Şimdi Ara

Suzuki Alto 0.8 Geri Dönüşüm

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
1
Favori
1.119
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar forumun uzun zamandır takipçisiyim ama şimdi üye olabildik :) Direk konudan bahsedeyim bende 87 üretimli Suzuki Alto 0.8 var araba yaklaşık 4 yıldır yatıyor ama artık yatmaktansa kullanilmasi gerektiğini düşündüm ve araştırmaya başladım şanslı tarafı parça ucuz çok pahalı olmaz diye düşünüyorum ben size eksiklerini yazayım çok bir bilgim yok araba ile ilgili yardımcı olursanız güzel olur

    -Genel Bakım
    -Akü 42 am 12 volt
    - 4 Lastik 12 inç
    -Fren Balataları
    -Rot ayarı

    Not:Öğrenciyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • muhtemelen aracı trafikten çektirmediniz. bilmiyorum ama çektirmediğinizi varsayarak yorum yapıyorum.

    4 senede ortalama 300tl kadar bir vergi borcu çıkacak. ortalama 3 yıldır vizesi olmasa, oradanda bir gecikme cezası yiyeceksiniz.

    yeni muayaneydi falan derken orada da bir 200tl kadar ödeyeceksiniz.

    vize gecikme cezası ne kadar pek bilmiyorum onu bir hesaplayın. pahalı bir rakam çıkabilir.
  • 4 yıl yattıysa sen aslında bir şanzıman yağı triger kayışı falan bi kontrol ettir hatta ettirme değiştir
  • akücüde aküyü şarj ettirin 10 tl ye benzini koyup marşa basın.
  • O araca ağır bakım gerekir. Artı bir de boya işine giderseniz astarı yüzünden pahalıya gelecek. Uzun süre kullanılmamış bir aracı yeniden adam etmek o seviyede yürüyen bir araba parası tutabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2007de araba yeniden boyandı 2012ye kadar vergileri yattı zaten yıllık vergisi 40 tl sorun olmaz herhalde lastikleri şimdilik çıkma alacağım yürüdugunde yeniden alirim ağır bakım 250 300 e biter diye düşündüm balatalar felan filan dahil 100de akü desek 450ye felan biter diye düşündüm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4 yıl yatmış aracı hiç çalıştırmadan bir yağını değiştirin ve çalıştırdığınızda gaza hiç basmayın rolantide çalışsın. Ayrıca 4 Lasstiğin dışında fren yağınıda değiştirin bunlarla beraber şanzıman yağını filanda değiştirin.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ozgur_gs_91 O kullanıcısına yanıt
    Yağ deposunu alttan temizlemek gerekmezmi 4 yıldır duruyor?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer imkanınız varsa karteri altan söküp akmış yağı alın daha sonrada altan motora yağ püskürtün hava tabancası ile kurumuş parçaları yağlar en azından.
  • ozgur_gs_91 O kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam. Peki motor yıkaması kaç liraya mal olur ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hiç bilmiyorum ama uğraşmak istemeyebilirler boş ve pek iş yapmayan bi tamirciye uğrayıp sorun.
  • Direksiyon tertibatı (kremayerin zorlanmadan çalışıyor olması), yürüyen aksam kontrolleri, frenler + el freni, motor kısmında elektrik izolasyonu ve sigortalama ile yakıt hatlarının izolasyonu hayatidir. Ne yaptığınızı tam bilmiyorsanız dokunmayın.

    * * *

    En az bir tekerleği ön ve arka takoza alın. Akünün negatif kablosunu çıkarın. Bujileri sökün. Buji deliklerinden silindirlere en çok 20'şer cc motor yağı enjekte edin.

    12" lastikleri bulunca motora dönün. Akü ve yeni bujiler de alın. Bu süre içinde yağ sekmanlara iyice işlemiş olur.

    Bundan sonra ister tamirciyi çağırın, ister çekiciyle götürün, veya elinizden geliyorsa kendiniz yapın.


    * * *

    Motoru elle çook yavaş hareket ettirin. Buji olmadığı için kompresyon da yoktur ve motor elle çevrilebilir. Herhangi bir makaradaki civataya takılacak 20cm uzuznluğundaki bir anahtarla rahatça çevrilebilir. Çok az ileri, çok az geri şeklinde. Distribitör kapağını çıkarırsanız hareketi takip edebilirsiniz. Böylece alıştıra alıştıra, yavaş yavaş tam bir tur tur attırın. Alternatif olarak birinci viteste arabayı itip çekebilirsiniz. Bazı buji deliklerinden yağ boşaldıysa iyi haberdir, sekmanlar sağlam ve kırılmamıştır. Bu kısmı tamirciler sizin kadar sabırla yapmaz ve pistonu çizebilirler.

    Sonra aküyü bağlayın, buji deliklerini bezle örtüp (vites boşta) marşa basın. Yine kompresyon olmadığı için marş çok hzılı olacaktır ama bu motor için ~200 d/dak lık iyi bir alıştırmadır ve silindirdeiki yağın çoğu boşalmış olur. Delikleri bezle kapatın, yoksa beş metreye kadar yağ sıçrayabilir.

    Yağı değiştirin, 5W-30 API SJ yeterlidir. Yağ lambası sönünceye kadar tekrar marşa basın,

    Buji deliklerini iyice temizleyin, en son temiz bir bezi içeri doğru 'vidalayarak' buji vida yivleri temizlenmiş olmalıdır. Akünü negatif kutbunu tekrar çıkardıktan sonra bujileri dikkatlice takın, 15 Nm'den fazla sıkmayın, çapraz dişlemeyin. Vida boyunca son tura kadar elle vidalanabilmelidir.

    Bujilerin işi tamemn bitince aküyü bağlayın. Karbüratörün şamandırasını doldurun. Jetlerden benzin çıkıncaya kadar elle gaz verin. Boğaz kelebeğini açık tutun veya araya bir tornavida sokun, bu halde de emme manifolduna en çok 5cc kadar yakıt gönderin. Buharlaşması için bir kaç dakika bekleyin. Bu sırada marşa basmanın faydası yoktur. Tornavidayı alıp, hava filtersini takın. Jikle varsa çekip, marşa basın. Karbüratörden aşağıya bakmayın, geri tepme yapablilir. Zaten filtreyi takdırdım diye hatırlıyorum ama, olsun uyarmış olayım. Eğer motor çalışırsa silindir içinde kalan yağ tamamen atılıncaya kadar beyaz duman atacaktır, bu normaldir.

    Bir düzen tutabilirseniz, tamirciye gidebilirsiniz.

    * * *

    Filtreler, yakıt filtresi. Motor yağı sanıyorum şanzımanla ortak karteri paylaşıyor olabilir. Bu halde şanzıman yağnı değiştirmeye gerek olmaz. Distribütör platini, termostat antifiriz/saf su. Rotillerin gresleri, gerekirse rot ayarı, lastilkler için balans, elektrik sisteminin kontrolü özellikle marş ve şarj dinamolarının kontrolü, varsa triger kayışı değişimi gerekecektir.

    Yakıt deposu boş beklemişse onun da temizliği gerekebilir. İlk sürelerde çok dikkatli kullanın. Yakıt filtresi aniden tıkanabilir, yakıt pompası yetersiz kalabilir. Bir süre tamirci ziyareti gerekebilir. İlk yağı ve filtreyi erken değiştirin. Sonra bir düzene girer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 2 Ekim 2014; 2:31:27 >




  • Vallahi söylediklerin guzelde tek başıma işin içinden kalkarmiyim bilmiyorum en iyisi çekici ile sanayiye sokmak gibi geliyor bana

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.