Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (98. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
759.300
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 96979899100
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar
    arama sonucu forumda bu bölüme ulaştım.birkaç sayfasını okudum ve Meteg usta sıkılmadan bunalmadan insanlara yardımcı olma çabanıza hayran kaldım.Benimde birkaç sıkıntım var yardımcı olabilirseniz çok minnettar olurum

    Aracım 98 model 2.5 V6 Opel Omega 165000 kmde
    Aracı alırken aldığım arkadaş otomatik şanzıman yağının ve filtresinin 5000 km önce değiştiğini söyledi.
    Aracımda hareket halindeyken özellikle düşük devirlerde 40-50 km gibi vites bir anda boşa atmış gibi oluyor.Bende 3 yada 2 ye çekerek vuruntulu bir geçişle normale dönmesini sağlıyorum.
    Araç durup d ye tekrar aldığımda bu sıkıntı gidiyor.Tam vites değiştirme devrine geldiğinde fren yapmam gerektiğiğindede çok sert bir şekilde geçiş yapıyor vites.

    Merak ettiğim konu her cevabınızda bahsettiğiniz yağ ve filtrenin durumunu kullanıcı olarak ben kontrol edebilirmiyim?
    Aracıma en uygun şanzıman yağı ve miktarı nedir?Bu yağı ve filtreleri Ankarada temin edebileceğim önerebileceğiniz bir yer varmıdır?
    Ankarada yağ dışında bir sıkıntım olursa şanzımanda onarım yaptırabileceğim önerebileeğiniz bir yer varmıdır?
    Sorularımı cevaplandırabilirseniz çok sevinirim.Rabbim emeklerinizin karşılıklarını fazlasıyla versin herzaman inşallah.Bu kadar forum içinde hiçbir konuda sizin kadar detay bilgi veren hiçkimseyi bulamadım.Hayırlı günler dilerim...




  • ersinanka,


    övgüleriniz ve iyi dilekleriniz için teşekkürler..

    Ankarada şanzıman ustası konusunda çok soru var ama ben Ankarada ikamet etmediğim için ve orada tanıdık servis veya usta da olmadığından bu konuda size yardım edemiyorum.forumdaki Ankaralı arkadaşlar bu konuda yardımcı olacaklardır.yağın durumunu ve seviyesini kontrol ederek işe başlayın.. bunun için aracınızın motor kaputunu açın motorun önünde dururken sağ tarafa bakın ve orada hemen motorun sağında sarı renkli bir çubuk görmeniz gerek.çubuğu çekin ve yağ ne renk bakın.. renk kırmızı olmalıdır.

    yağın rengi kırmızı değilse mutlaka ve mutlaka değişmelidir.

    daha sonra seviyeyi kontrol edin. bunun için de aracı ısınana kadar sürün normal çalışma sıcaklığında iken motoru kapatmadan gene vites kolunu tüm konumlarda 2 saniye bekleterek gezdirin. 1 dakika kadar bekledikten sonra yağ çubuğunu çekin ve seviyeye bakın.. seviye iki çizgi arasında olmalıdır en az.. eğer an alt çizgide ise yarım litre şanzıman yağı eklemeniz gerekir.seviye üst çizigi altında olursa daha iyi olur. seviye ölçümü süresince aracın motoru rölantide çalışmalıdır.ve motor mutlaka normal çalışma sıcaklığında olmalıdır.

    eğer yağ normal ve eksiksiz ise sorun vites konum sensöründe olabilir.

    aracınızda dexron3 özelliklerinde yağ kullanmalısınız. yağ miktarı ise 5 litredir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 1 Nisan 2011; 17:35:27 >




  • Eyvallah Meteg ustam.Yarın söylediklerinizi deneyip tekrar kontrol edeceğim.Aklıma takılan birşey var.Motora karşıdan bakınca sağda iki adet sarı bölüm var.Birisi motor yağı doldurma bölümü diğeriyse bildiğim kadarıyla motor yağı seviye ölçüm çubuğu.Acaba benmi yanlış biliyorum yada farklı göremediğim bir yermi var?Yağ markası olarak ne almam lazım?Tekrardan ilginize çok teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersinanka -- 1 Nisan 2011; 17:47:21 >
  • motor yağ doldurma bölümü motorun üstünde olur.genelde de ortasında olur.motor yağ seviye çubuğu da doldurmanın hemen önünde radyatörün arkasında olur.sizin sağda gördüğünüz şanzıman çubuğu olmalıdır.castrol marka yağ tercih edebilirsin.. ama dexron3 olmalı 2 veya 2d olmamalı..
  • Orijinalden alıntı: talhakaan


    Orijinalden alıntı: meteg




    talhakaan,


    aracınız tam otomaitktir.500 km önceki yağ değişimi eğer 145000 yapana kadarki ilk değişimse çok geç kalmış bir değişimdir.maalesef solenoidlerin içinde ve yağ kanallarında tıkanıklık olabilir.bu da istenmeyen bir durumdur.size önerim solenoidlerin bulunduğu kutuyı söktürün.bunun için önce yağı boşalttırın.yağı tekrar kullanmanızda bir sakınca yoktur zaten sadece 500 kmde yağ eskimez. bana email adresinizi verirseniz aracınızla ilgili daha detaylı bilgileri içeren bir dosyayı size yollayabilirim.dexron3 konularak da doğrusu yapılmış.. şimdi tek ihtiyacınız olan şey solenoid kutusunun ve solenoidlerin temizlenmesidir.


    mete bey mailinizi merakla bekliyorum

    ilgi ve alakanız için çok teşekkür ederim

    talhakaan1980@gmail.com




  • talhakaan,


    bak benim hayatım bilgisayar ve forumdan ibaret değil.. sana dosyayı yollarım dedim ama hemen anında demedim.. biraz sabırlı olmayı öğrenmeniz gerek.herkes sorunu anında çözülsün istiyor ama bu işler bu kadar kolay değil.. sana dosya yollamak bugüne kısmetmiş.. bu arada lütfen dosyayı izinsiz dağıtmayalım...


    biraz sabırlı olmayı lütfen öğrenelelim.. forumdan başka sorumluluk ve hayatımız da var.. değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 2 Nisan 2011; 13:17:56 >
  • Merhaba;
    Engelim dolayısıyla otomatik araç almak zorundayım.Otomatik araç alırken nelere dikkat etmeliyim.
  • heybetli 01,


    alacağınız araç ikinci el olacak sanırım... bu durumda aracın motorunu ve otomatik şanzımanını kontrol ettirmeniz gerekir.özellikle şanzıman basınç testi bu konuda çok yardımcı olur..
  • iyigunler meteg hocam
    subaru marka bir aracim var otm. vites aracimin sanzuman yagini degistircem cubuguna baktigimda sari renkli bir yag oldugunu gordum yag degisimi esnasinda hangi yagı kullanmami onerirsiniz ayrica aracin difransiyel( 4ceker oldugu icin on arka ) icin olan yag cubugundan kontrol ettigimde ise yine ayni sari renk bir yag var onun icinde onereceginiz bir yag var mi
    cevabiniz icin tesekkur ederim simdiden
  • tşk hocam.kafam allak bullak oldu.
  • volvocuserkan,


    4x4 araçlardaki şanzıman yağı biraz farklıdır.bunlarda dexron 4 veya 5 kullanılması gereklidir.bu yağı da her dükkanda ya da bennincide bulmanız mümkün değil.bu yağ normalden daha pahalıdır ve her dükkan bunu satmaz. bu konuda en iyisi mesela Maslak Atatürk sanayideki özel subaru veya otomatik şanzıman servislerinden yardım almaktır. difransiyel yağı 90 numaralı standart difransiyel yağıtır.ama şanzıman yağınız herhangi bir yağ değildir. dexron4 veya 5 olması gereklidir.bunlar da sarı renktedir. aracınızın otomatik şanzımanı da 5 ileri olmalı.bu yüzden bu yağ dışında bir yağ koymak hata olur.
  • hocam sizi biraz kızdırdık anlaşılan kusura kalmayın ama bu göndermiş olduğunuz dosya benim tahminlerimin çok çok üstünde oldu şaşırdım doğrusu emekleriniz için sag olun ben bunu iyice bir okuyum ve tavsiyenizede uyacagım paylaşım hakkı sadece sizde iyi geceler
  • talhakaan,


    o dosyalar sadece 25 ayrı dosyadan ikisi.. aracın tümünü kapsayan dosyalar var.. kafana takılan birşey olursa bana yaz.. motor veya başka bölümle ilgili olanlar da var.. aslında bu bir tamir ve yeniden toplama rehberi.. yani geniş kapsamlı ben bu yüzden senden gmail istedim..
  • Mete Ustam;
    Dexron3 olarak Castrol ile Elf'in bir farkı var mı, varsa nedir? Siz hangisini önerirsiniz? Şimdiden teşekkürler.
  • meteg ustam;
    2000 vw borada vites d konumunda olmasına rağmen sadece 3. viteste çalışıyor. ne 4'e geçiyor ne de 2'ye 1'e iniyor.
  • Merhaba, ben otomatik şanzıman olayına biraz yabancıyım arabam peugeot 307 2002 model tiptronik 1800 tl lik bakım yaptırdım ama vites geçisleri biraz sert oluyor zamanla azalır dedi servis ama özellikle p den r ye getirdiğimde sert oluyor biraz bu konuda adamlara cok söylenince bana şanzımanın AL4 dediler biraz gürültülü çalışır filan dediler sizce dedikleri doğrumudur yardımcı olursanız cok sevinirim.Saygılarımla...
  • valla hocam süpersin
    diyer bölümlerinin içerdigi bilgiler daha sonra elbette lazım olabilir çünkü arabayı allalı 6ay oldu ve uzun bir sürede satmayı düşünmemekteyim
    ayrıcada ben okumayı bilgilenmek adına severim sizin şanzıman harici paylaşımlarınızı bile okuyorum fanatik gibi bişi oldu bu
  • ustam merhabalar.2004 model 1.6 110hp 92.000km de triptonic aracım ve birde sorunum :) bildiğim kadarıyla şanzıman yağı hiç değişmedi.normalde hiç bir sıkıntım yok ve araçta herhangi bir ikaz vermiyor. yalnız uzun yola çıktığımda (herzaman olmuyor ama ) belli bir mesafeden sonra DUR-KALK yapmak istediğimde,gaza basınca araç önce tepki vermiyor sonra KÜT diye bir sesle sanki arkadan biri vurmuş gibi birden hareket ediyor.şehir içi trafikte böyle bir problem olmuyor sadece uzun mesafede hız yaptıktan sonra böyle oluyor. servise gidecem ama önceden bi araştırma yapmak istedim .sizce problem ne olabilir?
  • ustam bu arada araç pug 307
  • ancak cevap yazabiliyorum zira birkaç gündür şehirdışındayım...


    dargure,

    dexron3 dediğim şey bir yağ standardıdır.bir marka değildir.marka olarak castrol,elf vb markaların yağlarını tercih etmek sana kalmış birşey.önemli olan bu markaların dexron3 standardında olmasıdır.bu konuya çok dikkat et.

    atakom52,

    bir şanzımanın bazı vitesleri atlaması tek bir şeye işarettir.solenoid sisteminde arıza.

    onur 1030,

    D konumundan R ye veya tersi geçişlerde geçiş biraz daha sert olur ve bu sizin aracınıza has bir durum değildir. eğer çok bariz ve rahatsız edecidi bir ses varsa motor kulaklarını(takozları) kontrol ettirin.özellikle şanzımana bağlananları.. çatlak veya kopuk olabilir. sonuçta aracınız 10 yaşına gelmek üzere.. 5. seneden sonra takozlar esnekliklerini yitirir ve çatlayabilir hatta kopabilir.bunları kontrol ettirin.

    ayhancem,

    92,000 km ve 7.seneye gelmiş bir araçta yağ değişiminin yapılmamış olması bir hatadır.lütfen en kısa zamanda yağı değiştirtin.. bildiğiniz gibi ben forumda hep 60,000km veya 6.seneye girildiğinde(hangisi daha önce olursa) yağın değişitirilmesi gerektiğini hep yazdım.bir kez daha yazıyorum.değişim sonrası sorun kalmaz bence.duyduğunuz ses yağlamanın yetersizliğinin açık bir göstergesi..




  • 
Sayfa: önceki 96979899100
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.