Şimdi Ara

SUZUKI SWIFT FUN CLUB (57. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.409
Cevap
86
Favori
185.896
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5556575859
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Femto F kullanıcısına yanıt
    2011 model. 65.000 km. Fren diskleri ve balatalar değiştiği için 1000 tl sadece o kısım tuttu. Bu arada artık yedek parçada eskiden sonu F ile biten ( part number diyelim )parçaları artık kullanmıyorlarmış. A ile bitenleri kullanacaklarmış. Bu da fiyatı arttırıyor ister istemez. Toplamda ise 1400 TL tuttu. Akü ölçümü, antifreze ölçümü, far ayarı, iki adet park lambası ( sağlamdılar ama kararmışlar değiştirtim) diskler, balatalar, yağı kendim aldım 0w 20 koyduruyorum ben. Filtreler, işçilik. Kısaca orta bakım diyelim. Ağır bakım 90.000 de.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bakinci B kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler. Bir sorumda bakımları 10000 mi 15000 de bir mi yaptırıyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siz bana bakmayın ben kıl adamım. 10.000 de bir yaptırıyorum. Tabii işin aslı şu her sene mutlaka bizim bir Ankara yolculuğumuz olur. 2 çocuğum var onları güvende tutmak adına hem bir servis gözünden geçmiş oluyor hemde benim kafam rahat ediyor. Ama yanlış hatırlamıyorsam servis 30.000 den sonra ( bakım etiketi koyuyorlar ya far çubuğuna ) ona bir sonra bakıma 1 sene veya bir sonra ki 10.000 de diye yazıyolar. Misal 30.254 ise bir sonraki bakım 40.254 yazıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zamzum Z kullanıcısına yanıt
    Bütün geçişlerde mandala basıyorum ben, bir sakıncası yoktur herhalde.. Konu hakkında bilgisi olan birisi açıklama yaparsa sevinirim. Teşekkürler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • the_mafia kullanıcısına yanıt
    D ile N arasına gerek yok ama siz bilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zamzum Z kullanıcısına yanıt
    "Bu Swift'in otomatik viteste vites değiştirme işi çok saçma olmuş"
    ile
    "Bu Swift'in otomatik viteste vites değiştirme işi çok saçma MI olmuş?" arasında fark var. Anlamadığınız bir konu hakkında direkt kestirip atmayın lütfen...

    Olur da google'da biri arama yaparken sizin yazdıklarınızı falan olur Allah korusun, araba ile olumsuz fikir sahibi olmasın diye bazı açıklamalar yapmak gerek.

    Bir araba beşinci viteste giderken, bir anda geriye atılabilir mi? Yıllarca bunun geyiği yapıldı. Ama en son durumda öğrendik ki, kesinlikle atılamaz. Çünkü o hızda giden bir arabada geriye atabilmek için, gücün tersine bir kuvvet uygulamak gerekir ki, buna insan gücü yetmez.

    Ama otomatik viteste atılabilir. Çünkü otomatik viteste tork konvertörü vardır. Ve çok güçlüdür. Siz 100le giderken, eğer isterseniz geriye alabilirsiniz. Ama şanzımanı da darmadağın ederseniz... O yüzden, otomatik viteslerde yanlış geçiş olmasın diye kilit sistemi vardır. Tork konvertörü çok güçlü olduğundan vites geçişlerinde kullanıcı zorlanma hissetmez, o yüzden eğer geri vitese geçerken tamamen frene basıp durmazsa, uzun vadede arabasına ciddi zarar verir. Geriye alırken, hem kilit mekanizmasına, hem de frene basın demenin neresi saçma?

    2 ve 1 vitesleri, normal sürüş esnasında sık sık kullanılabilir. Mesela trafikte ilerlerken, bir anda yokuşa girdiniz, araba yığıldı... O esnada 2'ye, duruma göre 1'a alabilirsiniz. Ancak bunlar da özel viteslerdir. 80le giderken bir anda 2'ye almak isterseniz yine şanzımana zarar verirsiniz. Dolayısıyla, sistem size bir uyarı vermek istemiş. Yani bu vites değişimi bilinçli olarak yapın demek istemiş. D'den 2'ye alırken uyanık olun, düğmeye basın demenin neresi saçma?

    D ve N arası, trafikte kısa beklemelerde de vitese yük binmesin, N ye alırken tuşa da basmayın, hiç bir şey ypmayın, yanlışlıkla bile geçse bir şey olmaz demek istemiş...

    Bütün bunların neresi bulmaca?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliyuksel06 -- 2 Aralık 2016; 9:30:56 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Baleno güzel araç içi falan çok geniş.
    Üstelik tam otomatik değil CVT vites.

    Ama bildiğim kadarıyla Baleno'lar Hindistan üretimi, Swift ise Macaristan.
    Bu bir kalite farkına yol açar mı bilemiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • naizen N kullanıcısına yanıt
    Üretim yeriyle kalite farkı olacağını sanmam, Suzuki maliyet, operasyon vb nedenlerle seçimini yapmıştır. Yoksa kalite üretimi yaptıran firmanın elinde, çin mallarının kalitesi belli ama bildiğimiz bütün kaliteli teknoloji markaların üretimleri Çinde yapılıyor. Birkaç yıl geçtikten sonra Baleno hakkında bilgi sahibi olacağız anlaşılan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2016 suzuki swiftim var, telefonda spotifydaki müzkleri arabanın hoparlörlerinden çalmak istiyorum. Bunun için bluetooth kiti yeterli olur mu yoksa multimedya navigasyonlu bi aux girişli ekran mı taktırmak lazım. Eğer ekran lazım ise öneride bulunabilecek var mı? Suzuki bayisi daiichi diye bi markayı söyledi ama onda aux yokmuş ve çok da güzel gelmedi bana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Femto

    Bende Swift ve Baleno arasında kalmıştım, Baleno piyasaya yeni girdiği ve suzukinin daha önce getirip şimdi getirmediği splash, sx4 gibi modeller olması nedeniyle tereddüt yaşamaktansa bagaj sıkıntım tek çocuk olmasına karşın
    Olmadığı için tercihim swiftten yana opmuştu. Ancak yinede 4-5 yıl kullanılacaksa alınabilir, ben o kadar kullanmayacağımı 2 yıl içinde Vitara ile değiştirme düşüncesiyle almadım.

    Sıfır araç alırsam en az 3-4 yıl kullanırım diye düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bakinci

    Bugün bakım için servise gittim. Baleno başarılı bir araç. 90 beygir ama torku yüksek. Swift in beygiri yüksek balenoya göre torku düşür. Bu arada polocuları üzecek bir haber 😀 balenoda da tok kapı sesi var... iki çocuğum var birde port bagajım var. İstedikten sonra çözüm bulunur. Siz yeter ki karar verin.

    Baleno bugün bayide gördüm. Swift ten biraz daha büyük, iç hacim ve bagaj sınıfına göre yeterli. Genel olarak hoşuma gitti. Test sürüşü yapamadım. Daha sonra Dacia bayisine gittim Stepway benzinli otomatik inceledim. Test sürüşü yaptım. Suzuki ile arasındaki kalite farkı belli oluyor. Baleno yaklaşık 7000TL daha fazla. Donanım olarak daha fazla. Ayrıca Ankarada hiçbir bayide Stepway otomatik yok. Ne zaman geleceği konusunda net bilgi veremiyorlar. 3 Aralıkta tekrar bir zam olacağını söylediler. 2017 modeli ise Şubat sonu gibi gelir diyorlar. Tabi fiyat farklı olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gonzalez45 -- 2 Aralık 2016; 23:28:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Uzun zamandır yazamıyordum, tekrardan merhabalar.

    Daha önce konuştuğumuz arkadaşlar bilir ama yeni tanışacaklarımız için kısa özet geçeyim :) 2009 1.3(4x2) kırmızı swift sahibiyim. Aracım lpg'li, uzun zaman geçti bir sorun yaşamadık umarım böyle devam eder. Son zamanlarda çocuklardan dolayı bagaj sıkıntımız boy gösterdi, aracı değiştirmeyi düşünmeye başlamışken araç fiyatlarındaki artışlar ve son darbe ötv olayı gelince elimdekine sıkıca sarılmaya karar verdim :) dediğim gibi tek sorun bagaj. Aracımı 29.000 km'deyken almıştım, aracı aldığım arkadai hiç serviste bakım yaptırmamış, ben de hiç servise uğramadım açıkçası. 10.000 km'de bir bakımı için sanayide güvendiğim özel servislere gittim. Dün baktım aracım 50.000 km olmuş, belki gözden kaçırdığım bir husus vardır bu sefer servise gideyim diye düşündüm(malum elimdekine sıkı sıkı sarılmaya karar vermişken), hem de araç 7 yaşına girdi belki indirim vardır diye aradım 50.000 bakımı için 400 TL fiyat verdiler, ekstra şeyler çıkarsa üzerine eklenir dediler. Bana fazla geldi açıkçası bu ücret, aracımın yağını ve yağ filtresini yeni değiştirdim zaten, hava ve polen filtresi değişecek muhtemelen başka ne yapılır bu bakımda bilmiyorum.

    Sizce fiyat uygun mu?




  • westberlin kullanıcısına yanıt
    Hocam siz kendi yaptıklarınızı söylediniz mi? Onu bilerek mi 400 dediler yoksa genel bakım gibi mi düşündüler acaba?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliyuksel06

    Hocam siz kendi yaptıklarınızı söylediniz mi? Onu bilerek mi 400 dediler yoksa genel bakım gibi mi düşündüler acaba?

    Telefonla görüşmüştük servisle, sanırım çok yoğundu arkadaş detaylı konuşamamıştık. Sizin mesajınızı görünce tekrar aradım detaylı görüşebildik 150TL fiyat verdi. Pazartesi gidip bakıma sokacağım sanırım. Son dönemlerde fren yaptığımda ön tekerlerden ses gelmeye başlamıştı ama sadece durmaya yakın yavaşladığımda frenleme yapınca bu ses geliyor, normal hızlardayken herhangi bir sorun yok, onu da göstereyim bari

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selam,

    Daha önce Ankara'ya giderken ki tüketim değerlerimi paylaşacağımı söylemiştim.

    Aşağıdaki şartlar altında tükentim değerlerini değerlendirmek lazım. Biliyorsunuz ki her 80-90 kg artış, aracın 100 km deki tüketim değerini arttırır.

    Port bagajın boş ağırlığı = 15 kg
    Port bagaj çıtıları ve bisiklet taşıyıcı = 8 kg
    Valizler = 2x20 kg = 40
    Oto koltuğu = 2x10 kg = 20
    Ben hariç ailemin kalan üyelerinin ağırlığı = 70 kg

    Toplam Ağırlık = 153 kg.

    Bu değerlerle İstanbul Parkshop arası 165 Km yi 5.0 LT ortalama ile gittim. Ankara'ya vardığımda ise bu ortalama 5.5 LT di. Benzin çubuğu ise yarım depo'nun 1 mm üzerinde. Bu değerlere göre Swiftlerin ne kadar az yaktığını düşünebilirsiniz. Yani tek kişi ve araç tamamen boşken ( port bagaj vs.. olmadan ) 4.4 LT rahatlıkla görebilirsiniz.

    165 km gidilen yol
    500 km kalan yakıtla gidilebilecek yol
    5.0 ortalama tüketim değeri.

    Swift almak isteyen ve kullananlara hitaben...






  • gonzalez45 G kullanıcısına yanıt
    Sorun çıkartacağını sanmıyorum, tabi şuan için kapalı bir kutu bı araç, ancsk bu durumda alınabilir, 4 yıl sonra yenisi gelmese bile bu fiyat artışlarıyla aldığınız fiyata belkide üzerinde satarsınız. Karat sizin. Hayırlı bir karat verirsiniz umarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Femto

    Sorun çıkartacağını sanmıyorum, tabi şuan için kapalı bir kutu bı araç, ancsk bu durumda alınabilir, 4 yıl sonra yenisi gelmese bile bu fiyat artışlarıyla aldığınız fiyata belkide üzerinde satarsınız. Karat sizin. Hayırlı bir karat verirsiniz umarım.

    Bayiye uğrayıp mevcut aracımı verecekleri fiyata göre karar vereceğim. Baleno iç hacim donanım olarak hoşuma gitti aslında. Yeni yılda farklı motor seçeneği ve donanım ile yeni Baleno modelleri gelebilir belki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gonzalez45 -- 3 Aralık 2016; 17:42:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • westberlin kullanıcısına yanıt
    Tamam hocam, sevindim, çünkü 400 biraz fazla gibi geldi bana da... Şimdi iyi olmuş, 150 güzel :)

    Kolay gelsin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • aliyuksel06 kullanıcısına yanıt
    Benim 1400 TL lok bakımın 1000 TL si disk ve balatalar. 186 TL diger filtre vs... 214 TL si KDV. Yani disk ve balata olmasa 186 TL tutacaktı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar Arkadaşlar,

    Dün itibariyle bende artık bu sayfaya dahil olmuş bulunuyorum. 1,2 94HP otomatik vites 2016 olarak 48750 TL ye 0 aldım. Hatta park sensörü de hediye ettiler. Hayatımda yaptığım en hızlı pazarlık ve alımdı. Sözde anlaştıktan sonra kafamda bir çok soru işaretleri vardı ama internette incelediğim paylaşımlardan sonra içim gerçekten rahatladı. Hatta çalıştığım firmada bir Hint markasını temsil ediyoruz ve Türkiye koluna bakan genel müdürüyle yaptığım sohbette aynen şunu dedi," Hindistanın en çok tercih edilen markası Suzuki ve sokaklarda en çok gördüğümüz araba swift, hatta volkswagen polo daha ucuza satılmasına rağmen insanlar swifti tercih ediyor". Evet orası Hindistan ve fakir bir ülke ama, toyota, honda, mazda gibi markaların bile pazar payının %2-4 arası olduğunu söyledi. Bu arada suzukinin japonya ve hindistanda üretim yaptığını, kalite olarak aynı kalitede üretildiklerini dile getirdi. Fakat Türkiye'deki araçlar ne malı paylaşan olursa sevinirim. Arabayı aldıktan sonra dikkatimi çeken konforu etkileyen bazı eksiklikleri 0 km almayı düşünen arkadaşları bilgilendirmek açısından paylaşmak istiyorum.

    - Kapıları şoför tarafındaki merkezi kilit tuşundan içerden kilitleyince şoförde dahil hiç bir kapı içerden açılamıyor. Mutlaka kapıların kilit dilini manuel açmanız gerekiyor yada şoförün merkezi olarak kapıları açması gerekiyor. Bir çok arabada bunu yapmanıza gerek olmadan kapıyı içerden açabiliyorsunuz.
    - Farlar açıkken arabayı kapattığınızda farlar otomatik kapanmıyor. manuel kapatmak gerekiyor.
    - Araç harekete başladıktan sonra kapılar otomatik kilitlenmiyor.
    - Gündüz led farlar çok hoş, gece farlar açılınca led farlar kapanıyor.
    - Bagaj gerçekten çok küçük.
    - Orinalinde bluetooth yok.
    - Anahtardan camlar açılıp kapatılamıyor.

    Bunlar konforu arttıracak olan eksiklikler. Titiz biri olduğum için benim gözüme batan eksiklikler. Belki başkaları için çokta önemli değildir. Bunların yanında artılar daha fazla. 2 gündür kullanıyorum ve şimdilik süspansiyonun sert oluşunun dışında bir sıkıntı yok. Bunu servise sorduğumda zamanla yumuşayacağını söyledi. Yarın yaklaşık 250 km uzun yol yapacağım. Sizinle tüketim değerlerini paylaşacağım. Bunların dışında araca bluetooth ekleme konusunda fikirleri olan varsa paylaşmanızı rica ederim.




  • 
Sayfa: önceki 5556575859
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.