Şimdi Ara

suzuki bandit 600s

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
3.595
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 5 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 9
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 19
  • Ortalama Mesaj Aralığı 76 gün 22 saat 53 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 18
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Malmsteen1 (19 mesaj) _DIESEL_ (7 mesaj) GullyFoyle (4 mesaj) Klinik_Psikolog (3 mesaj) Ekvador (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • merhaba 4 senedir scooter kullanıyorum asya motor 150 cc lik sccoter var ve artık normal vitesli cc yüksek bir modele geçme kararı aldım
    arkadaşımın tanıdığı bir dükkandan 600cc 2004 model temiz suzuki bandit buldum diceksiniz 600cc alma 250 al ama ben biliyorum 250 ye alışınca 600 isticem ve şu an alıcağım motoru 3 sene kullanmam gerektiği için değiştirme şansım olmayacak...birazda bu sebep ile 600cc ye direk girişiyorum...saolsun dükandaki kişiler sana ders veririz dediler(bedava) hatta önc derslere 250cc lik motorla başlarız sonra buna geçersin dediler benim aklıma çok yattı,öte yandan 250cc de güzel görünümlü pek model bulamadım sadece hysong 250 cc ler var,hem fiyat olarak uygun ama olması 2.el satışının zor olması ve sonuçta çin malı olması düşündürüyor...
    benim düşüncelerimi daha önce düşünmüş deneyimi olanlar varsa veya gherhangi bir şekilde fikir de bulunmak isteyen varsa paylaşırsa sevinirim

    Not:bu arada 600 cc almamım sebebi 200 km veya yukarı hız yapacağımdan değil motorunun güçlü olmasını istememden performans açısından...



    |
    |




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Malmsteen1

    merhaba 4 senedir scooter kullanıyorum asya motor 150 cc lik sccoter var ve artık normal vitesli cc yüksek bir modele geçme kararı aldım
    arkadaşımın tanıdığı bir dükkandan 600cc 2004 model temiz suzuki bandit buldum diceksiniz 600cc alma 250 al ama ben biliyorum 250 ye alışınca 600 isticem ve şu an alıcağım motoru 3 sene kullanmam gerektiği için değiştirme şansım olmayacak...birazda bu sebep ile 600cc ye direk girişiyorum...saolsun dükandaki kişiler sana ders veririz dediler(bedava) hatta önc derslere 250cc lik motorla başlarız sonra buna geçersin dediler benim aklıma çok yattı,öte yandan 250cc de güzel görünümlü pek model bulamadım sadece hysong 250 cc ler var,hem fiyat olarak uygun ama olması 2.el satışının zor olması ve sonuçta çin malı olması düşündürüyor...
    benim düşüncelerimi daha önce düşünmüş deneyimi olanlar varsa veya gherhangi bir şekilde fikir de bulunmak isteyen varsa paylaşırsa sevinirim

    Not:bu arada 600 cc almamım sebebi 200 km veya yukarı hız yapacağımdan değil motorunun güçlü olmasını istememden performans açısından...


    Öncelikle hyosung çin malı değil kore malıdır ve piyasadaki bir çok avrupalıya japona şapka çıkartıracak derecede kalitelidir fiyat/performans oranına bakarsanız , öte yandan seçimin başta absürt gibi gelsede eğitimini alacağından bahsetmişsin ki bu senin bilinçli bir motorcu olduğunu gösterir bahsettiğin serinin 650 s kullanmış biri olarak gönül rahatlığıyla alınabilecek makinelerdir kalite performans ve sağlamlık olarak klasik japon vasıflarına sahiptir bu makine ne de olsa o bir japon o bir suzuki Makul olanı önce 250 cc pişip 600 cc geçmendir sonuçta daha önce vitesli motor dahi kullanmamışsın sadece scooter deneyimiyle biraz bocalarsın gibime geliyor bunlar ciddi makinalardır gaza tepkisi azımsanmayacak ölçüde sert ve kararlıdır .Yine de racing makina olmaması nedeniyle bi nebze kavramak daha kolay fakat kullanabilmek değildir aslolan hükmetmektir makineye onla bütün olabilmektir bu da zamanla tecrübeyle oluşan kavramlardır.

    Tavsiyem almadan önce uzun uzun turla ve kendini ölç selenin üstünde kendini yeterli görüyorsan ve çevrendende olumlu tepkiler alıyorsan bu işi bilen insanlardan sorun yok demektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _DIESEL_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Malmsteen1

    merhaba 4 senedir scooter kullanıyorum asya motor 150 cc lik sccoter var ve artık normal vitesli cc yüksek bir modele geçme kararı aldım
    arkadaşımın tanıdığı bir dükkandan 600cc 2004 model temiz suzuki bandit buldum diceksiniz 600cc alma 250 al ama ben biliyorum 250 ye alışınca 600 isticem ve şu an alıcağım motoru 3 sene kullanmam gerektiği için değiştirme şansım olmayacak...birazda bu sebep ile 600cc ye direk girişiyorum...saolsun dükandaki kişiler sana ders veririz dediler(bedava) hatta önc derslere 250cc lik motorla başlarız sonra buna geçersin dediler benim aklıma çok yattı,öte yandan 250cc de güzel görünümlü pek model bulamadım sadece hysong 250 cc ler var,hem fiyat olarak uygun ama olması 2.el satışının zor olması ve sonuçta çin malı olması düşündürüyor...
    benim düşüncelerimi daha önce düşünmüş deneyimi olanlar varsa veya gherhangi bir şekilde fikir de bulunmak isteyen varsa paylaşırsa sevinirim

    Not:bu arada 600 cc almamım sebebi 200 km veya yukarı hız yapacağımdan değil motorunun güçlü olmasını istememden performans açısından...


    Öncelikle hyosung çin malı değil kore malıdır ve piyasadaki bir çok avrupalıya japona şapka çıkartıracak derecede kalitelidir fiyat/performans oranına bakarsanız , öte yandan seçimin başta absürt gibi gelsede eğitimini alacağından bahsetmişsin ki bu senin bilinçli bir motorcu olduğunu gösterir bahsettiğin serinin 650 s kullanmış biri olarak gönül rahatlığıyla alınabilecek makinelerdir kalite performans ve sağlamlık olarak klasik japon vasıflarına sahiptir bu makine ne de olsa o bir japon o bir suzuki Makul olanı önce 250 cc pişip 600 cc geçmendir sonuçta daha önce vitesli motor dahi kullanmamışsın sadece scooter deneyimiyle biraz bocalarsın gibime geliyor bunlar ciddi makinalardır gaza tepkisi azımsanmayacak ölçüde sert ve kararlıdır .Yine de racing makina olmaması nedeniyle bi nebze kavramak daha kolay fakat kullanabilmek değildir aslolan hükmetmektir makineye onla bütün olabilmektir bu da zamanla tecrübeyle oluşan kavramlardır.

    Tavsiyem almadan önce uzun uzun turla ve kendini ölç selenin üstünde kendini yeterli görüyorsan ve çevrendende olumlu tepkiler alıyorsan bu işi bilen insanlardan sorun yok demektir.
    dostum fikirlerin için çok teşekkürler
    zaten dediğim gibi ilk 250 cc lik aletle öğreticekler yani ben sadece temiz alet buldum ve kış olması sebebi ile ucuz diye aleti alıp karajda bekleticem:) adam gbi öğrenmeden binmem canımı pazarda bulmadım:=) yani 250 ile başlamış olcam bir nevi...haklısın tepkime süreleri çok agresif 600cc lerin ama dedim gibi almışken de güçlü bir motor almak istiyorum amacım dedim gibi gazlamak değil yani 250 cc de alsam 600 de alsam aynı hızı yapcam ama takdir edersinki 2 kişi binildiğinde yahut rampada falan 600 cc gücünü hissettiriyor
    hysong konusunda ise aslında ben 250 almak istedim hem tipleri çok hoşuma gidiyor hemde fiyatı uygun ama arkadaşlar 250 den sıkılıp 600 lük almak istediğinde satarken sorun yaşarsın dediler 2.el satışı zormuş yada uzun sürüyormuş...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Malmsteen1

    dostum fikirlerin için çok teşekkürler
    zaten dediğim gibi ilk 250 cc lik aletle öğreticekler yani ben sadece temiz alet buldum ve kış olması sebebi ile ucuz diye aleti alıp karajda bekleticem:) adam gbi öğrenmeden binmem canımı pazarda bulmadım:=) yani 250 ile başlamış olcam bir nevi...haklısın tepkime süreleri çok agresif 600cc lerin ama dedim gibi almışken de güçlü bir motor almak istiyorum amacım dedim gibi gazlamak değil yani 250 cc de alsam 600 de alsam aynı hızı yapcam ama takdir edersinki 2 kişi binildiğinde yahut rampada falan 600 cc gücünü hissettiriyor
    hysong konusunda ise aslında ben 250 almak istedim hem tipleri çok hoşuma gidiyor hemde fiyatı uygun ama arkadaşlar 250 den sıkılıp 600 lük almak istediğinde satarken sorun yaşarsın dediler 2.el satışı zormuş yada uzun sürüyormuş...

    Satışı pek zor olmuyor aslında motoruna temiz baktığın sürece bu tür geçiş motorlarının alıcısı çok alır ben gt 250 ' yi bi kaç ayda sattım fakat anladığım kadarıyla gözün yükseklerde ve mantıklı düşüncelerin var diyecek söz yok tekerin düz bassın grenajın asfalt yüzü görmesin dostum .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _DIESEL_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Malmsteen1

    dostum fikirlerin için çok teşekkürler
    zaten dediğim gibi ilk 250 cc lik aletle öğreticekler yani ben sadece temiz alet buldum ve kış olması sebebi ile ucuz diye aleti alıp karajda bekleticem:) adam gbi öğrenmeden binmem canımı pazarda bulmadım:=) yani 250 ile başlamış olcam bir nevi...haklısın tepkime süreleri çok agresif 600cc lerin ama dedim gibi almışken de güçlü bir motor almak istiyorum amacım dedim gibi gazlamak değil yani 250 cc de alsam 600 de alsam aynı hızı yapcam ama takdir edersinki 2 kişi binildiğinde yahut rampada falan 600 cc gücünü hissettiriyor
    hysong konusunda ise aslında ben 250 almak istedim hem tipleri çok hoşuma gidiyor hemde fiyatı uygun ama arkadaşlar 250 den sıkılıp 600 lük almak istediğinde satarken sorun yaşarsın dediler 2.el satışı zormuş yada uzun sürüyormuş...

    Satışı pek zor olmuyor aslında motoruna temiz baktığın sürece bu tür geçiş motorlarının alıcısı çok alır ben gt 250 ' yi bi kaç ayda sattım fakat anladığım kadarıyla gözün yükseklerde ve mantıklı düşüncelerin var diyecek söz yok tekerin düz bassın grenajın asfalt yüzü görmesin dostum .

    Alıntıları Göster
    teşekkürler
    kask konusunda bir önerin varmı??300 350 tl civarı agv,laser ve nolan modellerine baktım netten agv ler güzel duruyor ama...birde LS2 cartoon diye kask gördum 100 tl ye ama nasıldır acaba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Malmsteen1

    teşekkürler
    kask konusunda bir önerin varmı??300 350 tl civarı agv,laser ve nolan modellerine baktım netten agv ler güzel duruyor ama...birde LS2 cartoon diye kask gördum 100 tl ye ama nasıldır acaba.

    Alıntıları Göster
    Ls2 fiyatına göre iyi bir kasktır fakat 600 cc için pek uygun olacağını düşünmüyorum çünkü uğultu yoğun bi kask genelde düşük cc makineler için ls2 uygun oluyor agv tabi ki kalitelidir 250-300 tl arasında modelleri mevcut gönül rahatlığıyla alabilirsin benim tavsiyem ise marushinden yana olacaktır araştırmanı öneririm.

    Marushin japon menşeylidir 50 li yıllardan bu yana faaliyette olan firmadır en büyük özelliği kaltesinin yanındaki makul fiyatıdır beni cezbeden ise müthiş japon figürleri estetiğe önem veren biriysen farkedeceksindir bunu özellikle japon makinenin üstünde birbirini çok güzel tamamlıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _DIESEL_ -- 21 Ocak 2010; 16:14:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _DIESEL_

    Ls2 fiyatına göre iyi bir kasktır fakat 600 cc için pek uygun olacağını düşünmüyorum çünkü uğultu yoğun bi kask genelde düşük cc makineler için ls2 uygun oluyor agv tabi ki kalitelidir 250-300 tl arasında modelleri mevcut gönül rahatlığıyla alabilirsin benim tavsiyem ise marushinden yana olacaktır araştırmanı öneririm.

    Marushin japon menşeylidir 50 li yıllardan bu yana faaliyette olan firmadır en büyük özelliği kaltesinin yanındaki makul fiyatıdır beni cezbeden ise müthiş japon figürleri estetiğe önem veren biriysen farkedeceksindir bunu özellikle japon makinenin üstünde birbirini çok güzel tamamlıyor.

    Alıntıları Göster
    baktım gerçekten tasarımlar hoş fakat biraz daha paahalı yada ben uygun satan yer bulamadım,bildiğin bi site varmı bakabileceğim hatta alabileceğim.
    agv 300-350 aralığındaki kasklarıda iidir diyorsun yani koruma açısından...bide koruma level ları varmış level kaç ve üstü iidir saksıyı korumak için:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Malmsteen1

    baktım gerçekten tasarımlar hoş fakat biraz daha paahalı yada ben uygun satan yer bulamadım,bildiğin bi site varmı bakabileceğim hatta alabileceğim.
    agv 300-350 aralığındaki kasklarıda iidir diyorsun yani koruma açısından...bide koruma level ları varmış level kaç ve üstü iidir saksıyı korumak için:)

    Alıntıları Göster
    Diesel'in mesajıdır. Kendisi bir problem sebebiyle giremiyormuş, rica etti benden.

    quote:

    http://www.sahibinden.com/search.php?&b[search_text]=marushin&b[page]=1&b[sort_field]=date_first_activated&b[sort_order]=desc&c2=&c=&sListe=1
    *Kaskları sınıflandırırsak genel olarak başlanıç orta ve üst düzey kasklar piyasada mevcut üst düzey kasklar arai shoei gibi profosyonel kullanıma yönelik (tabi acemiler de kullanabilir ) üretilen kasklardır genelde en güvenilir kasklar bu tür testlerden geçmiş üst düzey kasklardır fakat bana sorarsan bu tür testler pek realist değil o nedenle marushin tarzı orta halli kasklarda gayet güvenilirdir endişen olmasın üst düzey kaskların fiyat etikenin yüksek olması yapısında kullanılan özel alaşımlar ve bunun paralelinde konforu ve dinamizmi güvenlikle bir arada sunabilmesinden ibaret.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayı Baba

    Diesel'in mesajıdır. Kendisi bir problem sebebiyle giremiyormuş, rica etti benden.

    quote:

    http://www.sahibinden.com/search.php?&b[search_text]=marushin&b[page]=1&b[sort_field]=date_first_activated&b[sort_order]=desc&c2=&c=&sListe=1
    *Kaskları sınıflandırırsak genel olarak başlanıç orta ve üst düzey kasklar piyasada mevcut üst düzey kasklar arai shoei gibi profosyonel kullanıma yönelik (tabi acemiler de kullanabilir ) üretilen kasklardır genelde en güvenilir kasklar bu tür testlerden geçmiş üst düzey kasklardır fakat bana sorarsan bu tür testler pek realist değil o nedenle marushin tarzı orta halli kasklarda gayet güvenilirdir endişen olmasın üst düzey kaskların fiyat etikenin yüksek olması yapısında kullanılan özel alaşımlar ve bunun paralelinde konforu ve dinamizmi güvenlikle bir arada sunabilmesinden ibaret.


    Alıntıları Göster
    teşekkürler:)
    marushin ve agv nin modelleri hoşuma gitti artık bütceme göre max 400tl belki 450 bir kask alcam...sanırım üretim yılı önemliymiş kastın yani raf ömrü varmış birde doğrumudur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Malmsteen1

    teşekkürler:)
    marushin ve agv nin modelleri hoşuma gitti artık bütceme göre max 400tl belki 450 bir kask alcam...sanırım üretim yılı önemliymiş kastın yani raf ömrü varmış birde doğrumudur?

    Evet doğrudur tabi bunun ile ilgili kesin zaman dilimi vermek yanlıştır kişisel kullanıma göre değişir üretim yılından itibaren max 1.5 yıl raf ömrü ve kişisel kullanımda 3 ila 4 yıl verilir tabi 5 yıllık kaskta kullanılır fakat yapısındaki maddenin dş etkenlerden dolayı tahribe uğraması ile birlikte güvenliğinizde tehlike arz eder...

    Konuya ilişkin tüm arkadaşları aydınlatacağı düşüncesinde olduğum kasklara ilişkin bir alıntı ;

    quote:

    Kask Ömrü

    Neden Kaskın Raf Ömrü 5 yıldır ?

    Çünkü kaskın taşıyıcı özelliğini sağlayan-dış kuvvetlere karşı koyan dış kabuktur. Bu kabuk plastik (göstermelik kasklar) dışındaki hemen hemen tüm kasklarda elyaf malzeme ve bu malzemenin bir arada durmasını sağlayan bağlayıcı maddeden oluşur.

    Elyaf malzeme genelde cam elyafı yada karbon elyaf gibi liflerden oluşur bu malzemeler çok yüksek gerilmelere dayanıklı malzemelerdir bu malzemelerin bir arada durmasını ve bir forma girmesine ise genelde reçine diye adlandırılan bağlayıcı malzemeler ile sağlanır.
    Örneğin çoğunuzun bildiği epoksi (iki malzemeli; reçine+hızlandırıcı) yapıştırıcılar bir reçinedir.

    Bir kalıp üzerinde katmanlı olarak elyaf malzeme reçine ile yapıştırılarak kaskın kabuğu oluşturulur.
    Elyaf kask kalıbı üzerinde çok sayıda katman halinde oluşturulurken aynı zamanda aralarında boşluklar oluşmaması için basınç uygulanır.

    Kaskın kabuğunun malzemesinin zarar görmemesi için boya ve vernik ile kaplanır, estetik olarak süslenir.

    Bağlayıcı malzemeler sıvı halden katı hale geçerken geçirdikleri kimyasal reaksiyonlarına devam ederler bir süre sonra (5 yıl) bağlayıcı malzeme artık ilk baştaki mukavemet özelliklerini gösteremez.

    İŞTE O YÜZDEN HİÇ BİR DIŞ ETKENE MARUZ KALMASA DA KASKLAR 5 YIL SONRA İLK ZAMANLARINDAKİ GERİLİMLERİ TAŞIYAMAZ HALE GELİR BAŞKA BİR İFADE İLE ARTIK KORUYUCU ÖZELLİKLERİNİ YİTİRİRLER.

    Not: 5 yıl sonra da kask dış darbelere karşı koruma görevindedir dikkat ! ancak istenen değerlerde değildir. İstenen değerler güvenlik standartları olarak tanımlanan değerlerdir.

    Kask rafta iken yada kullanılırken onun ömrünü azaltan en önemli unsur güneş ışınlarıdır. Güneş ışınları derinlemesine bağlayıcıların kimyasal yapısının değişimine neden olurlar, özellikle ısıl etki ve UV ışınları en önemlisidir.

    Kaskı boyamayın, çıkartma yapıştırmayın, petrol türevi malzeme ile silmeyin, ekzos, motor gibi sıcak cisimlerden uzak tutun uyarılarının nedeni kabuğu koruyan boya ve cilayı dolayısıyla onun altındakini korumaya yöneliktir.


    Kask yere düştüğünde ne olur ?

    Kaskın genel formu küre olduğu için teması noktasaldır.
    Yani yere düştüğünde özellikle darbe belli bir noktada etkili olur. O yüzden kask testlerinde çivi gibi ucu sivri bir test malzemesini belli bir kuvvetle düşürülür.

    Noktasal gerilim bağlayıcıda kılcal çatlaklar oluşturur. Tıpkı camdaki çizik gibi bir darbe anında kask üzerinde oluşan gerilim bu çatlak üzerinde toplanır (çünkü gerilimin homojen dağılımı o noktada kesintiye uğramaktadır) ve zayıf olan o çatlak üzerinde kırılma oluşur.

    Kaskın kabuk ile başımız arasında kalan köpük ise taşıyıcı özellikte değildir. Elinizle köpüğü ezebilir, kırabilirsiniz. Köpüğün görevi dıştan gelen darbenin başa aktarımında sönümleme görevinde olması ve aynı zamanda ısı izolasyonu sağlamaktır.

    Sünger ve kumaşların görevi ise başımıza daha iyi oturum sağlamak ve konfordur.

    Neden tam kapalı kask ?

    Kaza sonuçlarına göre açık kasklar (çenesiz) özellikle çene bölgesinde koruma sağlamadığını göstermiştir.
    Çenesi açılan kasklar, çenesiz kasklara göre daha güvenli olsalar da tam kapalı kasklara göre güvensizdir.

    Neden çene açılır kasklar daha az güvenlidir ?
    Çünkü en mükemmel açılır kapanır bağlantı bile kapalı tam kapalı kasktaki mukavemet özelliğinde olamaz.
    Sürekli olmayan bir geometride gerilimlerin dağılımında .... bundan sonrası kabuk sistemlerin taşıyıcılığına giriyor ..

    Neden yumurta iki başından aynı anda sıkıldığında kırılmaz..J




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _DIESEL_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Malmsteen1

    teşekkürler:)
    marushin ve agv nin modelleri hoşuma gitti artık bütceme göre max 400tl belki 450 bir kask alcam...sanırım üretim yılı önemliymiş kastın yani raf ömrü varmış birde doğrumudur?

    Evet doğrudur tabi bunun ile ilgili kesin zaman dilimi vermek yanlıştır kişisel kullanıma göre değişir üretim yılından itibaren max 1.5 yıl raf ömrü ve kişisel kullanımda 3 ila 4 yıl verilir tabi 5 yıllık kaskta kullanılır fakat yapısındaki maddenin dş etkenlerden dolayı tahribe uğraması ile birlikte güvenliğinizde tehlike arz eder...

    Konuya ilişkin tüm arkadaşları aydınlatacağı düşüncesinde olduğum kasklara ilişkin bir alıntı ;

    quote:

    Kask Ömrü

    Neden Kaskın Raf Ömrü 5 yıldır ?

    Çünkü kaskın taşıyıcı özelliğini sağlayan-dış kuvvetlere karşı koyan dış kabuktur. Bu kabuk plastik (göstermelik kasklar) dışındaki hemen hemen tüm kasklarda elyaf malzeme ve bu malzemenin bir arada durmasını sağlayan bağlayıcı maddeden oluşur.

    Elyaf malzeme genelde cam elyafı yada karbon elyaf gibi liflerden oluşur bu malzemeler çok yüksek gerilmelere dayanıklı malzemelerdir bu malzemelerin bir arada durmasını ve bir forma girmesine ise genelde reçine diye adlandırılan bağlayıcı malzemeler ile sağlanır.
    Örneğin çoğunuzun bildiği epoksi (iki malzemeli; reçine+hızlandırıcı) yapıştırıcılar bir reçinedir.

    Bir kalıp üzerinde katmanlı olarak elyaf malzeme reçine ile yapıştırılarak kaskın kabuğu oluşturulur.
    Elyaf kask kalıbı üzerinde çok sayıda katman halinde oluşturulurken aynı zamanda aralarında boşluklar oluşmaması için basınç uygulanır.

    Kaskın kabuğunun malzemesinin zarar görmemesi için boya ve vernik ile kaplanır, estetik olarak süslenir.

    Bağlayıcı malzemeler sıvı halden katı hale geçerken geçirdikleri kimyasal reaksiyonlarına devam ederler bir süre sonra (5 yıl) bağlayıcı malzeme artık ilk baştaki mukavemet özelliklerini gösteremez.

    İŞTE O YÜZDEN HİÇ BİR DIŞ ETKENE MARUZ KALMASA DA KASKLAR 5 YIL SONRA İLK ZAMANLARINDAKİ GERİLİMLERİ TAŞIYAMAZ HALE GELİR BAŞKA BİR İFADE İLE ARTIK KORUYUCU ÖZELLİKLERİNİ YİTİRİRLER.

    Not: 5 yıl sonra da kask dış darbelere karşı koruma görevindedir dikkat ! ancak istenen değerlerde değildir. İstenen değerler güvenlik standartları olarak tanımlanan değerlerdir.

    Kask rafta iken yada kullanılırken onun ömrünü azaltan en önemli unsur güneş ışınlarıdır. Güneş ışınları derinlemesine bağlayıcıların kimyasal yapısının değişimine neden olurlar, özellikle ısıl etki ve UV ışınları en önemlisidir.

    Kaskı boyamayın, çıkartma yapıştırmayın, petrol türevi malzeme ile silmeyin, ekzos, motor gibi sıcak cisimlerden uzak tutun uyarılarının nedeni kabuğu koruyan boya ve cilayı dolayısıyla onun altındakini korumaya yöneliktir.


    Kask yere düştüğünde ne olur ?

    Kaskın genel formu küre olduğu için teması noktasaldır.
    Yani yere düştüğünde özellikle darbe belli bir noktada etkili olur. O yüzden kask testlerinde çivi gibi ucu sivri bir test malzemesini belli bir kuvvetle düşürülür.

    Noktasal gerilim bağlayıcıda kılcal çatlaklar oluşturur. Tıpkı camdaki çizik gibi bir darbe anında kask üzerinde oluşan gerilim bu çatlak üzerinde toplanır (çünkü gerilimin homojen dağılımı o noktada kesintiye uğramaktadır) ve zayıf olan o çatlak üzerinde kırılma oluşur.

    Kaskın kabuk ile başımız arasında kalan köpük ise taşıyıcı özellikte değildir. Elinizle köpüğü ezebilir, kırabilirsiniz. Köpüğün görevi dıştan gelen darbenin başa aktarımında sönümleme görevinde olması ve aynı zamanda ısı izolasyonu sağlamaktır.

    Sünger ve kumaşların görevi ise başımıza daha iyi oturum sağlamak ve konfordur.

    Neden tam kapalı kask ?

    Kaza sonuçlarına göre açık kasklar (çenesiz) özellikle çene bölgesinde koruma sağlamadığını göstermiştir.
    Çenesi açılan kasklar, çenesiz kasklara göre daha güvenli olsalar da tam kapalı kasklara göre güvensizdir.

    Neden çene açılır kasklar daha az güvenlidir ?
    Çünkü en mükemmel açılır kapanır bağlantı bile kapalı tam kapalı kasktaki mukavemet özelliğinde olamaz.
    Sürekli olmayan bir geometride gerilimlerin dağılımında .... bundan sonrası kabuk sistemlerin taşıyıcılığına giriyor ..

    Neden yumurta iki başından aynı anda sıkıldığında kırılmaz..J


    Alıntıları Göster
    detaylı yazın için teşekkürler...peki kaskı alırken üretim tarihi neresinde yazar ??
    ben internetten sipariş vermeyi düşünüyordum bu durumda üretim yılını görmem mümkün değil sanırımm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Malmsteen1

    detaylı yazın için teşekkürler...peki kaskı alırken üretim tarihi neresinde yazar ??
    ben internetten sipariş vermeyi düşünüyordum bu durumda üretim yılını görmem mümkün değil sanırımm.

    Alıntıları Göster
    Kask alırken çok ciddi fiyat farkı yoksa internetten almayın derim. Varsa da evvela aynı marka ve model kaskı bulup deneyin. Ondan sonra sipariş verin. Firmaya satın almadan evvel ulaşırsanız sanırım söylerler üretim yılını.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GullyFoyle

    Kask alırken çok ciddi fiyat farkı yoksa internetten almayın derim. Varsa da evvela aynı marka ve model kaskı bulup deneyin. Ondan sonra sipariş verin. Firmaya satın almadan evvel ulaşırsanız sanırım söylerler üretim yılını.

    Alıntıları Göster
    fiyat farkından çok model çeşidi var internette çok beğendiğim bir kask buldum(gitti gidiyorda) ama üretim yılını doğru söylerlermi yada dediklerinimi yolalrlar tabi garantisi yok...mağaza aynı kaskıda nerde bulacağımı bilemiyorum,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Malmsteen1

    fiyat farkından çok model çeşidi var internette çok beğendiğim bir kask buldum(gitti gidiyorda) ama üretim yılını doğru söylerlermi yada dediklerinimi yolalrlar tabi garantisi yok...mağaza aynı kaskıda nerde bulacağımı bilemiyorum,

    Alıntıları Göster
    O konuda haklısın tabi ama şöyle bir nokta var, sadece beden ölçüsü hesaplayarak aldığın kaskın (Denemeden yani) oldukça rahatsız etme ihtimali var. Aynısını bulamıyorsan da yakın versiyonları olabiliyor kaskların öyle bir imkanın varsa en azından öyle dene sipariş ver. Ha alacağın eleman ücretsiz gönderi yapıyor ve iade hakkı tanıyorsa ne ala. Bir de İstanbul da bulamaz mısın biraz aramayla istediğin kaskı. İzmir de bile spesifik modeller hariç problem yaşamıyoruz çünkü. (Üretim yılı olayına gelirsek GG de dünya yuvarlak dese satıcılar 2 kez düşünürüm)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GullyFoyle

    O konuda haklısın tabi ama şöyle bir nokta var, sadece beden ölçüsü hesaplayarak aldığın kaskın (Denemeden yani) oldukça rahatsız etme ihtimali var. Aynısını bulamıyorsan da yakın versiyonları olabiliyor kaskların öyle bir imkanın varsa en azından öyle dene sipariş ver. Ha alacağın eleman ücretsiz gönderi yapıyor ve iade hakkı tanıyorsa ne ala. Bir de İstanbul da bulamaz mısın biraz aramayla istediğin kaskı. İzmir de bile spesifik modeller hariç problem yaşamıyoruz çünkü. (Üretim yılı olayına gelirsek GG de dünya yuvarlak dese satıcılar 2 kez düşünürüm)

    Alıntıları Göster
    bakim olmadı alacağım markanın bi dükkana girip benzer kaskını deneyip bedenine bakacam olmadı sonra sipariş veririm:)

    bu arada noter ücretleri düşmüş sanırsam ne kadar oldu şimdi bu alım satım işleri
    kısmetse yarın alcam aleti ne kadar masrafı olur birde noter harici biryere daha gidiliyormu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Malmsteen1

    bakim olmadı alacağım markanın bi dükkana girip benzer kaskını deneyip bedenine bakacam olmadı sonra sipariş veririm:)

    bu arada noter ücretleri düşmüş sanırsam ne kadar oldu şimdi bu alım satım işleri
    kısmetse yarın alcam aleti ne kadar masrafı olur birde noter harici biryere daha gidiliyormu?

    Alıntıları Göster
    Ben işi abartıp zamanında 1300 CC almayı düşünmüştüm. Yamaha FJR 1300 ... Kalbimdesin şaft sisteminle, triptonik vitesinle...

    Para sorunu çıktı ve motosiklet hayalim puf oldu. 150 cc Scooter ile idare ediyorum şu an. Depoda duruyor oda malum havalar buz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ekvador -- 6 Şubat 2010; 16:06:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ekvador

    Ben işi abartıp zamanında 1300 CC almayı düşünmüştüm. Yamaha FJR 1300 ... Kalbimdesin şaft sisteminle, triptonik vitesinle...

    Para sorunu çıktı ve motosiklet hayalim puf oldu. 150 cc Scooter ile idare ediyorum şu an. Depoda duruyor oda malum havalar buz.



    Alıntıları Göster
    valla aldım ben 1 haftadırda kullanıyorum çok çabuk alıştım hiç gözümde büyüttüğüm kadar değilmiş...
    kısmetse yarında noter vs işlerini halledeceğim

    noter ücretleri düşmüş 49tl diyorlar noter işlerinden sonra başka ne işlemler var yazarmısınız
    trafik sigortası yaptırıcam sanırım en uyguu neresidir? sonra birde ruhsatı üzerime alma işlemi var sanırım onunda masraflarını biliyorsanız yazarsanız sevinirim,vakitsizlikten muameleci ilede yaptırabilirm ruhsat üste lma işini...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Malmsteen1

    valla aldım ben 1 haftadırda kullanıyorum çok çabuk alıştım hiç gözümde büyüttüğüm kadar değilmiş...
    kısmetse yarında noter vs işlerini halledeceğim

    noter ücretleri düşmüş 49tl diyorlar noter işlerinden sonra başka ne işlemler var yazarmısınız
    trafik sigortası yaptırıcam sanırım en uyguu neresidir? sonra birde ruhsatı üzerime alma işlemi var sanırım onunda masraflarını biliyorsanız yazarsanız sevinirim,vakitsizlikten muameleci ilede yaptırabilirm ruhsat üste lma işini...

    Alıntıları Göster
    hayırlı uğurlu olsun dostum, darısı bana diyelim.Bende hysoung 250gt istiyorum ama bi türlü karar weremedim.Honda cbr125CC mi yoksa 250 Gt mi.

    Hysoung çok havalı duruyor.Çok şekil karizma bi makine :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdaraydinalay

    hayırlı uğurlu olsun dostum, darısı bana diyelim.Bende hysoung 250gt istiyorum ama bi türlü karar weremedim.Honda cbr125CC mi yoksa 250 Gt mi.

    Hysoung çok havalı duruyor.Çok şekil karizma bi makine :)

    Alıntıları Göster
    valla tip olarak cidden güzel hysung lar birde tavsiyem alabildiğin kadar yüksek cc al ....yazının başında yazdığım gibi endişelerim vardı 250 mi alim 600 mü diye alalı 2 hafta olcak keşke para olsaydıda 1000 lik alsaydım diyorum:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Malmsteen1

    valla tip olarak cidden güzel hysung lar birde tavsiyem alabildiğin kadar yüksek cc al ....yazının başında yazdığım gibi endişelerim vardı 250 mi alim 600 mü diye alalı 2 hafta olcak keşke para olsaydıda 1000 lik alsaydım diyorum:)



    Maksimum 250cc idealidir . Yeteri kadar tecrübe olmadan yüksek cc ile risk doğru orantılı bir şekilde artar.

    quote:

    hayırlı uğurlu olsun dostum, darısı bana diyelim.Bende hysoung 250gt istiyorum ama bi türlü karar weremedim.Honda cbr125CC mi yoksa 250 Gt mi.



    GT250R daha mantıklı bir tercih.




- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.