Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (99. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
759.300
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 979899100101
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • slm mete bey öncelikle bu kadar insana dogru bilgi verdıgınız ve sabırla cvp verdıgınız için tşk.ben 2 gün önce 99 model golf otomatık araba aldım km:124 binde arabada şükür bir sıkıntı yok daha öncekı bakımlarını bilmiyorum şanzuman yagını degiştirecem sızın verdıgınız dogrultular la 124 bınde oldugu için 60bınde degısıp degışmedıgını bılmıyorum o yuzden garantı olsun degışeyım bunun yadında başka nelere baktırmam gerekıyor bilgi verırsenız sevınırım çünkü otomatık araba yenı aldım neler yapılmasını çok bilmiyorum.şimdiden tşk...
  • lafı uzatmadan direkt ne yapman gerektiğini yazıyorum.dexron3 özelliklerinde bir yağ ile aracın şanzıman yağını değiştirmen gerekmekte.. (markası farketmez yeter ki dexron 3 olsun) hiç zaman kaybetmeden bu işi yap.bir de aracın motor takozlarını kontrol ettir.
  • cumartesı bu dedıgınız 2 işlemıde yaptıracam tşk...
  • Mete Bey merhaba, benim 2006 model renault megane 2 otomatik şanzuman bir arabam var, aracım 2 gündür "otomatik vites kutusuna bakın" diye arıza veriyor ve "service" lambası yanıyor. Bu araızayı akşam mesai çıkışı 3-5 dk gittikten sonra lambada durduktan sonra kalkışta araba çok yavaş yürüyor durur gibi ve ekranda bu arıza yazıyor (otomatik vites kutusuna bakın servis lambası yanarak). Bana çok acele yardımcı olursanız sevinirim...İyi akşamlar
  • aracınızın kmsi kaç?
  • 65.000 km de .
  • Selamlar.
    1997 Opel Vectra B CD Otomatik Vites bir araç satın aldım. Araçla ilgili iki sorunum var. Yardımcı olursanız veya yol gösterirseniz sevinirim.
    Birincisi, aracı alırken kontrol yaptırdım. Kontrol eden şanzuman ustası araçta yağ seviyesinin düşük olduğunu, şanzumanda kaçak olabileceğini söyledi ve bir katkı maddesi koyarak, sızıntıyı 15-20 gün içinde keseceğini söyledi. Ancak o gündün sonra araçtan inanılmaz bir yağ sızıntısı başladı. Öyleki aracın altının tümü yağ içinde ve bu sızıntı özellikle yüksek hızdan sonra artıyor, düşük süratte veya şehir içinde çok az oluyor. Şimdi telefonla ustaya sordum, şanzumanın inmesi gerektiğini söyledi, maliyetinde 750 ila 1500 TL arasında olabileceğini söyledi. Yağ kaçağının sebebi ne olabilir, kesme imkanı var mıdır=

    İkinci sorun isi, araç normal seyir halinde 80 dereceyi bulmuyordu. Serviste termostat arızası olduğunu söylediler ve değiştirdiler. Şimdi ısı 80-85 arasına geliyor ancak henüz şehir içinde bile 90'ı görmedim. Bu arada kalorifer de hiç ısıtmıyor desem yeridir. Bu konuda neler yapabilirim.

    Yardımlarınız ve tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkürler.




  • osman,


    aracın otomatik şanzıman yağı değişmeli.. dexron3 ile değiştirmen yeterli olacaktır.

    muhasip,

    şanzıman sızıntı yaptığında katkı koymak hatadır.bir sızıntıyı kesmenin tek yolu sızıntının sebebini bulmaktır.bunun için de derinlemesine araştırma gerekir.ilk akla gelenler motor ile şanzıman arasındaki conta ve şanzıman solenoid yuvasındaki contadır.solenoid yuvasındaki conta için şanzıman inmesi gerekmez ama motor ve şanzıman arasındaki conta için şanzıman inmek zorunda.


    termostat değişmesine rağmen normal sıcaklığa gelmiyorsa termostat haricinde su hararet müşürü de değişmelidir..
  • Mete Bey, aracın yağı değişeli yaklaşık 1.500 km oldu, 14.000 km kadar sonra değişmesi gerekiyor normalde. (ekranda gösterilen de bu). Ama söylediğiniz otomatik şanzıman yağı sanırım farklı, aracın normal yağı değil heralde....Doğru mu anladım?. Araç bu şekilde (arıza gösterirken) yürüyemiyorken, stop edip tekrar çalıştırdığımda problem görünmüyor, normal çalışıyor. Fakat gazı yemiyor gibi çalışıyor, zorlanıyor...Sorunu tekrar değerlendirmeniz için bu bilgileri de iletmek istedim.İyi akşamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Osman0644 -- 7 Nisan 2011; 22:20:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    atakom52,

    bir şanzımanın bazı vitesleri atlaması tek bir şeye işarettir.solenoid sisteminde arıza.



    anladığım kadarıyla solenoidin değişmesi lazım. peki ustam bunun yaklaşık maliyeti tahmininizce ne kadardır? birde ben doğuda bir ilde görev yapıyorum bu iş için ciddi bir ustalık gerekir mi yoksa değiştiririz hocam diyen her ustaya yaptırabilir miyim?
  • bu parcanin maliyeti tahmin edilemez cunku her markaya gore degi$ir 100 tl de oalbilir 500 de olabilir.solenoid degisimi cok asiri ustalik gerektiren birsey oldugunu dusunmuyorum ancak tabi $anziman ile ilgilenen ustanin bakmasiyla genel bir ustanin bakmasiyla farklilik gosterir.
  • eywallah ustam çok saolasın

    şimdi servise gidince %100 otomatiklerde yağ ömürlük diyecekler. bende değiştirin diyecem ama nekadar güvenebilirm servise.adamlar illaki arızalansın tekrar gelsin diye baştan savma yaparlarsa diye çekiniyorum gerçi her yaptıklarının 1 sene garantisi var (mışşş) ama genede bir tavsiyene ihtiyacım var ve pug 307 ye hangi marka yağ önerirsin? çünki hatay'da atf bulmak...hele serviste yoksa gres yağı koyar bunlar
  • osman,


    elbette ki bahsettiğim yağ aracın motor yağı değil.bahsettiğim yağ otomatik şanzıman içinde bulunan yağ. sizin bunu bilmemeniz normal olabilir ama normal olmayan servisin bunu değiştirmemesidir.bunun sebebi de şanzıman elinizde kalınca size yenisin satmak isteyecek olmalarıdır.


    ayhancem,

    aracınız garantisi devam eden bir araç değil. bu yüzden de servise mahkum değilsiniz.. gidin özel bir servis veya özel bir otomatik şanzıman servisinde değişimi yaptırtın. atf3 bulmanız ve koydurmanız gerek.sakın ola atf 1 veya 2 koydurmayın.size farketmez diyebilirler ama inanmayın.çünkü atf1 ve 2 başka şey 3 başka şeydir.hatayda bulamazsanız başka yerden internet veya telefon siparişi ile getirtin.. hiçbir yağ ömürlük değildir.yağ belli bir ömrü olan sıvıdır.hiç kullanılmasa bile belli sürede bozulur.
  • Selamlar,

    2003 model al4 şanzımanlı peugeot 406 aracım var. Yaklaşık 50.000 km önce aracı aldıktan (2007 Temmuzda aldım) 6 ay kadar sonra değişmesi gerektiğini öğrenip yağını da değiştirmiştim. 124.000 de alıp yaklaşık 140.000 de değiştirdim. Aracı aldığımda çalışır vaziyette 1-2 dakika boşta durunca vites hatası verdiğinden ve selenoidlerin modifikasyonu eski sahibi tarafından yaptırıldığından hidrolik blok 140.000 de değişti. İlk halinde hata vermediğinde vites geçişleri kusursuzdu ve hissedilmiyordu.

    Ara ara da 3-4 lt kadar yağ tazelemesi yaptım. Blok değiştiğinde de 3 defa doldur boşalt yaparak yağını yeniledim. Şu sıralar tekrar yenilemek istiyorum. Araç 195.000 de.

    Yağım Esso LT 71141. Yine Mobil syntetic ATF adlı başka bir yağ gördüm. Benim yağımın lt si 20 tl bu yağ ise daha üstün speklerde ve 36 tl/lt. Yine kısmi yağ değişimi yapacağım ve 3-4 lt yağ değişecek. Sizce yağımı 71141 yerine bahsettiğim yağ ile değiştireyim mi yoksa orijinal ile devam mı edeyim. Yağın veri kağıdında diğer yağlarla (71141) uyumlu olduğu ve karıştırılabileceği yazıyor. Birkaç değişim yapıp ara ara bu yağ ile tüm sistemi değiştirmemi önerirmisiniz yoksa 71141 ile devam edeyim mi?

    Teşekkürler

    Barış SÖZÜAK

    http://www.mobil.com/Canada-English-LCW/automatic-transmission-fluid_mobil-1-synthetic-atf.aspx#



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 8 Nisan 2011; 9:30:15 >




  • Mete bey öncelikle ilgilendiğiniz için çok teşekkürler,

    2006 Renault Megane 2 Triptonik vites, 65.000 km de olan aracımın bu size bildirdiğim sorunlarının çözümü için; yapmam gerekenin sadece servise ya da özel bir yere gidip, otomatik şanzımana dexron3 yağ koydurtmak (değiştirtmek) olup, başka bir tamire veya değişikliğe gerek olmadığıdır. (Bunun maliyeti de çok olmasa gerek).
    Bir de ekstra bilgi olarak söyleyeyim (servisten yeni öğrendim), bu vitesle ilgili 2 adet elektro vana değişmiş 2009 8. ayında (57.000 kmde) ...Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Osman0644 -- 8 Nisan 2011; 11:00:56 >
  • Merhaba Mete Bey;
    Dün akşam 5 saat pc başında benim arabamda olan arızadan şikayetçi birileri size sormuş mudur diye okuyup durdum forumu:) Benzer şeyler vardı ama bana uygun bir cevaba rastalayamadım. O nedenle ben de derdimi anlatıp, çare aramaya karar verdim. Vereceğiniz cevap için şimdiden teşekkürler.

    Aracım 2000 model 1,6 OTOMATİK Clio HB. Şuan 63 bin kilometrede. Birkaç aydır olanlar şöyle:

    1. Araç yolda giderken mesela kırmızı ışığı görüp durmak için ayağımı gazdan çektiğimde hız küçültüyor; ama sanırım vites küçültmüyor. Bu durumda bağırmaya başlıyor; taaa ki canı isteyip de gereken vitese düşene kadar. Zaten ışığa iyice yaklaşınca frene de basmış oluyorum. Anladığım kadarıyla 3. vitesten 2.'ye düşerken yapıyor bunu. Durmak üzereyken ise beni güzelce bir silkeleyip (siz buna vuruntu diyorsunuz) duruyor.

    2. Kırmızı ışıkta dururken de sanki biraz daha dursa stop edecekmiş gibi sarsılıp beni strese sokuyor.

    3. Sabahları harekete geçtiğinde işyerime varana kadar (yol yaklaşık 20 dakika sürüyor) bir türlü hızlanmıyor. Gaza ne kadar basarsam basayım; sanki hiç gazı algılamıyor!! Sesi boğuk ve bağırtı gibi. Yani çok anlamıyorum ama; sanki "Ben en fazla 3'le giderim, zorlama beni" der gibi!

    4. Rampa çıkışlarda vites küçülür ya hani, bu anlarda yine vuruntu; düz yolda giderken yine vuruntu!!!

    Defalarca sanayiye götürdüm; hiç birşey bulamayıp bana deli muamelesi yaptılar. Bir ay önce ise Ankara'da yetkili servisine götürdüm. Vites kontaktörü, elektrovana modül, renaultmatic d3syn (sanırım yağ) ve bir de faturada kısaltılarak yazılan şunlar değişmiş: sök-tak hidrolik be; sök-tak vts kt çok; dğştirme hid bey el....

    O ana kadar arıza ışığı ara sıra yanıyordu. Artık hiç yanmıyor. Yani şanzıman arıza sinyali vermiyor demek ki. Ama sorunlarım aynen devam ediyor. Anlayacağınız elde var sıfır!

    Çok moralim bozuluyor arabanın bu haline; canım binmek bile istemiyor. Elime bir balyoz alıp tepesine indiresim, arkasından da en yakın bankadan 30 bin lira kredi çekip sıfır araba alasım geliyor...

    Yarın tatil, götürüp tekrar göstermek istiyorum aracı. Keşke bugün bana cevap verebilseniz...
    İyi günler dilerim... Kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pinkstar -- 8 Nisan 2011; 15:06:14 >




  • Mete Usta;
    Hangi ildesiniz acaba? Baktım ama bulamadım. Kendi servisiniz varmı, varsa iletişim bilgilerini özelden de olsa atabilirseniz sevinirim.
    İyi günler, iyi çalışmalar.
  • osman,


    bana ne sorduğunu anlamıyorum.. size ne yapmanız gerektiğinizi yazdım.şanzıman yağınızın boşaltılıp yenisi ile değişimi gerekmekte.. maliyeti 200-300 tl arası olacaktır tahmini.. elektro vana yani solenoidlerin belli bir ömrü yoktur ve bunlar bozulabilir.. değişmesi de normaldir.

    sozuak,


    20 tl mi vermek istersiniz 36 tl mi? bu sizin bileceğiniz bir iş.. sonuçta para sizin cebinizden çıkacak.. yağ dexron3 olduktan sonra yağ markasının fazla bir önemi yoktur.önemli olan dexron3 özelliklerinde bir yağ olmasıdır.


    dargure,


    ben 6 ay İstanbul 6 ay Kuşadasında yaşıyorum.tamir ve servis işini 4 sene evvel bıraktım. malum artık bu işlerden para kazanılmıyor.. hatta zarar ediliyor..
  • Cevabınız için teşekkür ederim.

    Elbette ne kadar az ödenirse o kadar iyi benim için ama nasıl her 10w-40 yağ aynı değil ise bu da aynı speklerde ama daha iyi iş yapabilir aradaki 2 kata yakın fark için belki değecek bir şey söz konusu olabilir diye düşündüğümden sizin gibi bu işlerle daha yakın birisinden fikir almak istedim.

    Kayda değer bir fark olmayacak madem kendi standart yağı ile devam.
  • sözüak,


    şunu söyleyebilirim.. eğer daha pahalı bir yağ kullanırsanız psikolojik olarak bu yağın daha çok etki ettiğini düşünebilirsiniz.. ama esas olan şey araca uygun yağ kullanılmasıdır.forumda hala daha birçok kişi atf1 2 ve 3 arasındaki farkı bilmiyor ve hepsini aynı sanıyor.. sonucunda da şanzımanlar zarar görüyor. bir diğeri ise şanzıman yağları farklı üreticiler tarafından satılır.. hepsinde de farklı kimyasala maddeler kullanılır bu bile fiyat farkının oluşmasında sebeptir.. tekrarlamak gerekirse aracınızda dexron3 özelliklerinde herhangi bir marka yağ kullanılabilir..

    pinkstar,


    size uzaktan yardımcı olmam imkansız.. aracın otomatik şanzıman sistemlerini iyi bilen bir servis veya kişi tarafından detaylı incelemesi gerekmekte.bu iş çok kısa zamanda ve internetten tahmin yolu ile çözülebilecek bir konu değil.size önerim mutlaka otomatik şanzımanlar konusunda uzman bir servis bulmanız..




  • 
Sayfa: önceki 979899100101
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.