgilere gelin bir göz atalım.



    Ayrıca Bkz.Volkswagen CEO'su iddialı konuştu: 2025 yılına kadar Tesla'yı geçebiliriz



    Konuyla ilgili Tesla'nın raporunda yer alan açıklama şu şekilde:



    "Kobalt, nikel ve lityum farklı şirketler tarafından birden fazla işleme adımından geçse de bu tedarik zincirinde daha önemli olan çevresel ve sosyal risklerin bazıları doğrudan maden sahalarında ortaya çıkar. Bu yaklaşım, Tesla'nın EV üreticileri ve maden şirketleri arasındaki orta ölçekli şirketlere bağlı kalmadan yerel kaynakları garanti altına almasını sağlar. Ayrıca daha şeffaf ve izlenebilir bir tedarik zinciri ve daha iyi çevresel ve sosyal veri elde etme imkanı tanır."



    Tesla, bataryalarda kullandığı lityum, nikel ve kobaltın tedarikine yönelik bilgiler paylaştı



    Tesla, konuyla ilgili bazı veriler de paylaştı. Buna göre şirket, 2021 yılında yüksek enerji yoğunluklu hücrelerde kullandığı lityum hidroksitin yüzde 95'ini, kobaltın yüzde 50'sini ve nikelin yüzde 30'dan fazlasını doğrudan maden şirketlerinden tedarik ettiğini açıkladı. Diğerleri ise batarya üreticileriyle yapılan anlaşmalardan ve onların kendi materyal tedarikçilerinden geldi.



    Kobalt, lityum ve nikelin dünyanın farklı yerlerinde, özellikle sosyo-ekonomik ve çevresel sorunlar yaşayan ülkelerde yoğunlaşan ham maddeler olduğunu belirten Tesla, bilinen küresel rezervlerin tükendiğinin ve bu minerallerin giderek daha kıt hale geldiğinin altını çiziyor. Bu da şirketlerin küresel talebi karşılamak için daha uzak ve daha zorlu kaynaklara erişmeye çalışmasına neden oluyor.



    Dünya genelinde elektrikli araçlara geçiş konusunda kapsamlı bir çalışma yürütülüyor. Buna karşın bazı yöneticiler gelecekte ciddi bir batarya kriziyle karşı karşıya kalacağımız konusunda hemfikir. Üstelik bu sorunun günümüzdeki çip krizinden çok daha büyük olacağı belirtiliyor. Görünen o ki otomotiv üreticilerinin ilerleyen yıllarda tedarik zinciri konusunda doğru adımlar atması gerekiyor.




    Kaynak:https://electrek.co/2022/05/09/tesla-sourcing-lithium-nickel-cobalt-directly-mines-details/







  • Rahat ol kanka

    Söylersin Bolivya da bi darbe daha yapar sizinkiler

    Seversiniz o bölgede lider bombalatmayı

    Ardından bi darbe de Arjantin de, Şili zaten cepte

    Çil yavrusu gibi dağılırlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ladro -- 11 Mayıs 2022; 1:25:30 >
  • Hidrojen yakıtlı araçlar daha mı mantıklı?

  • interwap kullanıcısına yanıt
    Çok daha mantıklı.

    Elektrikli araçlar üretilirken fabrikanın çevreye verdiği zarar, içten yanmalı benzinli bir motorun 5-10 yılda çevreye yaydığı zararla aynı. Üstelik daha sonra pili her şarj edişte üretilen elektrik yine yakıt ile oluyor. Daha önce de konusu olmuştu araştırmayı paylaşmıştım.

    Hidrojenin tek atığı su ve hemen doldur devam et.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • maximus01982 M kullanıcısına yanıt
    Hiç mantıklı değil. Suyu hidroliz etmeye çalışınca elektrotlar hızlı bir şekilde yan ürünler ile kaplanarak büyük çapta üretime engel oluyor.

    Teknolojiyi değerlendirirken çok boyutlu düşünmek lazım. Elektrikli araçların üretiminin çevreye zararı ile ilgili ortalıkta bir çok söylenen var ama sayılarla ortaya koyulmuş net bir metrik yok. Dahası kaynakların ortaya koyulması lazım, dahası kaynak ortaya konulduğunda mevcut güncel üretim teknikleri için geçerli mi buna bakmak lazım.

    Velevki 5-10 yıllık zarar doğru. 15-20 yıllık kullanım ömründe %50'si yenilebilir ya da karbon sıfır enerji kaynaklarından üretilen elektrik kullansa içten yanmalı modeller ile başa baş etkiye sahip olur. Şu halde bile elektrikliye geçiş doğrudan çevreyi korumada katkıda bulunmasa da altyapının tamamlanmasına hizmet ederek geleckteki ağır metal içermeyen, daha basit mazlemeler ile çevreye daha az zarar verecek pil ve diğer bileşenlere zemin hazırlıyor.





  • simdiye kadar bataryalar hep daha fazla guc/agirlik talebiyle yuksek performansli ekzotik zor bulunan hammaddelerden yapildilar ama buyuk capta kullanima gecince isin rengi boyle degisiyor. bundan sonraki trend daha kolay ucuz temin edilebilen geri donusturulebilen bataryalar olacaktir. en buyuk adak sodyum iyon bataryalar. sodyum 1a grubu alkali element olarak lityum ile ayni elektriksel ozelliklere sahip. ayni uretim teknikleriyle lityum gibi batarya teknolojisinde kullanilabiliyor, farki daha agir olmasi. ilk nesil dusuk performans bataryalarda bu agirlik ciddi sikintiydi, lityum bile istenen performansi zorlukla karsiliyordu ama uretim teknikleri gelistikce isin kimyasi daha iyi anlasildikca performansda buyuk gelisim oldu. yakin zamanda elektrikli araclarda tatminkar performans veren sodyum bataryalar gelecektir. sodyum temini cok kolay bir element keza okyanuslar sodyum klorur halk arasinda bilinen adiyla tuz ile dolu. kobalt gibi ekzotik element kullanimida gerektirmiyor. dogasi geregi lityum her zaman daha yuksek performans verecektir ama gelecekteki ekonomi sinifi elektrikli araclarda sodyum pillerin yaygin olmasi cok daha olasi bir durum.





  • elektrikli arabalar çevreci yeaa

  • raxetul kullanıcısına yanıt
    Bununla ilgili teknik verileri de içeren araştırmalar var, sadece üretilirken 5-10 yıl. Şarj kısmına daha gelmeden.

    Konuya ilginiz varsa mesajlarım arasında bulabilirsiniz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • katı hal pillerinden beklenti yuksek...toyota nın ciddi mesafe kat ettiği soyleniyor 2024 yılında ticari kullanımdan bahsediyorlar...ama cokda bilgi yok..

  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    He he he avut kendini

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.