Şimdi Ara

Tanrı geleceği biliyorsa özgür iradeden bahsedilebilir mi ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
0
Favori
2.393
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Özgür irade diye bişey hem vardır hem de yoktur. Bu Tanrı'nın iyiliğin yanında kötülüğü de yaratması gibi bişeydir.Bunlar Tanrı'nın mantık kurallarından üstün olmasıyla ilgilidir. Çünki mantık kurallarını o koymuştur.
    Ben determinist ve deist bir insanım. Bana kalırsa Tanrı bir fonksiyon oluşturup içerisine de bir veri koymuştur. Fonksiyonun sonucu da işlemlerin aşamaları ve sırası da bellidir. Kişi özgür olduğunu hissetse dahi aslında özgür değildir. Lakin yaptıklarından sorumludur. Çün ki Tanrı'nın verdiği akıl sayesinde yaptıklarının iyi veya kötü olduğunu bilir, bile bile yapar.Tanrı din göndermemiştir ama insan hayatına bazen müdahale eder. Tabii ki bunlar benim çıkarımlarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Periah

    Zamandan muzehheh
    Nerden biliyorsu
    Kitapta yaziyor
    Yazar nerden biliyomus
    Gaipten sesler gelmis onlar demis


    Bu adamlardan buna inanmasini bekliyorsunuz !!!

    Mantık böyle işlemiyor dostum zamandan münezzeh yaratıcıya gelmeden önce zamana bağlı varlık aleminden ve sonsuz geçmiş probleminden yola çıkarak her varlığın bir başlangıcının olması gerektiğine geliyoruz bir diğer meseleyse zamanın varlık için geçerli olduğu ve onunla beraber varolduğunu ortaya koyuyoruz bu iki durumdan sonra bir yaratıcının olduğu ve mekanı olmaması gerektiği ve bu mekanın zamanına bağlı olmaması gerektiğini söylüyoruz. Ve bunun kabul edilmese de alternatif bir düşüncesi de yok ne kadar kabul etmek istemeselerde yaratıcıdan bağımsız bir varlık tasavvuru her zaman bir paradoksa çıkıyor ve siz bu paradoksa inanmamızı istiyorsunuz.




  • orientem kullanıcısına yanıt
    Icinde yasadigimiz evrenin veya evrenin icinde oldugu seyin zamansiz olmasi gibi bir olasilik var.

    Veya herseyin yoktan bile varolma riski var. Kendi kendine.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orientem

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal


    quote:

    Orijinalden alıntı: semender96

    Onun bildiği için öyle olmuyor dostum biz öyle yaptığımız için o biliyor.Dediğim gibi nasıl bir cüz-i irademizle bir şeyleri olmadan önce biliriz Allah da sonsuz ilmi ile bizim yaptıklarımıza göre yapacaklarımızı da bilir.Buna alim-i mutlak denir yani sonsuz ilim.Bu demek oluyor ki Allah her şeyi biliyor ve bu bilgisi olayların akışını değiştirmiyor sadece biliyor olayları yapan biziz.Ayrıca biz olacak şeyleri tahmini olarak cüz-i aklımızla geçmişte düşünüp olmasını bekleriz çünkü biz zamana tabiiyiz ama Allah katında zaman diye bir kavram yok o halde bilmek belli bir zaman ait bir şey değildir O'nun katında.

    Aynı zamanda Allah zaman ve mekandan münezzeh olduğu için şu anda Allah katında sizin bebeklik haliniz bilgisi ve şu anki haliniz aynı anda mevcut lakin Allah geçmişe de geleceğe de müdahale etmiyor eğer böyle bir müdahale söz konusu olsaydı Allah geçmişe de müdahale ederdi çünkü o geçmişi de biliyor.

    Zamandan munezzehlik denince aklında canlanan şeyin "orda hem sen varsın hem bebeklik halin" olmasi ne kadar tatlı. Hele ki bunu gerçek bir bilgiymış bizzat teyit etmissin gibi net bir şekilde söylemen.

    "Bizzat teyit etmişsin" Bak inanmayaların bilimsellik takıntısı var diyorum kızıyorsunuz sonra ben sana söyliyim bilimde de kesinlik yoktur eğer bunun peşinden gidiyorsanız sonuca ulaşamazsınız olay tamamen mantıkla alakalı siz istiyorsunuz ki size hiç bir şey düşmesin her şey net olsun siz de ona uyun ama dünya öyle bir yer değil aklınızı kullanıp düşünmek ve mantık yürütmeniz gerekmekte.

    Bilimin bulguları kesin değil ama elimizdeki en kesin şey o. Sonuçta onu tercih etmem gayet normal ki o mesajda bilimsellikten bahsetmiyorum zaten. Orada hem bebeklik halin hem büyük halin var cümlesi bilimsel bir çerçevede dahi tartisilmayacak kadar acınası mantıksız ve sallama bir cümledir zaten. O yüzden bilimsellik kısmına gelene kadar aşması gereken çok şey var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal


    quote:

    Orijinalden alıntı: orientem

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal


    quote:

    Orijinalden alıntı: semender96

    Onun bildiği için öyle olmuyor dostum biz öyle yaptığımız için o biliyor.Dediğim gibi nasıl bir cüz-i irademizle bir şeyleri olmadan önce biliriz Allah da sonsuz ilmi ile bizim yaptıklarımıza göre yapacaklarımızı da bilir.Buna alim-i mutlak denir yani sonsuz ilim.Bu demek oluyor ki Allah her şeyi biliyor ve bu bilgisi olayların akışını değiştirmiyor sadece biliyor olayları yapan biziz.Ayrıca biz olacak şeyleri tahmini olarak cüz-i aklımızla geçmişte düşünüp olmasını bekleriz çünkü biz zamana tabiiyiz ama Allah katında zaman diye bir kavram yok o halde bilmek belli bir zaman ait bir şey değildir O'nun katında.

    Aynı zamanda Allah zaman ve mekandan münezzeh olduğu için şu anda Allah katında sizin bebeklik haliniz bilgisi ve şu anki haliniz aynı anda mevcut lakin Allah geçmişe de geleceğe de müdahale etmiyor eğer böyle bir müdahale söz konusu olsaydı Allah geçmişe de müdahale ederdi çünkü o geçmişi de biliyor.

    Zamandan munezzehlik denince aklında canlanan şeyin "orda hem sen varsın hem bebeklik halin" olmasi ne kadar tatlı. Hele ki bunu gerçek bir bilgiymış bizzat teyit etmissin gibi net bir şekilde söylemen.

    "Bizzat teyit etmişsin" Bak inanmayaların bilimsellik takıntısı var diyorum kızıyorsunuz sonra ben sana söyliyim bilimde de kesinlik yoktur eğer bunun peşinden gidiyorsanız sonuca ulaşamazsınız olay tamamen mantıkla alakalı siz istiyorsunuz ki size hiç bir şey düşmesin her şey net olsun siz de ona uyun ama dünya öyle bir yer değil aklınızı kullanıp düşünmek ve mantık yürütmeniz gerekmekte.

    Bilimin bulguları kesin değil ama elimizdeki en kesin şey o. Sonuçta onu tercih etmem gayet normal ki o mesajda bilimsellikten bahsetmiyorum zaten. Orada hem bebeklik halin hem büyük halin var cümlesi bilimsel bir çerçevede dahi tartisilmayacak kadar acınası mantıksız ve sallama bir cümledir zaten. O yüzden bilimsellik kısmına gelene kadar aşması gereken çok şey var.

    O ifade bilimsellik bakımından eleştirilmesi gereken bir şey değil bu yüzden takıntı yapmayın dedim anlamaya açıksan demek istediğini de biraz açıyım istersen sen bu alemde olmadığını düşün yani bu zamanda bulunmuyorsun dışardan gözlemliyorsun bu gözlemin zaman boyutunun dışında-üstünde. Gözlemlediğin anları fotoğraf gibi düşünürsen o fotoğrafların ikisini de aynı anda gözlemleyebiliyorsun o iki fotoğraftan birinde bebeklik halin birinde de şimdiki halin var örneğin arkadaşın anlatmaya çalıştığı bu. Bizim bulunduğumuzdan farklı bir durum hakkında ve bizim kurallarımızın geçerli olmadığı bir şey hakkında olmadığı için bilimsellik babında değerlendirmezsen sevinirim konu düşüncelerle alakalı sadece.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orientem

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal


    quote:

    Orijinalden alıntı: orientem

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal


    quote:

    Orijinalden alıntı: semender96

    Onun bildiği için öyle olmuyor dostum biz öyle yaptığımız için o biliyor.Dediğim gibi nasıl bir cüz-i irademizle bir şeyleri olmadan önce biliriz Allah da sonsuz ilmi ile bizim yaptıklarımıza göre yapacaklarımızı da bilir.Buna alim-i mutlak denir yani sonsuz ilim.Bu demek oluyor ki Allah her şeyi biliyor ve bu bilgisi olayların akışını değiştirmiyor sadece biliyor olayları yapan biziz.Ayrıca biz olacak şeyleri tahmini olarak cüz-i aklımızla geçmişte düşünüp olmasını bekleriz çünkü biz zamana tabiiyiz ama Allah katında zaman diye bir kavram yok o halde bilmek belli bir zaman ait bir şey değildir O'nun katında.

    Aynı zamanda Allah zaman ve mekandan münezzeh olduğu için şu anda Allah katında sizin bebeklik haliniz bilgisi ve şu anki haliniz aynı anda mevcut lakin Allah geçmişe de geleceğe de müdahale etmiyor eğer böyle bir müdahale söz konusu olsaydı Allah geçmişe de müdahale ederdi çünkü o geçmişi de biliyor.

    Zamandan munezzehlik denince aklında canlanan şeyin "orda hem sen varsın hem bebeklik halin" olmasi ne kadar tatlı. Hele ki bunu gerçek bir bilgiymış bizzat teyit etmissin gibi net bir şekilde söylemen.

    "Bizzat teyit etmişsin" Bak inanmayaların bilimsellik takıntısı var diyorum kızıyorsunuz sonra ben sana söyliyim bilimde de kesinlik yoktur eğer bunun peşinden gidiyorsanız sonuca ulaşamazsınız olay tamamen mantıkla alakalı siz istiyorsunuz ki size hiç bir şey düşmesin her şey net olsun siz de ona uyun ama dünya öyle bir yer değil aklınızı kullanıp düşünmek ve mantık yürütmeniz gerekmekte.

    Bilimin bulguları kesin değil ama elimizdeki en kesin şey o. Sonuçta onu tercih etmem gayet normal ki o mesajda bilimsellikten bahsetmiyorum zaten. Orada hem bebeklik halin hem büyük halin var cümlesi bilimsel bir çerçevede dahi tartisilmayacak kadar acınası mantıksız ve sallama bir cümledir zaten. O yüzden bilimsellik kısmına gelene kadar aşması gereken çok şey var.

    O ifade bilimsellik bakımından eleştirilmesi gereken bir şey değil bu yüzden takıntı yapmayın dedim anlamaya açıksan demek istediğini de biraz açıyım istersen sen bu alemde olmadığını düşün yani bu zamanda bulunmuyorsun dışardan gözlemliyorsun bu gözlemin zaman boyutunun dışında-üstünde. Gözlemlediğin anları fotoğraf gibi düşünürsen o fotoğrafların ikisini de aynı anda gözlemleyebiliyorsun o iki fotoğraftan birinde bebeklik halin birinde de şimdiki halin var örneğin arkadaşın anlatmaya çalıştığı bu. Bizim bulunduğumuzdan farklı bir durum hakkında ve bizim kurallarımızın geçerli olmadığı bir şey hakkında olmadığı için bilimsellik babında değerlendirmezsen sevinirim konu düşüncelerle alakalı sadece.

    Bazen bilerek yaptığınızı düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lokomatif Portakal -- 15 Ağustos 2016; 8:02:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Allah'ın kurallarına uymayıp gidip kendi isteğiyle kanun çıkaran insan değil midir ? Dünya'da islama yapılanlar ortada değil mi ? Bunları yani Allah mı yapıyor haşa ? Hem islamı yaratıyor hemde o dini Dünya'da silmeye mi çalışıyor ? Eğer kulların yaptığı kötülükleri kendi yaptırmış olsaydı insanlar sorumlu olmayacaktı. Yani bunlar yazılmış diye Allah haşa yapmış olmuyor. İnsanın ta kendisi yapıyor. Merak etmeyin zaten zamanı geldiğinde her şeyin farkına varacaksınız ve kabul edeceksiniz yaptıklarınızı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Napalım yani N kullanıcısına yanıt
    Bu hadis değil ,ayet..daha hadis nedir ayet nedir bilmiyorsun bir de konuşuyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • semender96 S kullanıcısına yanıt
    Efendimiz ,kendi amcasını hidayete erdiremedi ..ki bunun için bile bir uyarı geldi ..ne anlatırsan anlat boş..belli ki bomboş tam takır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal

    quote:

    Orijinalden alıntı: orientem

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal


    quote:

    Orijinalden alıntı: orientem

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lokomatif Portakal


    quote:

    Orijinalden alıntı: semender96

    Onun bildiği için öyle olmuyor dostum biz öyle yaptığımız için o biliyor.Dediğim gibi nasıl bir cüz-i irademizle bir şeyleri olmadan önce biliriz Allah da sonsuz ilmi ile bizim yaptıklarımıza göre yapacaklarımızı da bilir.Buna alim-i mutlak denir yani sonsuz ilim.Bu demek oluyor ki Allah her şeyi biliyor ve bu bilgisi olayların akışını değiştirmiyor sadece biliyor olayları yapan biziz.Ayrıca biz olacak şeyleri tahmini olarak cüz-i aklımızla geçmişte düşünüp olmasını bekleriz çünkü biz zamana tabiiyiz ama Allah katında zaman diye bir kavram yok o halde bilmek belli bir zaman ait bir şey değildir O'nun katında.

    Aynı zamanda Allah zaman ve mekandan münezzeh olduğu için şu anda Allah katında sizin bebeklik haliniz bilgisi ve şu anki haliniz aynı anda mevcut lakin Allah geçmişe de geleceğe de müdahale etmiyor eğer böyle bir müdahale söz konusu olsaydı Allah geçmişe de müdahale ederdi çünkü o geçmişi de biliyor.

    Zamandan munezzehlik denince aklında canlanan şeyin "orda hem sen varsın hem bebeklik halin" olmasi ne kadar tatlı. Hele ki bunu gerçek bir bilgiymış bizzat teyit etmissin gibi net bir şekilde söylemen.

    "Bizzat teyit etmişsin" Bak inanmayaların bilimsellik takıntısı var diyorum kızıyorsunuz sonra ben sana söyliyim bilimde de kesinlik yoktur eğer bunun peşinden gidiyorsanız sonuca ulaşamazsınız olay tamamen mantıkla alakalı siz istiyorsunuz ki size hiç bir şey düşmesin her şey net olsun siz de ona uyun ama dünya öyle bir yer değil aklınızı kullanıp düşünmek ve mantık yürütmeniz gerekmekte.

    Bilimin bulguları kesin değil ama elimizdeki en kesin şey o. Sonuçta onu tercih etmem gayet normal ki o mesajda bilimsellikten bahsetmiyorum zaten. Orada hem bebeklik halin hem büyük halin var cümlesi bilimsel bir çerçevede dahi tartisilmayacak kadar acınası mantıksız ve sallama bir cümledir zaten. O yüzden bilimsellik kısmına gelene kadar aşması gereken çok şey var.

    O ifade bilimsellik bakımından eleştirilmesi gereken bir şey değil bu yüzden takıntı yapmayın dedim anlamaya açıksan demek istediğini de biraz açıyım istersen sen bu alemde olmadığını düşün yani bu zamanda bulunmuyorsun dışardan gözlemliyorsun bu gözlemin zaman boyutunun dışında-üstünde. Gözlemlediğin anları fotoğraf gibi düşünürsen o fotoğrafların ikisini de aynı anda gözlemleyebiliyorsun o iki fotoğraftan birinde bebeklik halin birinde de şimdiki halin var örneğin arkadaşın anlatmaya çalıştığı bu. Bizim bulunduğumuzdan farklı bir durum hakkında ve bizim kurallarımızın geçerli olmadığı bir şey hakkında olmadığı için bilimsellik babında değerlendirmezsen sevinirim konu düşüncelerle alakalı sadece.

    Bazen bilerek yaptığınızı düşünüyorum.

    Zaman boyutun üstünden bahsetmek sizin sığındınız döngüsel zamandan çok daha bilimsel kafanda ne kuruyorsun bilmiyorum ama normal olmayan sizin tavrınız. İnterstellar'da güzel tasvir etmişti bence onu izlerken de bu tepkiyi verdin mi merak ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • furandor kullanıcısına yanıt
    Evet maalesef böyle bir gerçek var ama amcasının durumu bu arkadaşlardan daha farklı bu arkadaşlar inanmak da istemiyor
  • furandor kullanıcısına yanıt
    Hadis yok, ayet yalan kardeş. Boş yapma bana.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Semender arkadaş guzel örnek vermiş ama aslı su Ki Allah zamandan münezzehtir. O biliyor ama niye imtihani bekliyor demek yanlış çünkü Allah beklemez. Ama biz zamana bağlı olduğumuz için Allah imtihan sonucu ile direk hesaba cekse bu sefer biz Bir şey yapmadik diye itiraz edecektik, ama öyle bir şey olmadığından itiraz edemeyecegiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • işte Kuran'ın 23 yılda inmiş olması başlı başına özgür irade ve herşeyin biliniyor olması kavramlarına ters şöyle ki;
    Neden tek seferde inmedi diye sorduğumuz zaman ayetler olan olaylara göre cevap niteliğinde geldi deniyor dogru mu , e madem herşey biliniyor neden 3 yıl sonra oluşacak bir ihtilafa karşı önceden bir ayet inmiş değil ?
    Yani insanlar anlaşmazlığa düşünce cevapların gelmesi yerine baştan kuralların teblig edilip o kavram karmaşasının önüne geçilmesi daha mantıklı olmaz mıydı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawbreaker

    işte Kuran'ın 23 yılda inmiş olması başlı başına özgür irade ve herşeyin biliniyor olması kavramlarına ters şöyle ki;
    Neden tek seferde inmedi diye sorduğumuz zaman ayetler olan olaylara göre cevap niteliğinde geldi deniyor dogru mu , e madem herşey biliniyor neden 3 yıl sonra oluşacak bir ihtilafa karşı önceden bir ayet inmiş değil ?
    Yani insanlar anlaşmazlığa düşünce cevapların gelmesi yerine baştan kuralların teblig edilip o kavram karmaşasının önüne geçilmesi daha mantıklı olmaz mıydı

    Yani sen kendini ''yaratıcı'' yerine koyduğun da hepsini toptanmı gönderirdin?
    O sırada orada ''inanmayan bir kabile var'' heralde toptan işi çözmek daha mantıklı öylemi sana göre?
    Ayrıca her ayet olaylara cevap niteliğinde mi?




  • Onun geleceği bilmesi cebir değildir. Bir şeyi o bildiği için yapmıyorsun, sen yaptığın için o biliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevap veriyorum...

    Mesela diyelim ki;
    Zaman içerisinde hiçbir şeye müdahale etmeden elinizdeki kamerayla seyahat ettiğinizi hayal edelim elinizdeki kamerayla...

    Siz, mesela bu zaman yolculuğunda sadece "bir insanı" takip ediyorsunuz...
    takip ettiğiniz bu insanın yapacağı ve yaptığı şeyleri biliyorsunuz o halde...

    Ve
    "Kıyamet"in varlığını kabul edersek;
    Zamanı ileri sardığımızda; kıyametin koptuğu günü ve devamında izlerseniz kimin cennete gittiğini veya cehenneme gittiğini de biliyorsunuzdur "mantık" olarak... Çünkü siz "zamanda" yolculuk ediyorsunuz...

    *

    "Zaman" olarak bu böyledir...


    *
    "Mekan" olarak açıklamak gerekirse;

    *

    Mesela; dünyaya 1 trilyon ışık yılı olan bir gezegende "dünyayla aynı anda bulunmak kabiliyeti..."

    Yani "insan olarak gözünüzü kırptığınız anda dünyadan 1 trilyon ışık yılı uzaktasınız, gözünüzü kırptığınız anda dünyadasınız..."

    *

    "Zaman ve mekan"

    İstediğiniz "zaman" istediğiniz "dünya"dasınız...

    Yani bütün "zamanların, bütün mekanlarında" aynı anda görebiliyorsunuz...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugarb

    quote:

    Orijinalden alıntı: lawbreaker

    işte Kuran'ın 23 yılda inmiş olması başlı başına özgür irade ve herşeyin biliniyor olması kavramlarına ters şöyle ki;
    Neden tek seferde inmedi diye sorduğumuz zaman ayetler olan olaylara göre cevap niteliğinde geldi deniyor dogru mu , e madem herşey biliniyor neden 3 yıl sonra oluşacak bir ihtilafa karşı önceden bir ayet inmiş değil ?
    Yani insanlar anlaşmazlığa düşünce cevapların gelmesi yerine baştan kuralların teblig edilip o kavram karmaşasının önüne geçilmesi daha mantıklı olmaz mıydı

    Yani sen kendini ''yaratıcı'' yerine koyduğun da hepsini toptanmı gönderirdin?
    O sırada orada ''inanmayan bir kabile var'' heralde toptan işi çözmek daha mantıklı öylemi sana göre?
    Ayrıca her ayet olaylara cevap niteliğinde mi?

    Alıntıları Göster
    Edit : 2 kez gitmiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lawbreaker -- 13 Şubat 2017; 2:2:34 >




  • ugarb kullanıcısına yanıt
    her ayet değil ama bir toplumsal olay olduğunda ona cevap olarak gelen bazı ayetler öyle değil mi ? 1 tane de olsa 5 tane de olsa 25 tanede olsa fark etmez. Bence ayetler tek seferde inmiş olsa en baştan o tartışmalar olmazdı düz mantıkla.
    İnanmayan kabile derken 5 ayete inanınca 6.ya inanmak daha kolay gibi bir mantık gütmüyorsun sanırım o kısmı anlayamadım açar mısın biraz
  • Özgür irade bizden de bağımsız olabilir mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.