Şimdi Ara

Tekerlek rulmanından anlayannınız var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
7.830
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2004 elantramın ön sağ tekerinin rulmanından araç 4 ya da 5 kişi seyahatte belli bir süre sonra ses geliyor. ancak 15-20 dakka geçtikten yani jantlar iyice ısındıktan sonra uğultu sesi geliyor. direksiyonu hafif oynattığımda ses geçiyor gibi oluyor. (direksiyon kutusu demeyin hiçbir sıkıntı yok)

    sorum şu tekerlek rulmanının ömrü nedir? ömrünün bittiği nasıl anlaşılır.

    bir de arkadaşlar benim aracın lastikleri liftle kaldırıldığında elle çevirmeye çalıştığımda zor dönüyor



  • 1:tekerlek rulmanından anlayan olmaz...hele böyle yazışmalarda asla..buradaki söylenenlere aldanıp yola devam ederseniz..başınıza iş açabilir.hemde pahallı iş..
    2:sesin rulmandan geldiği sonucu bence net deyil .o şekilde ses yapan rulman çoktan papazı bulmuştur...
    3:rulman boşluğundan dolayı balatalar diske veya kampanaya sürtmesin(ki tahminim olay budur)..
    yapacağınız: varsa servisiniz veya ustanız veya araştırıp İYİBİR USTA..
    sonuç:SAKIN İHMAL ETMEYİN.ÇÜNKÜ KONU ÖN TEKER...geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    1:tekerlek rulmanından anlayan olmaz...hele böyle yazışmalarda asla..buradaki söylenenlere aldanıp yola devam ederseniz..başınıza iş açabilir.hemde pahallı iş..
    2:sesin rulmandan geldiği sonucu bence net deyil .o şekilde ses yapan rulman çoktan papazı bulmuştur...
    3:rulman boşluğundan dolayı balatalar diske veya kampanaya sürtmesin(ki tahminim olay budur)..
    yapacağınız: varsa servisiniz veya ustanız veya araştırıp İYİBİR USTA..
    sonuç:SAKIN İHMAL ETMEYİN.ÇÜNKÜ KONU ÖN TEKER...geçmiş olsun.


    hocam teşekkür ederim. bir şey daha duydumsayende rulman boşluğu nedir. o yüzden mi direksiyonu hafif sağ sol yaptı mı ses kesiliyor? boşluğu falan mı doldurmuş oluyor? jant ısındımı oluyor ve araç yüklüyken oluyor acaba neden bu haldeyken oluyor? çok soru sordum farkındayım....

    bu arada ustaya hemen gitmiyorum çünkü çok öptüler beni. ama bir kere daha bu sesi duyarsam gideceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Michael Wittmann -- 30 Ağustos 2011; 22:27:00 >




  • Tekerlek göbeğindeki yatakların ömrü teorik olarak sonsuz ömürlüdür. Pratikte ise eğer bir kaza vs olmazsa gerçekten sonsuz ömüre sahiptir. Direksiyonu çevirdiğinizde tekerlek göbeği,lastik,disk ve kaliper komple bir sistem olarak döner. Yani tekerlek yatağındaki rulmanlarda bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Rot ve rotillerde bir sorun olabilir tahminimce, ya da oradaki hareketli parçalarda. Direksiyonu çevirdiğinizde ses kesildiğine göre direksiyon sisteminde ve ya ona bağlı hareketli parçalarda bir sorun var demektir. Hiçkimse görmeden neden olduğu konusunda bir kesin fikir sahibi olamaz. Size tavsiyem işinin ehli bir ustaya baktırın aracınızı. Çok ufak bir sorun da olabilir, çok ciddi bir problemin belirtisi de olabilir. Ön düzende olduğu için de ekstra bir öneme sahip. O yüzden geciktirmeyin.

    Lastikler araç liftteyken zor dönmesi gayet doğal. Bir sorun yok.




  • iğneyle kuyu kazmaya çalışıyoruz...amma olsun...aracınızı tanımıyorum benim söylediklerim genel bilgilerdir..
    ön teker boşlukları ÇOK önemlidir..rulmanlar zamanla aşınıp boşluk yapabilir veya(aracınızda kullanılan rulman cinsini bilmiyorum.klasik konik bilyamı.tane bilyamı onun için USTA DİYORUM..)kontra somunları gevşemiş olabilir...taşıyıcı yataklar aşınmış olabilir......
    butür yazışmalarla keyfekeder fetva verilebilir ancak..aracı görüp fiziksel muayenesi yapılmadan şudur demek bence yapılacak en olumsuz harekettir...
    arkadaşlarınızdan veya sizin aracın benzerlerini kullananlardan nerede bakım yaptırdıklarını sorun oraya yönelin...
    anlatımınızdan bu işlerde yeni olduğuz anlaşılıyor...önce gideceğiniz ustaya güvenmeniz gerekir..onun bunun afaki söylemlerile ustayıda töhmet altında bırakmamak gerekir..elbette dürüst olmayanlarıda vardır.hatta çoğunluktadır belki amma bu hepsinin aynı olduğu anlamına gelmez..
    madem aracınız var anlamıyorsanız ustayada ihtiyacınız var..onlarla iyi geçinmeye bakın..geçmiş olsun.
    ed:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 30 Ağustos 2011; 22:54:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    iğneyle kuyu kazmaya çalışıyoruz...amma olsun...aracınızı tanımıyorum benim söylediklerim genel bilgilerdir..
    ön teker boşlukları ÇOK önemlidir..rulmanlar zamanla aşınıp boşluk yapabilir veya(aracınızda kullanılan rulman cinsini bilmiyorum.klasik konik bilyamı.tane bilyamı onun için USTA DİYORUM..)kontra somunları gevşemiş olabilir...taşıyıcı yataklar aşınmış olabilir......
    butür yazışmalarla keyfekeder fetva verilebilir ancak..aracı görüp fiziksel muayenesi yapılmadan şudur demek bence yapılacak en olumsuz harekettir...
    arkadaşlarınızdan veya sizin aracın benzerlerini kullananlardan nerede bakım yaptırdıklarını sorun oraya yönelin...
    anlatımınızdan bu işlerde yeni olduğuz anlaşılıyor...önce gideceğiniz ustaya güvenmeniz gerekir..onun bunun afaki söylemlerile ustayıda töhmet altında bırakmamak gerekir..elbette dürüst olmayanlarıda vardır.hatta çoğunluktadır belki amma bu hepsinin aynı olduğu anlamına gelmez..
    madem aracınız var anlamıyorsanız ustayada ihtiyacınız var..onlarla iyi geçinmeye bakın..geçmiş olsun.
    ed:imla


    anadolu yakasında var mı tavsiye edebileceğiniz usta? ya da kasıp yetkili servise mi gitsem? aracım 2004 elantra




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    2004 elantramın ön sağ tekerinin rulmanından araç 4 ya da 5 kişi seyahatte belli bir süre sonra ses geliyor. ancak 15-20 dakka geçtikten yani jantlar iyice ısındıktan sonra uğultu sesi geliyor. direksiyonu hafif oynattığımda ses geçiyor gibi oluyor. (direksiyon kutusu demeyin hiçbir sıkıntı yok)

    sorum şu tekerlek rulmanının ömrü nedir? ömrünün bittiği nasıl anlaşılır.

    bir de arkadaşlar benim aracın lastikleri liftle kaldırıldığında elle çevirmeye çalıştığımda zor dönüyor


    Körükleri değiştirin yağ eksildiği için ses yapıyor olmalı.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • benim aracım olsa servise götürürdüm...nedenleri:orijinal parça takarlar...takılan parçanın garantisi vardır...birde devamlı o araçla uğraştıkları için söküp takma arıza takıbi tespiti da kolaydır..
    amma tabii buna karşılık pahallı...aracınızı seviyorsanız uzun süre kullanacaksanız servis derim..
    anadolu yakasında gittiğim yerler(tamir için deyil arkadaşların araçlarını bakıma sokmak için)bostancı sanayi-kartal sanayi..bostancı için kazık derler ben hiç araç bakımı yaptırmadım..eski araçlarımı kendim yeniyide servis bakar....
    amma şanzıman işiniz olursa bostancıda Hıdır usta var çok dürüst ve iyi bir SANATKAR..
  • bir kaç gün içinde araçla 4 kişi yolculuk yapacağız. o sesi gene duyarsam yetkile servise götüreceğim. ilginiz için teşekkürler arkadaşlar...
  • Aracı rot-balansçıda kaldırtın ve tekerlerini tek tek ve balans makinesiyle çevirtin, ses-uğultu yapıyorsa kaynağı da bu şekilde rahatça tanımlanabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: |RS|

    Aracı rot-balansçıda kaldırtın ve tekerlerini tek tek ve balans makinesiyle çevirtin, ses-uğultu yapıyorsa kaynağı da bu şekilde rahatça tanımlanabilir.


    bende bunu yazacaktım en kolay bu yöntemle anlaşılır. en fazla 10 tl alırlar sende sorunu ögrenmiş olursun
  • yetkili servise götür hyundai yedek parçalar pahalı değil zaten.ücretsiz expertiz yapıyorlar .


    kampanya varmış zaten şuan

    http://forum.donanimhaber.com/m_52163104/tm.htm
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.