Şimdi Ara

Tanrının aslında kötü olması üzerine

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.352
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Not: Yazılanlar dünya gerçekleri olmasına rağmen +18 üzeri değilseniz ve hassas bünyeye sahipseniz konudan çıkmanız tavsiye edilir.
    .
    .


    Geçen Srpsk Film adlı aslından dünyanın üzerinde yaşanan iğrençlikleri konu alan bir film izledim. Kadın masada, doğurmak üzere. Bir adam geliyor ebe olarak, kadın ıkınarak doğuruyor, ebe olacak adam bebeği alıyor ve annesinin önünde tecavüz ediyor. Annesi ise bundan keyif alıyor. Tüm bunları gören başka bir adam var orada. Güçlü de. İstese adamın bebeğe tecavüz etmesine anında engel olabilir. Ama olmuyor. Sadece izlemekle yetiniyor. Neden diye soranlara ise çünkü onları sınırıyorum diyor. Şimdi bu müdahale etmeyen adam müdahale etmediği için kötü değil midir? Yoksa sınama bahanesi yeterli midir? Yeterliyse, o bebeği ne üzerine sınıyordur peki? Dünyaya geldiği anda böylesine bir işkence uygulansın diye mi?

    Tanrı vardır yoktur bu ayrı mesele. Ama varsa onu da yargılamak gerekmez mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Kötülük argümanına en iyi şüpheci teizm ile cevap bulunuyor bence.





    O çelişkiler neymiş merak ettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir yaratıcı var belki emin değilim ama kesinlikle bilinçaltında gizli olan insan figürlü şey değil yaratıcı. Bütün sözde gökten düşme kitapları bir kenara koyduğunda aslında yaratıcıya dair elinde hiçbir şey kalmıyor. O yüzden bu sorunun da inanmayan için bir anlamı kalmıyor. İnananın da kıvıra kıvıra bulduğu cevaplar kalıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ahirette kim kime hesap soruyor görürsün.



    Hesap gününe inanmıyorsan eğer bu tür filmleri izledikten sonra "aa ne kadar ilginç bir film" deyip geçip gidiyormusun? Senin mantığına göre; ateist olduğun için iyi ve kötü diye birşey yok ama Allah'ın varlığını kabul ettiğin zaman yada varsaydığın zaman mı iyiliği kötülüğü sorgulayasın geliyor? O filmi izleyerek kendine zaten bir kötülük yapmış oldun. İzlememiş olanlara filmin reklamını yaptığın için olanlara da kötülük yapmış oldun. Bu senin bilinçli bir tercihindi. Bilinçli olarak kötülük yapmayı seçtin. Kendi tercihlerin için başkalarını suçlayamazsın. Vaktini insanlığa daha faydalı bir işe ayıracağın yere b*mb*k olduğunu bildiğin bir filmi izlemeyi tercih etmişsin. Sana zorlamı izletildi film? Kendine ve başkalarına yaptığın bu kötülük sana zorlamı yaptırıldı ? İyi bir insan olaydın da bari filmin adını yazmayaydın.



    Bilinçsizce izledim diyorsan eğer bilinçsiz bir insan iyiliği,kötülüğü ve cezayı sorgulayamaz. İlle de ben hesap soracağım diyorsan ortalama insan ömrü belli, az sabret hesap günü gelecek. Bu arada takma isminde karakterin ve yazdıklarınla çok uyumlu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MadDeveloper

    Ahirette kim kime hesap soruyor görürsün.



    Hesap gününe inanmıyorsan eğer bu tür filmleri izledikten sonra "aa ne kadar ilginç bir film" deyip geçip gidiyormusun? Senin mantığına göre; ateist olduğun için iyi ve kötü diye birşey yok ama Allah'ın varlığını kabul ettiğin zaman yada varsaydığın zaman mı iyiliği kötülüğü sorgulayasın geliyor? O filmi izleyerek kendine zaten bir kötülük yapmış oldun. İzlememiş olanlara filmin reklamını yaptığın için olanlara da kötülük yapmış oldun. Bu senin bilinçli bir tercihindi. Bilinçli olarak kötülük yapmayı seçtin. Kendi tercihlerin için başkalarını suçlayamazsın. Vaktini insanlığa daha faydalı bir işe ayıracağın yere b*mb*k olduğunu bildiğin bir filmi izlemeyi tercih etmişsin. Sana zorlamı izletildi film? Kendine ve başkalarına yaptığın bu kötülük sana zorlamı yaptırıldı ? İyi bir insan olaydın da bari filmin adını yazmayaydın.



    Bilinçsizce izledim diyorsan eğer bilinçsiz bir insan iyiliği,kötülüğü ve cezayı sorgulayamaz. İlle de ben hesap soracağım diyorsan ortalama insan ömrü belli, az sabret hesap günü gelecek. Bu arada takma isminde karakterin ve yazdıklarınla çok uyumlu.
    Günde 10 defa ahirete giden arkadaş da gelmiş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HIGHER

    Günde 10 defa ahirete giden arkadaş da gelmiş

    Alıntıları Göster
    Demiş günde 10 defa atomlardan kuşa evrimleşildiğine inanan vatandaş.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MadDeveloper

    Demiş günde 10 defa atomlardan kuşa evrimleşildiğine inanan vatandaş.

    Alıntıları Göster


    https://www.youtube.com/watch?v=jrwZ9tLOnNQ




  • sadece cevabını aradığın soru bu ise, evet yargılamak gerekir, fakat yargılanmak ister mi buna izin verir mi? muamma. @vamparf çok güzel yazmış, katılıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tanrıyı ve kendini nasıl gördüğüne göre değişir cevap

    sen yenisin buralarda veya benimle ilk konuşman olacak onun için ciddi yazacağım cevaplara göre iş laubalileşir veya ......

    ben müslümanım ona göre cevap vereceğim

    evren yaratıldıktan sonra Allah kendisini iradesiyle tanıyıp bilsin diye insanı yarattı. işin içine irade girince seçenekler ortaya çıktı. seçenekler zıtlıklardan oluşur. insana sınavın yanında bir de ağır bir yük teklif edildi. irade dolayısıyla insan olmanın şartı dünyada nizamı sağlamak rabbi hakkıyla bilmek
    onun içindir ki iman bir kötülüğü eliyle diliyle düzeltmek olarak tanımlanır. zaten tarihteki helak olan kavimleri bakınız helak olma sebebi kötülüğe sessiz kalmalrı idi. son peygambere kadar düzen ve hatırlatıcı olan helak azabı son peygamberin ricasıyla kaldırıldı. bundan sonraki helakin adı kıyamettir. sessiz kalan ve kendine müslüman diyenlerin iyi düşünmesi gereken bir konu

    anlattığın filmde tanrı bir insan gibi gösterilmiş. hem tanrı olacaksın hem insan olacaksın arada fark olması gerekmez mi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21

    Kötülük argümanına en iyi şüpheci teizm ile cevap bulunuyor bence.





    O çelişkiler neymiş merak ettim.
    Kur'an'ın insan ve evren tasvirleriyle alakalı, bilimle ve gerçekle uyuşmayan, sayısız yanlış bir kenara; her yere yazdığım şeyin aynısını yazayım:

    İnsan, hata yaptığı için cezalandırılır değil mi? Peki hatayı nasıl yaparsın? Aklınla, ruhunla ve iradenle yaparsın. Peki aklını, ruhunu ve iradeni kim yaratmıştır? Allah. Allah, aklını, ruhunu ve iradeni bu belirli şekilde yaratıyor; ve sen, o yaptığın belirli hatayı yapıyorsun.

    Şöyle açayım: Senle ben farklı insanlarız değil mi? İradelerimiz farklı. Çünkü sen inanıyorsun, ben inanmıyorum. Eğer aynı insan olsaydık, tamamen aynı şeyleri yapardık. Peki neden farklıyız? Çünkü aklımız, ruhumuz, irademiz, çevremiz ve yaşadığımız koşullar farklı.

    Peki, aklımızı, ruhumuzu, irademizi, çevremizi ve yaşadığımız koşulları bu şekilde yaratan kim? Allah. Peki Allah, her şeyi bu şekilde yarattığı zaman, bizim bu hatayı yapacağımızı, taaa bizi yaratırken bilemiyor muydu? Biliyordu. Ama yine de bizi bu şekilde yarattı.

    Bu ne demek? Bizim o hatayı yapmamızı aslında o ayarladı demek. Bizi yoldan çıkaran şeytandır nefsimizdir dersen eğer, nefsimizi ve şeytanı, bizi yoldan çıkaracak şekilde yaratanın da Allah olduğunu hatırlatırım.

    Her şey zaten kendi planladığı şekilde giden Allah, her şeyin istediği gibi olmasından dolayı memnuniyetsiz oluyor, öfkeli bir üslup takınıyor. En büyük çelişki ve adaletsizlik budur benim gördüğüm.

    Bu yazdıklarım kötülük argümanı değil, ince bir detay var. Allah, kötüleri kötü, iyileri iyi olacak şekilde yaratsın; kötü yaşayan kötüleri cezalandırsın, iyi yaşayan iyileri ödüllendirsin; buna lafım yok. Buna bir şey demiyorum. Çelişki şurada: Allah, kötülük yapanlara, kötülük yaptıkları için, Kur'an'da açıkça kızıyor. Sanki onları kötülük için yaratmamış da, onlar kendileri yoldan çıkmışlar gibi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-73A8A7D1E -- 5 Eylül 2018; 1:34:13 >




  • Bahsettiğiniz konu din felsefesinde Tanrı'nın zamansızlığı ile ilgili.

    Ateistler bunun iki çözümü olduğunu söylüyorlar,ya özgür iradenin olmadığını ya da Tanrı'nın zamana bağlı olmasıyla.



    Ben burada argümanı tartışmak istemiyorum,isteyen kişiler filozofların cevaplarını bulabilirler.

    Benim burada dikkatimi çeken şey:yeni ateizmci ya da bilimci ateizmini benimsemeyen biraz daha bilgili olan ateistlerin bu argümanı dinden çıkma/Tanrıya inanmama sebebi olarak göstermesi.



    Bu argümanı kullanmalarının en büyük sebepleri biraz daha karmaşık olması ve çok duyulmamış olması.

    Kötülük argümanını öne sürseler zaten klasik,çoğu kişi tarafından biliniyor.



    Tanrı'nın zamansızlığı yüzünden dinden çıktığını iddia eden bir ateiste:"bu din felsefesinin hangi alanında?" diye sormuştum.Bana "bu din felsefesi ile alakalı değil" demişti kendisi daha argümanı tam olarak bilmiyor,araştırmamış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baphometevil

    Not: Yazılanlar dünya gerçekleri olmasına rağmen +18 üzeri değilseniz ve hassas bünyeye sahipseniz konudan çıkmanız tavsiye edilir.
    .
    .


    Geçen Srpsk Film adlı aslından dünyanın üzerinde yaşanan iğrençlikleri konu alan bir film izledim. Kadın masada, doğurmak üzere. Bir adam geliyor ebe olarak, kadın ıkınarak doğuruyor, ebe olacak adam bebeği alıyor ve annesinin önünde tecavüz ediyor. Annesi ise bundan keyif alıyor. Tüm bunları gören başka bir adam var orada. Güçlü de. İstese adamın bebeğe tecavüz etmesine anında engel olabilir. Ama olmuyor. Sadece izlemekle yetiniyor. Neden diye soranlara ise çünkü onları sınırıyorum diyor. Şimdi bu müdahale etmeyen adam müdahale etmediği için kötü değil midir? Yoksa sınama bahanesi yeterli midir? Yeterliyse, o bebeği ne üzerine sınıyordur peki? Dünyaya geldiği anda böylesine bir işkence uygulansın diye mi?

    Tanrı vardır yoktur bu ayrı mesele. Ama varsa onu da yargılamak gerekmez mi?

    Size göre TANRI biz müslumanlara göre ALLAH sapıkların, tecavüzcülerin ve katillerin insanlık dışı tüm uygulamaları yapmalarına mani olsa o zaman imtihan sırrı olmaz ve Cehennem diye bir yer olmazdı günahlar işlenecekki cezalar çekilsin bu arada zulüm göre hatta öldürülen masumların ve mazlumlarında günahların büyük bir kısmı affedilir belki Cehennem'e gideceklerken direk Cennet'e transit giderler ALLAH her şeyi bilendir ve asla adaletsizlik etmez

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • eşom21 kullanıcısına yanıt
    Hocam, yanıtın için teşekkür ederim.

    Ben zaten vaktinde, Tanrı'nın zamansızlığıyla alakalı bulabildiğim her şeyi okudum. Kayda değer bir şey bulsam şu an gene okurum.

    Başlarda açıklamalar beni tatmin ettiler ama düşündükçe yetersiz kalmaya başladılar. Sonra, belki de başka hiçbir yerde bulamayacağın açılardan konuya eğilerek, Tanrının varlığını da savundum burada ben bir süre, hem de uzun bir süre boyunca. Belki biraz zamanını alır ama, 2-3 yıl önceki mesajlarımı okursan (veya hatırlarsan) çok rahat fark edebilirsin sen de bunu.

    Tanrının zamansızlığı, bahsettiğim durumu neden değiştirmiyor? Evet ben yukarıda "sonra" gibi zamansal kelimelerin bulunduğu bir mesaj yazdım ama bunu sırf okuyanlar daha kolay anlayabilsinler diye yaptım.

    Gel Tanrı'nın zamansızlığını inceleyelim. Tanrı'nın zamansızlığı ne demek? Akla ilk gelen resim şöyle: Her şey, bir çeşit zaman küresinin içinde hareket ediyor ama Tanrı, bu kürenin dışında, bu küreye bağımlı kalmadan hareket edebiliyor. (Hadi öyle bile olsa, bunun nesi Tanrıyı haklı çıkarıyor ki?)

    Bu, ilkel yorumdur. Zaman üstüne hiç düşünmeyen insanların yapacağı ve inanarak tatmin olacağı en ilk yorum. Ben de bir zamanlar böyle düşünüyordum.

    Ama bu yanlış, çünkü zaman bir küre veya ortam değil. Zaman dediğimiz şey, hareketin ölçülmesidir. Bu kadar. Zaman yoksa, hareket de yoktur. Zamanın dışındaysan, hareketin de dışındasındır yani hareket etmiyorsun demektir. Hareket olmadansa düşünmek olmaz, eylem olmaz, hiçbir sonuç doğmaz.

    Bu nedenle "Tanrı zamanın dışındadır demek", Tanrı yoktur anlamına gelir.

    Tanrı en ufak bir hareket gerçekleştirdi mi? Cevabın evetse, Tanrı zamana tâbi olmuştur. Eğer hayır dersen de, hiçbir hareket gerçekleştirmediğini, hiçbir şey yapmadığını, dolayısıyla insanları da yaratmadığını söylemiş olursun.

    Zamanın dışındaki bir varlık, zamana ve zamanın içindekilere yönelik en ufak bir hareket yapsa bile (mesela onları yaratmak), zamanla temas etmiş, zamanın içine dokunmuş, yani zamanın içine girmiş olur. Haliyle her şeyden sorumlu hale gelir.

    Bu, kelime tabanlı mantıksal yaklaşımdı.

    Bir de gel, kelimelerden sıyrılalım, zamansızlık denen şeyi metafizik olarak inceleyelim. Tanrı, her ân, bütün zaman dilimlerinde bulunur diye tanımlayalım zamansızlığı. Bu neyi değiştiriyor? Hiçbir şeyi. Çünkü, eğer hareket ederek cinayet etmiş biri sorumlu tutulabiliyor dediğin ân; hareket eden bu kişiyi yaratma hareketini gerçekleştiren Tanrı'yı da sorumlu tutulabilir düzleme almış olursun.




  • Tanrı mayhoş bir meyvedir .. Ne ekşidir ne tatlı ne de tuzlu .. Hepsinin arasıdır , karışımıdır ya da hepsinin hiçbir şeyidir ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sen şimdi bu yazdıklarınla kendini çok haklı buluyorsun. 5 yaşında birinin senin haklılığını eleştirmeye cüret etmesi seni yok edebilirmi, veya senin bu haklılığını yok edebilirmi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kötü ve iyi göreceli şeyler içinde bulunduğumuz toplumda bazı çizgiler var tabi ama yaratıcı için böyle bir şey düşünemiyorum.
  • MadDeveloper M kullanıcısına yanıt
    Burada önemli mesele benim kişisel haklılığımdan başka bir şey. Neyin aslında ne anlama geldiği. Dinin, Tanrının ve zamanın geldiği anlamlar. Ve bu anlamlara baktığımız zaman göze çarpan çelişkiler. İster 5 yaşındaki, ister 75 yaşındaki birisi bu fikirleri eleştirsin, eleştirisini gerçekçi bulursam, kabul etmek zorundayım. Kabul etmek istemesem bile kabul ederim. İnsanın kendisine doğru gözüken şeye inanmama gibi bir seçeneği yok ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teistler Dünya'daki kötülüğü açıklarken insanlara özgür irade verildiğinden bahseder. Bu özgür irade kötülük yapabilme yeteneğini de gerektirdiği için Dünya'da kötülük vardır derler. Şayet insan kötülük yapma yeteneğine sahip olmasaydı iyi de olamazdı derler. Sorun şu ki bunu savunan birinin Tanrı'nın özgür iradeli ve mutlak iyi olduğunu savunamaz. Çünkü Tanrı'nın doğasında kötülük yapma yeteneği yoksa, buradaki özgür irade tanımına göre Tanrı iyi olamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.