Şimdi Ara

Suzuki SX4 S-Cross (27. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
725
Cevap
16
Favori
75.921
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yasin_kaya kullanıcısına yanıt
    Hayirli olsun yasin. Bende dusundum yeni 1.4 turboyla degistirmeyi bi ara ama aradaki fark yuzunden s crossla devam etmek mantikli geldi. Fiyatlari cok artirmislar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gökhanekiz G kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler. Aynen. Fiyat uçmuş. Ben de ikinci el aldım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • yasin_kaya kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun Allah kaza belâ göstermesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.ERTEN

    Hayırlı olsun Allah kaza belâ göstermesin.
    Amin. Teşekkürler. Daha güzelleri size olsun inşallah.
  • Arkadaşlar konuyu canlandırın biraz.Yakıt tüketimleriniz,bakım giderleriniz,olumlu_olumsuz eleştirileriniz...
    Ne bileyim yazın işte birşeyler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben vitaraya geçtim. Ama bir gözüm burda.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • yasin_kaya kullanıcısına yanıt
    Biliyorum ustam,konuşmuştuk.
    Bende almayı çok istiyorum ama ekonomi iyi değil,akaryakıta her gün zam geliyor,hükümet abd ile restleşiyor,önümüzü göremiyoruz...kısacası korkuyorum araç almaya.öyle bi ülkede yaşıyoruz ki yarına ne olacağı belli değil.karambole yaşıyoruz resmen.
    Zaten çok da lâzım olmuyor diyerek kendimi avutuyorum işte.kısacası beklemedeyiz :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçlarınız kaç km de acaba arkadaşlar. Yüksek kmde bir sıkıntı yaşayan var mı. Benzinliler iyi kullanımda tahminen kaç kmye kadar sorunsuz gidebilir. 100000 km civarında scross almak mantıklı olur mu acaba?
  • modric14 kullanıcısına yanıt
    Japonlar sağlam. Lpg varsa maksimum 2bin tl civarı sübap çıkar çıksa çıksa

    Ben scrosu 75000de sattım.

    Kız gibiydi daha.

    Sıfır kokusu üstünde derler ya.

    İlk kullanıcı hayvana bağlamamışsa sürerken bakımları yapılmışsa 100k kilometre hiç birşey. 1 milyom giden linealar paliolar var km ye çok takmamak lazım.

    Bakımlı mı temiz mi kazasız mı?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • modric14 kullanıcısına yanıt
    118000 km de araç. 60k da prins Silverline marka lpg taktırdım. Bi kaç aydır çekişte bi düşüklük, yakıtta %25 geçgin artış, motorda sesli ve titreşimli çalışma vardı. Supap ayarı yaptırdım bu hafta. Araç ilk günkü performansına ve sessizliğine geri döndü. Hatta ayarı yapan ustaya üst kapağı ne zaman açıp supap ları değiştiririz dedim. En az 30k daha gider bu ayarla dedi. Henüz bi sıkıntı yokmuş supaplarda. Arabamı tekrar çok sevdim... :) istanbul içi 6.3 lt benzin ortalaması paha biçilemez.... Usta Ayardan sonra 1 depo benzinde kullan dedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gökhanekiz

    118000 km de araç. 60k da prins Silverline marka lpg taktırdım. Bi kaç aydır çekişte bi düşüklük, yakıtta %25 geçgin artış, motorda sesli ve titreşimli çalışma vardı. Supap ayarı yaptırdım bu hafta. Araç ilk günkü performansına ve sessizliğine geri döndü. Hatta ayarı yapan ustaya üst kapağı ne zaman açıp supap ları değiştiririz dedim. En az 30k daha gider bu ayarla dedi. Henüz bi sıkıntı yokmuş supaplarda. Arabamı tekrar çok sevdim... :) istanbul içi 6.3 lt benzin ortalaması paha biçilemez.... Usta Ayardan sonra 1 depo benzinde kullan dedi.
    Kaça mal oldu subap ayarı?
  • Merhaba arkadaşlar, scross la foruma dönüş yaptım, araçta avt 8900 mıultimedia var ama ben bir türlü video, film oynatmayı beceremedim, ne yapmak lazım acaba, tavsiyesi olan var mı?
  • Merhaba arkadaşlar 2013 cvt aldım Park tan geriye ya da ileriye aldığım vakit tık diye bir ses geliyor daha onca cvt şanzımanlı aracım olmadı o yüzden bilemedim araç 95binnde lpg li fren e iyice basarsam o ses geliyor gibi ya da azalıyor gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Detaylı desteği servisten arıza tespit için test sürüşü yaparak alabilir siniz ama benim yorumum otomatik araçlarda park ederken vitesi önce N sonra EL FRENİ sonra P alarak şanzımana yük binmesini önleyip şanzıman ömrünü uzatabilir siniz.

    Diğer bir konu suzuki servisine cvt şanzıman sıkıntısı geliyor mu diye sorduğumda bursa da sadece şimdiye kadar 1 adet flo aracı vitara da 300 bin km şanzıman revize yapıldığı maliyeti 9 10 bin olduğu

    Onun dışında normal bir kullanıcı yada binici den herhangi bir şikayet gelmediği

    Araç 150 bin km gelince şanzıman yağının değiştiği onun dışında bakımı da olmayan bir cvt, hondalar gibi her 20 bin km de yağı değişen bir şanzıman da değil, taş gibi şanzıman düzgün kullan zırt pırt kulakçıklarla şanzımanı oyuncak yapmayın yeter dediler

    Bu arada benim araç 117 000 km de servis bakımlı şimdilik bir sıkıntı yok bu donanıma başka bir araç bulmak da çok da zor.

    Kıyas olarak filo aracını alsak 300 350 bin km sıkıntı olmadan bineceginiz bir cvt şanzıman suzuki

    Dsg edc 7gtronic gibi 30 bin km de yolda bırakıp revizyon masrafı 60 bin tl fiyat da çıkmaz bizim kayın birader a5 ile bayramda yolda kaldı çıkan maliyet bu araç daha 60 bin km de



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turan54 -- 22 Haziran 2019; 14:45:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasin_kaya

    quote:

    Orijinalden alıntı: turan54

    Peki gençler;

    4*4 ü kullanıyor musunuz illa 4*4 almaya gerek var mı şehir içi kullanım, belki kış koşulları için gerekli mi şehirde?

    Ayrıca lpg ile aracın çekişi değişti mi, yakıt tüketimi bizde benzinli bursa şehir içi 40 kuruş civarı, lpg de yakıt olarak ne yakıyor?

    Birde aracın orjinal lastikleri continental ve konfor olarak micheline göre bana sert geldi, başka marka lastik takıp konfor farkı hisseden var mı...

    Ben doğayı sevdiğim için ve yılda 3 kez ihtiyacım olsa da karda dışarı çıkmayı sevdiğim için duster'dan buyana 4x4 araba kullanmak istiyorum. Bu ikinci 4x4'üm ve benim için vazgeçilmez gibi. Günlük kullanımda çok ihtiyaç olmuyor 4x4'e. Ama absürt bir yokuşu çıkarken veya patinaj yapması muhtemel bir yerde hemen sport moda alıp gücü %25 arkaya verip tık demeden çıkabilmek, ocak şubat ayında karadenizden akdenize, akdenizden karadenize yaklaşık 2o00+m yüksekliğinde 4 5 geçitten geçerek gitmek, kar var mı buz var mı diye düşünmemek yolda. Bu güven hissinden dolayı 4x4 benim için önemli. kış lastiği yetiytor. Zincir vs uğraşmıyorsunuz.

    Arabanın amartisorler sert. lastik basıncıın iki modu var. Konfor 34, ekonomi 38. Şimdiye kadar 34 kullanmıştım. Şimdi 38 kullanıyorum. Çukurları daha çok hissettiriyor.
    Çok ses geliyor kasis ve çukurlarda. 35 vs denemek daha iyi sanki.

    orijinal lastikler 205 50 17 conti. Ben kışlıkları 205 50 17 petlas aldım. Gayet memnunum. iki kıştır kullanıyorum. Sıkıntı yaşamadım. YAzlıklar orijinaldi bitti. Araba 60binde.

    Yazlık lastik alırken ebadı 215 55 17 yapacağım. Çünkü conti ile sert bir çukura düştüm ve yardım lastiği. YAnaklar gerçekten çok dar. Arabanın makyajlı kasasına baktım. Türkiye'ye getirmediler. Motor şanzuman vs herşey aynı olmasına rağmen lastiği 215 55 17 yapmışlar. Ben de bu ebata geçeceğim. %4 civarı bir fark oluyor ama sıkıntı yok. Arkadaş dizel versiyona 215 60 17 takmış. Araba benimkine göre 2cm daha yüksek olmuş yerden ama onda nerdeyse çamurluğa sürtecek gibi duruyor ve daha da sert olmuş amortisör.

    Enjeksiyonlu arabalarda LPG'nin çekişe etkisinin %3 olduğu sxöyleniyor. O da 120bg araba hissedilmiyor. Ben zaten nazik kullanırım. 2-3bin devir arası. Yormuyor o da.
    Ben arabaya LPG'yi kendim 34bin km de taktırdım. BRC taktım. Daha önce 7 yıl brc kullanmıştım. Sıfır sıkıntı.

    Bu euro5 motorlarda zamanla subap aşınması olacak. Hepsini hesapladım. 3 yıl bineceksen, arıza yapsa da 1 yıl karda oluyorsun. 1 yıl LPG kendini amorti ediyor. ikinci yıl arıza parasını çıkarsa 3. yıl kardasın. Arıza 100bin km de çıkmayabiliyor. O zaman küllü kardasın. Trabzon'da sübap değiştiren biri vardı. 185bin km de değiştirmiş. Ondan sonra tak çelik sübapları arkana bakma. Euro5 lerin hepsi aynı buna has değil. Ama BRC ve usta ellerde 100bin km sıkıntı olmaz. Ayarı iyi yapılmamışsa veya siz arabaya hayvan muamelesi yapıp sürekli 4-5bin devirde kullanırsanız 50bini görmeden sübapları değiştirrsiniz.

    Yakıt tüketimi istatistiği yapıyorum. Aldığım benzin vs hepsi kayıt altında. 25.000km ortalamam 26kr. Bunun içerisinde benzin de var. LPG de. Uzun yol da var şehi içi de. Şehir içi deyince Trabzon şehir içi ankaraya istanbula izmire benzemez. Sürekli iniş çıkış dar sokaklar. LPG'nin de şu anda 3.30tl olduğu düşünülürse. bu fiyatlar çok iyi.

    Uzun yolda 90 km ile artık gidilmiyor. Araba 120 ile 2000 devir ile gidiyor. Yormadan. 90 ile yol bitmiyor. Yoksa daha da ekonomi yapılır.

    Duster'da da 35.000 km ortalamam 25kr. idi.

    Adana'da olsak LPG'yi 2.7'den alsak 20kr ortalamaya düşeriz herhalde.

    Durum bu.

    Dün arkadaş 130bin TL'ye dizel otomatik astra almış. O paraları duyunca 70bin TL'ye bizim arabalar bedava. 4x4, yerden binek arabalara göre daha yüksek. Güvenlik olarak kesinlikle çok iyi. Yakıt ekonımisi iyi, şanzuman sorunsuz.

    Marka fanatiği değilim ama japonlar bu işi biliyor. Bir WW konforu yok ama bir DSG sıkıntısı da yok. İnternette DSG problemi yazın bakalım ağlayan binleri görün :)

    Arada eşim arabayı değiştir. Daha geniş daha büyük bir araba al diyor. Bakıyorum. Gözüme sağlam bir araba gelmiyor. Bir tek Subaru XV'yi gözüme kestirdim. 2015 makyajlı kasa. Onun da premium donanımlısı. Ama bizim arabanın bagajının daha geniş olduğunu öğrenince o da biraz yalan oldu.

    Kötü birşeyler de yazayım. LPG'nin en kötü yanı, bagajı Mikmesi. Yedek lastik bagaja çıkıyor. Deri kılıf diktirdim ama, bir tane bebek arabası koydun. Bagaj miç oldu gitti.

    Arada dağ bayır çıkma niyetim olduğu için yedek lastiği eve alamıyorum.

    Uzun yola giderken bagajda ara katı çıkardım. LAstiği dikine koluğun arkasına astım.Kısmen geniş bir alan elde ettim. Şimdi öyle idare ediyorum. Ama Duster'dan geniş bagaja alıştım için beni zorluyor bagajı.

    Bir diğer negatiflik de CVT'ye yazayım. Araba yavaş yavaş hızlanıyor. Bir 120bg arabaya göre basınca şaha kalkmıyor. O da düşük tork ve CVT mimarisinden kaynaklanıyor.

    Duster 110 bg olmasına rağmen 240 NM tork olduğu için yokuşlarda 1750 devirde 6 viteste yormadan çıkıyordu. Benzinli araba tork düşük olduğu için yokuşlar yalan. Yada kıymayıp arabaya 4-5bin devirde kullanmanız lazım. çünkü 120bg gücü araba 4000 devirde veriyor.


    İyi sürüşler.

    Alıntıları Göster
    Yasin bey 215 55 17 kullandınız mi kullandiy sanız memnun musunuz bir problem cikardi mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • modric14 kullanıcısına yanıt
    Merhaba ben s cross aldım 95bin km de cvt atiker lpg var ve motor performansı %95 çıktı kaldi ki sıfır arabalarda bile %98 çıkıyor ben mumnunum tavsiye ederderim. Glx paketini bulabilirseniz daha iyi olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gökhanekiz G kullanıcısına yanıt
    Gökhan bey aracınız hangi motor ben servise sordum vvt motorlarda siboplar pul seklindeymiş bu nedenle ayar yapılıyormuş sadece titreşim stop etme gibi durumlar olursa açıp yuvaların tornasi yapılıp siboplari değişiyoruz dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkinalp

    Yasin bey 215 55 17 kullandınız mi kullandiy sanız memnun musunuz bir problem cikardi mi

    Alıntıları Göster
    MErhaba,
    Ben aracı 8 ay önce sattım. Ancak satmadan önce 215 55 17 lastik ile bir yıl bindim. çok daha iyi. :Çukurlarda daha az vuruntu oluyor. Arabanın makyajlı kasada bu lastik var zaten. Ben orijinal ölçü ile bir yağmur suyu çukuruna girdim ve lastiği yardım. Bu nedenle arabanın bence orijinal lastiği 215 55 17. Ancak bu lastiği takınca Araç km hız ayarı yapılmadığı için yaklaşık %5 gösterge hatası olur. Yani 95 ile gösterirken 100 ile gidilir aslında. Başka bir sıkıntı olmaz.




  • Teşekkürler için rahatladı bu arada aracın verilerine baktığım vakit 205 60 16 jant ve lastik seçeneğinde var onun üzerine hesaplama yapınca (fabrikaların %3 değişim töleransi veriyor ) yüzde 2.3 kadar büyüme oluyor biliyorsunuz bu işler matematikten ziyade tecrübe meselesi cevap için teşekkürler herşey gönlünüzce olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar s cross 2013 glx 95bin km de sizce cvt yağını değiştirmeli miyim degistirneliysem serviste mi yoksa otomatik şanzimancida mi degistirmeliyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.