Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

***SUZUKİ SX4 TEKNİK SERVİS & KULLANICI LİSTESİ***

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
55
Cevap
9
Favori
9.226
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Suzuki >> ***SUZUKİ SX4 TEKNİK SERVİS & KULLANICI LİSTESİ***
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Teğmen
    109 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: GÖLCÜK

    Arkadaşlar sizlerle 2011 model otomatik Sx4 aracın sarf malzeme için OEM no larını paylaşacağım
    Şasi No; TSMEYA21S00 XXXXXX

    Buji OEM; 09482-00606 NGK SILFR6A-11 ,

    Silindir.K.Contası. OEM; 11141-54LA0

    Subap Lastik OEM: 09289-05012 STONE ;JF-A6017

    Hava Filtresi OEM; 13780-54LA0 Fill filtre : HP 2057 , MANN: C2964, MAHLE:LX3475

    YAĞ Filtresi OEM : 16510-61A21 MANN :W610/1 BOSCH: 0 451 103 276

    ÖN Fren Balata OEM: 55810-79j00 DELPHİ: LP1966 , FERODO:FDB1875, REMSA:12.15.01 , EBC:DP1925
    BOSCH; 0986 TB2 936 veya 0986 494 129

    Arka balata OEM; 55800-80j00

    Ön disk OEM: 55311-79J01 FERODO:DDF1620 ,TRW:DF4741 ,REMSA:610.18.10
    Arka disk OEM:???????????


    Emme subap OEM:12911-54G00 SUPAR:74091 P (LPG'ye dayanıklı) , SUPSAN:VT 40942

    Egzost subap OEM; 12915-54G00 SUPAR:74102 PS( LPG'ye dayanıklı) , SUPSAN:VT 40943
    veya 54G50


    Abim bzizm 2009 modell 2010 tarfige cikislilarin
    Parca seri numaralarini nerden bulabiliriz nasil bulabilcez



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Teğmen
    215 Mesaj

    Biryerlerden kısa devre yapıyor olabilir mi ?
    Söküp, arkadaki bağlantıları ince ince kontrol etmek de fayda var gibi.
    |
    |
    polatortun kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    2011 SUZUKI SX4 GL AT Gümüş
  • Er
    4 Mesaj

    muttaba 2012 37000 beyaz +lpg (yeni takılacak)

    çok faydalı işler yapmışsınız. emeği geçen herkese teşekkür ederim. Ne kadar doğru bir karar verdiğimi aracı kullananları görünce daha iyi anladım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muttaba -- 2 Nisan 2016; 4:56:09 >
    |
    |
    Bahsedilenler: tedirgin011 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör GÖLCÜK
    _____________________________
  • Er
    4 Mesaj

    quote:

    Orijinalden alıntı: tedirgin011

    NOT:Suzuki sx4 ile ilgili bakım,bakım parçaları,tanıtım,teknik ve faydalı bilgiler adına ilk mesajı elimden geldiğince güncel tutmaya çalışacağım.Listede adı olmayan sx4 kullanıcıları araç bilgilerini yazarak listeye eklenmeleri rica olunur.

    SUZUKİ SX4 GÜNCEL LİSTE 2014
    ________________________________________

    GLX/AT ler
    ---------------------------------------
    1- gokhanunal61 (2013) 17.500 km. + LPG
    2- fırat74 (2013) + LPG
    3- fourseason (2012) 11.000 km. füme
    4- sener 49 (2012) 6.200 km. beyaz
    5- Frick! (2010)
    6- rupafin (2012) 14.000 km.
    7- trbsuzuki (2013) 9.000 km.
    8- rerezant (2010) 19.000 km. turuncu
    9-efulim2006 (2010) 54.000 km + lpg Gri
    10-hakeerus (2013) 20.000 km +lpg

    GLX/MT ler
    -------------------------------------
    1- metin25 (2012)
    2- buzdolabi2 (2012) beyaz+LPG 10.000 km.

    GL/AT ler
    ------------------------------------
    1- maestro35 (2011) + LPG gri
    2- volkan86 (2011)+ LPG turuncu 36000 km.
    3- TekBozok (2012) + LPG
    4- vedat07 (2013) + LPG Beyaz
    5- tedirgin011 (2012) Beyaz
    6- oguzhan.kubur (2009) + LPG
    7- efe16
    8- scelbis (2011)
    9- ruveydaela(2012)
    10- zonne07
    11- litminov (2013)
    12- oguzce (2012) 19.000 km. beyaz
    13- turpar (2011) + LPG
    14- penkhy (2011)
    15- demirdogen (2009) 51.000 km.
    16- adiloglu (2013)
    17- segmen 06 (2011) 9.900 km.
    18- oz61 (2013) 13.000 km.
    19- yekta36 (2011) 35.000 km.
    20- endustrimuh (2013) beyaz + lpg 30.000 km.
    21- tanatmis34 (2009) gri
    22- spawn07 (2011) gri 34000 km
    23- esselte (2009)okyanus mavi 105.000 LPG
    24-nihilist76 (2011) +LpG 48000 gri

    GL/MT ler
    --------------------------------
    1-captainzed + LPG
    2-merdo1234 (2011)
    3-kaldırımlı01 (2011)
    4-burdizo (2009) 55.000 km. siyah
    5-sekoya81 (2010) 94.000 km. siyah
    6-numan35izmir (2010)
    7-irfarslan (2010) sedef beyaz
    8-atakan (2008) 56.000 km. siyah
    9-cholak (2009) LPG siyah
    10-Graski (2012) Beyaz

    GL/AT sedan
    --------------------------------
    1-octagon
    GL/MT Dizel
    1-Cankeremk (2011)
    4x4 GL/MT
    1- edysch (2013) 0 km.
    Sedici 4x4/MT
    1- smart.001

    muttaba 2012 GL-AT 37000 beyaz+lpg
    |
    |
    Bahsedilenler: tedirgin011
    _____________________________




  • Teğmen
    110 Mesaj
    Değerli arkadaşlarım aşağıda verdiğim bilgilerin hepiniz için çok değerli olacağını tahmin ediyorum. Bunlar sx4 lerin sadece yetkili servislerin elinde bulundurduğu orjinal fabrika kataloğu'dur ve bence arşivinizde bulunması gereken bilgilerdir.

    Katalog için önce aşağıdaki linki bul,
    http://clubsx4.com/forum/showthread.php?t=5

    sonra şasi numarası ve hungarian (Macaristan ) üretimi olan seçeneği seç ve indir,

    RW415/416 made in Hungary buraya geleceksin

    TSMEYA11S00100001 ~
    TSMEYA21S00100001 ~
    TSMEYB21S00100001 ~
    bu şasi numaralarından biri senin araçla aynı olması lazım öyle ise doğru yoldasın...
    kataloğu indirince 285,286,287 sayfalar subap ayarı ve şim ler ile ilgilidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 8 Nisan 2016; 21:55:58 >
    |
    |
    _____________________________




  • Teğmen
    105 Mesaj
    Merhaba arkadaşlar,

    Benim araçta benzin göstergesi daima full gösteriyor. Arkadaşlara sorduğumda şamandırası değişmesi lazım dediler.
    İstanbul avrupa tarafında bu işi yapabilecek yetkili veya yetkisiz servis var mı?
    _____________________________
    2011 SUZUKI SX4 GL/AT Beyaz
    ... HTC One E8 ...
  • Teğmen
    110 Mesaj
    Değerli Suzuki SX4 Kullanıcıları, Yine ÇOK ÖNEMLİ BİR ARAŞTIRMA SONUCUNDA , Doğru verdiğimi sandığım kararlarımın yanlış olabildiğini gördüm.
    Ne mi anlatmak istiyorum , Aracımı 0km almadan önce ne marka LPG ve nerede taktıracağıma bile karar vermiştim. Çok iyi bir marka olduğunu bildiğim Teleflex Gfi markasını Türkiye dist. olan Tunalı otomotiv firmasına Kocaeli nden Ankaraya sırf bu iş için giderek taktırdım.Sonuç ; 50bin km de LPG enjektör veya regülatör arızası ( subap değiştim hemen aynı gün araç geç çalışmaya başladı sebebi ilk çalıştırma anında benzin olacakken LPG nin de manifolt a sızıntı yoluyla karışıp aracın boğulması) LPG anahtarı kapalı iken benzinde anında çalışıyor.

    Sonra bu arızayı araştırma işine girişince 2012 yılında Donanımhaberde yazılan Çorum BRC bayii MEHMET ÖZENÇ Bey'e ait açıklayıcı yazıları okudum .Bu yazılarda LPG montajının ve Kalibrasyon ayarının nekadar önemli olduğunu okuyunca sizlerde anlıyacaksınız. Çabuk geçiştirilmiş, sadece araç rolantide çalışırken çabucak yapılmış LFT /Long Fuel Trim) ve SFT dediğimiz Short Fuel Trim. Yani kısa yakıt döngüsü ve uzun yakıt döngüsü ayarlarının doğru yapıldığı taktirde motorumuzda doğacak subap yanması ve ve subap oturması arızalarının belki yok edilemese bile çok uzun km ler sonrası bile oluşumunu engelliyeceği teknik veriler sayesinde sizlerede mantıklı gelecektir.

    LPG İLE İŞİ OLAN VEYA OLACAK TÜM ARKADAŞLAR

    LÜTFEN AŞAĞIDA, EMEK HARCANMIŞ , TECRÜBE VE BİLGİ KAYNAKLI YAZILARI SIKILMADAN OKUYUNUZ VE ARŞİVLEYİNİZ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 16 Nisan 2016; 16:43:17 >
    |
    |
    _____________________________




  • Teğmen
    110 Mesaj
    DİKKAT BU YAZI KOMPLE ALINTIDIR ; ÇORUM BRC BAYii Sn. MEHMET ÖZENÇ tarafyndan 2012 yylynda yazylmy?tyr Sykylmadan okuyunuz, bu yazy sizin aracynyzla LPG ile ile ilgili do?ru kararlar vermenize yardymcy olacaktyr.


    Forum ortamynda ve de lpg sektöründe subab sorununun sanki belirli bir kaç araçta gözüktü?ü gibi bir durum söz konusu.Subab sorunu tüm araçlarda ya?anylabilecek bir sorundur burdaki nuans yeni nesil araçlaryn hassasiyetinin daha önceki araçlara göre farkly olmasyyla ilgilidir.2011 model opel Astra'da subab sorunu olur 2005 model Astra'da subab sorunu olmaz diyemeyiz ,bu sorun yanly? ürün ,yanly? montaj ve yanly? kalibrasyonun sonucudur.


    Subab konusu teknik bir konu , burda uzun uzadyya anlatmaya kalkarsak sayfa sayfa yazy yazmam gerek.
    Özetle Yeni Euro 5 motor yapylary ile bir önceki Euro4 motor yapylaryna göre oldukça farklydyr bu araçlarda Tekrar söylüyorum ; A markasy B markasy C markasy farketmez tüm selenoyd valfli enjektör kullanan alt synyf lpg sistemlerini yeni Euro 5 motorlara montaj yaptyrysanyz belirli bir km sonra üst kapa?y açtyrdy?ynyzda subablaryn basty?y baga yüzeylerinde büyüme ve silindir kapa?ynda çökme meydana geldi?ini görebilirsiniz.Bu araçlaryn yanma oranlary çok hassas ; basit bir örnek verecek olursam 2011 model i-vtec civic'in lpg kalibrasyonunu EOBD cihazy kullanarak yolda 10 dakyka içerisinde tamamlarym.Bu kalibrasyon o kadar hassas olur ki LFT(long fuel trim) ve SFT (short fuel trim) de?erleri nerdeyse 0.0 (syfyr nokta syfyr ) de?erine gelir ki bu de?erler 0 hata demektir ki araç bunu benzinde bile zor yakalar fakat yeni civic'in lpg kalibrasyonunu yapmam nerdeyse 20 dakyka my alyyor çünkü subab zamanlamasy çok de?i?ken ; araç ani fakirle?melere devamynda zenginle?meye ba?lyyor ,benzinde bile bu de?erler çok de?i?ken bunlary lpgye adapte etmek beny oldukça u?ra?tyryyor ( ki ben bu konuda lpg bayilerine e?itim veren birisiyim) .Bu kadar u?ra?y plug and drive gibi üst synyf bir yazylymla ve de elektronik enjektör ile yapmakta ben zorlanyyorsam ; varyn gidin bu yazylymy selenoyd valfli yani yazar kasa mürekkep sistemine sahip bir enjektör ile nasyl yapacaklar bilemiyorum.

    Lpg sistemlerinin manty?yny anlayabilmemiz için öncelikle aracymyz benzinde nasyl çaly?yyor bunu anlamamyz gerekiyor.Çok fazla teknik kelime ve detaya girmeden basit açyklamalarla konuyu anlatmaya çaly?ayym.Aracymyz benzinde çaly?yrken bir çok sensörden veri alyr.Bu sensörlerden (motor ysy sensörü ,hava emi? sensörü ,manifolt basynç sensörü, oksijen sensörü... vs vs vs ) aldy?y verilere göre motora yakyt püskürtülür.Örne?in ky?yn motor -20 derecede iken motor ysy sensörü bu veriyi benzin ECÜ süne yolar ve Ecü anlar ki fazla bir yakyta ihtiyaç var ,bu durumda motora gönderilen yakyt miktary de?i?ir.Yani basitçe biz neden yazyn T-SHORT giyiyoruz ya da neden sycakta daha fazla su içiyoruz ... ayny mantykla örnekleyebiliriz.
    Benzin ecüleri bu verileri toparlayarak yanma odasyna yakyt püskürtür ,motorda yanma meyda gelir ve yanan gaz en son nerden çykar ? Eksozdan.Eksozdan çykmadan önce yanma durumunu ölçen bir sensör var ,bu sensörün ismi oksijen sensörüdür.Oksijen sensörü motordaki yanmanyn durumunu ölçer ve aracyn benzin ecüsüne bu de?eri gönderir.Örne?in oksijen sensörü motordaki yanma oranyny ölçtü , yanma orany %3 fazla(zengin) olsun.Bu durumu aracyn benzin ecüsüne bildirir ve benzin ecüsü bu veriyi aldyktan sonra bir sonraki döngüde yakyty %3 az gönderir ,motorda yine yanma meyda gelir oksijen sensörü yanma oranyny ölçer ve bu sefer -%2 kysyk (fakir) oldu?unu yine benzin ecüsüne gönderir ,benzin ecüsü bir sonraki döngüde yakyty %2 açar ve bu döngü sürekli böyle devam eder.Yani OEM benzin ecüsü yanma oranyny sürekli bir araly?yn içinde tutmaya çaly?yr .Bu oran araçtan araca ,motordan motora göre de?i?ir.

    2000 model bir civicte bu hata orany +- 20 ise 2010 honda'da bu oran +- 10 dur. Yani yeni nesil motorlarda hatayy kaldyrma araly?y ve buna ba?ly olarak motor yapylary günden güne hassasla?maktadyr.Bu olayy ben hep ?u ?ekilde özetliyorum.Kimi insana LAAAN dersiniz çok kyzar ,sinirlenir bu arkada?yn hatayy kaldyrma orany dardyr ; kimi adama hakaret edersiniz gülüp geçer bu adamyn hatayy kaldyrma araly?y oldukça geni?tir araçlaryn EURO 3 EURO 4 EURO5 motor olmalaryny da bu örne?e benzetebiliriz :) Euro5 motorlaryn emisyon oranlary günden güne hassasla?makta ,hatayy kaldyrma aralyklary iyice daralmakta ,i?te bu sebeblerden dolayy yeni nesil araçlarda lpg kaynakly sorunlar artmakta.

    Konuya tekrar dönü? yaparsak ; yukarda gördü?ümüz gibi OEM Benzin ecüsü sürekli bir aralykta yanmayy kontrol ediyor ve yanma oranlary bu araly?yn içinde kaldy?y için sistemde herhangi bir aryza meydana gelmiyor.?imdi benzinli bir araca lpg montajy yapalym...

    Araca lpg dönü?ümünü gerçekle?tirdik Sistem otokalibrasyon ile benzin i?letim sisteminden aldy?y bazy verileri yorumlayarak LPG de bir yakyt haritasy olu?turdu ve aracymyz artyk LPG ile çaly?makta.Araç lpg de çaly?yrken benzin enjektörlerinin elektiri?i kesildi yani benzin enjektörleri uyutuldu ve fakat araçtaki tüm sensörler yine devrede .OEM Benzin ecüsü hala çaly?makta ve aracyn benzin ile devam etti?ini dü?ünmekte fakat araca artyk sadece LPG gönderilmekte.Oksijen sensörü yine devrede (yukarda ne i?e yarady?yny anlatmy?tym) ve yanma oranlaryny yine ölçmekte.Motora LPG gönderilmeye devam ediyor ve sensör motordaki yanmayy ölçüyor ve bir bakyyor yanma orany %-20 fakir ,bu durumu hemen aracyn benzin ecüsüne bildiriyor ,benzin ecüsü bu veriyi ö?renince araca %20 fazla yakyt gönerilmesi gerekti?ini dü?ünüyor ve benzin enjektörlerine bu sinyali yolluyor fakat araç lpg de oldu?u için yakyt artmyyor ,motor hala fakir kary?ym ile çaly?maya devam ediyor ,oksijen sensörü yine ölçüme devam ediyor ve bakyyor ki yanma orany hala %-20 fakir bu durumu yine benzin ecüsüne bildiriyor ,benzin ecüsü yanma oranyny artyrmak için yakyty %20 artyrmalyyym diyor ama ne fayda Lpg ye müdehale edemiyor ve bu durumda motor %_20 fakir kary?ym ile çaly?maya devam ediyor.Böyle bir durumda motorda 2 temel sorun meydana geliyor ; bunlardan birincisi mekanik sorun ,di?eri ise elektronik sorun .

    1.Mekanik Sorun : ( Basit ifadeler ile anlataca?ym ,lütfen biri çykyp vay ysy ayry vay sycakly ayry , bu terimler yanly? demesin)
    Yanma odasynda bulunan emme ve eksoz subablarynyn bu odada meydana gelen ysyya belli bir dereceye kadar mukavemet etme durumu var.Araçlardaki bu subablar günden güne hassasla?makta ,çünkü emisyon oranlary hassasla?tykça araç üreticilerinin de kullandy?y malzemeler farklylyk göstermeye ba?lyyor.2000 model bir aracyn kullandy?y subab ile 2012 model bir aracyn kullandy?y subablaryn yapylary birbirinden farklydyr. Konuya dönecek olursak örne?in araç benzinde iken yanma odasynyn ysysy en fazla 80 derece olsun subablaryn ise ysyya dayanma derecesi 100 derece olsun , araç benzinde iken yanma orany 80 dereceyi geçmedi?i için subablarda ,subab yataklarynda vs vs herhangi bir sorun meydana gelmiyor ; araç LPG de iken lpg nin do?asy gere?i bu ysy 90 dereceye çykacaktyr ve fakat subabyn dayanma derecesi 100 oldu?u için herhangi bir sorun meydana gelmeyecektir ; fakat yukardaki örnekte oldu?u gibi ?ayet gaz ayary yanly? ise yanma odasynyn ysysy fakir kary?ymdan dolayy artacaktyr ve 90 drece olmasy gereken ysy 110 dereceye çykacak (esasynda yüksek ysyya daha uzun süre maruz kalacaktyr) ve subablar zamanla a?ynacaktyr.Böyle bir durumda motor ömrümüz zamanla kysalacaktyr.

    2.Elekronik Sorun : Benzin Ecülerinin 2 temel hafyzasy ya da yakyt döngüsü vardyr .Bunlar LFT /Long Fuel Trim) ve SFT dedi?imiz Short Fuel Trimlerdir.Yani kysa yakyt döngüsü ve uzun yakyt döngüsü .Basitçe kysa yakyt döngüsü SFT biraz önceki örnekte anlatty?ym anlyk olarak de?i?en oksijen sensörünün benzin ecüsüne gönderdi?i verilerdir ; yani yakyt +3 fazla - 2 kysyk vs vs
    Uzun yakyt döngüsü ise LFT benzin ecüsünün bu anlyk de?erlere göre yani SFT ye göre belirledi?i temel de?erdir.Sorunsuz çaly?an bir araçta LFT ve SFT +- 5 araly?yndadyr. Fakat yukardaki örnekte ne olmu?tu araç %-20 fakir ile çaly?maktaydy ,bu durumda benzin ecüsü yakyty %20 açmalyyym ,açmalyyym ,açmalyyym ,açmalyyym diyordu fakat açamyyordu bu durumda %+20 açmalyyym de?erini LFT de?eri olarak algylyyor ve kaydetmi? oluyordu.
    ?imdi bir adym daha ileri gidece?iz.Motorlary open loop ve closed loop denilen iki döngüsü var yani açyk döngü ve kapaly döngü .Kapaly döngüde motor sürekli oksijen sensörünün verilerini dikkate alarak yakyt düzenlemesi yapar fakat open loopta araç oksijen sensörünün de?erlerine göre de?il LFT ye göre yakyt düzenlemesi yaparçPeki araç ne zaman opeen loop'a geçer? Genelde siz araca ani dip gazlar yapty?ynyzda ya da sabah so?uk motorda araç open loopta çaly?yr yani bu iki durumda da yakyt ayary yapamaz çünkü ayar yapayym derken motora zarar verebilir.Özetle daha önceki sa?lykly de?er olan LFT yi kullanyr ,burdan da anlyyoruz ki araçlaryn bir tane LFT de?eri olmaz ,birden çok LFT de?eri olacaktyr yani aracyn çaly?ma durumuna göre LFT de?erleri farklylyk gösterir ,rolantide LFT farkly ,hareket halinde LFT farkly dip gaz yapty?ynyzda LFT farklydyr.
    Yukardaki örne?e döncek olursak %20 LFT de?erine sahip bir araç ( ki bu de?ere yanly? lpg kalibrasyonu neden olmu?tu) sabah so?uk motorda çaly?tyryldy?ynda birde araca gereksiz yere %20 fazladan benzin gönderecek ve arac bu fazla benzinden dolayy bo?ulacak gaz yemeyecek ve hatta hareketv edemeycektir ,araç lpg ye geçti?inde bir anda roketleyecek bütün sorunlar ortadan kalmy? gibi gözükecek ama sorun büyük!!!Araç sahibi lpg montajy yaptyrdy?y yere gidecek ; Usta bu araba sabahlary gaz yemiyor diyecek ... Usta ise abi bu syraly gazzz ; sabah benzinle çaly?yr beni alakadar etmez gaza geçince sorun var my diyecek ; mü?teri gaza geçince sorun yok sabah var dedi?inde abi sen ozaman arabany servise göster diyecek.Mü?teri servise gidecek ; servisteki usta LFT yi Sft yi nerden bilsin ,o parça de?i?tirmekle ustaly?y kazanmy?!!! Abi bu araba gazly gazy söktür öyle bakayym diyecek ; mü?teri ortada top olacak ,bir o taraf bir bu tarafa gidecek ama çözüme ula?amayacak!!!!

    Peki ne yapylmasy gerekiyor ?Peki lpg kalibrasyonu nasyl yapylmalydyr? Neler yanly?tyr ,neler do?rudur?
    Öncelikle lpg sistemleri benzin i?letim sistemleri gibi de?i?ken de?ildir yani duruma göre düzenlemeler yapmaz.Yukarydaki bilgileri hatyrlayacak olursak benzin ecüsü bir çok sensörden veri alarak bu verileri harmanlayyp bu verilere göre yakyt düzenlemeleri yapar fakat lpg sistemleri stabildir yani yapylan ilk ayar sürekli devam eden ayardyr; duruma göre ,motor yapysyna göre ,hava ko?ullaryna göre ,atmosfer basyncyna göre ,emilen hava ysysyna göre ,oksijen sensörünün verilerine göre ,vs vs vs ... sürekli güncellemeler yapmaz ,yapamaz ; zaten bu düzenlemeleri yapsaydy ne aryza lambasy ,ne subab sorunu ,ne de yakyt ?ikayeti ne de vs vs vs sorunlar olurdu ; bu sorunlaryn hiç biri olmazdy.Peki ozaman ne yapaca?yz? Nasyl bir lpg ayary yapaca?yz ve bundan sonra nelere dikkat edece?iz.Bunu anlamak için öncelikle klasik lpg kalibrasyonlaryny anlamamyz gerek.
    LPG Firmalary lpg kalibrasyonlary için yazylymlar hazyrlarlar ; ady üstünde otomatik kalibrasyonlar ile benzin yakyt süreleri ile gaz sürelerini oranlayarak optimum bir lpg yakyt haritasy çykarmaya çaly?yrlar.Burda otomatik yazylymy programyn kalitesi yani lpg markasynyn yazylymynyn kalitesi ön plana çykar.Bugüne kadar abuk subuk bir sürü lpg yazylymy piyasaya çykty.Kimisi sadece rolantide bir kaç de?eri okuyarak ,kimisi arcy 3.000 rpm de tutarak ikimisi ise daha geli?mi? yazylymlar kullanarak lpg yakyt haritasyny olu?turmaya çaly?my?lardyr.
    Örne?in AEB yazylyma sahip ürünler (**** ,Romano vb) de araç 3.000 RPM de benzinde ve gazda çaly?tyrylarak enjeksiyon ms leri e?itlenmeye çaly?yr ; üç a?a?y be? yukary kalibrasyon tamamlanyr fakat hiç bir zaman 0 syfyr hata ile bu kalibrasyon sonuçlanmaz.AEB yazylymy çok geli?mi? bir yazylymdyr ,mapping i?lemini yapacak lpg ustasyna bir çok noktaya müdehale edebilmesini sa?layacak imkanlar tanyr.Bu yazylym ile aracyn tüm enjeksiyon mslerinde yakyt haritasynyn düzenlenmesi mümkündür.Fakat bu yazylymy tam anlamyyla düzenleyecek usta sayysy kaç tane diye sorarsanyz iki elinize bakmanyz yeterli olacaktyr.Ustalarymyza byrakyn yakyt haritasyny ?ekilllendirmeyi ö?retmeyi ,yeni yeni laptop kullanmasyny ö?retiyoruz!!!
    Bu tip bir yazylyma sahip ürün taktyrdy?ynyzda usta sadece rolantide bir iki de?i?iklik yapyp iki gaza basyp abi tamamdyr ,10 numara oldu der oysa neyin ne oldu?u belli de?ildir .Rolantide yapylan gaz ayary kahve falyna bakmaya benzer belki do?rudur belki yanly? ,belki araç fakirde kalmy?tyr belki zenginde belki de do?rudur bunu anlamak için muhakkak yola çykyp kontrollerin yapylmasy lazym fakat dedi?im gibi bu tip ayar yapan usta sayysy malesef çok az!!!
    BRC Plug and drive yazylymy burdaki usta faktörünü oldukça a?a?ylara çekmi?tir.Oto kalibrasyonunda araç benzinde çaly?tyrylyr rolantideki enjeksiyon ms leri hesaplanyr ,rolantideki manifolt basynç de?eri hesaplanyr ,daha sonra gaz pedalyna ani olarak 5.000 rpm yi geçmedyecek ?ekilde basylyr ,burdaki amaç benzin enjektörünün maksymum açyk kalma süresini ve de manifolt basynç de?erinin maksymum suresyny gormektir.BRC plug and drive bu de?erleri alyr ve bunlary lpg de?erleriyle örtü?türür , ?ayet hata %5 in üzerindeyse programlamayy yaryda keser tekrar %5 yn altyna gelene kadar devam eder ve kalibrasyonu bitirir.Peki BRC 0 syfyr hata ile mi ayar yapar ; hayyr o da bir hata araly?y içinde kalibrasyonu tamamlar fakat bu hata araly?y minimum düzeylerdedir ,burda yazylymyn önemi ortada fakat daha önemlisi ne olursa olsun oto kalibrasyon ile yetinmeyip yol ayary yapmaktyr.
    Rolantide yapylan ayar hikaye dedik neden ? Çünkü araç rolantide yakla?yk 2.00 ms ile 4.00 ms arasynda çaly?yr ; manifolt basyncy ise 250 mbar ile 400 mbar arasyndadyr ; siz yola çykyp gazlady?ynyzda bu enjesiyon süresi ( aracyn a?yry beslemeli ya da atmosferik olmasyna göre de?i?ir) 16 .00 ms ye kadar ,manifolt basyncy 1.000 mbara kadar çykar.?imdi gözünüzün önünde ?öyle bir e?ri dü?ünün ; enjeksiyon süresi 2.00 ms den ba?layyp ; 3.00 ms 4.00 ms 5.00 ms..............11.00ms 12.00ms 13.00ms.... ye kadar çykan bir yakyt e?risi buna paralel olarak 200 mbar manifolt basyncyndan ba?layyp 300 mbar ,400.mbar ..... 1000 mbar a kadar çykan bir manyfolt basync e?risi.Araç bu her ms ye de ve manifolt basyncynda fark farkly yakytlara ihtiyaç duyacaktyr ; oto kalibrasyon yapylmy? lpg programlary bu harita ile bazy noktalarda e?le?ip bazy noktalarda farklylyk gösterecektir ; i?te bu farklylyk gösteren noktalarda araç ya fakirde ya zenginde kalmy? olacaktyr yani rolantide yapylan ayar ba?tan söyledi?im gibi ortalama bir ayar olacaktyr .En ba?ta belirtti?im laan deyince alynan hassas arabalarda aryza lambasy yanacak ; hakaret edip bize gülen adam gibi hata araly?y geni? olan araçlarda lamba yanmayacaktyr fakat lamba yanmady diye sevinmeyin sonuçta motordaki kary?ym zengin ise hem fazla yakyt tüketceksiniz tasarrufunuz dü?ecek hem de çevreyi gereksiz yere kirleteceksiniz ; tam aksine kary?ym fakirse hem motorunuz a?yry ysynacak hem de motor ömrünüz zarar görecektir.Peki ne yapaca?yz???
    Muhakkak yol ayary yapaca?yz ; i?i ?ansa byrakmayaca?yz ; yol ayary yaparak tüm enjeksiyon mslerinde kary?ymy do?ru ayarlayaca?yz araç hiç bir noktada fakirde kalmayacak ,her noktada ideal AFR yi sa?layaca?yz.AFR yi sa?lamak için illaki wind band kullanmakta gerekmiyor ; lpg programyndaki yazylym bize yardymcy olacaktyr ya da EOBD cihazy ile yapylacak ayar ile 0 syfyr hata ile bir ayar yapabilir ama ba?ta dedi?im gibi bu ayary kim yapacak??? Y?te orda da i? size dü?üyor ; balyklama her önünüze gelene lpg montajy yaptyrsanyz i?i ?ansa byrakmy? olursunuz? Peki bu yol ayary ya da ideal kary?ym ayaryny nasyl yapaca?yz ? Bu da bana kalsyn ,i?imizin her detayyny da payla?mayalym )

    Peki ayaryda hatasyz yaptyk; yetiyor mu ? Hayyr yine yetmiyor ,peki ne yapylmaly ?

    Lpg ecüsüne kaydetti?imiz de?erler elektronik ortamda saklanyyor ; yani bu de?erlerin kesinlikle de?i?memesi gerekiyor , peki ne oluyorda araçlaryn lpg ayarlary belirli bir süre sonra de?i?iyor? Araçlarymyzyn lpg ayarlarynyn belirli bir süre sonra de?i?mesinin temel nedeni ÜRÜN KALYTESY'dir.
    Lpg ayarynda ve yakytynda temel iki parça var ; bunlardan ilki ve en önemlisi LPG ENJEKTÖRLERdir.
    Bir enjektörü kaliteli yapan faktörler onun sesli yada sessiz çaly?masy, boyutlary, üstten, yandan ya da alttan beslemeli olmasy de?ildir.
    Kaliteli bir enjektörün özelliklerini ?öyle syralyyabiliriz:

    (Murat ?EHYRLYO?LU Hocam'dan aldy?ymyz enjektör bilgileri a?a?ydaki gibidir)
    1) Açma zamany(milisaniye) vs aky? orany(debi) grafi?inin lineer karakterde olmasy.
    2) Enjektörün kararsyz aky? bölgesinin ya da ters karakterli aky? bölgesinin mümkün oldu?unca kysa sürede bitmesi,mümkünse böyle bir bölgenin olmamasy.
    3) Açma ölü zamanynyn(tepki süresi) ve kapatma ölü zamanynyn birbirine e?it ve mümkün oldu?unca kysa olmasy.
    4) Aky? oranynyn, enjektör sycakly?yndan en az etkilenmesi.
    5) Enjektörün aky? oranynyn, çaly?ma hayaty boyunca en az de?i?mesi.
    6) O markanyn üretti?i ayny tipteki tüm enjektörlerin e? aky? oranyna sahip olmasy, yani enjektörlerin ayny aky? karakterine sahip olmasy, farklylyk olmamasy.
    7) Aky? oranynyn, enjektör sürme voltajyndaki de?i?imlerden en az etkilenmesi. Ayny açma süresinde, 11V akü voltajynda da 14V akü voltajynda da yakyn aky? oranlary vermesi.
    Aky? oranynyn, enjektörün giri?i ve çyky?y arasyndaki fark basyncyndan en az etkilenmesi.
    9) Enjektörün hareket eden parçalarynyn gazla en az temasy.
    10) Uzun ömürlü olmasy.

    Piyasadaki enjektörleri inceleyecek olursak;

    RAIL, VALTEK, ECOTECH gurubu:

    Bu enjektörlerin en büyük dezavantajy, hareket eden parçalarynyn büyük ve a?yr, bobinlerinin büyük dolayysyyla yüksek indüktansly olmasydyr, elektriksel ve mekanik zaman sabitleri yüksektir ve dolayysyyla ölü zamanlary 3 ms. civaryndadyr ki oldukça yüksektir. Kararsyz bölgeleri de uzun sürer.
    Bu enjektörler 6. maddedeki e?it karakterlilik konusunda da iyi de?illerdir. Yki enjektör arasynda %10 gibi farklylyklar gördü?üm olmu?tur ki bu da ayny aracyn iki silindirinin birbirine göre %10 farkly miktarlarda gazla beslenmesi demektir.
    Hareket eden tüm parçalary gazla temas eder ancak çaly?ma toleranslary (bo?luklar) fazla oldu?u için kirli gazdan etkilenmezler.
    Basittirler, tamirleri mümkündür ama tamir için sökülüp takylynca e?itlikleri büsbütün bozulur.
    Bunlar dy?yndaki maddelerde iyidirler, ucuzdurlar.

    MATRIX :

    Bu enjektörün en büyük dezavantajy, geçi? pasajlarynyn çok dar olmasy, gazla birlikte gelen parafin olefin ve ya?yn içinde birikmesi ve dolayysyyla da kirli gazdan etkilenmesidir. Hareketli parçalaryn tümü gazla temas eder. Tamiri kysmen mümkündür. Bunun dy?yndaki maddelerin tümünde çok iyidir.
    Özellikle bu enjektör 0.5 ms. gibi bir ölü zamanla hyz rekorunu elinde bulundurur. Karasyz bölgesi yoktur, 0.5 ms. den sonra direk lineer karakter gösterir.

    KEIHIN :

    Pistonlu yapydadyr, çaly?ma toleranslary dü?üktür(piston ve gömlek arasyndaki bo?luk az), tüm hareketli parçalar gazla temas eder. Piston üzerinde gaz geçi?ini sa?layan küçük delikler bulunur. Kirli gaz hem pistonla gölek arasyny doldurarak kirletmek suretiyle syky?malara hem de daha a?yr durumlarda bu delikleri tykayarak tykanmalara sebep olabilir. Tamir kysmen mümkündür. Bunun dy?yndaki maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalydyr.

    brc :

    Tamiri mümkün de?ildir. Hareketli parçalar gazla temas etmez dolayysyyla kirli gazdan etkilenmez. Belirtilen maddelerin tümünde çok iyidir.

    Yukarda özelliklerini gördü?ümüz enjektörler araçlaryn lpgde do?ru çaly?masy için en önemli parçadyr, Lpg enjektörlerindeki en ufak aksaklyk araçlaryn çaly?masyna olumsuz etkide bulunacaktyr.Örne?in motorun do?ru çaly?abilmesi için her silindirde e?it ate?leme ,e?it syky?tyrma ve e?it yakyta ihtiyaç vardyr ; bunlardan biri eksik oldu?unda motor do?ru çaly?mayacaktyr.Lpg sistemi takyly araçlarda meydana gelen yakyt ?ikayeti,rolantide sarsynty ,ani gaza yüklenmelerdeki teklemelerin temel nedeni de lpg enjektörlerinin do?ru çaly?mamasydyr.Piyasadki hemen hemen tüm markalaryn (PRYNS ve BRC Hariç) enjektörleri selenoyd valflidir ; enjektörün içinde bulunan yaylar belirli bir süre sonra sertli?ini kaybediyor ve ilk günkü yakyt püskirtme oranlary de?i?iyor ,ayryca bu enjektörler yüksek devirlerde istenilen hyza yeti?emedi?i için sürekli açyk kalyyor ve gereksiz bir yakyty yanma odasyna püskürtüyor; bu ise hem bize yakyt ?ikayeti olarak hem de yüksek devirlerde istenilen oranda gazyn yanma odasyna püskürtülemedi?i için motor ömrümüze olumsuz etki ediyor.
    Yukardaki ayar konusuna dönecek olursak ; yapty?ymyz ayar her nekadar lpg ecüsünün elektronik ortamynda ayny ?ekilde kalsa da lpg enjektörlerindeki ve yine önemli bir parça olan lpg regulatorundeki de?i?ikliklerden dolayy aracymyzyn gaz ayary de?i?ebiliyor ve bu yanly? gaz ayary yukarda anlatty?ym mekanik ve elektronik lpg sorunlaryna neden olabiliyor.Oysa elektronik enjektör kullanan ürünlerde (BRC) lpg enjektörlerinin debileri zamanla de?i?mez uzun süreler ayny açma kapama süreleri ile ideal gaz dozajlamasyny sa?lar ayryca bu enjektörler üst devirlerde de ki bu üst devirler yanma odasyndaki subablaryn zarar görme ihtimalinin en yüksek oldu?u alandyr , bu alanlarda da optimum dozajlamayy sa?lar ve aracyn zarar görmesini engeller.
    Burdan ?unu anlyyoruz ; LPG li aracymyz ile uzun süre motorumuz sa?lykly bir birçimde çaly?masyny istiyorsak öncelikle KALYTELY BYR ÜRÜN tercih edece?iz ,Bu kaliteli ürünü DO?RU MONTAJ ile aracymyza taktyraca?yz ve daha sonra HATASIZ BYR KALYBRASYON ile aracy lpg ile yürütece?iz.Uzun süreli lpg performansy istiyorsak bu üç kritere uymamyz gerekiyor ,bu sac aya?yndan biri eksik olursa %100 performans malesef sa?layamayyz ama bu üç kriter yerine gelirse iste?iniz marka ve model araçta kesinlikle sorun ya?amadan lpg nin tasarrufunu ya?arsynyz.
    Bu konunun en ba?ynda yeni nesil EURO 5 motorlara alt ya da orta synyf bir ürün taktyrdy?ynyzda belirli bir km sonra sorun ya?ayabilece?inizi yazmy?tym ,bu yazydan anla?ylyyor ki iyi bir üründe taktyrsak ama montaj ve ayary hataly olursa yine sorun ya?ama ihtimalimiz oluyor ama i?i ba?tan kaybetmemek gerek.
    SONUÇ itibariyle yeni nesil motorlar daha önceki motorlara göre daha hassas araçlardyr ,bu araçlarda muhakkak ÜST SINIF ürünleri tercih etmeli ve bu üst synyf ürünü do?ru yerde do?ru ?ekilde montajyny yaptyrmalyyyz ve periodik olarak lpg kalibrasyonunu kontrol ettirmeliyiz,bu ?ekilde yapylacak lpg dönü?üm i?lemi sonunda KESYNLYKLE SORUN YA?AMAZSINIZ.Bilgilerinize

    Mehmet ÖZENÇ
    BRC YÇ ANADOLU ve KARADENYZ BÖLGE BAYY
    Çorum Yetkili Servisi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 16 Nisan 2016; 16:52:50 >
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    281 Mesaj
    SUZUKİ OEM parçalarının arasına Benzin filtresi de eklemeniz mümkün mü? Kitapçık da 105.000 km bir değiştirilmesi yazıyor.
    Forumda ki arkadaşlar her 15.000 km servisin değiştirdiğini söylerler.
    Konu hakkında bilgisi olanların yorumlarını beklerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gotcha78 -- 9 Mayıs 2016; 16:48:09 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    578 Mesaj
    Suzuki Sx4 cam rüzgarlığı 2006+ PERFLEX (#234613319)
    gitti gidiyorda 86 TL ye cam rüzgarlığı var.
    |
    |
    _____________________________
  • Onbaşı
    22 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: tedirgin011

    NOT:Suzuki sx4 ile ilgili bakım,bakım parçaları,tanıtım,teknik ve faydalı bilgiler adına ilk mesajı elimden geldiğince güncel tutmaya çalışacağım.Listede adı olmayan sx4 kullanıcıları araç bilgilerini yazarak listeye eklenmeleri rica olunur.

    GÖLCÜK arkadaşımıza teşekkürler (sübap hakkında faydalı bilgiler)



    Sayın tedirgin011 arkadaşımız, mağnezyum alaşımlı subap hakkındaki yazınızı dikkatlice okudum, EVET , çelik subap da olsa LPG ye dayanamaz , orjinali ile aynı km gider diyen ustalar da var , bunun tam aksini iddaa eden ustalar da var .
    Sizin yaptığınız subap la ilgili alıntı detay a girmeden yazılmış bir bilgidir oysa alıntısını yaptığınız firmanın subap larda kullanılan materiyal alaşımları incelemesi yaptığınızda mağnezyum alaşımlı subap ile karşılaşırsınız şöyleki ;
    Toyota corolla 1.6 4AF motor için araştırma yapmıştım supsan marka subap materyalini yazayım;
    İNLET VALVE; H: C;%0,45 , Cr; %0,9 Si; %2,9
    EXAUST VALVE; P: C;%0,54 , Cr;%0,21 Mn;%0,9 Ni;%4 Si;%0,20 , N;%0,45 Bu subaplar 93 model corollanın standart subaplarıdır.Bu subaplar LPG de 160,000km kullanıldı Bu subaplar eski teknoloji ile üretilen subaplardır.

    Şimdi Suzuki sx4 'ün Avrupada satılan yan sanayii standart subap alaşımını vereyim;

    Freccia 6212 ; Chorome , slicon steel emme subap ( İTALYAN malı SX4 ve sedici için imal edilmiştir)
    Freccia 6213 ; Chorome, Mangan , Nicel ,Niobium steel egzost subap

    BGA V162120 ; Chorome , Slicon steel. emme subap ( İNGİLİZ Malı )
    BGA V162131; Chorome , Nikel , Magnezyum steel. egzost subap .
    Ben ve benim gibi LPG kullanan arkadaşlar ın yapacağı en iy iş LPG ye dayanıklı subap kullanmaktır , Aklınıza başka bir şey geliyorsa bende faydalanmak isterim , alman otomobil satış siteleri olan Mobile.de ve Autoscout.de sitelerinde LPG li sx4 aratıyorum bayagı var . Adamlar da LPG kullanıyor yani.

    Dostum inan bana bu subap konusunda çok araştırma yaptım , daha öncede yazmıştım İTALYA da İVAM diye bir firma var LPG ve CNG için SX4 ve Sedici ye uygun subap yapıyorlar hatta linkini de atayım bir bak ;http://www.ivam.it/CATALOG/IVAM_VALV_CAT.pdf bu katalog da da özelikle 7. sayfaya da bir bak subap malzemelerini veriyor % li oranları.
    Sonra 223. sayfaya bak sx4 için LPG ye dayanıklı subap vermiş; Versione specifica per GPL / Metano - Specific Version for LPG / Natural Gas)
    Buradaki bilgilerin aynılarını Supsan ve Supar firmalarının kataloglarında da görmüştüm ama ne olur göster deme çok uğraşırım.

    Ama , bu subapların kaç km LPG ye dayanabileceğini İSPATLAMIYOR.
    Ben toyota corolla ile LPG de 160.000km yaptıysam aynı alaşımlı subap la da SX4 de 100.000km yaparım diye ümit ediyorum yoksa vay halimize , çok büyük hayal kırıklığı olur







    SUZUKİ SX4 GÜNCEL LİSTE 2014
    ________________________________________

    GLX/AT ler
    ---------------------------------------
    1- gokhanunal61 (2013) 17.500 km. + LPG
    2- fırat74 (2013) + LPG
    3- fourseason (2012) 11.000 km. füme
    4- sener 49 (2012) 6.200 km. beyaz
    5- Frick! (2010)
    6- rupafin (2012) 14.000 km.
    7- trbsuzuki (2013) 9.000 km.
    8- rerezant (2010) 19.000 km. turuncu
    9-efulim2006 (2010) 54.000 km + lpg Gri
    10-hakeerus (2013) 20.000 km +lpg

    GLX/MT ler
    -------------------------------------
    1- metin25 (2012)
    2- buzdolabi2 (2012) beyaz+LPG 10.000 km.

    GL/AT ler
    ------------------------------------
    1- maestro35 (2011) + LPG gri
    2- volkan86 (2011)+ LPG turuncu 36000 km.
    3- TekBozok (2012) + LPG
    4- vedat07 (2013) + LPG Beyaz
    5- tedirgin011 (2012) Beyaz
    6- oguzhan.kubur (2009) + LPG
    7- efe16
    8- scelbis (2011)
    9- ruveydaela(2012)
    10- zonne07
    11- litminov (2013)
    12- oguzce (2012) 19.000 km. beyaz
    13- turpar (2011) + LPG
    14- penkhy (2011)
    15- demirdogen (2009) 51.000 km.
    16- adiloglu (2013)
    17- segmen 06 (2011) 9.900 km.
    18- oz61 (2013) 13.000 km.
    19- yekta36 (2011) 35.000 km.
    20- endustrimuh (2013) beyaz + lpg 30.000 km.
    21- tanatmis34 (2009) gri
    22- spawn07 (2011) gri 34000 km
    23- esselte (2009)okyanus mavi 105.000 LPG
    24-nihilist76 (2011) +LpG 48000 gri

    GL/MT ler
    --------------------------------
    1-captainzed + LPG
    2-merdo1234 (2011)
    3-kaldırımlı01 (2011)
    4-burdizo (2009) 55.000 km. siyah
    5-sekoya81 (2010) 94.000 km. siyah
    6-numan35izmir (2010)
    7-irfarslan (2010) sedef beyaz
    8-atakan (2008) 56.000 km. siyah
    9-cholak (2009) LPG siyah
    10-Graski (2012) Beyaz

    GL/AT sedan
    --------------------------------
    1-octagon
    GL/MT Dizel
    1-Cankeremk (2011)
    4x4 GL/MT
    1- edysch (2013) 0 km.
    Sedici 4x4/MT
    1- smart.001

    Nadirce 2010 GLX AT (Hatchback ) 92000 km+LPG



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Er
    7 Mesaj
    Merhaba Arkadaşlar,

    Bende daha yeni 2009 SX4 1,6 GL sedan aldım. Yağ filtresi, hava filtresi yukarıda paylaşılanlarla uyumlu mu acaba?
    |
    |
    _____________________________
  • Onbaşı
    22 Mesaj

    Nadirce GLX/AT 2010



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    muttaba kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Onbaşı
    22 Mesaj

    Maslak oto sanayide aksiyon oto



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    mustafa2375 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Çavuş
    56 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: muttaba

    quote:

    Orijinalden alıntı: tedirgin011

    NOT:Suzuki sx4 ile ilgili bakım,bakım parçaları,tanıtım,teknik ve faydalı bilgiler adına ilk mesajı elimden geldiğince güncel tutmaya çalışacağım.Listede adı olmayan sx4 kullanıcıları araç bilgilerini yazarak listeye eklenmeleri rica olunur.

    SUZUKİ SX4 GÜNCEL LİSTE 2014
    ________________________________________

    GLX/AT ler
    ---------------------------------------
    1- gokhanunal61 (2013) 17.500 km. + LPG
    2- fırat74 (2013) + LPG
    3- fourseason (2012) 11.000 km. füme
    4- sener 49 (2012) 6.200 km. beyaz
    5- Frick! (2010)
    6- rupafin (2012) 14.000 km.
    7- trbsuzuki (2013) 9.000 km.
    8- rerezant (2010) 19.000 km. turuncu
    9-efulim2006 (2010) 54.000 km + lpg Gri
    10-hakeerus (2013) 20.000 km +lpg

    GLX/MT ler
    -------------------------------------
    1- metin25 (2012)
    2- buzdolabi2 (2012) beyaz+LPG 10.000 km.

    GL/AT ler
    ------------------------------------
    1- maestro35 (2011) + LPG gri
    2- volkan86 (2011)+ LPG turuncu 36000 km.
    3- TekBozok (2012) + LPG
    4- vedat07 (2013) + LPG Beyaz
    5- tedirgin011 (2012) Beyaz
    6- oguzhan.kubur (2009) + LPG
    7- efe16
    8- scelbis (2011)
    9- ruveydaela(2012)
    10- zonne07
    11- litminov (2013)
    12- oguzce (2012) 19.000 km. beyaz
    13- turpar (2011) + LPG
    14- penkhy (2011)
    15- demirdogen (2009) 51.000 km.
    16- adiloglu (2013)
    17- segmen 06 (2011) 9.900 km.
    18- oz61 (2013) 13.000 km.
    19- yekta36 (2011) 35.000 km.
    20- endustrimuh (2013) beyaz + lpg 30.000 km.
    21- tanatmis34 (2009) gri
    22- spawn07 (2011) gri 34000 km
    23- esselte (2009)okyanus mavi 105.000 LPG
    24-nihilist76 (2011) +LpG 48000 gri

    GL/MT ler
    --------------------------------
    1-captainzed + LPG
    2-merdo1234 (2011)
    3-kaldırımlı01 (2011)
    4-burdizo (2009) 55.000 km. siyah
    5-sekoya81 (2010) 94.000 km. siyah
    6-numan35izmir (2010)
    7-irfarslan (2010) sedef beyaz
    8-atakan (2008) 56.000 km. siyah
    9-cholak (2009) LPG siyah
    10-Graski (2012) Beyaz

    GL/AT sedan
    --------------------------------
    1-octagon
    GL/MT Dizel
    1-Cankeremk (2011)
    4x4 GL/MT
    1- edysch (2013) 0 km.
    Sedici 4x4/MT
    1- smart.001

    muttaba 2012 GL-AT 37000 beyaz+lpg

    Alıntıları Göster
    Suzuki sx4 s-cross 2013 model lpg cvt 97000km ÇANAKKALE



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Çavuş
    56 Mesaj

    GLX



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    erkinalp kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
e-ticaret
sohbet
Paykasa
son dakika
Blogio
haberler
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,781
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.