Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (41. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
746.497
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3940414243
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bilgine sağlık,

    Luk yeni torklar boyalı mıdır meteg bey?Yoksa ham metal görüntüsü mü vardir-kaynak izleri görülür şekilde.
  • Bir de halen servis veriyor musunuz?Öyle ise yeriniz nerededir?
  • ustacım merhaba
    2001 model ww bora 1.9 tdi otomatik aracım var.gaza bastığım zaman 3000 devirde vites değiştirp hızlanması gerekirken takılıp arabada yığlma oluyor,ancak gazdan ayağımı çekip vites atmasına zaman verirsem öyle geçip hızlanıyor.yani seri şekilde vites değiştirp hızlanmıyor.ve ani hızlanmalarda yani vites küçültüp hızlanması gerekirken yine yığlma yapıyor szce bunun sebeleri nelerdir.

    saygılar.
  • umitbat arkadaşım,

    Luk torklar derken tam olarak neyi sordunuz anlayamadım.. biraz daha açık sorarsanız sevinirim.. ben servis vermiyorum sadece forumda soruları cevaplamaya çalışıyorum elden geldiğince... elbette internet ortamında soru cevaplamak da bir yere kadar çünkü soru konusu olan araçları görmeden sadece tahmini yanıt verebiliyorum.. ama bir sorunun kesin çözümü için yakından inceleme her zaman gerekli olabilir.


    fatihyalkin,

    bahsettiğiniz sorun bence kickdown switch(dipgaz butonu) ile ilgili olabilir ve buton tam gaz komutunu algılamıyor olabilir.doğal olarak da araç gaza tepki vermeyebilir.bence bu butonun incelenmesinde yarar var..bu buton gaz pedalı altında bulunur ve dipgaz yapıldığında aracı bir alt vitese geçmesi komutunu verir..
  • teşekkür ederim ustacım
    dediğiniz olay var sanırım dip gaz yaptığımda gaz pedalı sanki geri ayağımı ittiriyor hissi veriyor.şanzıman yağını da değiştirmeyi dşünüyorum bora ya hangi yağı kulanmam gerekli bide akışmetre ile ilgili bi sıkıntı varmıdır.
    verdiğiniz bilgilere teşkkürler
  • Luk tork derken tork konvertoru demek istedim;GM için kullanılan.
    Takılan tork boyasızdı normal midir?
  • merhaba ustam.
    benim 1998 model opel vektra cd 2000 motor otomotik vites aracım var. araca daha 1 ay önce erzurumda motor yapıldı. son bir haftadır aracı geri vitese taktığımda önce bir vurma sesi geliyor ve firene iyi basmamışsam aracı geri itiyor fakat sonra düzeliyor.. yine aynı şekilde aracı geri vitese aldığımda ayağımı frenden çekip gaz versem bile bir iki saniye sonra hareket ediyor..ben ardahanda olduğum için erzurumdakı ustayı aradım ancak bana şanzumanın inmesi gerektiğini söyledi..bu sorun neden olabilir yardımcı olurmusunuz..teşekkürler..(yağ pompasıda değişti)
  • merhaba ustam
    bugün aracımı sanayiye götürdüm.dipgaz sorunu olabilir demiştiniz usta cihaza bağladı ve turbo yksek basınç basıyor dedi.bir gün bırakın araştırayım valfleri fln dedi sizce bundan dolayı sorun olabilirmi.
  • herkeze merhabalar.

    aşağı yukarı bütün sayfaları okudum.
    Ve dualogic viteslerle ilgili hiç arıza görmedim. (Terleme hariç.)
    Fiat marea elx 2000 model 96.000km'de otomatik vites (belki km ile oynanmış olabilir daha inceletmedim)
    http://image5.sahibinden.com/photos/54/01/19/big_29540119jb9.jpg
    bu araç dualogic mi.

    Önceki aracım 2000 model Clio

    performans düşkünü değilim hatta ışıklardan kalkarken son gaz çıkanlara çok kızıyorum.

    bu aracı deneyen varsa otomatik vitesle gerçekten yerinden kalkamayan bi araç mı.

    yapacağım yol şehir içi haftada 30km, şehir dışı ayda bir 100km.

    buna göre yakıt olarak clio (benzinli tüpe gerek duymadım zaten çok az yakıyordu) ile marea otomatik vites tüplü yakıt olarak (marea fazla yakıyor diyorlar genel olarak) masrafı artarmı.

    bu arada araç ayda bir adana pozantı arası toroslara çıkacak uzun ve dik yokuşlar var. yada benim gördüğüm en dik yokuşlar.

    sizce ben bu aracı alırsam ne gibi sorunlar çıkabilir.

    Cevap için şimdiden tsk ederim.




  • @turanadam: resimde görunen vites dualogic değil. Dualogic guncel modellerde kullnılan tiptronik şanzımana verilen ad. Ayrıca resimdeki aracın kaç beygir olduğuyla alakalı arabanın yerinden kalkıp kalkamayacağı. O aracın bence en az 100 beygir olması gerek rahat kalkması için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: inimicus

    @turanadam: resimde görunen vites dualogic değil. Dualogic guncel modellerde kullnılan tiptronik şanzımana verilen ad. Ayrıca resimdeki aracın kaç beygir olduğuyla alakalı arabanın yerinden kalkıp kalkamayacağı. O aracın bence en az 100 beygir olması gerek rahat kalkması için.


    kardeş ilgine tsk ederim.

    dualogic değilse ne olduğu hakkında bir fikrin varsa sevinirim.

    103 beygir yazıyor forumlarda ne kadar doğru bilmiyorum.
  • @turanadam
    Normal tip klasik otomatik vites var arabada. Biraz araştırınca ben de 103 beygir bilgisine ulaştım. Benim bir önceki aracım 1.4 98 beygir Clio HB otomatik vitesti. Dik yokuşta o motorun problem çıkaracağını düşünmüyorum ancak 2. el otomatik vites araba alırken nelere dikkat etmen gerektiği ile ilgili bu forumun başında mete usta'nın değerli bilgilerini bir oku bence. Aracın şanzımanı ile ilgili her şeyi ayrıntılı bir şekilde anlatıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: inimicus

    @turanadam
    Normal tip klasik otomatik vites var arabada. Biraz araştırınca ben de 103 beygir bilgisine ulaştım. Benim bir önceki aracım 1.4 98 beygir Clio HB otomatik vitesti. Dik yokuşta o motorun problem çıkaracağını düşünmüyorum ancak 2. el otomatik vites araba alırken nelere dikkat etmen gerektiği ile ilgili bu forumun başında mete usta'nın değerli bilgilerini bir oku bence. Aracın şanzımanı ile ilgili her şeyi ayrıntılı bir şekilde anlatıyor.


    tsk ederim

    hocam bir sorum daha olacak.
    http://image5.sahibinden.com/photos/54/01/19/big_29540119rnj.jpg
    göstergede 1.2.3.D diye gidiyor.
    araç 3 ileri vites mi?




  • Hayır 4 ileri vitestir araç. D (drive) konumudur ve aracın genel olarak sürüşlerde kullanıldığı vitestir. Diğer vitesler zorlayan rampalarda ya da sollama durumlarında kullanılıyor. Ya da motor freni yaparken.
  • mete bey, merhabalar, bu konuyu otomatik vitesli panda 1.2 aracimiz nedeniyle yakindan takip ediyordum. cok bilgilendirici ve gercek bir paylasim konusuydu... allaha sukur 6 sene bizi hic uzmedi panda, o yuzden de aktif katilimim olmadi. ancak iki hafta once bu forumun bir uyesinden, tanimaz olaydim diyecek kadar kandirildigima inaniyorum su anda, renault scenic rxt 2001 model 159000 km de bir arac alana kadar. araci almadan once yaklasik 4-5 km denedim, renault servisinde ekspertizini yaptirdim. arti yaklasik 1 ay once de sasmazda sanzimanin rektifiye oldugu, sorunsuz bir aracla seyahet edecegime inandim, ya da inandirildim. zira noterden cikip 2 m gittigimde arac otomatik sanzuman arizasini yapti. ondan sonraki son iki haftam her gun sanayide gecti. yarim saat sonra konustugum araci aldigim kisi araci geri almak istemedi haliyle, benim gibi kazi bulup yolmak keyifli tabii. benim paramla aldigi aracla nasil keyifle gezecek akil almiyor. alacagi ahlari hesaba katmiyor anlasilan.

    ben de sanzumani daha once elden geciren yere gittim ama nafile, bir duzelme yok.
    elden gecen parcalar;
    takim balata
    bant
    filtre
    teflon tk.
    2 adet selonaid
    turbin tamiri
    sanzuman yagi degisimi 8 lt
    1 adet tas degisimi

    sonuc hala vuruntu esliginde otomatik vites arizasina devam ediyor. arac kalkarken degil de genelde yuruyup hizini aldiktan sonra yapiyor bunu... 3.vitese kitliyor arac, dikmen yokuslarini cikmak olume donuyor...

    en son bilgisayar baglantisinda yag basinci ve tribun arizalarini verdi.

    bu isten nasil kurtulacagimi bilemiyorum, yedigim kaziga mi yanayim, evin onunde duran ve sinirlerimi alt ust eden araca mi yanayim bilmiyorum. su ara elimdeki dokumanlari toplayip bir avukata basvurmak uzereyim, arada bu isle ilgili puf noktasi onerebilecek misiniz? saygilarimla...




  • umitbat,

    tork konvertörü dışarıdan görünen bir yerde değildir ve de şanzımanın motor ile birleştiği yerde olduğundan boyanmasına gerek yoktur.yani normal bir durumdur.

    pars45,

    aracınızın şanzıman iç basınç testi yapılması gereklidir.bu teste göre şanzımanın araçtan inmesine gerek olup olmadığı anlaşılır.


    fatihyalkın,


    yüksek basınç basıyor bence yetersiz bir açıklama..her araç üreticisi o araç için gerekli olan fabrika verilerini belirlemiştir.turbo,motor sıkıştırma oranı,benzin pompa basıncı veya enjektör püskürtme basıncı gibi.. bu gibi parçaların olması gereken değerlerinde meydana gelecek bir düşüş ya da artış sorunlara sebep olur.ama bu değerler araç üreticisi firmaya göre farklılıklar gösterir.. bu yüzden aracınızı ve fabrika verilerini sanırım ustanız bilmiyor.. bence bilen birine götürün ve kafanızda da soru işareti kalmasın..


    turanadam,


    2000 yılında ülkemize gelen bu araçlarda tam otomatik vites kutusu bulunur.. dualogic olmasına imkan ve de ihtimal yok. dualogic,mmt,asm gibi isimlere sahip olan vites kutularında bir debriyaj vites kutusunu kontrol eder.. tek fark bu debriyajı bilgisayar kontrol eder(ecu) fakat bu kutularda vites geçişleri sırasında sarsıntı, geç hızlanma vites seçiminde kararsızlık ve bunun gibi sorunlar vardır.hızlanma değerleri çok kötü ve zayıftır.ama resimdeki araç tam otomatiktir.. tam otomatik kutularda debriyaj sistemi yoktur. tork konvertörü vardır.. ve geçişler de gayet düzgündür.

    lapya,

    keşke bu foruma rektifiye olmuş şanzımanlı araç buldum alsam mı diye sorsaydınız.. rektifiye işlemi otomatik vites kutularında çoğu zaman verimli olmamaktadır.otomatik vites kutularının sahip olmaları gereken basınç değerleri vardır.bu değerler bozulursa işte bu sorunlar meydana gelir.rektifiye işlemini ben sadece basınç solenoidinde sorun yoksa öneririm.bunun dışında önerim daima çıkma şanzıman ile değişmektir.. başınıza gelenlere üzüldüm ama buraya yazsaydınız size bu aracı katiyen almayın derdim..

    burada en büyük sorun artık deforme olan sistem nedeniyle gerekli yağ basıncının oluşmaması bu nedenle de vuruntu meydana gelmesidir. bu durumun düzelmesi ancak çıkma şanzıman ile mümkündür.. bu tür olayları o kadar çok gördüm ki ve de insanlara boşuna paralar harcatılmış ve sonuçta düzgün çalışmayan şanzımanlar ile başbaşa kaldılar.. rektifiye bedeline bence çıkma şanzıman bulunurdu.. bu işlemler nerden baksanız en az 1500 tllere mal olmuştur.. çok yazık..


    buradan belirtmek isterim bir kere daha bir araç almadan hele hele otomatik bir araç mutlaka şanzıman iç basınç testini yaptırın.test iyi ise alın değilse katiyen almayın ve uzak durun.sanırım yaptırdığınız ekspertizin içinde basınç testi yoktu.. olmuş olsa bu araç sorunlu damgası yer ve sizde almazdınız..




  • sayın meteg 20 yıllık surucuyum.ilk kezz gecen hafta otomatik vites peugeot 306 xr aldım 1998 model alırken computeste soktum sanzımanın vites gecişlerinin 10 numara oldugu soylendi sorun yok gorunuyor gayet guzel zaten sanzıman 1.5 yıl once sıfır takılmış.bugun yag cubuguna baktım seviyesi normal gorunuyor yagın rengi motor yagı gibi acık kahverengimsi bir renk yazılarınızda her arac için farklı otomatik sanzıman yagları tavsiye ediyorsunuz benim aracımda olması gereken yagı yaarsanız sevinirim.
  • Tesekkurler cevabiniz icin, cikma ellenmemis bir sanzuman bulmak ne kadar mumkun acaba hocam? Bana onerebileceginiz bir yer mevcut mu? Saygilarimla...
  • Sayın meteg,

    Öncelikle bilgilendirmeler için teşekkür ederim. AL4 tip şanzumana sahip Otomatik bir 307 sahibiyim. Aracı ikinci el olarak aldım. Alırken otomatik şanzımancıya da gösterdim sorunsuz denildi. Yetkili servise yağını kontrol ettirdim, 600 gram kadar yağ fazlaydı onu aldık dediler. Gerçekten de yağ fazlalığı alındıktan sonra araç vitesleri daha akıcı hale geldi. lakin bir haftadır bazı anormallikler var gibi.
    1. Araç ışıklarda duracak kadar yavaşlamasına rağmen birinci vitese çok geç düşüyor ve durmaya yakın ileri doğru atılıyor. Hafif bir atılma lakin tedirgin edici. Bu durum katalitik konventör iptalinden sonra ortaya çıktı.
    2. Araç soğukken yani ilk hareket esnasında özellikle klima da açıkken sanki tekleme yapıyormuş gibi ya da gaz verip bırakıyormuşsun gibi bir hareket yapıyor. Isınınca bir sorun yok. Klima kapalıyken genelde yapmıyor şimdiye kadar bir defa klima kapalıyken yaptı.
    3. Vites yükselmelerinde bir sorun hissetmiyorum yani hızlanırken vites geçişlerini devire ve aracın sesine bakmasam anlamayacağım. Ancak vites küçültmelerinde özellikle 3. vitesten 2. vitese düşerken çok hafif vuruntu hissi var.

    Yukarıda yazdıklarım otomatik şanzımanda problem olduğunu mu gösterir. teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kapagan -- 21 Ağustos 2010; 13:50:27 >




  • slm. meteg usta. forumu çoktandır takib ediyorum. bilgilendirmeleriniz için çok teşkkürler..
    benim 99 model 2,0 rxe megane arabam var. yokuş yukarı arabada 5 kişi varken çıkıyoruz. epey çıktıktan sonra elektronik arıza lambası yanıyor motor daha gaz yemiyor ben de stop ettirip tekrar çalıştırıyorum bu sefer problem olmadan kalkış yapıyor ve devam ediyor. geçenlerde bakım için nazillide gittiğim bosch serviste otomatik şanzıman yağını bi kontrol ettireyim bakalım yağda siyahlaşma varmı dedim. alttaki seviye tapasını sökerken yanlışlıkla boşaltma tapasını da sökünce içindeki yağ boşaldı. işin tersliği ne kadar boşaldığını bilmediğimiz için (bu arada koyduğumuz yağın markası shell, d3 yazısını göremedim ama tam sentetik diyor) yaklaşık 3,250 cc yağ doldurduk. ancaaaak evelki hafta alaşehire giderken bozuk, rampa ve de virajlı bi yol, arıza lambası tekrar yandı. stop et çalıştır, 2-3 km git tekrar yan... böylece salihliye vardım özel bi reno servisine baktırdık. adam önce arza lambasının enjeksiyonlardaki arıza nedeniyle yandığını söyledi ama bilgisayara bağlayınca şanzımanda ki arızayı gösterdiğini gördük. arıza şu: yağ basıncı düsensizliği... yağın boşaltma tapasını açtı boşalan yağı iyiki boş bi kaba doldurttuydum, yağın fazlasını aldım bi sorun yok dedi. yola çıktım araba ya gaz verir vermez arıza lambası yandı vites sanki 3 e çıktı gibi ağırdan bi kalkış yaptı. hemen geri döndüm boşalan yağı geri doldurttum sorunsuz devam ettik. taaki tekrar rampalara gelince ye kadar. bir de sollamada gaza aşırı yüklenince yine aynı sorun;vites 3e takılıyor; devir yükseliyor ama arabada hızlanma yok...
    şimdi sayın ustam sorularım şunlar:
    1.: madem yağ fazlalığından sa sorun; ne3den daha önce de aynı arıza lambası yandı?
    2: kullandığımız yağ d3 müdür yani benim arabama uygunmudur?
    3:arabamın kaç vites olduğunu bilmiyorum acaba 4 mü 5 mi?.
    4:acaba sorun nereden kaynaklanabilir?
    cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.. kolay gelsin.




  • 
Sayfa: önceki 3940414243
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.