Çekiş kontrol sistemi (TCS - Traction Control System) devredeyken neden araba daha iyi hızlanamıyor? Arkadaşım, çekiş kontrolün ne kadar gaza yüklenirsek yüklenelim hep bir noktadan sonra kaza riski olabilir diye devri düşürdüğünü bu yüzden iyi hızlanamadığını söylüyor. Bense çekiş kontrolün araç hızlanmasında optimum seviyeye kadar izin verdiğini, fazlasının ise zaten gerekmediği için engellendiğini düşünüyorum. Bu arda araç sanki TCS devre dışıyken daha sessiz çalışıyor gibi geldi bana. Bu mantıklarımızın hiç bir gerekçesi yok tamamen hisle söylüyorum, belki de yanlış hissediyorumdur ama TCS devre dışıyken sanki araç daha rahat, daha sessiz ve daha performanslı gidiyor, yorumlarınızı bekliyorum bu konuda.
Çekiş kontrol sistemi kaza yapma riskini bilmez. Sadece tekerleklerin devir sayısını bilir. Tekerlekler birbirinden farklı devirde döndüğü zaman bazı sistemler; fazla dönen tekere fren uygular, bazı sistemler ise komple sistemin yani motorun torkunu düşürerek patinajı önler. Ses konusu ise; sesin değiştiği doğrudur. Çünkü torku düşen motorun sesi değişir.
çekiş kontrol düşük viteslerde patinajı ve spini önelemek için tekelere giden gücü denetler yada gereken tekere fren uygular,motoru yavaş devirlendirir.
Tekerleklerin farkli hizlarda donmesi kaza riskini dogurur, onemli olan bu hiz farkinin ne kadar fazla oldugudur. Virajlarda icteki tekerlekler distakilere gore daha yavas donecektir zira bu devir farkina engel olacak bir TCS aracin savrulmasina neden olacaktir. Oyleyse TCS ya aracin viraja girdigini anlamakta ya da her iki cekis tekerlegindeki devri de ayni oranda dusurmelidir. Tahminimce TCS fren mudahalesi yapmamakta, sadece motor devrine mudahale etmektedir cunku tur sayilarina hassas ve hayati oranda, her tekerlege esit sekilde fren yaptirabilecegini sanmiyorum.