Şimdi Ara

Tanrı İnsanı veya Evreni Neden Yartsın ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
763
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar 1-2 gündür şunun hakkında düşünüyorum şimdi bildiğimiz evrim var o kesin bir şey ama bakıyorum canlılardan 2 tane dişi ve erkek olmak üzere var ,hepsinin farklı özellikleri var mesela tek başına üreyen bir canlı yok diye biliyorum .Şimdi mesela ilk canlı oldu sonrasında bir türlü hayyatta kaldı sonra nasıl olduda dişi veya erkek geldide tam uyum içinde üreyip çoğaldı veya nasıl göremeyen,duyamayan evren nasıl olursa gören ,duyan canlılar oluşması için ortam hazırladı .O zaman ya Evren görüyor,duyuor olması lazımdı ama bakıyorum öyle bir özelliği yok o zaman evreni yaratan bir şey olmalı dedim.

    Sonra biraz daha düşüdnüm dedim tamam evren güçlü insandan güçlü bir şey var hepsini o yarattı yüce bir şey olması lazım dedim ama şurdada şu kafama takıldı .Madem çok güçlü herşeye gücü yetiyor neden bu evreni ve dünyayı yarattı diye bir soru sordum kendi kendime için içinden çıkamadım .Sizin bu konu hakkında düşünceleriniz neler







  • Eşeyli üremede insan adına konuşursak, dişi birey bir erkek olmadan dişi birey meydana getirebiliyor. Doğada bunun örneklerinin az olduğu doğrudur. Ama istinai örnekler mevcut bazı köpek balığı cinsleri gibi. (Erkeksiz kalan dişi köpek balıkları bu işe yöneliyor)



    Neden daha fazla örnek yok veya neden kendi kendimize üreyemiyoruz bilader ? Uzun uzun yazmak istemediğimden şöyle bir kaynak paylaşıp kısaca çevireyim



    "Because variety is the spice of life.



    Asexual organisms produce clones of themselves. That leaves the organism prone to being wiped out in its entirety, because every individual is equally in trouble when danger strikes. A virus or predator that affects one affects them all. It has no possibility of exploring new places, new foods, new methods of escape.



    Its genome expands only by mutation, which is very slow. You get a few base pairs changing every generation, and new genetic ideas can't spread from individual to individual. If two good ideas happen to two separate individuals, they have no mechanism for sharing. For those two ideas to occur together, you have to wait until they both occur in the same line: first one, then the other.



    Sexual reproduction speeds up evolution drastically and makes the organisms that use it much safer. Very simple organisms can manage to reproduce asexually by distributing themselves very, very widely: it's hard to wipe all of them out. But organisms that reproduce sexually will have much more variety and will live in many more niches."



    Türkçesi



    " hayatın çeşitliliğinden kaynaklı"

    Asexual ( kendi kendine üreyebilen ) canlılar kendilerini klonlarlar. bu olay yok olmaya eğililimlik meydana getirir. Bir virüs veya bir avcı tüm türü etkiler. Yeni şeyler keşif edemezler.



    Genetik çeşitlilik sadece mutayson ile genişleyebilir ve çok yavaş bir ilerler. Her jenerasyonda birkaç parça değişir ve yeni şeyler bir jenerasyonda yeni bir özellik geldiyse. bireyden bireye aktarılamaz. Mutlaka bu özelliği aktarmak için ikinci bir eş gereklidir ve güvenli olan da budur. Türü bir salgın hastslıkla vs ile tamamen temizlemek zorlaşır ve bu özellik evrimi hızlandırır.



    Sonuç olarak: ilk başlarda çok tek başına üreyebilen canlılar vardı . zamanla bu miyoz ile üreme geldikten sonra bu canlıların nesilleri tükenmeye başladı diyebiliriz



    diğer sorularına da elimden geldiğince cevap vermeye çalışacağım. Müsait bir zamanda. Yazıyı da düzenleyeceğim zira biraz kafa karıştırıcı oldu. Umarım anlatabilmişimdir.



    Alıntı metin kaynakçası

    https://www.quora.com/Why-dont-all-organisms-reproduce-asexually

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • insanın eşeyli üreme yolu ile başka bir nesli meydana getirmesinin şekli şu şekilde resmedilebilir. şimdi kadın birey aslında anne baba evlat kardeş gibi genetik kodlara otomatik olarak sahiptir ve doğum olmasa da bir çocuğun dnasal ve yapısal kodlarını üzerinde taşır. bu şey doğum yapmadığı süreçte evlat denen şeydir.

    yani mevcut doğumun sonucu olarak mevcuttaki birey zatıyla üremeye girmese de aslında üreme haricinde evlat denen şey olarak okunabilir.

    bu şeyin doğuma hazır hale gelmesi için döllenme denen sürece gerek görülmeden zaten evladı da olduğu gerçeği göz önüne alınırsa bireyin zorlamalı olarak türün devamı adına ilişki zorunluluğu olmaksızın varlığı ile bunu yerine getirdiği görülecektir.

    bireyin bireysel olarak döllenmemiş hali zaten onun evladı hükmünde olup herhangi bir eşeyli üreme olmaksızın mevcuttadır.

    bu açıdan eşeyli üremeden de kişi aslında evlat denen bireyi meydana getirebilir.

    total düşünce ile bir insanın eşeyli üremesi sonucu alt soya sahip olduğu düşünülse de bu birey eşeyli üremeye girmeden de alt soy olarak gözükürken bu durum kendisine göre de böyledir. yani üst soyun evladı değil kendisinin de evladıdır.

    bu durum göz ardı edilirse bunu yaratan kim sorunu ortaya çıkıyordu.

    kendiliğinden zaten mevcut olanı siz yaratanı bakımından sorgularsanız görmeniz gereken şeyi yanlış tanımladığınız gerçeği ortaya çıkar.

    cinsi münasebete girmeden de kişi evlat denen bireye sahiptir ancak bunun müşahhaslaşması evlat denen yapıyı bireysellikten uzaklaştırıp genel manada bir ortaklığın meyvesi yapar.

    eşeyli üremede kastın ortak bir varlığın ortaya çıkmasını amaçlamak olduğu görülüyor. yoksa eşeyli üremeye gerek olmaksızın bir şey kendiyle kaim olarak zaten mevcuda getireceği şeyin en özü olarak mevcuttadır. ben benim çocuğumu zaten kendimle gösteriyorum. bunu başka bir kadınla göstermiş olmam bu durumu perdelemez. yani ispatı için cinsi munasebete girmem gerekmez.

    insan da kendiliğinden türeyen bir varlıktır ki bu durum yadsınamaz ve inkar edilemez.

    ........................

    tohumun yaratanı aynı zamanda tohumun kendisi gibidir. toprağa düştüğünde bu şey hem oğul hem anne baba gibi davranır. eşyanın yüzünü okuduğunuzda yaratanı kavramının cevabı yüzeyde görülendir. onun da esbabı denirse yaratıcının yaratıcısı gibi mevcutta gözüktüğü halde aranan baka bir durum oluşur ki bu durum mevcuttakini görmemezlikten gelmeye benzer ve soru amacı aşar. yaratıcısı belli olan şeyin de yaratıcısı denen şey gereksiz bir sorgulama argumandır zira yaratıcısı mevcuttur. varsa vardır ancak var olan zaten varken onun da yaratıcısı demek makul değildir.




  • Unutma!



    Tek tanrı/yaratıcı ve tek insan. Neden?



    Tanrı/yaratıcı, Âdem (erkek)'i yarattı, ondan da eşini/dişiyi vücuda/bedene getirdi. Nasıl?



    Tohum/sperm erkekte. Kadın/ana/dişi (bakara S.: 223. Kadınlar/dişiler sizin tarlanızdır...) Yani, bir tohum var bir de toprak. Nasıl?



    Tohum toprağa düşer, bitkilerin bedenini oluşturur, sperm rahimlere düşer, hayvan veya insan bedenini yaratır.



    - Din adamları, Hava anamız (yani, dişi) Âdem (erkek) babamızın kaburga kemiğinden yaratıldı diyorlar!



    Din adamları, babasının/erkeğin kaburga kemiğinden mi yar atılıyorlar, yoksa babalarının spermlerinden mi?



    Başlangıçta olduğu gibi sürüp gelen bütün bedenler babanın/erkek'in spermi tarafından oluşturulmaktadır.



    Tanrı/yaratıcı



    Spermin oluşumu!



    Spermin içindeki sporlar oluşumu: Sporun üstünde peltemsi olan tabaka <<protoplazma>> dır. Biyoloji biliminde: Hayat, can, ruh veren madde olarak yazılıdır.



    Her sporun içinde bir ve tek olan Al kan hücresi var.



    Al kan hücresi içinde: 1. Erkek " o+/Haç bu şekilde", 2. dişi de " > " bu şekilde, 3. DNA, 4. Genler var.



    Al kan hücresinin üzeri protoplazma ile sarılıdır. Sperm hücreleri bildiğiniz gibi canlıdır ve yumurtanın içine girerken kuyruk kopar.



    Erkek "o+ ", dişi " > " DNA dadır.



    Biyoloji bilimi, iki çifti: Adenin + Timin ile birleşerek bir çift oluşturur, Sitozin + Guanin ile birleşerek bir çift oluşturur diyor!



    Kuran'i Kerim, 37. O (insan, ben, sen, o dediğimiz bedenler rahimlere), dökülen meniden BİR (ahad) sperm değil miydi? (Aksini ispatlayacak bir bilim dalı veya insanı var mı?)



    39. Nihayet, ONDAN iki ÇİFTİ, erkeği ve dişiyi vücuda/bedene getirdi. diyor!



    Yani, DNA da ki erkek " o+/Haç", Adenin + Timin birleşmesinden oluşmuş, insan dediğimiz tek gerçek, dişi ">" de, Sitozin + Guanin'den oluşmuş tek dişidir.



    Bunlar dünyada yaşayan tüm insanların kalıbı, baskı makinesidir.



    Yine bilim dünyası, genetik, kalıtsal hastalıklar ana-babadan geçer diyorlar! Kalıtsal hastalıklar ne ile geçiyor? Genlerle! Sporun içindeki kan hücresi içinde sadece genler yok ki, erkek, dişi ve



    DNA da var!



    Genetik/kalıtsal hastalıkları taşıyan genlerle birlikte sporun içinde erkek, dişi, DNA da var! Bu sporların hepsi CANLI bir birim/bir bireydir!



    HAYAT ANSİKLOPEDİSİ, sayfa: 705, Biyoloji

    Bütün canlılar (bedenler/vücutlar) hücrelerden yapılmıştır/oluşmuştur. Bu hücreler topluluğu CANLIYI (değil, vücudu/bedeni) meydana getirir. Ancak, her hücre de, başlı başına BİR CANLI (bir

    birey), başlı başına BİR HAYAT merkezidir. Hücreler (bedenler/vücutlar gibi) soluk alır, beslenir, canlının bütününden (bedeninden/vücudundan) AYRI olarak DOĞAR, AYRI olarak ÖLÜRLER!



    Bu ne demek?

    Bedenlerde iki çeşit ölüm var! 1. hücre/birey ölümleri, 2. vücut'un/bedenin ölümü!



    Bir bedende hücrelerin/bireylerin yaşam süresi 122 günmüş! Bu ne demek?



    Dün bu saatte, ben dediğimiz beden/vücut, bugün aynı saatte, artık o beden değildir. Yani, dün, bu saatte, ben dediğim/dediğimiz beden/vücut, bugün aynı saatte BEN DEĞİLİM!!!



    Her beş yılın sonunda, o beş yıla ait, tüm bedenlerde bir tek hücre dahi kalmaz. O zaman, beş yıl önce ben dediğimiz, beden, aynı beden değildir. Beş yıl önceki hücreler/bireyler ölmüş

    vücuttan atılmış, yerini yeni hücreler/bireyler almıştır.



    Eyer, böyle olmamış olsaydı, ben varlık olurdum, var olurdum! Bundan dolayı kainatta hiçbir beden varlık olamadığı gibi, ben varım da diyemez! Yani, kainat tanrının/yaratıcının/Al kanının



    aynasıdır! Aynada hiçbir görüntü gerçek olamadığı gibi, bizler de gerçek veya varlık olmamız söz konusu bile edilemez.



    Hiç kimse <<Gölgelerin gücü adına, güç bende, Himen>> demesin! Hiç kimse tanrı/yaratıcı benim, ben varım demesin!



    "İki gören/iki kişi gören ya şaşıdır, ya da şaşırmıştır!"



    TEK tanrı/Tek yaratıcı "Al kan" ve TEK insan " o+ "



    Al kan hücresi içinde "o+", ">" var ve sperm içindedir. Sperm de erkek bedenin dedir.



    Bundan dolayı, dişi olarak oluşan ve oluşmakta olan bütün d

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Unutma!



    Tek tanrı/yaratıcı ve tek insan. Neden?



    Tanrı/yaratıcı, Âdem (erkek)'i yarattı, ondan da eşini/dişiyi vücuda/bedene getirdi. Nasıl?



    Tohum/sperm erkekte. Kadın/ana/dişi (bakara S.: 223. Kadınlar/dişiler sizin tarlanızdır...) Yani, bir tohum var bir de toprak. Nasıl?



    Tohum toprağa düşer, bitkilerin bedenini oluşturur, sperm rahimlere düşer, hayvan veya insan bedenini yaratır.



    - Din adamları, Hava anamız (yani, dişi) Âdem (erkek) babamızın kaburga kemiğinden yaratıldı diyorlar!



    Din adamları, babasının/erkeğin kaburga kemiğinden mi yar atılıyorlar, yoksa babalarının spermlerinden mi?



    Başlangıçta olduğu gibi sürüp gelen bütün bedenler babanın/erkek'in spermi tarafından oluşturulmaktadır.



    Tanrı/yaratıcı



    Spermin oluşumu!



    Spermin içindeki sporlar oluşumu: Sporun üstünde peltemsi olan tabaka <<protoplazma>> dır. Biyoloji biliminde: Hayat, can, ruh veren madde olarak yazılıdır.



    Her sporun içinde bir ve tek olan Al kan hücresi var.



    Al kan hücresi içinde: 1. Erkek " o+/Haç bu şekilde", 2. dişi de " > " bu şekilde, 3. DNA, 4. Genler var.



    Al kan hücresinin üzeri protoplazma ile sarılıdır. Sperm hücreleri bildiğiniz gibi canlıdır ve yumurtanın içine girerken kuyruk kopar.



    Erkek "o+ ", dişi " > " DNA dadır.



    Biyoloji bilimi, iki çifti: Adenin + Timin ile birleşerek bir çift oluşturur, Sitozin + Guanin ile birleşerek bir çift oluşturur diyor!



    Kuran'i Kerim, 37. O (insan, ben, sen, o dediğimiz bedenler rahimlere), dökülen meniden BİR (ahad) sperm değil miydi? (Aksini ispatlayacak bir bilim dalı veya insanı var mı?)



    39. Nihayet, ONDAN iki ÇİFTİ, erkeği ve dişiyi vücuda/bedene getirdi. diyor!



    Yani, DNA da ki erkek " o+/Haç", Adenin + Timin birleşmesinden oluşmuş, insan dediğimiz tek gerçek, dişi ">" de, Sitozin + Guanin'den oluşmuş tek dişidir.



    Bunlar dünyada yaşayan tüm insanların kalıbı, baskı makinesidir.



    Yine bilim dünyası, genetik, kalıtsal hastalıklar ana-babadan geçer diyorlar! Kalıtsal hastalıklar ne ile geçiyor? Genlerle! Sporun içindeki kan hücresi içinde sadece genler yok ki, erkek, dişi ve



    DNA da var!



    Genetik/kalıtsal hastalıkları taşıyan genlerle birlikte sporun içinde erkek, dişi, DNA da var! Bu sporların hepsi CANLI bir birim/bir bireydir!



    HAYAT ANSİKLOPEDİSİ, sayfa: 705, Biyoloji

    Bütün canlılar (bedenler/vücutlar) hücrelerden yapılmıştır/oluşmuştur. Bu hücreler topluluğu CANLIYI (değil, vücudu/bedeni) meydana getirir. Ancak, her hücre de, başlı başına BİR CANLI (bir

    birey), başlı başına BİR HAYAT merkezidir. Hücreler (bedenler/vücutlar gibi) soluk alır, beslenir, canlının bütününden (bedeninden/vücudundan) AYRI olarak DOĞAR, AYRI olarak ÖLÜRLER!



    Bu ne demek?

    Bedenlerde iki çeşit ölüm var! 1. hücre/birey ölümleri, 2. vücut'un/bedenin ölümü!



    Bir bedende hücrelerin/bireylerin yaşam süresi 122 günmüş! Bu ne demek?



    Dün bu saatte, ben dediğimiz beden/vücut, bugün aynı saatte, artık o beden değildir. Yani, dün, bu saatte, ben dediğim/dediğimiz beden/vücut, bugün aynı saatte BEN DEĞİLİM!!!



    Her beş yılın sonunda, o beş yıla ait, tüm bedenlerde bir tek hücre dahi kalmaz. O zaman, beş yıl önce ben dediğimiz, beden, aynı beden değildir. Beş yıl önceki hücreler/bireyler ölmüş

    vücuttan atılmış, yerini yeni hücreler/bireyler almıştır.



    Eyer, böyle olmamış olsaydı, ben varlık olurdum, var olurdum! Bundan dolayı kainatta hiçbir beden varlık olamadığı gibi, ben varım da diyemez! Yani, kainat tanrının/yaratıcının/Al kanının



    aynasıdır! Aynada hiçbir görüntü gerçek olamadığı gibi, bizler de gerçek veya varlık olmamız söz konusu bile edilemez.



    Hiç kimse <<Gölgelerin gücü adına, güç bende, Himen>> demesin! Hiç kimse tanrı/yaratıcı benim, ben varım demesin!



    "İki gören/iki kişi gören ya şaşıdır, ya da şaşırmıştır!"



    TEK tanrı/Tek yaratıcı "Al kan" ve TEK insan " o+ "



    Al kan hücresi içinde "o+", ">" var ve sperm içindedir. Sperm de erkek bedenin dedir.



    Bundan dolayı, dişi olarak oluşan ve oluşmakta olan bütün DİŞİ BEDENLER, erkeğin DNA ve genlerinden oluşmaktadır! O zaman, dişi/kadın/ana dediğimiz bedenler kim? Spor eşeysel yani,

    erkek ve dişisi var. Ama, erkek ve dişi bedenleri oluşturacak bedenlerin tümü aynı DNA ve genlerden oluşuyor! ERKEK kim, DİŞİ kim?



    Erkeğin, DNA ve genlerinden oluşan dişi beden, gerçekte farklı beden mi olur, erkek bedenin dişisi mi olur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • A sebebi için yarattı desek bile "neden a sebebini yarattı ?" diyeceğiz yani sorunun en son gelen noktası yine Tanrının iradesine kalmış olacak.

    Tanrı istedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biip sureniz doldu, demek için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21

    A sebebi için yarattı desek bile "neden a sebebini yarattı ?" diyeceğiz yani sorunun en son gelen noktası yine Tanrının iradesine kalmış olacak.

    Tanrı istedi.

    Tanrinin buna ihtiyaci mi vardi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol


    quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21

    A sebebi için yarattı desek bile "neden a sebebini yarattı ?" diyeceğiz yani sorunun en son gelen noktası yine Tanrının iradesine kalmış olacak.

    Tanrı istedi.

    Tanrinin buna ihtiyaci mi vardi?

    Tanrının tanımı gereği bir şeylere ihtiyacı olmaz.Burada tanrının iradesini sorgulayamayız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol


    quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21

    A sebebi için yarattı desek bile "neden a sebebini yarattı ?" diyeceğiz yani sorunun en son gelen noktası yine Tanrının iradesine kalmış olacak.

    Tanrı istedi.

    Tanrinin buna ihtiyaci mi vardi?

    Tanrının tanımı gereği bir şeylere ihtiyacı olmaz.Burada tanrının iradesini sorgulayamayız.

    Ihtiyaci var ki yaratma geregi duymus. Bu yuzden cogu insan tanri kavramini sorgular, olmamasi gerektigini dusunur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biz onların yerine kendilerinden daha hayırlı insanlar getirmeye kadiriz.

    buradaki temel meal bakımından kainatın yaratılması öncesi ile düşünülürse mevcutta olan bir şey yerine ikame olunduğu görülür. mesele yaratıcının zatının araştırılması olamaz.

    bir şey varmış ve bu şeyin yerine başka ikamelerle kainat ve onun neticeleri oluşmuşa benziyor.

    ayetteki anlatıma göre

    korunaklı bir yerde (kar-kış olan) kış uykusuna yatmışsınız ve bir işi başından sonuna yapan erkeğin en içten duası tevhid etmiş ve amelini seyrederken bu amelle bütünleşmiş. teorik olarak rüya gibi bir alemde hayallerin amellerden müteşekkil olduğu ve hayallerin yani düşlerin gerçek insanlarla bir araya geldiğini anlama hali var.

    yani siz rüya görüyorsunuz ancak bu rüya gerçek insanların işleri gibi bir aleme yansıyor ve bu hal bakımından buz tutmuş bedenin ameli bir hayrın(suyun üzerinde) dümdüz aksediyor ve insan şekli gibi okunuyor.

    ............................

    onların yerine denen mevzuuda meselenin görüneni diyelim ki bizsek bu görüneni tahayyül eden ruya şeklinde gören bir başkası var demektir. bu kişi anlaşıldığı kadarıyla ilahi kudretin apaçık zulmune şahit olmuş ve donmuş bir haldedir. teorik olarak bu kişinin bu korunaklı yerdeki amel muhasebesinin görünümleri olarak onlar denen kısım oluşmuşa benziyor.

    yani kısaca biz bir şeyin korunaklı bir yerdeki kış uykusuna yatmış halinin amel muhasebesindeki halinin yansımaları gibiyiz.

    .........

    ilahi kudretin soğuk ya da zemheri ile ilgisi olduğu düşünülüyor.

    kainatın bu düşünüşteki yaratılışı suyun üstüne yazılmış hakikatler olarak anlamlıdır. biz kainatın toplam zamanında suyun üstüne yazı yazan kimse gibiyiz. eserlerimizin görünürlülüğü bundan fazla değildir.

    ..................................

    bu açıdan onların yerine denen görüntüdeki bizin değişimi olacaka suret o kişinin ruyasındaki muhasebe şekline göre bizi değiştiren bir hal olmalı. biri var ve muhasebesini değiştirdikçe biz değiştiriyoruz dersek irade-özgürlük-insanımsı denen suretin anlamı değişir diye düşünülebilir.

    .................................

    bu görünüşün asli amacının adalet denen olgu ile oluştuğu görülüyor. ada let.... ada lut.... ad'a kardeşleri hud'u gönderdik. ölçüp tartarken haksızlık yapmayın dedik.

    ölçüde bozunuma sebeb olanlara yani ad kavmine hud aleyhisselam gitmişti. yani ada let(lut) değil adahud olmalı idi.

    ancak ada lut derseniz ad kavmine lut aleyhisselamı gönderdik olur. siz alemde eşi benzeri görülmemiş şeyi yapıyorsunuz dedik.

    adalet yazım olarak ada lut gönderdik manasına gelir.

    ..........................................

    neden bir düşün ürünüyüz kişilik ve irademiz yok. bu aşamada bize yabancı iki rasul aleyhisselam anlam kazanmaktadır. biz ölçüde mi adaletsizlik yaptık yoksa eşi benzeri görülmeyen bir iş üzremiyiz?

    ilim insan homo sapiens diyor. açıkça homo yani eşcinsel varlık diyor. bu ad kavmine yani ölçüde tartıda haksızlık yapana ipi kaçırana ancak bu durumu alemde eşi görülmeyecek şekilde bunu yapana gönderilen lut aleyhisselamı açıklar.

    ..............

    dnanın ensest ve eşcinsel bir yapısı var ve bu aynı zamanda ölçüde de haksızlık yapmış denmekte ise ve ad kavmine hud yerine lut aleyhisselam verilmiş ve yerlerine daha iyisi getirilmiştir.

    ........................yani lutun kavmi yerine ad yani ölçüde bozunum yapanlar getirildi diye düşünün.




  • Jeopol kullanıcısına yanıt
    yukarıdaki yazıyı okursanız bize olan ihtiyaçtan değil lut kavminin yerine getirilecek ad kavminin ihtiyacatından ötürü yaratılmış denebilir. genel manada tek gerekçe budur.
  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    Bu durumda da lut kavminin yerine getirilecek bir seye ihtiyac duydugu ortaya cikar

    Not: homo escinsel degil insan demek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeopol -- 26 Ekim 2017; 14:41:8 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jeopol kullanıcısına yanıt
    bu kavim dna ve türevini açıklıyor bu açıdan yerine getirilecek kavramda boşluk oluşabilir.


    ......................

    homo.... homojen.... türdeş , bağdaşık, aynı bileşik içinde karışım şeklinde anlam taşıyor.

    argoda eşcinsel, türdeşiyle munasebet kuran manasında.

    öz olarak ortak atadan gelen yapı yani soy bakımından tekil olanın ayrışması gibi.

    ....................

    eşcinsellikten kasıt argo manasında değil zorunluluk şeklinde olan yapının eş, türdeş, ayni olan yapıyı kastı var.
  • Jeopol kullanıcısına yanıt
    arapçada o harfi yok bu yuzden o yerine u kullanılıyor. homo kelimesi humu şeklinde arabi lisanda yazılabilir.

    humu'nun çevirisinde humu: bunlar(mealde onlar) şeklinde çevrilmiş.

    kelime manası olarak arapçada şahıs zamiri kullanmış ve insanı kasteden bir şeyi beyan etmişe benziyor.

    ..............................

    konuyla ilgili olarak goran kelimesini de ele alalım. bilindiği üzere goran arapça yazımda guran olarak yazılır. biz kuran-ı kerim desek de aslı guran-ı kerimdir.

    bu isim ağırlıklı olarak sırp-rus ve slav ırklarında kullanılır. dağlı, oduncu, kuzey iskoçyalı gibi anlamları var.

    aslında bu isim arapçada düpedüz bizim kuran dediğimiz ayet veya kitabın ismi. benim sırp merakım aslında boşa değilmiş.

    ................................

    slav ırklarının ve daha ilerisinde kuzey iskoçyaya kadar uzanan yerde bu isim mevcut ve kuran manasında. ismin evveliyatını bilmiyorum ancak bir dinin kutsal kitabının isminin buralarda olması ilginçtir.

    zaten yaratılış ve kainat tezimde yaratılanın tek varlık olduğu ve bunun bir şekilde kitapla ilgisi olduğunu beyan etmiştim.

    düpedüz arapça okunuşu kuran olan bir kısım kimseler mevcut. bu açıdan bu durumun da dikkate değer olduğunu düşündüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 26 Ekim 2017; 15:25:24 >




  • Jeopol kullanıcısına yanıt
    eşom21 kullanıcısına yanıt
    2 alternatif oluyor eşom21 in dediği gibi ya o soruyu cevaplayıp bir sonraki soruya atlıyoruz yada yaratıcı iradesini sorgulayamayız diye konuyu kapatıyoruz.Bir konuya hakimsem onunla alakalı üstüste bin tane soru sorulsa da cevaplarım değilsem yada işin içinden çıkamıyorsam cüppeli ahmetin dediği gibi bu kantar bu agırlığı tartmaz diyip keserim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawbreaker

    2 alternatif oluyor eşom21 in dediği gibi ya o soruyu cevaplayıp bir sonraki soruya atlıyoruz yada yaratıcı iradesini sorgulayamayız diye konuyu kapatıyoruz.Bir konuya hakimsem onunla alakalı üstüste bin tane soru sorulsa da cevaplarım değilsem yada işin içinden çıkamıyorsam cüppeli ahmetin dediği gibi bu kantar bu agırlığı tartmaz diyip keserim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lawbreaker kullanıcısına yanıt
    O zaman yaratici varsa tanri olmuyor, sadece insandan daha ustun yetenekli, zekali birsey oluyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bana göre kainatın yapısı gereği insan ve organik köken bilinen kainata uyumsuz olarak istisnaidir. ileri de başka bir hayat formu bulununca bu durum kayda değerin ötesinde bir heyecan olacaktır ancak kainata o kadar büyük ki hayat denen şeyin bu kadar nadir bulunması da bizim istisnaların artmasından başka bir şey yok dememize yol açar.

    teorik olarak insanın eşeyli üremesi kainattan olamaz. bu çok ayrı bir kurumdur. biz kainatın ortak mayesinden gelip de kainatta mevcut olmayan bir şeyi yapar isek bu halde bu ilişkinin sonucu olan mevzuuları da sebebleri çerçevesinde değerlendirmek zorunda kalırız.

    evlat denen bireyin sebebi bilinen kainatta ebeveyndir. şimdi bu kavram insan denen şeyin yaratılan bir şey olduğunu düşünürsek sebeb olarak yapanlar bunlardır dedirtir. insanın varlığı bir yaratılış örneği olmayabilir. yani yaratılış diye bir şayia var ancak yaratılış çok farklı bir şey olabilir. biz üstümüze böyle bir paye vermişiz. şimdi bu esemede yaratıcı var denirse insan açıkça bunu yapan olarak meydandadır.

    .................................

    kainattaki bu eşeyli üremede sebeb olan unsur izin ve müsaade eden de olursa bu kavrama kadın denk düşer dersek olası bütün işlerin faili kadın denen tür olacaktır. neden bu işler oldu? çünkü bir kadın buna müsaade etti gibi düşünün.

    erkek zorlayıcı oldu kadına mutecaviz davrandı. şimdi neden bu işler oldu? çünkü bir erkek bir kadının hakkını yedi gibi düşünün.

    bence iddia edilen olumsuzluğun niteliğine göre taraflardan birinin sorumluluğu ön plana çıkacaktır. ancak yaratıcı kavramı ortaya çıkarılmadna önce bu sorgu yapılırsa gerçek sorumlular belli edilmiş olur ve yaratıcıdan talepler netleşir.




  • Canı sıkılıp beni cızbız etmek istemiş heralde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.