Şimdi Ara

Sürekli turbo arızası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
876
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • aracım volkswagen golf 6 1.6tdi 105bg 2010 model

    en baştan başıma gelenleri anlatayım bu sorunları yaşıyan biri varsa yada ustalarımız bilgili arkadaşlarımız varsa Allah rızası için yardım edin canımdan bezdirdi bu araç beni sağlığım elden gitcek kafaya takıp üzülmekten izmirde ikamet ediyorum egsozcunun arabada yağ kaçağı var demesiyle bir tamirciye gösterdim turbo ve kartelin orda yağ kaçağı olduğu söylendi turbo revizyona verildi yapımı yaklaşık bir hafta kadar sürdü 1 senede turbo ile ilgili bir arıza olursa benim garantimde dedi12.800 tl para çıktı benden araba oldu teslim aldım yaklaşık 1-2 km gittim turbo puf diye bir ses çıkardı gaz yemedi araç tekrar tamirciye götürdüm baktı falan turbo arızalanmış dedi tekrar turbo söküldü revizyona gitti yapıldı teslim aldım yaklaşık 1 hafta sürdü yine teslim aldım ama akşam trafiği olduğu için test etme imkanım olmadı tam ertesi gün ailemle pikniğe gittik giderken gayet iydi test etme imkanı bulmuştum bu sefer tamam dedim dönüşte puf dedi turbo yine gitti yavaş yavaş eve gideyim ertesi gün tamirciye götürürüm tekrar dedim ama araçlar korna çalınca bana aynadan baktım sanki tarla yanıyo gibi beyaz duman atıyor araba çektim kenarı tamirciyi aradım durumu anlattım çekici gönderdi araba tekrar tamire gitti biz yollarda perişan tabi ertesi gün gittim tamirciye durum nedir diye baktım motordaki yağı çekmiş az bir yağ kalmış motorda az daha yatak sarcakmış turbocu yağlamada problem olduğunu söylemiş yağ pompası değişcek dedi 6.800 tl daha çıktı benden tabi tamir aşaması yine 1 hafta kadar sürdü araç yapıldı dedi ama artık bozulcak diye ben sürerken korka korka devri fazla yükseltmeden sürüyorum aradan 3 gün geçti ve memlekete gitmeye karar verdik yaklaşık 320 km yol inş bişey olmaz besmelemizi çektik ailecek arabaya bindik yaklaşık 30 km sonra aynadan baktım yine beyaz duman atmaya başlamış araba ama bu sefer çekiş düşüklüğü yok hemen durdum tamirciyi aradım beyaz duman atmaya başladı dedim vidyosunu gönderirmisin dedi gerek yok koku yine aynı yağ kokuyo egsozdan dedim tabi turbo un üzerindende duman geliyor turboyu bozmaya başlamış o zaman kımıldama orda kal dedi çekiciyi gönderdi bugün yine tamire gitti bu sefer başıma ne çıkcak acaba ben ne yapayım lütfen her türlü fikre açığım yardımcı olun




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serhat3587 -- 12 Ağustos 2023; 21:38:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • bende de boyle bir araba vardı. rover 220 turbo. her ay masraf. sonra baktım arabayı satıp masrafı oranında da kredi ceksem 0km araba lıyordum. oyle de yaptım.

  • Malisef benim öyle bir imkanım yok hala arabanın borçlarını ödüyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinli turbosuz lpg uyumlu bir araç al onu satıp.Lpg taktır uzun süre kullan.Toyota ya da honda civic öneririm 

  • Aracının kmsi fazla galiba.Yakında motor yaptırmak zorunda kalabilirsin o yüzden söyledim.

  • 250 binde km si


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbonuzu ustanın sözde turbocusuna değil, kargo ile maslak turbo kadir beye gönderin. İzmirde malum bir turbocu var, herkes sorun yaşıyor.

  • Serhat3587 S kullanıcısına yanıt

    aga bu turbo zıkımının sıfırı kaç para yaa sürekli 12 bin 6 bin inek gibi sağmışlar seni. al bi sıfır turbo taktır başka bir yerde. bizim ülkeye turbolu araç bile fazla anasını satim .

  • ulasseven U kullanıcısına yanıt

    aga en temizi . millet aklı sıra dalga geçiyor ama sanayi yamyam dolu .çalış çabala didin bunlara yedir.

  • turbonu adam gibi yapmamış, yapmadığı için yatağından yağ kaçırmış, üstüne bir de yağ pompanı değiştirip bir de oradan kazıklamış seni.


    ya düzgün bir turbocu bul ya da yenit turbo al. motorun ambeleye kalıp kendini tüketmediği için şanslısın.

  • Mesele turbo revizyonu yapan kişiden kaynaklı olmayabilir zira spesifik bir turbo modeli değil 1.6TDI turbosu.

    Turbo değiştikten sonra yağ, yağ filtresi, turboya giden yağ rekorları ve hortumlarınında değişmesi gerekli, aslında çoğu araba bu yağ rekorlarındaki kurum, tortu ve tıkanıklık yüzünden turboyu bozuyor

    3-4 kez turbo değişimi yapılan araçları son dönemde sık duymaya başladım ve ilginçtir bu duyduğum araçların ortak özelliği Castrol marka yağ ile bakım yapılmasıydı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 15 Ağustos 2023; 1:13:13 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Araç en son tamire gittiğinde ilk çalıştırmada beyaz duman atmadı yağ sıcaklığı 90 dereceyi geçince duman attığını farkettim bu sefer yağ soğutucuyu değiştirdiler teste çıktım yine duman attı araçta katalizör olmadığı için dejenerasyona girip beyaz duman attığını söyledi yazılımcıya gönderdi beni yazılımcı baktı zaten beyinden iptal ettirilmiş katalizör beyaz duman atmasının sebebi intercolardan dır dedi en son çıldırdım artık aldım arabayı bu şekilde vercem galeriye dedim kendi tamircileri vardır yaptırır satarlar dedim ama bu seferde galeriler piyasa fiyatının 100-150 bin aşağısında fiyatlar teklif etmeye başladı volksvagen özel servisini tavsiye etti birisi yakın bana diye oraya götürdüm başımdan geçenleri anlattım adam baktı kaputu açıp bazı parçaları söktü test etti elinin pratikliğine şaşırdım usta böyle olur dedim içimden 10 dakkada arıza durumunu anlattı yağa su karışmış beyaz duman değil buharmış o su karıştığı içinde turboyu soğutamıyor sürekli turbo bozuluyor sorun egr denmiş boşu boşuna birsürü parça değiştirtdiler bana benzer şeyler yaşıyan olursa örnek olsun yaşadıklarım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serhat3587 -- 18 Ağustos 2023; 21:31:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Öncelikle geçmiş olsun. İşte bu tip sorun yaşayan vatandaşları görüp turbo araçlardan soğuyorum. Turbo bozuldu söktür revizyon yaptır tak 100 bin kilometre daha kullan olmuyor işte. Bağlantılı bir sürü sorunu da tetikliyor. Kaliteli usta desen kalmadı gibi bir şey. Sorunu tak diye tespit edemiyorlar o yüzden. Deneme yanılma ile başlığı açan arkadaş gibi insanı otomobilden soğutuyorlar hem de cebin yanıyor. Yetkili servise götürsen öncelikle araçta ne kadar sorun varsa onu çözmek isterler. Polen filtresi değişmemiş değişmek lazım der dururlar. 10 liralık bütçe ayırdığın iş olur 50 lira ve yine çözülmeyebilir en son dalga geçer gibi sandık motor der geçerler.


    Atmosferik alanlarla dalga geçenler artık emin oldum ki ya babasının arabasını kullananlar yahut arabasını servise babasının kredi kartıyla götürenler veya sıfır alıp garantisi biter bitmez yenileyen durumu iyi kesim. Şu devirde hele de ikinci el alıyorsan atmosferikten şaşmayacaksın.


    Teknolojiyi yakalamak lazım kanki. Downsizing kanka. Euro 30 lirayken teknolojiyi ben yakalayamam sen yakala kardeşim.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.