Şimdi Ara

Tanrıyı kanıtlayamıyorum (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
778
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lunras

    Benim de düşüncem bu şekilde. Nedensellik ilkesi Tanrı argümanı olarak kullanılamaz.


    Bir kalem gösterip bunun nedeni ne? dediğimiz cevap insandır. Peki insanın, dünyanın, evrenin nedeni ne? Böyle sonsuz bir döngüye giriyor. Bu argümana göre bir ilk neden ile bu döngüyü durdurmamız gerekiyor. Her şeyin nedeni ama kendisinin nedeni olmayan varlık.


    Bu salt akla dayanan bir çıkarım, biz bilmek için deney ve gözleme ihtiyaç duyuyoruz. Kalemi ve insanı biliyoruz, deneyim ediyoruz ancak Tanrı deney ve gözlemin konusu olmadığı gibi evren hakkındaki bilgimizin de yetersizliğinden bu şekilde nedensellik ile tanrı kanıtlanamaz. Zaten Tanrının varlığına yönelik argümanlar gerçekten bir yaratıcıyı kanıtlasa bile hangi tanrı tanımını doğrular ki. Tanrı'nın ne olduğunu bile bilmiyoruz ortada birçok insan aklının ürünü gibi görünen tanrı tanımı var. Ayrıca burada yaratma analojisi kullanılıyor. Tanrılar genelde hep antropomorfik. Kalemi, çömleği yaratıyoruz başka bir varlık evreni yaratmalı diye tanrıya insan özelliği yüklüyoruz yine. Belki evren yaratılmak zorunda değil. Gördüğümüz her şeyi hiçbir doğa üstü güce atıf yapmadan açıklayabiliyoruz, bunların arkasında bir ilk neden zorunluluğu olmayabilir.

    Tam da antropomorfiden söz edecektim. Tanrı'yı anlayabilmek için onu yine gözlemleyebildiğimiz yetilerle tanımlamaya çalışıyoruz. Çok merhametlidir, her şeyi duyar, her şeyi görür, her şeyi bilir...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-85B3E1193

    Çamuru tanrının yaptığını kanıtlayamazsın konu bu. Biyolojik ve kimyasal evreler çamuru oluşturur

    Tanrıyı "yasaların yaratıcısı" olarak nitelendirdiğimizde problem kalmıyor galiba.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • deliratio kullanıcısına yanıt

    Belli bir ortam oluştuğunda oranın koşullarına da bağlı olarak yasalar ortaya çıkacaktır. Tersten bakiyorlar olaya


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mevcut bilim doktrini iradeci Tanrı anlayışına göre şekillenen İngiliz kökenli emprizme dayanır. İngiliz bilim yönteminde "Nedensel " bir evren inancı hakim değildir İradeci bir Tanrı varsaydıklarından sürekli gözlem yaparlar. Nedensel olsaydı gözleme gerek yoktu, her han her şey olabilir , bir ip ucu yakalarız diye sürekli deney ve gözlem yaparlar..


    Tanrı'yı kanıtlamak onu laboratuvar sokmak anlamına gelir. Laboratuvar'a soktuğunuz şey cisimdir. Cisim olan Tanrı olamaz. İnsanın görme sürecini incelersek, kabaca , ışık cisme çarpar, cisimden göze yansır, görme hadisesi beyin nöronlarını tetikler görme oluşur vs. Tanrı yarattığı cisim olamaz.


    Ayrıca Felsefede ve İslam düşüncesinde farklı Varlık tasavvurları vardır. Tanrı evrene içkin diyen var dışında diyen var ? Evren sonradan yaratıldı yine var , hayır hep vardı diyen var , Tanrı Evrenin kendisi ( Mevcud ) şeklinde inanan var. ( südur teorisi var ) Bir çok ekol ve düşünce var. Üzerinde düşünmek için harika bir konu bence..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OPTİMİST -- 28 Aralık 2022; 17:42:20 >




  • Bu teolojik soru, insanlığın tarihi kadar eski.


    Tanrı, duyu üstü ama akıl üstü değil.


    İnsan aklı, Tanrı'yı kabul eder.


    Ben, Tanrı'nın varlığını, "tersten giderek" akıl ve mantık ile kanıtlıyorum.


    Bunun için şu dünyada, yada bizim çevremizde çok fazla argüman var.


    En basitinde, bu ekosistemi oluşturan, atom altı parçacıkların veya madde klasik evrendeki düzenin oluşması ve devam etmesi için bile bir akıl, bilgi gerekiyor. Bunu biz biliyoruz ama bu akıl ve bilgi ve idare etme gücü o maddelerin, yada cisimlerin kendilerinden yok.

    Bunu ya o maddenin aklı var onlar yapıyor demem gerekiyor yada tüm bu düzeni idare eden bir "üst akıl" var, bu yapıyor demem gerekiyor. Bu üst akıl, işte Tanrı'nın varlığı.


    --//---


    Bir örnek veriyorum


    Güneş-çiçek-yağmur : Bu üçlemede, çok fena bir düzen var. Güneş, çiçeğin varlığını bilmeden onun için gerekli ısıyı oluşturuyor. Yağmur, çiçeğin varlığını bilmeden onun için gerekli suyu gönderiyor, çiçek de ne yağmurdan ne de güneşten habersiz, uygun bulduğu yerde açıyor.


    Şimdi, ben bir Tanrı'yı kabul etmezsem, Güneş'e bir akıl vermem lazım, yani o çiçeği biliyor da onun için gerekli ısıyı gönderiyor, yağmur da çiçeği görüyor ve susuz kalmasın diye ihtiyacı olan suyu gönderiyor yada çiçek bunları biliyor ve onlara ihtiyacını söylüyor vs.. vs.


    Ama şunu biliyorum, ne çiçek ne güneş ne yağmur/bulut öyle aklı olan şeyler değil. Varlar ama.. o halde, bunları düzene koyan, birinin ihtiyacını gözetip diğerini ona görevlendiren Biri lazım. Mantık bunu diyor bana. O da Tanrı'nın ta kendisidir.


    ---//---


    2.bir örnek:


    En basit hali ile şu klavyemde 70-80 tuş var. bunca tuş arasında ben rastgele bu cümlelerin oluşturmam imkansız. Hepsini bir düzene göre anlatmak istediğim konuya göre uygun kelimeleri seçerek tuşluyorum.


    Buna benzer evrende atomlar, canlının bedeninde DNA'lar var. Temelde hepsi birbirine çok yakın maddelerden oluşmuşlar ama hepsi birbirinden çok farklı maddeler canlılar meydana getirmede etkin rol oynamışlar. Tıpkı 29 harf ile bunca kelimeyi yazabilmem gibi.. Bunun için akıl ve irade gerekli.


    Ya atomlara, moleküllere akıl verecem onlar bilerek bunu yaptılar diyeceğim yada bunları yapan bunlarından üst bir varlık var diyeceğim. İşte o varlık Tanrı'nın ta kendisidir.


    ------





  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.