Şimdi Ara

SUZUKİ Grand Vitara Sevenler Buraya (152. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.032
Cevap
50
Favori
809.191
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 148149150151152
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    Uzun süredir 3 Kapılı Grand Vitara 1.6 bakıyordum. En sonunda 2 ay önce özenli kullanılmış bir 2011 GV 1.6 3 Kapılı sahibi oldum. Bu aracı merak edenlere katkısı olması için bazı tespit ve tecrübelerimi paylaşmak istiyorum;


    1- Neden 3 Kapılı ve neden 2006 üstü?

    Evin ikinci aracı olacak, 4x4 kabiliyeti olsun, hafif arazi şartlarında kullanayım diye düşünerek 3 kapılı tercih ettim. Tabii fiyat da önemli idi. Zaman zaman günlerce kullanmayacağım bir araç için vereceğim rakam makul olmalıydı. Benim araç kadar temiz ve hasar geçmişi şaibesiz olan 5 kapılı modeller 180 bin bandında idi. Ben 130 bin'e mal ettim (Temmuz 2021 itibari ile). 2006 üstü modellerin tasarımını çok beğeniyordum. İlave olarak; 2010 üstü olanlarda aynalarda sinyal, klimanın dijital kontrollü olması (kimisine göre dezavantaj ama ben seviyorum) ve ESP artısı var.


    2- Performansı nasıl?

    Araç 1500 kg'ın üzerinde. Adeta tank gibi. motor 1.6 ama çekmiyor diyemem. Şanzıman oranları düşük devirlerde gücün kullanılması için ayarlanmış. Rampada, daha güçlü olan binek aracımdan daha rahat kalkış yapıyor. Tabii 120 km üstüne çıkmak isterseniz 4000 devirin üstünde kullanmanız lazım. Aracı yormadan kullanılacak en ideal hız 90 km/saat. Üretim amacının ne olduğunu unutmadan kullanmak gerekiyor. Yukarıda yazdığım gibi; evin ikinci aracı, sportif görünümlü, hafif arazi kamp/gezi vs ağırlıklı olarak şehir içi. 180-200 km'lik şehirler arası da kullanıyorum. Uygun devir ve viteste kullanırsanız, sağ şeride mahkum kalmadan rahat bir yolculuk yapabilirsiniz. Ben memnunum.


    3- Yakıt tüketimi?

    Benzinde 100 km'de 7.5 lt görmek mümkün, genelde 8-8.5 lt aralığında. Şehir içi bol rampalı yerlerde 10 lt civarı. Lpg'de bu değerleri %20 kadar arttırın. 2021 Eylül ayı fiyatları ile Benzinde (şehir içi) km'de 80 krş, lpg'de km'de 50 krş diyebiliriz. LPG'de turbo benzinli 1.2 motorlu binek aracımdan %10 daha az yakıyor. Aracımı sakin kullanırım genelde, ama aşırı ölü devirlerde de kullanmadığımı da belirteyim. Kesinlikle benden daha az yaktıran da, çok daha fazla yaktıran da olacaktır. ben aracı yormadan ama yolun hakkını da vererek kullanmayı tercih ediyorum.


    4- Bagaj ve kullanım alanı?

    4 kişilik bir aileyiz. Arka kısmı diz mesafesi olarak 3 kapılı bir araçtan beklenmeyecek kadar geniş. Yanınızda fazla eşya olmadan rahat kullanırsınız. Ben tavan bagajı taktırdım ilave olarak. Arka koltukların sırt açısı 3 kademeli ayarlanabiliyor. Arkadakiler rahat oturabiliyorlar. Sadece eşimle birlikte köye filan gidersek arka koltukları da yatırıp adeta mini bir pikap gibi kullanabiliyoruz. Oldukça kullanışlı.


    5- Kronik sorunlar?

    Alırken araştırmıştım. En ciddi sorun lpg'li araçların zamanla subap değişimi gerektirmesi. Sırf bu yüzden lpg hiç takılmamış bir araç aradım ama denk gelmedi. Düşük km'li (100 bin) lpg'li bir araç aldım. Subap değişimi ile ilgili meseleyi de iyice irdeledim. Sorun; lpg'nin benzine göre daha yüksek sıcaklıkta çalışması ve araç yüksek devirlerde kullanıldığında bu sıcaklığın daha da artarak subapların yapısının zamanla bozulmasından kaynaklanıyor. Benim aracımdaki lpg sistemi arıza lambası yakmıyor, yani tam uyumlu diyebiliriz (BRC). Hatta, alınca bir BRC servisinde baktırdım. İyi bir montaj değilse söktüreyim, benzinde kullanayım diye düşündüm ama kaliteli bir marka ve düzenli bakımlarının kayıtlı olduğunu söylediler. Buna biraz güveniyorum ama yinede lpg'de kullanırken 3500 deviri geçmemeye özen gösteriyorum. Yüksek devirlerde kullanmamın gerektiği durumlarda (bazen keyfi, bazen rampa çıkarken vs) benzine alıyorum. İnşallah sıkıntı yaşamam.

    İlave bir ciddi mekanik sorun duymadım.


    6- 4x4 özelliği nasıl?

    Araç sürekli 4 çeker. Yani bir arazi modu seçim düğmesi ya da kolu yok. 2 çekere de alamıyorsunuz, ağır devire de alamıyorsunuz. Zorlu (ıslak, karlı vs) yol koşullarında ve hafif arazi şartlarında kullanılması için ayarlanmış. Ben biraz arazide denedim. 2 çeker binek bir aracı asla sokmam (zaten kesinlikle altı sürter) dediğim, hiç yol olmayan ve hayli dik rampalarda rahatlıkla inip çıktı, 15 cm kadar derinlikteki dere yatağından rahatlıkla geçti.


    Özetle, hangi amaçla bu araca sahip olmak istediğinizi iyi belirlerseniz çok memnun kalırsınız. Küçük bir tank gibi, güven veren bir araç. Temiz kullanılmış bulursanız, kaçırmayın derim.


    Fırsat buldukça sorularınıza da cevap verebilirim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tkabaca -- 28 Eylül 2021; 13:32:46 >




  • reixs R kullanıcısına yanıt
    Mrb, konuyu hortladayım, monokok demek, yeni kasalarda şaseyi kaldırmışlar, 2009 öncesi araçlar şaseli olduğu için daha çok sarsıntı veriyordu.

    Bu sarsıntıyı, sallanmayı engellemek için monokok gövdeye dönmüşler ama buda güvenlik zaafiyetine neden olur.

    Şaseli araç bir çarpışma veya darbe anında daha dirençli olur.

    monokokta bu emniyet kalkmış, konfora yönelinmiş.

    2008 Garand Vitara 1.9ddis sahibine terfi ettim.

    Daha öncedende 2000 mod.1.6 jlx kullanmıştım.👋

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2000 mod jlx vitaradan sonra, tiguan ve netiçede Gözümü okşayan Suzukinin en güzel kasası 2008 mod. Grand Vitara(1.9ddis) ile 140.000 km. de buluştuk🤗


     SUZUKİ Grand Vitara Sevenler Buraya


     SUZUKİ Grand Vitara Sevenler Buraya


     SUZUKİ Grand Vitara Sevenler Buraya




     SUZUKİ Grand Vitara Sevenler Buraya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yimust -- 29 Eylül 2022; 0:49:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yimust kullanıcısına yanıt

    Hayırlı olsun, iyi günlerde kazasız belasız kullanın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BRAVEHEART11 kullanıcısına yanıt

    Sağolun, tşk ederim...biraz geç görmdüm...

  • Herkese merhaba. Ben de 2008 model 2.0 JLX-AL benzin+lpg 170.000km de grand vitarayı 2 gün önce aldım ama siz değerli üstadlara bir kaç sorum olacak yardımcı olursanız memnun olurum.


    1. 200 300 metre kadar hafif bir rampada 4L de çıkış iniş yaptım daha çıkarken fan açtı hemen, daha sonra 150 km lik yolculuğumu bitirip eve geldim evin önündeki hafif rampa yolda tekrar 4L ye alıp dur kalk yaptım tekrar fan açtı bu normal midir sizce ?


    2- Aracımı aldığım zaman 2 anahtar da uzaktan açma kapama yapmıyor araç da anahtarsız çalışmıyor. Anahtarlığın içinden çıkan anahtar ile kapıyı açıp aracın anahtar deliğine sokarak çalıştırıyorum. Satan arkadaş sorunu kendisinden önceki sahibinin geri vitese takıp gelirken çıkan ses yüzünden kızıp bir kabloyu kestikten sonra anahtarların bu şekle geldiğini söyledi. Sizce bu doğru mudur ? Computestte herhangi bir arıza kodundan bahsetmedi firma.


    3- Aracın motor ışığı yanıyor bundan dolayıdır galiba Cruise kontrol aracın çalışmıyor. Computest görevlisi aracın katalizör uyarısı verdiğini söylemişti bundan dolayı da olabilir mi ?


    Şimdiden cevaplar için çok teşekkür ediyorum.





  • 2008 grand vitara 1.9 ddis araca egr iptali tavsiye eder misiniz? yapanlar yorum yaparsa sevinirim. çekiş, yakıt konusunda artıları veya eksileri oldu mu?

  • masmynak kullanıcısına yanıt

    Merhaba öncelikle hayırlı olsun iyi günlerde kullanın, Aynı aracın 1.9 ddis modeline sahibim bildiğim kadarıyla cevap vermeye çalışayım. her iki aracın motor ve şansızman dışında kasa ve bileşenleri aynıdır. Kullandığınız araç da 4L modu, sadece zorlu arazi koşullarında bozuk yollarda vs kullanım içindir. Suzuki grnad vitara kullaıcı klavuzuna bakarsanız arazi modlarının özellikle arazi dışı yollarda kullanılmaması üzerine uyarılar varıdır. O sebeple buna dikkat etmenizi öneririm. Fan açma meselesine gelirsek aracın önünde iki adet fan vardır ve bu fanlar sırayla ısıya göre tek ya da çift olarak çalışır. sizde kaç fan çalışıyor bunu tespit edin ve en önemlisi bu fan açtığında hareret ne durumda motor suyu kaç derece bunlara bakın. Yokuş çıkmak harereti etkiler motor suyu 100 dereceyi geçebilir bu normaldir zaten aracınız 102 derecede fan açar. Eğer aracınızda suzuki nin önerdiği şekilde yüzde elli antifiriz su karışımı var ise yüz dereceyi geçsede o antifiriz kaynamaz merak etmeyin. O sebeple sizin sorununuzla ilgili takip etmeniz gereken esas konu hareret durumu, bu modelde göstergenin yarıyı geçmemsi gerekiyor.


    anahtarla ilgili sorununuz ise imobilizer sorunu. o araçda direksiyon anahtar girişinin etrafında imobilizer alıcısı bunur eğer bunda bir hasar sorun vs var ise ondan dolayıda sorun olabilir. Ayrıca anahtarsız girişle ile ön kapı kolları ve arka bagaj kapısı kollarının içerisinde de birer alıcı anten bulur. bu antenler ya da siviçler zamanla kablo kopması ve ya oksidasyon sebebiyle bozulabiliyor. Örneğin benim aracımda aldığımda sadece sağ ön kapı anahtarsız girişi çalışıyordu diğerli bozuktu her iki kapı kolunu sökerek, kablo kopması ve siviç bozulması sonucu sistemin çalışmadığını tespit ederk tamirini yaptım şuan sorunsuz çalışıyor. O bir kablo kesmesi ile olmasıda olasıdır ama geri vitesle ilgili birşey olduğunu sanmıyorum


    cruise kontrol ün aracın motor arıza ışığı ile ilgisi olmaz. yanlış hatırlamıyorsam cruise control için sigorta kutusında bir sigorta var öncelikle onu kontrol etmenizi öneirim. motor arızası içinde aracı bir arıza tespit cihazına bağlarsanız tüm arızaları okursunuz ona göre de noktasal bir arıza tespiti yapabilirsiniz.





  • turqua T kullanıcısına yanıt

    Merhaba egr sistemi motor için faydalı birşey değil zaten malumunuz. faydası tamamiyle egzoz emisyonu için. bu sebeple iptal edilebiliyorsa ki 1.9 ddis de bunu yapıyorlar ve konuştuğum tüm ustalar bu işlemi tavisye ediyor. lakin iptali sonrası beynin de buna göre programlanması gerekiyor yanlış hatırlamıyorsam

  • ragip80 R kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için çok teşekkür ediyorum. Harareti göstermek için Ankara'da japon grubunda güzel yorumları olan bir usta ile görüştüm bir kaç soru cevap ve kontrol sonrası normal dedi. Hararet göstergesi hep ortada hiç artmıyor ama hararet göstergesi ortada iken üst conta değişimi yaptık ya da üst blok yapıldı diye çok kişiden yorum okuduğum için korktum açıkçası.

    Anahtar da maalesef anahtarlarımın 2 si de arızalı çıktı. Suzuki yetkili servis karadüzen 25 30 dk kontrol sonrası direksiyondaki anahtar kutusu bozuk dedi :) Bir dünya masraf çıkarttı. Ama sorunu gittiğim 2. anahtarcı çözdü. 1isini yaptı. Şuan anahtarsız çalışma, kapı açma kapatma hepsi tüm kapılar için aktif. Diğeri için sıfırını aradı bulamadı tamiri için parça bekledi aradı bulamadı biz de 1 tane yapıldı diye seviniyoruz sorgulamadım pek :)

    Motor ışığını da anahtarcı arıza kodlarına bakarken bağladığı pc ile söndürmüştü hız sabitleyici çalıştı yaklaşık 500 km kullandım bir gün 140 civarı hıxlarda 20 25 dk seyir edince motor ışığı tekrar yaktı ve hız sabitleyici tekrar devre dışı kaldı bunu da tecrübe etmiş oldum.

    Umarım benim gibi sorun yaşayanlara da bu görüşmelerimiz ışık olabilir :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • masmynak kullanıcısına yanıt

    Rica ederim, Hareret husunda üst kapak contası değişmesi eğer araç hareret yapmış ise ki bu aracın soğutma suyunun 120derece ve daha üstüne çıkması ile olur malum, bu durumda ki araç conta yaksa bile hasarın durumuna göre motor suyuna yağ, yağa su karışması gibi ve ya egzosdan beyaz duman gibi sorunlar oluşturur hareret göstergesinde hareret de normal görünebilir. O sebeple conta yanık mı değil en kolay yolu devir daim kabının kapağına, soğutma suyuna bakmak, kapak da çamurlaşma, su da yağ vs varmı? ve ya gaza basıldığında su da fokurdama var mı gibi yöntemlerle bakılabilir. Aynı şekilde yağ kapağında da kremsi çamurlaşma olabilir. bunlar işarettir denilebilir.


    Anahtardan olması sevindirici, zira aracın imobilizer sisteminde olması daha büyük tamir masrafları çıkarabilir açıkçası. Bu anahtarların sıfırı bulunuyor yalnız onu belirteyim. Başka bir arkadaşımın Grand Vitara sı için sık sık yurt dışına giden bir arkadaşımızdan rica ettik yurt dışından getirdi yaklaşık 5000tl ye malolmuştu. Ama tr de de bulunurmu bakmak sormak lazım. Bulunsa bile burada parçalar astronomik pahalı malum.


    hız sabitleme sitemiyle ilgili sorununuz basit bir soket kablo temas hatası gibi birşeyde olabilir. bunu çözmenin en kolay yolu aracınızı servislerin kullandığı türde bir arıza tespit cihazına bağlamak ve ne hata verdiğine bakmak. Ben aracı aldıktan sonra bu konularda çok sıkıntı yaşadığım için kimseye muhtaç olmayıda sevmediğim için bu servis tipi arıza tespit cihazlarından aldım ve aracımda ki bir çok arızayı kendim tespit ederek onardım. Siz sanırım Ankara da sınız ama İstanbul a yolunuz düşerse vs bu konuda yardımcı olabilirim. :)





  • 
Sayfa: önceki 148149150151152
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.