Şimdi Ara

TEMPRA 2.0 16V BİLGİ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
4.569
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • sevgili arkadaşlarım öncelikle şunu belirteyim..

    şu anda aktif olarak kullandığım aracım 1997 model 1.6 toyota corolla..

    bu aracımı satıp tempra almayı düşünüyorum.

    yaptığım araştırmalar sonucunda tempranın en donanımlı olanları 2.0 16v olanları. (yanlışım var ise düzeltin)

    bu araba hakkında sormak istediğim bazı şeyler olacak..

    ön takım ve yürürleri nasıldır sık bir şekilde arıza verirlermi ?

    kaportada çürümeler yaşanıyormu ?

    yolda giderken tempraların geneli tıkır tıkır ses yaparmı iç kısmı ?

    motor'ları nasıldır kaç bin km yapabiliyorlar ?

    yağ yakma soguk havalarda calışmama gibi kronik sorunları varmıdır ?

    2.0 lerin vergileri modeline göre ne kadardır ?

    lpg ile şehir içerisinde ve şehir dışarısında ortalama yakıt ları ne kadardır ?

    bu araçların elektronik arızalar verdiği söylenir bu sadece göstergelerdeki diyot patlamalarımıdır yoksa farklı elektronik arızalarımı ?

    genel olarak binmek amacı ile alınacak tempranın hangi modeli tercih edilir ?

    aklıma gelmeyen fakat sizlerin aklında olan + ve - lerinide yazarsanız bu araçların memnun olurum..

    ayrıca eklemek istiyorum fiat bölümünde tempra konusu vardır oradan araştırmak istedim ama başarılı olamadım genel olarak makara'ya yönelik yazılar yazılmış dolayısıyla herhangi bir bilgiye ulaşamadım..

    tüm ilgili arkadaşlara teşşekür ediyorum..








  • Yapay Zekanın Yanıtı

    TEMPRA 2.0 16V: Kapsamlı Bir Bakış

    TEMPRA 2.0 16V, 1990'lı yıllarda Fiat tarafından üretilen bir otomobil modelidir. Yüksek performansı ve şık tasarımıyla öne çıkan bu araç, zamanının popüler otomobillerinden biriydi.

    Teknik Özellikler

    TEMPRA 2.0 16V, 158 beygir gücü üreten 2.0 litrelik 16 valf DOHC motora sahiptir. 5 vitesli manuel veya 4 vitesli otomatik şanzıman seçenekleri sunulan araç, 0-100 km/s hızlanmasını 8,2 saniyede tamamlayabilir.

    Kronik Sorunlar

    TEMPRA 2.0 16V, bazı kronik sorunlara yatkındır. Bunlar arasında şunlar yer alır:

    • Motor Sıcaklık Sensörü Arızası: Bu sorun, motor sıcaklığını doğru bir şekilde algılayamayan bir sensörden kaynaklanır ve motorun aşırı ısınmasına yol açabilir.
    • Manifold Conta Arızası: Manifold contası bozulursa, motor gücünde düşüş, egzoz kaçakları ve soğutma sıvısı kaybı yaşanabilir.
    • Distribütör Rotoru Arızası: Distribütör rotorundaki arızalar, ateşleme sistemini etkileyerek motorun teklemesine veya çalışamamasına neden olabilir.

    Bakım ve Onarım

    TEMPRA 2.0 16V'nin düzenli bakımı ve onarımı, aracın uzun ömürlü ve güvenilir olmasını sağlamak için çok önemlidir. Üretici tarafından önerilen bakım çizelgesine uyulmalı, zamanında yağ ve filtre değişimleri yapılmalı ve olası sorunlar en kısa sürede giderilmelidir.

    TEMPRA 2.0 16V, performans ve şıklığı bir arada sunan bir otomobildir. Bununla birlikte, kronik sorunlara yatkınlığına dikkat etmek ve aracın düzenli olarak bakımını yapmak, sorunsuz bir sürüş deneyimi için esastır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yaman53

    sevgili arkadaşlarım öncelikle şunu belirteyim..

    şu anda aktif olarak kullandığım aracım 1997 model 1.6 toyota corolla..

    bu aracımı satıp tempra almayı düşünüyorum.

    yaptığım araştırmalar sonucunda tempranın en donanımlı olanları 2.0 16v olanları. (yanlışım var ise düzeltin)

    bu araba hakkında sormak istediğim bazı şeyler olacak..

    ön takım ve yürürleri nasıldır sık bir şekilde arıza verirlermi ?

    kaportada çürümeler yaşanıyormu ?

    yolda giderken tempraların geneli tıkır tıkır ses yaparmı iç kısmı ?

    motor'ları nasıldır kaç bin km yapabiliyorlar ?

    yağ yakma soguk havalarda calışmama gibi kronik sorunları varmıdır ?

    2.0 lerin vergileri modeline göre ne kadardır ?

    lpg ile şehir içerisinde ve şehir dışarısında ortalama yakıt ları ne kadardır ?

    bu araçların elektronik arızalar verdiği söylenir bu sadece göstergelerdeki diyot patlamalarımıdır yoksa farklı elektronik arızalarımı ?

    genel olarak binmek amacı ile alınacak tempranın hangi modeli tercih edilir ?

    aklıma gelmeyen fakat sizlerin aklında olan + ve - lerinide yazarsanız bu araçların memnun olurum..

    ayrıca eklemek istiyorum fiat bölümünde tempra konusu vardır oradan araştırmak istedim ama başarılı olamadım genel olarak makara'ya yönelik yazılar yazılmış dolayısıyla herhangi bir bilgiye ulaşamadım..

    tüm ilgili arkadaşlara teşşekür ediyorum..




    İyi akşamlar arkadaşım..
    Tempra kullanmadım ama 1 yıl kadar aynı motora sahip Tipo kullandım..
    Gerçekten zamanına göre donanımlı (Klima, ABS, Airbag vs.vs.) konforlu ve kullanımı keyifli bir araçtı..
    Sorularına tek tek cevap vermeye çalışayım..
    Benim aracımın süspansiyonları alçaltılmış olduğu için ve yaşadığım yerin yolları tarladan farksız olduğu için ön takım çok uzun ömürlü olmuyordu..
    96 model Tipomda çürük vs yoktu ama iyi baktırmak lazım..
    Ses ve tıkırtı yapıyordu ama daha çok aracın alçaltılmış ve sert süspansiyonlu olmasından kaynaklanıyordu..
    Güncel vergilerini internetten öğrenebilirsin (Benimki o zaman yıllık 420 ytl falandı..)
    LPGli kullanmadım..
    Elektronik arıza yaşamadım.. Ama Elektrik ve Elektronik aksamı zamanına göre çok hassastır, tesisata iyi baktırmak lazım.. (Aracın beyni neredeydi bilmiyorum, motor bölümünde bir kaç kutu vardı, Sağ göğsün altında bir kutu vardı ve ilginçtir arka koltuğun altında da bir kutu vardı.. Demet demet kablolar girip çıkıyordu.. Ustam bile anlamamıştı Herhalde su, toz toprak gibi dış etkenlere karşı en güvenli yer olarak düşünmüşlerdir demişti:))
    Motor olarak çooook ama çoooook dikkatli olmak lazım.. Süper bir motor.. Ama hırpalanmışsa sağı solu kurcalanmışsa işiniz çok zor olacaktır.. Ben altını vurduğum için karterin içindeki yağ pompa süzgeci ezilmiş.. Otobanda 200 km ile giderken yağlama kesti.. Parçaları diğer tipolara göre pahalıydı ve heryerde bulunmuyor.. Ben birkaç sefer Ankara'dan falan parça getirttim..

    Öyle çalışmamazlık yağ yakma vs gibi hiç bir sorunu olmadı.. Ama dediğim gibi motordan %100 emin olursanız alın ama en ufak bir şüpheniz olursa uzak durun..
    Bir ustam "Kabına sığmayan bir motor, çok verimli, çok performanslı.. Ama tasarım hataları var.. Orjinalinde mevcut olan headers direk karterin altından geçtiği için yağı çok fazla ısıtıyor ve yağ resmen su gibi oluyor.. dikkat etmek lazım" demişti..

    Aynen böyle bu motora sahip araçlara -bence- vahşi bir ata biner gibi sakin sakin ve çok dikkatli kullanmak gerekir..

    Saygılar..




  • engin bilgilerinizi paylaştınız için teşekkür ediyorum..

    evet arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum ??
  • Neden 2.0 20V Marea 154hp düşünmüyorsunuz?
  • Hayırdır
  • arkadaşım tempranın en üst model dedin gibi 2.0 16 V tir...

    sana bu konuda diyebiLeceğim tel şey...bu araç eyer gün geLirde motor isterse vay haLine direk hurdaLa çek derim ...

    bu dememin sebebi parçası çok pahaLı ve buLunan bir parça değil geçen sene bi tane motor indirdik aynı modeL 5 miLyar fasraf çıktı ve adam üzerine 1.6 tempra motoru attırdı ekonomik gücünü çokk sarsar derin ve önermem...
  • 6 yıldır 1996 model 2.0ie 16V kullanıyorum. Her yıl gidiş geliş olmak üzere en az 2500 km lik uzun yol yaptım. Bundan önce 2 ayrı model Tempra kullandım. Hiç alt takım yaptırmadım. Her uzun yola gidişte de kontrol ettiririm. Motor konusuna gelince. Ne yazıkki bilgi sahibi olmadan bu konuda fikir üreten çok kişi var. Tamirci esnafı dahil. Hala motor yapılırsa şahin ve doğan gibi masraf olmasını bekliyorlar. Varsayalım ki bir gün motoru yaptırmak zorunda kaldınız. Ödeyeceğiniz fiyat aynı özelliklere sahip Opel den Ford dan Citroen den Toyota dan farklı mıdır ? Motorun 500.000 ine kadar yolu var. (Onno Usta) LPG hiç düşünme. Ben bu yaz ölçtüm. İzmir-İstanbul klima yol boyunca açık hız 110 km civarı 100 km de 7,6 Lt yaktı. Şehir İçinde de 9-10 Lt civarı yakıyor. Eloktronik göstergeler de başka bir bilgisizlikten kötü gösteriliyor. Arızalarını radyo-tv tanircileri bile basitce yapıyor diyot, kondansatör vs.. Toyatanı satıp daha konforlu bir araca binip yaklaşık 5000 YTL de tasarruf edersin. www.tempratipo.com u ziyaret et arkadaşlar yardımcı olur. Doğru inatçıdır.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    RENAULT CLİO 4 0.9 MOTOR TAVSİYE
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Merhaba arkadaşlar,Daha öncedde (parisorlu) defalarca yazdım.İnsanlar kulaktan dolma bir sürü şeylerle beyinleri bulandırıyorlar.Ben Tempramı 7,5 yıl kullandım ve ön takım yaptırmadım.(araç 195.000 km.olmuştu ve 110.000 km si bana ait) ve bahsedilen sorunların hiç birini yaşamadım.Tavsiye edbileceği bir araç ama illa güçlü ve ucuz olsun istiyosan arkadaşında dediği gibi 20 valf ve 154 hp marea da alabilirsin.Yalnız dikkat et onlarda önceki motor 148 hp,sonraki 20 valf ve 154 hp. 154 olanı almaya çalış.Selamlar..
  • zamanında çıkan efsane araçlardı ama tofaş ilk
    üstten eksantiki motorlarını bu araçlarda denedi
    bu sebeple de bri çok model bri süre sonra sorun çıkarmaya
    başladı aslında ustalar söylediklerinin %95 inde haklı tabiki sorun çıkarmayan
    modeller yok mu tabiki var ama bunları bulman ve yaklaşık 10 yıl
    önce üretimden kalkmış bir aracın her halükarda motoru bitmesede bitme derecesine
    gelmiştir sağlam olduğundan emin olacağın bir model var al ama yoksa
    tavsiye edilmez bir de yakıt konusunda bir şey söylemek istiyorum
    eski bir çalışanımızda benzinlisi vardı 1,6 sx modeli ş.içi 10 litre yakıyor
    diyordu istanbul içi. 2,0 litrelik motorla bugün son teknoloji markaların
    araçları dahi 10 litrenin altına inmeleri kağıt üzerinde yok gibi
    nasıl oluyorda 10 yaşındaki bir aracın ş.içinde 9-10 litre yaktığını
    idda ediyorsunuz anlamak mümkün değil
    bence bu arabaya yaklaşmayın




  • mareanın her 2 motoruda 20v tır. 147 lık olan ılk cıkan motor 154 luk olanda aynı moturun yazılımının degıstırılmıs halıdır..2 motorda 5 sılındır 20v dır. madıı acıdan ulasabıleceksen kesınlıkle 2.0 marea tavsıye ederım. hatta bı arkadasım satıyor.ılgılenırsen lınk verebılırım
    quote:

    Orjinalden alıntı: Yorgun Demokrat

    Merhaba arkadaşlar,Daha öncedde (parisorlu) defalarca yazdım.İnsanlar kulaktan dolma bir sürü şeylerle beyinleri bulandırıyorlar.Ben Tempramı 7,5 yıl kullandım ve ön takım yaptırmadım.(araç 195.000 km.olmuştu ve 110.000 km si bana ait) ve bahsedilen sorunların hiç birini yaşamadım.Tavsiye edbileceği bir araç ama illa güçlü ve ucuz olsun istiyosan arkadaşında dediği gibi 20 valf ve 154 hp marea da alabilirsin.Yalnız dikkat et onlarda önceki motor 148 hp,sonraki 20 valf ve 154 hp. 154 olanı almaya çalış.Selamlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ortmeNN -- 10 Eylül 2008; 19:45:02 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.