Şimdi Ara

Sürüş İzlenimi|Hyundai i20 1.4 CRDi BlueDrive

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hyundai Türkiye’de üretilen i20 Troy modeliyle büyük ilgi uyandırmıştı. Marka çevreci otomobil anlayışını bu model üzerine de kurgulayarak i20 BlueDrive’ı yarattı. 1.4 lt’lik dizel motor teknolojisinin yanına, start&stop sistemini de ekleyerek hem çevreci hem de ekonomik olmayı başarıyor.


    Tasarım ve İç Mekan

    Otomobilin tasarımına baktığımızda önde ve arkada geriye doğru uzatılmış büyük far grupları dikkat çekiyor. Otomobilde daha çok yuvarlak hatlar göze çarpıyor. Bunların yanında önden arkaya doğru uzanan keskin çizgiler ile kombine edilmiş bu tasarım, otomobilin sportif ruhunu öne çıkaran detaylar arasında. Otomobilin içerisine geçtiğimizde sade ve kullanışlı bir kabin bizi karşılıyor. İçeride kullanılan malzeme kalitesi ve işçilik yeterli seviyede. Üç kollu direksiyon simidi, krom görünümü veren detaylar ile şık bir yapı kazanmış. Krom detaylar ön konsolda radyo sistemi üzerinde ve havalandırma kanallarının üzerinde de kullanılmış. Otomobilde irili ufaklı yeterli sayıda eşya gözleri bulunuyor. Müzik sisteminin üzerinde yer alan yol bilgisayarı göstergesi konumu gereği çok kullanışlı. Ancak burada dikkat çekmek istediğim nokta, yol bilgisayarını kumanda eden düğmenin sürücüden çok uzakta konumlandırılmış olması. Sürücünün bu kumandaya erişebilmesi için gözlerini yoldan ayırması sürüş sırasında güvenlik tehlikesi oluşturabiliyor. B segmentinde yer alan otomobillerde görmeye alışık olmadığımız USB girişi i20’de yer alması hoş bir detay. Hacim anlamında da hem önde hemde arkada sınıf standartlarını karşıladığı rahatlıkla söylenebilir.


    Performans

    Test aracımızda 1.4 lt’lik dizel motor bulunuyor. Bu motor 4000 d/d’ da 90 bg güç, 1750 ile 2750 d/d devir bandı arasında da 225 Nm tork değerine sahip. 6 ileri şanzımana sahip test aracımız 0’ dan 100 km/s’ye 13.5 saniyede çıkarken, maksimum 171 Km’lik bir hız değerine sahip. Yakıt tüketimi konusunda dizel motorun vermiş olduğu avantajın yanına birde start&stop özelliğini de ekleyen i20 fabrika verilerine göre 100 km’de 3.7 litre yakıt tüketiyor. Start&stop sisteminin çalışma prensibine baktığımızda ise, yoğun trafikte ya da ışıklarda durduğunuzda sistem otomatik olarak devreye girip motoru durduruyor. Bu sayede gereksiz gaz salınımı ve yakıt sarfiyatının önüne geçilmiş oluyor. Vitesi boşa alıp debriyajı bıraktığınızda sistem devreye girerek motoru durduruyor. Debriyaja bastığınızda sistem tekrar motoru çalıştırıyor. Ancak ufak bir hatırlatmada yarar var. Eğer emniyet kemeriniz takılı değil ve 10 km/s hızın üzerine çıkmadıysanız start&stop sistemi devre dışı kalıyor.


    Sürüş

    Sürüşten bahsetmek gerekirse, i20 BlueDrive kullanımı kolay bir otomobil. Viraj performansı genel olarak başarılı. Ancak aracı çok fazla zorlarsanız ilk kayma eğilimi önden geliyor. Otomobilde bulunan ESP sistemi kaymayı hissettiği anda devreye girerek aracı rayına oturtuyor. Kabine gelen ses seviyesininde sınıf standartlarında olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz,bunun yanı sıra dizel motorun sesi daha çok soğukken duyuluyor.




     Sürüş İzlenimi|Hyundai i20 1.4 CRDi BlueDrive


     Sürüş İzlenimi|Hyundai i20 1.4 CRDi BlueDrive


     Sürüş İzlenimi|Hyundai i20 1.4 CRDi BlueDrive







  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Hyundai Elantra 1.6 CRDİ TEST!
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.