Şimdi Ara

Tatil dönüşü buzdolabım arızalanmış...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
5.629
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar 15 günlük tatilden döndüm bu sabah
    vestel rina 465 hg marka buzdolabı kullanmaktayım
    ve bu sürede buzdolabım sogutmamış (ama iç lanbaları yanıyor)
    dolaptan 4 poşet erzak attım ve kokusu
    dolabım 2 aylık
    servisi aradım güya gelecekler
    sizce neden olabılır ne yapmalıyım?



  • az önce 444 numaradan aradılar vestelden
    telefonla hallolamadı sorunumuz
    bakalım yarın teknik eleman gelip kontrol edecekmiş
    sordum ne olabilir diye
    elektirik akımından motor kendini korumuya almıştır diye söyledi telefonda
  • Teknik eleman az önce geldi kontrol etti
    konprasor arızalanmış ve agır konu var dedi yapılsa bile kullanımız güç olur dedi
    tutatnak tuttu
    fabrıkayla görüşülüp haber verilecekmiş
    bekleyin dedi.
    nasıl davranmalıyım?
  • Kesinlikle para iadesi isteyin. Değişim veya tamirat kabul etmeyin, tamiratın mümkün olmaması durumunda para iadesi almak hakkınız. Vestel'in no frost buzdolaplarına bulaşmayın yoksa aynı sorunu tekrar tekrar yaşarsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: candogan62

    Kesinlikle para iadesi isteyin. Değişim veya tamirat kabul etmeyin, tamiratın mümkün olmaması durumunda para iadesi almak hakkınız. Vestel'in no frost buzdolaplarına bulaşmayın yoksa aynı sorunu tekrar tekrar yaşarsınız.


    yasal hakkımızı ve bize daha detaylı bilgi verebilirmisiniz?
  • Tutanak tutulması cihazın değiştirileceği anlamına gelir. Cihazın değiştirilmek istenmesi ise arızanın tamirinin mümkün olmadığını gösterir.

    Tamiratın mümkün olmadığı durumlarda cihazın yenisi ile değiştirilmesi veya para iadesi hakkınız. Firmalar için daha cazip olduğundan ürünü değiştirirler elbette, para iadesi hakkında bilgi vermezler.

    Çağrı merkezini arayıp bu hakkınızdan haberdar olduğunuzu hissettirirseniz yardımcı olurlar diye düşünüyorum. Cihazınız değişse bile önerim ambalajını açmadan piyasa değerinin biraaz altına satmanızdır, ben olsam öyle yapardım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: candogan62

    Tutanak tutulması cihazın değiştirileceği anlamına gelir. Cihazın değiştirilmek istenmesi ise arızanın tamirinin mümkün olmadığını gösterir.

    Tamiratın mümkün olmadığı durumlarda cihazın yenisi ile değiştirilmesi veya para iadesi hakkınız. Firmalar için daha cazip olduğundan ürünü değiştirirler elbette, para iadesi hakkında bilgi vermezler.

    Çağrı merkezini arayıp bu hakkınızdan haberdar olduğunuzu hissettirirseniz yardımcı olurlar diye düşünüyorum. Cihazınız değişse bile önerim ambalajını açmadan piyasa değerinin biraaz altına satmanızdır, ben olsam öyle yapardım.


    çok teşekkür edrim bakalım bugunden için haber veririz dediler
    beklıyelim
    ayrıca yapılsa bıle çok agır koku olacagını kullanamayacagımıza söylemişti servıs yetkılısı




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • servis yetkilisi ve çagrı merkezinin söyledigine göre kullanıcı hatsından ötürü arızalanmış
    ve arızamız garanti kapsamı dışındaymış.

    ne yapabilirim
  • Kaç günlüğüne tatile gittiniz de buzdolabını açık bıraktınız?
    Ben 3 haftalığına evden ayrılınca buzdolabının içini boşaltıp şalterinden kapattım. Dolabınız güvenilir olsa bile bu elektrik idaresine güven olmaz. Voltaj dalgalanmaları buzdolabı katilidir.
  • 15 gündü
    ama bölge md. bir müdürle konuştuk
    servisin ve çagrı merkezının ılgısızlıgını anlattık ve sorunumuzuda ilettek
    ilgilendi ve bu gün konpurasor'ün degişimi için eleman geliyor
    beklıyoruz bakalım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980

    servis yetkilisi ve çagrı merkezinin söyledigine göre kullanıcı hatsından ötürü arızalanmış
    ve arızamız garanti kapsamı dışındaymış.

    ne yapabilirim


    sizi ilk başta korkutup sonra da kompresör değişimine razı edecekler,
    ben olsam, eğer cihaz garanti kapsamında ise, üşenmez, notere gider
    bölge müdürlüğüne protesto çektirirdim, 40-50 TL masrafı olacaktır,
    onarılması durumunda dahi koku sebebiyle mağdur olacağını, dolabın işgörmez durumda olduğunu not ettirir komple değişim yahut para iadesi talebinde bulunurdum. Bu ikisinden birini seçmek konusunda iniyatif sizde mi yoksa satıcıda mı, onu iyi araştırıp, eğer sizde ise para iadesi isterdim..




  • Eğer voltaj dalgalanmasından yandıysa kesinlikle iade almazlar, kullanıcı hatasına girer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980

    15 gündü
    ama bölge md. bir müdürle konuştuk
    servisin ve çagrı merkezının ılgısızlıgını anlattık ve sorunumuzuda ilettek
    ilgilendi ve bu gün konpurasor'ün degişimi için eleman geliyor
    beklıyoruz bakalım


    bölge müdürü.sayesinde arızamız garanti kapsamında giderildi
    motor biraz sesli çalışıyor
    ama koku olayı için ne yapacaz bilemiyorum
  • uzun mücadelemle birlikte dolabımız
    yenisiyle degiştirildi...
  • Sorunu çözümlemenize sevindim, ancak keşke yeni bir buzdolabı yerine para iadesi isteseydiniz, bu da hakkınızdı. Bence buzdolabınızı açmadıysanız satmakta fayda var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: candogan62

    Sorunu çözümlemenize sevindim, ancak keşke yeni bir buzdolabı yerine para iadesi isteseydiniz, bu da hakkınızdı. Bence buzdolabınızı açmadıysanız satmakta fayda var.


    biz yenı buzdolabı gelecegını bılmıyordukki :s
    yaklaşı 1 aydır 3kez aynı sorun ve şikayetten servis talebımız vardı ama bir türlü servis gelmıyordu
    (sorun koku ve sesli çalışması idi) 3.kez gelse hemen tükedıcı hakem heyetıne başvurup yasal yollara başvuracaktım ama bugun arandık yenı buzdabınız geldı(ben şaşırdım sıfım ve ambalajındamı diye sordum;hıç ummuyordukta)
    şu buzdolabını kullanıyoruz çok çok sessız bırde ust modelını göndermişler
    iğşallah bunda şanslı çıkarız
  • Arkadaşlar ampul yanıyor ne demek ? Bu dolabın kapısı açık demek....Peki bir dolap yada bir kompresör 15 gün devamlı hiç nefes almadan dinlenmeden, duraklamadan çalışırsa ne olur ?....Siz en fazla kaç km koşabilirsiniz ?...Bunları gerçek olarak düşünün....Evinizdeki dolabın kapısını açık bırakıp çalıştırın kaç gün dayanacak ? test edersiniz....Şahsi düşüncem budur.....Işık yanıyorsa bu kapı açık..... Neyse inşallah dolabı değişirler arkadaşımız dertten kurtulur...şahsi düşüncemi yazdım...Geçmiş olsun...Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 28 Eylül 2010; 9:15:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Arkadaşlar ampul yanıyor ne demek ? Bu dolabın kapısı açık demek....Peki bir dolap yada bir kompresör 15 gün devamlı hiç nefes almadan dinlenmeden, duraklamadan çalışırsa ne olur ?....Siz en fazla kaç km koşabilirsiniz ?...Bunları gerçek olarak düşünün....Evinizdeki dolabın kapısını açık bırakıp çalıştırın kaç gün dayanacak ? test edersiniz....Şahsi düşüncem budur.....Işık yanıyorsa bu kapı açık..... Neyse inşallah dolabı değişirler arkadaşımız dertten kurtulur...şahsi düşüncemi yazdım...Geçmiş olsun...Saygılarımla...

    Taşkafa bey arkadaş açıklamasınfda kapıları açık bıraktım, lamba yanar vaziyette 15 gün kaldı dememiş, buzdolabının motoru çalışmıyordu ama kapısını açtığımda ışık yanıyordu demiş. Ki kapık açık kalsa bile kompresör aşırı yüklenmeden ötürü termik açar ve çalışmaz, fişi çekip 12 dakika bekler ve tekrar takarsanız sorunsuz çalışmasına devam eder. Bizim de başımıza gelmişti, 1995 model Samsung buzdolabımızın kapısı gece raflardan sarkan bi malzemeye değerek açık kalmıştı, sabahleyin buzdolabı çalışmaz haldeydi. Fişi takıp 10-15 dakika bekleyerek takınca çalışmaya başladı tekrar.

    Arkadaşın yaşadığı kompresör arızası, bu durumla alakası bulunmuyor.




  • Ya arkadaşlar benim dolapta bu aralar takır takır sesler geliyor ama her zaman yapmıyor neden olabilir sanki pervane demire sürterya aynı onun gibi voltajdan olabilirmi kompresör 2 sene önce takıldı embraco marka.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Forza Kartal

    Ya arkadaşlar benim dolapta bu aralar takır takır sesler geliyor ama her zaman yapmıyor neden olabilir sanki pervane demire sürterya aynı onun gibi voltajdan olabilirmi kompresör 2 sene önce takıldı embraco marka.

    Buzdolabınız no frost mu yoksa statik mi?

    No frost buzdolaplarında cihaz devredeyken kapıyı açtığınızda rahatsız olduğunuz ses kesiliyor, kapatınca yine başlıyorsa fan motorunda sorun vardır.
    Statik buzdolapları da turbo fanlı modeldense aynı durum olabilir, ancak statik buzdolaplarındaki fanın sese neden olduğunu bugüne dek hiç görmedim.

    Ayrıca buzdolabının bir yere değmediğinden, içindeki raf ve şişe gibi malzemelerin engelsiz ve rahat durduğundan emin olmalısınız. Bunlar da sese neden olabilir.

    Son olarak da kompresör altındaki lastik takozlar eridiyse veya çıktıysa kompresör sarsıntısı sese neden olabilir, cihazın motorunun altına pul conta veya gazete kağıdı sıkıştırarak titreşimi engellemesini sağlayabilirsiniz.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.