Şimdi Ara

SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!! (445. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.029
Cevap
198
Favori
983.396
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 443444445446447
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Freebirdx

    Kullandığımız araçları tanıma açısından Subaru'nun çekiş sistemi ile ilgili daha önce de paylaşımlarda bulunmuştuk,bence bu önemli konunun tekrar üzerinden geçmekte fayda var.

    Sizinle 2 adet anlaşılır ve akıllardaki sorulara cevap olacak link (İngilizce) paylaşıyorum.

    Çok özetle Subaru'da vites ve model opsiyonlarına göre çekiş sistemi de değişiyor.



    XV/Crosstrek lerde ATS(Active Tork Split) mevcut ,Normal şartlarda çekiş hep 60/40 Ön/Arka .Mutli Plate Centre Pack denilen plakalardan oluşmuş bir sepet bu sistemin ana elemanı ve motorun hemen arkasına entegre kapalı bir kutu bu sistemleri içeriyor,güç kaybı yaşamadan direk ön aksa gücü iletiyor.Bu sistem Audi Quattro'da sistemle çok benze(Subaru ve Audi 4wd nin kitabını yazmış iki markadır)



    https://www.youtube.com/watch?v=Ny6AEPxLRC8



    https://www.youtube.com/watch?v=WBQlK89PyxQ



    Yeni XV sahibi olan arkadaşlara faydalı olabileceğini düşündüğüm için tekrar paylaşıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Freebirdx


    quote:

    Orijinalden alıntı: waylander

    Aşağıdaki videoda roller testinin direksiyon düz haldeyken yapılanı da var, araç ön tekerlekler pek spin atmadan engeli kolayca aşıyor:
    https://www.youtube.com/watch?v=wYWcPFd5-v4

    Diğer konuda belki bir kafa karışıklığı veya yanlış anlaşılma olmuş olabilir. Servis görevlisinin kastettiği Subaru'ların 4WD olmadığı, kilitli diferansiyellerinin bulunmadığı olmalı. Bu sebeple eski model Subarular mesela meşhur diagonal spin testini geçemeyebilir. Aşağıdaki iki videoyu izlerseniz aracın sağ ön ve sol arka tekerlerinde tutunma olmadığı için boşa dönüyorlar ve gücü diğer tekerlere aktaramıyor:
    https://www.youtube.com/watch?v=K8O_-iWURkg
    https://www.youtube.com/watch?v=L6jgiORFBQM

    Ama bildiğim kadarıyla 2012 ve sonrasındaki Subaru modellerinde bu sorun, elektronik çekiş kontrol sistemleriyle boşa dönen tekere fren uygulayarak çözülüyor. (Belki daha eskilerde de vardır, benim bulduğum kaynak bu şekilde belirtmiş.) Subaru4ever.com sitesinde bir üye XV ile kendisi yaptığı testin videosunu koymuştu, aşağıda paylaşıyorum. Sağ arka ve sol ön tekeri askıda bıraktığı durumda araç tırmanmayı başarıyor.
    http://www.subaru4ever.com/index.php?topic=2215.0

    Aslında olay Subaru'nun sürekli dört çeker olmaması değil, tam tersi sürekli dört çeker olması. Diferansiyel kilidi olan araçlar sürekli dört çeker değildir, ayrı arazi modları vardır, yoksa kuru zeminde viraj dönemezler.




    Merhaba,

    Subaru'ların çekiş sistemleri ile ilgili izlediğim videolardan anladıklarımı izah etmeye çalışayım ;

    Manuel Subaru'larda "Viscous Clutch Pack" olarak adlandırılan güç aktarma sistemi bulunuyor,çalışma prensibine gelince kapalı bir kutu benzeri bir düzenekte birbirine değmeyen ve viscous sıvısı içinde yüzen plakalar var,bu plakaların bir kısmı(mavi) giriş şaftına diğer kısmı(siyah) çıkış şaftına bağlı bulunuyor ,normal (hareket-dönüş esnasında) şartlarda bu sıvı evsafını korur ,şaftların birisinde diğerine göre güç kaybı yaşandığında yani farklı döndüğünde bu sıvı kalınlaşıp ve yoğunlaşarak dengeyi(çekiş) sağlamaya çalışır.Bu sistemde tam olarak kilitlenme olmasa da %90 %10 a kadar bir oranda iş çıkarır.

    XV nin de içinde bulunduğu otomatik Subaru'larda yine bu yukarıda bahsedilen kavramaya çok yakın bir sistem mevcuttur.Fakat bu sistemde kararı "Aktif Tork Dağılımı" esaslı olarak bilgisayar verir ve sistemi yönetir.Yukarıdaki sistemden farkı ; bu çekiş gerektiğinde değil olması gerektiğinde(intiyaç duyulduğunda) kesin ve anındadır. Yani bir tekerlekte tutunma kaybı yaşanıyorsa klasik Haldex kavramalarda ve benzer sistemlerde ,çekişi sistem kendi kendine iç dengeleriyle yönetip gerektiğinde hareketlilik kazandırırken bizde bu karar saniyede defalarca denetlenen tescilli/patentli bilgisayar ve yazılım sistemleri tarafından verilir.Bir teker boşa dönüyorsa bunu ancak denetim yapan sistem anlayabilir ve torku arttırır, her yüzeyde çekiş oranının farklılık gösterme sebebi budur.

    İşte bu yüzden bazen klasik 4wd veya Awd araçlarda araç iki tekerlek üzerinde askıda kaldığında ,kilitli diferansiyel yok ise diğer iki teker sürekli boşa döner,daha önce kullandığım 4WD araçta LSD (Limited Slip Dif.) vardı ,Lock moduna almadığımda bu engelleri aşamıyordum veya sol ön ve arka teker buzda iken Lock yapmadığımda buzda olmayan tekerlekler boşa dönerlerdi.Evet Lock modunun negatif yönlerinden biri kasıntı sesleri idi,bu modda ilerlerken direksiyonu tam döndüremezsiniz,sistemin vuruntu sesleri duyulur ve sürekli böyle hareket etmeniz sisteme zarar verir,ayrıca belli hızın üzerine çıkamazsınız,motor devri ve tepkisi çok fazladır gibi gibi...

    Sonuç olarak belirttiğiniz gibi 4WD nin çok çeşitli kombinasyonları vardır ama esas olan arazide Lock modu olmayan bir 4WD zaten 4WD değildir,bizler Subaru kullanıcıları olarak bu açıdan çok şanslıyız,Lock modu olmasa da bu işi görebilecek ayrıcalıklı bir çekiş sistemine sahip araçları kullanıyoruz.Hafif arazi koşullarında benim bildiğim 2 tekerlekle ilerleyebilecek 2 marka var Subaru ve Audi Quattro.Dediğim gibi hafif arazi..( 4WD nin gerçek efsanelerini tenzih ederek bu yorumu yapıyorum)

    Bizler tek bir çekiş sistemi ile hafif-orta şartlarda bile standart,kusursuz,problemsiz sürüşler yapabiliyoruz. X Mode sahibi olacak yeni modeller bu yüzden bizlerden daha üstün arazi performansına da sahip olacaklar.






    Devam..




  • waylander W kullanıcısına yanıt
    Ben de bunu anlatmaya çalışıyorum ama anlatamadım sanırım,belki de fazla detay paylaşıyorum bu olayı komplike hale getiriyor :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xOguzhangx

    Öyle bir şey yok. Diğer arazi araçlarının bazıları araç zorlandığı zaman zorlanan tekere güç verir.
    Subaru ise Awd ve simetrik dört çekerdir. Yani gücü 4 tekere eşit dağıtır.

    Yani "ön sağ teker zorlandı oraya güç aktarayım", diye bir şey yok! ön sağ teker zorlanırsa, diğer 3 tekerin desteği ile zorluğu aşar. Subaru yu yola tutunduran budur zaten.4 tekerin de eşit gücü vardır. Karda buzda subaruyu harika yapan bu özelliktir.
    Subaru nun çekiş sistemini sürekli diğer araçlarınkilerle karıştırıyorlar her yerde. Mesela bir çok 4 çeker araç aslında 4 çeker değil, sadece araziye yada zorlu duruma girdikleri zaman sistemleri devreye giriyor, subaru yu da öyle zannedip tanımlamaya çalışıyorlar sürekli. Subaru saf kan bir 4x4 tür yani 4 tekerden çekiş sistemine sahiptir bu çekiş 4 tekerede eşit dağılır.

    Araçta yol bilgisayarı var, açıp bakın güç dağılımını hangi tekerlerin nasıl çalıştığını oradan görebilirsiniz.

    Bu tür muhabbetler daha evvelde yapılmıştı. Genel olarak ortaya çıkan bilgiler bunlar. Ha yenilik yapıldıysa motor sisteminde vs. onu bilmiyorum.

    Aslında gücün ön ve arka aks arasındaki dağılımı ile aynı akstaki iki tekere dağılımı farklı konular. Malum, Subarular sürekli 4x4 ve diferansiyel kilidi yok (zaten olsa kuru zeminde keskin dönüşlerde sorun olur). Bu durumda bir aksta tekerleklerden biri boşa dönüyorsa diğer tekere güç gitmemesi lazım, bildiğim kadarıyla. Bunu ise boşa dönen tekere otomatik fren uygulayarak çözüyor sistem. Bu sistem, okuduklarıma göre, eski Subarularda yokmuş ama XV'den itibaren her Subaruda var sanırım.

    Bu konuda çok faydalı bilgiler sağlayan bir kaynak var. Hem 4 çeker sistemlerini genel olarak ayrıntılarıyla anlatıyor hem de firmaların kullandıkları farklı sistemler hakkında bilgi veriyor. Zamanı olan ve İngilizcesi yeterli olan herkese tavsiye ederim. Türkçe çeşitli kaynaklar da vardır ama bu kadar geniş kapsamlısı var mı bilmiyorum.

    http://www.awdwiki.com/en/all+wheel+drive+explained/




  • Sakar geçidi iniş L mod olmazsa olmaz, çıkış ise isteğe bağlı. Keza hiç kullanılmazsa bu modun işe yarayıp yaramadığını nasıl bileceğiz? :)

    Adamlar düşünmüş taşınmış, şu vitese bir mod daha yapalım ama hiç bir işe yaramasın sadece yapmış olmak için yapalım demiş, şanzımana bağlamışlar bu modu yani? :) Bu benim Benim aklıma yatmadı,Teknik konularda zayıf albilirim ama yapmış olmak için bir araca ekstra vites tertibatı takılmasını pek akla yatkın bulmadım. Kullanım broşürü L modu yokuş aşağı durumlar için tanımlamış, olabilir ama aracın yokuş aşağı mı yukarı mı gittiğini sadece şöförü bilebilir.

    Ben inişte de çıkışta da L modu kullanarak önümde tıntın giden kamyonları solladım. Ha L mod kullanmadan inermiydim? elbette, çıkarmıydım? bittabi. L ye almak istedim, denemek istedim. Hafif bir dokunuşla gaz vermek dururken dip gaz yapmaya gerek görmedim. :)


    Bu arada Muğlalı mısınız? sakar ı sürekli kullandığınıza göre?




  • Freebirdx F kullanıcısına yanıt
    Ben hicbir yazimda XVnin cekis sistemine, guvenligine vb eleatiride bulunmadim.

    Sadece Dustera göre yaklasma/uzaklasma acilarinin kötu oldugunu belirtmistim (haksız da degilim).



    Cekis konusuna gelince, youtubeda izledigim Subaru videolarinda, hemen hemen her kosulda farkli farkli davranislar sergiliyor araclar.



    Bu videolardaki anlayamadigim, kendimce cevap bulamadigim şeylere bu platformda cevap aramaya calisiyorum.



    Bu kimi zaman Mazda CX3 testindeki durum, kimi zaman karli zemindeki davranisi, kimi zaman roller uzerindeki davranisi olarak hangi konuda tereddut yasamissam mutlaka buradan bilgi almaya calistim.



    Niyetim zaten bir Subaru XV sahibi olmak. XV hakkinda olabildigince cok sey ögrenmek.Başka niyet aramasin kimse

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • waylander W kullanıcısına yanıt
    Bu konuda eksiğim ve yanlışlarım olduğunu kabul ediyorum. Yabancı dilim kuvvetli değil bu sebeple başka bir forumda, çok ama çok derinlemesine ayrıntılı yorumlar anlatımlar yapılmış. Onları okuyorum şu an. Başka forumların linkini vermek burada yasak değilse paylaşabilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xOguzhangx

    Sakar geçidi iniş L mod olmazsa olmaz, çıkış ise isteğe bağlı. Keza hiç kullanılmazsa bu modun işe yarayıp yaramadığını nasıl bileceğiz? :)

    Adamlar düşünmüş taşınmış, şu vitese bir mod daha yapalım ama hiç bir işe yaramasın sadece yapmış olmak için yapalım demiş, şanzımana bağlamışlar bu modu yani? :) Bu benim Benim aklıma yatmadı,Teknik konularda zayıf albilirim ama yapmış olmak için bir araca ekstra vites tertibatı takılmasını pek akla yatkın bulmadım. Kullanım broşürü L modu yokuş aşağı durumlar için tanımlamış, olabilir ama aracın yokuş aşağı mı yukarı mı gittiğini sadece şöförü bilebilir.

    Ben inişte de çıkışta da L modu kullanarak önümde tıntın giden kamyonları solladım. Ha L mod kullanmadan inermiydim? elbette, çıkarmıydım? bittabi. L ye almak istedim, denemek istedim. Hafif bir dokunuşla gaz vermek dururken dip gaz yapmaya gerek görmedim. :)


    Bu arada Muğlalı mısınız? sakar ı sürekli kullandığınıza göre?

    Aslında yurtdışında satılan 2 litre motorlu versiyonlarda L yerine manuel mod ve direksiyonda kulakçıklar var diye biliyorum. Keşke bizimkilerde de olsaydı, bence daha faydalı olurdu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etkinus

    şu mazda olayında ilk başta bende hasta olmuştum mazdaya, vayy demiştim. ama çok bi esprisi yok gene de. gerçek arazi araçları hariç bu klasmanda benim gördüğüm tüm 4 çekerler araçlar sadece arka-ön çekiş kontrolü sağlıyor ama sağ-sol teker kontrolü yok (subaru hariç). zaten aynı mazdayı sol ön değil de sol 2 tekeri roll bar'a koyunca çuvallıyor, subaru tırmanıp gidiyor.


    Meşhur Mazda videosundan bahsediyorsunuz sanırım. Benzerini CX-5'in diğer 4 çeker araçlarla karşılaştırmasında da yapıyorlar. Bu konuyu epey araştırdıktan sonra açıklamasını bulabilmiştim. Orada bütün espri direksiyonun çevrilmiş olması. Subaru'da direksiyon düz konumda değilse ve hız (veya devir de olabilir, emin değilim) belli bir değerin altındaysa aracın manevra yapıyor olabileceğini düşündüğü için tekerin boşa dönmesine izin veriyor. Ama tekerler arası dönüş hızı farkı belli bir değeri geçince diğer tekere güç aktararak aracı hareket ettiriyor. Direksiyon düz konumda olduğunda ise doğrudan 60/40 oranında güç aktarımı yaptığı için aracı hemen hareket ettiriyor (tabii o videoda bunu göstermiyorlar). Mazda'nın sistemi ise çekiş aktarımını kontrol ederken silecek konumu dahil pek çok değişkene bakarak karar veriyor ve oluşturdukları senaryoda araç hareket eder etmez arka terkerlere güç aktarmaya başlıyor. Aslında çekiş sistemlerini değerlendirmenin en sağlıklı yolu gerçek arazi ve kar veya kaygan zemin performanslarına bakmak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xOguzhangx

    Sakar geçidi iniş L mod olmazsa olmaz, çıkış ise isteğe bağlı. Keza hiç kullanılmazsa bu modun işe yarayıp yaramadığını nasıl bileceğiz? :)

    Adamlar düşünmüş taşınmış, şu vitese bir mod daha yapalım ama hiç bir işe yaramasın sadece yapmış olmak için yapalım demiş, şanzımana bağlamışlar bu modu yani? :) Bu benim Benim aklıma yatmadı,Teknik konularda zayıf albilirim ama yapmış olmak için bir araca ekstra vites tertibatı takılmasını pek akla yatkın bulmadım. Kullanım broşürü L modu yokuş aşağı durumlar için tanımlamış, olabilir ama aracın yokuş aşağı mı yukarı mı gittiğini sadece şöförü bilebilir.

    Ben inişte de çıkışta da L modu kullanarak önümde tıntın giden kamyonları solladım. Ha L mod kullanmadan inermiydim? elbette, çıkarmıydım? bittabi. L ye almak istedim, denemek istedim. Hafif bir dokunuşla gaz vermek dururken dip gaz yapmaya gerek görmedim. :)


    Bu arada Muğlalı mısınız? sakar ı sürekli kullandığınıza göre?

    Evet inişte ben de L kullanıyorum.Aracı kullandıkça ,biraz da merak var ise, her seferinde bir şeyler öğrenebiliyorsunuz.Daha önce dediğim gibi bence araçtaki CVT motor uyumu gayet başarılı,şunu hiç gözlemleyen oldu mu bilmiyorum ama bir rampa inişinde inişe gaz vermeden başlarsanız CVT zaten araca gaz pedalına dokunana kadar üst kademeye geçmemek suretiyle bir nevi motor freni uyguluyor (L modu kullanımı gibi) inişlerde gaz fren çok kullanıldığı için bu açıdan düşünüldüğünde L mod daha mantıklı,bence L modu çok aracı zorlamak,sollamak,vs için kullanmamak gerekir,sisteme aşırı yük bineceğinden problemlere sebep olabilir,en azından yazın yağ hararet problemi.
    İzmir-Marmaris arası kullanıyorum.




  • waylander W kullanıcısına yanıt
    Tekerin dönüklüğü değil de sadece önde veya sadece arkada tutunma kaybı olmasıyla alakalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etkinus -- 20 Şubat 2018; 17:58:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha bugün bir şey dikkatimi çekti. Aracın sürüş sırasında yokuş aşağı mı yukarımı olduğunu anlayabilmesi ile ilgili olarak L modunu yazmış bir arkadaş.
    Ben start stop u sıkışık trafikte çok kullanıyorum ve düz yolda rahat kullanırken yokuş aşağı inişte (belki fren güvenliği olabilir) her yapmaya çalıştığımda stop etmedi araç.
    Buradan hareket ile araçta jiroskop olup ta yokuş aşağı yukarı ve eğim açısını anlayıp bazı fonksiyonları ona göre düzenliyor olabilir mi ne dersiniz. Hatta yanlış hatırlamıyorsam yeni XV de gösterge panelinde eğim ve yokuş gösteriyor. Belki eski modellerde de jiroskop var ama kullanıcıya göstermeyip sadece kendi değerlendiriyor araç olabilir mi?
  • Sevgili Arkadaşlar,

    Uzun süredir sizlerle forum kurallarına uygun bir şekilde olduğunu düşündüğüm bazı "naçizane" paylaşımlarda bulunuyorduk.
    Bugün maalesef bir şahsa "küfür veya hakaret" gerekçesiyle anlayamadığım bir uyarı aldım,sanırım geçen gün Subaru sahibi olmadığı halde çok yanlış bir yorum yaparak bazı kullanıcıları yanlış bilgilendirebileceğini düşündüğüm bu şahsa (53 Murat) her zaman yaptığım gibi doğrular ve gerçekler adına sizlerin önünde konuyu anlatmaya çalıştım ve insanlardaki niyet,saygı ve üslubun önemine dikkat çektim..
    Hayatım boyunca her zaman haklının,doğrunun,mazlumun ve gerçeklerin yanında yer almış bir kişi olarak belki çok basit gibi gözüken bu durum karşısında haksızlığa uğradığımı veya bilinmeden uğratıldığımı düşünüyorum,çürük elmaların ayıklanması adına olayı tüm çıplaklığı ile sizlerin vicdanına ve yorumuna bırakarak hakkaniyet adına da bir süre forumdan ayrılma kararı aldım.
    Çünkü inanıyorum ki çürük elmalar bir şekilde ayıklanmadıkça topluma ,geleceğimize sinsice zarar vermeye devam eder.

    Hepinize sevdiklerinizle,araçlarınızla sağlık ve mutluluklar dilerim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thai-Fun

    Daha bugün bir şey dikkatimi çekti. Aracın sürüş sırasında yokuş aşağı mı yukarımı olduğunu anlayabilmesi ile ilgili olarak L modunu yazmış bir arkadaş.
    Ben start stop u sıkışık trafikte çok kullanıyorum ve düz yolda rahat kullanırken yokuş aşağı inişte (belki fren güvenliği olabilir) her yapmaya çalıştığımda stop etmedi araç.
    Buradan hareket ile araçta jiroskop olup ta yokuş aşağı yukarı ve eğim açısını anlayıp bazı fonksiyonları ona göre düzenliyor olabilir mi ne dersiniz. Hatta yanlış hatırlamıyorsam yeni XV de gösterge panelinde eğim ve yokuş gösteriyor. Belki eski modellerde de jiroskop var ama kullanıcıya göstermeyip sadece kendi değerlendiriyor araç olabilir mi?

    Servise sormuştum yokuş inerken start stop neden çalışmıyor diye. Güvenlik nedeni ile demişlerdi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Subaru Xv Bakımları

    Fren hidrolikleri yağı değişimi.2 senede bir yada her 30bin km

    Diferansiyel(Ön-Arka)Yağı. 4 senede bir yada 60bin km de bir

    Bujiler. 84 ayda bir. Ya da her 105.000 km de bir.

    Yakıt Filtresi. 72. Ay yada 90.000 kmde.

    Hava Filtresi Elemanı. 36.72..ay. Yada 45-90 bin km de bir

    Klima Filtresi. 12 ayda bir yada 12.000 km de bir.

    Muayenede Dikkat Edilmesi Gerekenler

    Tekerlerin hepsinin serbesçe dönmesi lazımmış. Önler kontrol edilirken arka teker krikoyla havaya kaldırılmalıymış.

    Arkalar kontrol edilirken önler krikoyla kaldırılmalıymış.

    Fren hidroliği yağı. Dot 3 veya Dot 4.

    Her 10.000 de lastik rotasyonu. Ön-arka. Çarpraz

    Lastik havası. Ön 33. Arka 32.

    Motor Yağı. 4.4 litre. Öncelik 0W-20. Yoksa 5W-30. 5W-40

    Ön diferansiyel yağı cvt. 1.35 litre. (1.4 US qt,1.2 lmp qt)

    Arka diferansiyel. 0.8 litre (0.8 US qt,0.7 lmp qt)

    Bujiler. SILZKAR7B11 (NGK)

    Akü. 12V-51AH (Q-85)

    Geçici Stepne. 185/65/R17. 42 Psi. Yada T 135/80 D16

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sukurela S kullanıcısına yanıt
    Hava filtresinin yilda bir yada 15bin kmde bir degistirilmemesinin sebebi nedir acaba? Boxer motor olmasi mi?
    Her yil degisse daha saglikli olmaz mi?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Hava filtresinin yilda bir yada 15bin kmde bir degistirilmemesinin sebebi nedir acaba? Boxer motor olmasi mi?
    Her yil degisse daha saglikli olmaz mi?

    Ilk bakımda yapılacaklar arasında yoktu. Servis görevlisi daha sonra aramıştı beni. Değişmesi gerektiğini söyledi. Tamam değiştirin demiştim. Araci teslim almaya gittigimde ise sormuştum. Neden diye. Hava kirliliği gibi birşey demistiler yanlış hatırlamıyorsam zaten iyiki değiştirmişler simsiyah olmuştu filtre. 2. Bakım yaklaşıyor 3000 km den az kaldı. Bakalım ne ile karşılaşacağım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Carsever kullanıcısına yanıt
    Kitapçıkta yazan o ama. Her bakımda değişmesi en mantıklısı. Hava,klima(polen),yağ filtreleri değişmeli. Bu bakımlar 2012-2018 modellerin hepsini kapsıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar.
    Şu an 96bin km de dizel v40 cross counry aracımı değiştirmeyi düşünüyorum. Aslında araçtan çok memnunum ama biraz sıkıldım. 3 yılda 100bin km ye dayandık. Yeni xv yi fiyatı ve güvenlik elemanları nedeniyle beğendim. Mevcut aracımda almak istediğim sürücü destek sistemi bu araçta standart sunulmuş ve iç dizayn kalitesi arttırılmış. Yalnızca senede 30 bin km yapan biri olarak yakıtı dert ediyorum biraz. (Tabi ki sorum yakıt değil:))

    Benim sizlere sormak istediğim her ay düzce sakarya ve gebze ye yaptığım otoban yolculukları için sizce ideal bir araç mıdır? Genelde zaman önemli ancak hız limitlerine uyarım. Yüzde 10 luk aşım toleransıyla 130 km hızla seyrederim. Siz ne düşünürsünüz bu konuda (yol sesi, yüksek hızda yol tutuş limitleri, bagaj hacmi)? Fikirlerinizi almak isterim.

    Bu arada çok keyifli bi sayfanız var. Bende aracın her detayıyla ilgilenmeyi severim ve subarular mekanik anlamda çok daha ileri araçlar..

    Herkese şimdiden çok teşekkür ederim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sizin aracınızın yakıt sarfiyatını bahsettiğiniz otoban süratinde 6,5 litre eurodiesel / 100 km. gibi tahmin ediyorum, doğru mudur ?
    XV'nin aynı koşullardaki yakıt sarfiyatını da 8,5 litre benzin / 100 km. olarak tahmin ediyorum.
    Benzin / dizel fiyat oranı benzin aleyhine yaklaşık % 12. Yani XV ile aynı şartlarda % 46 daha fazla yakıt masrafınız olabilir; yanlış hesaplamadıysam belirttiğiniz toplam kilometrede yaklaşık 15.000,-'ye tekabül eder.
    İki tane farklı Volvo araç kullandım ( S40 ); oldukça fazla kilometre yaptım. Her ikisinin de genel kalitesi XV'den iyiydi ve yol tutuşları da azımsanmayacak derecede güvenliydi.
    Şu anda kullandığınız aracı tanımıyorum fakat kalite düşüklüğü olduğunu düşünmüyorum.
    Subaru XV tabii ki bazı açılardan daha iyi yol tutuşuna sahiptir fakat bunun haricinde mekanik olarak çok daha iyi olabileceğini düşünmüyorum ve genel oturma, ergonomi, sessizlik gibi bazı detaylarda eski tecrübeme dayanarak Volvo daha iyi olmalıdır diye düşünürüm.
    Ayrıca turbodizel bir motordan sonra XV çok sağır ve ağır gelecektir; aslolan son sürat değil, esnekliktir, ara hızlanmalardır :)
    Gönül ferman dinlemez, kolay gelsin :)




  • 
Sayfa: önceki 443444445446447
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.