Şimdi Ara

Şuan en iyi üç 1.6 dizel motor hangisi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
301
Cevap
2
Favori
39.957
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Peki sizce PSA ya katıldıktan sonra Opel motorlarına ne olacak arkadaşlar?

    Malum yeni Opel Crossland ve Grandland da komple Peugeot motorları kullanılacak gibi görünüyor.


    Sizce bunun sebebi GM ile ayrılık mı yoksa Peugeot un dizel HDI ve benzinli THP sinin Opel CDTI e SIDI sininden iyi olması mı, veya her iki neden mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 23 Mayıs 2017; 17:37:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liebermann

    imzamdaki motor ile dün 925 km yol yaptım, nice audi a3'ler, 1.16D'ler, TSI fındık motorlar tokadımı yemiştir..

    PSA motor üreticilerine saygı ve selam olsun..

    İmzanızda aracınızın chipli olduğu yazıyor, chip olmasa bahsettiğiniz motorları (TSI fındık hariç) tokatlamanız biraz zor hocam Yakın yürürsünüz kim geçer orası meçhul.



    Konu hakkında ise;

    1) BlueHDi 120 (manuel olacak, eat6'sı manuelden çok yakıyor)
    2) 1.6 CDTi 136 (Astra K'da performans sınıfının en iyisi)
    3) Bu markaların c segmenti bir otomobilinde manuel şanzımanla birlikte alınacak 160 beygirlik dCi, CDTi, i-DTEC üniteden bir tanesi

    Tecrübe edindiğim dizel motorlar hakkında fikirlerimi paylaşayım;

    Bence tüketim ve performansın en iyi harmanlandığı motor HDi, 115lik motor 308'de oldukça başarılı, 1100 kglık kasayı iyi taşıyor, tüketimi için sınıfının en iddialısı denilebilir.

    1.5 dCi motor torkunu geç veriyor, alt devirleri kötü, 1750 devir altı ölü, uzunda da denk güçteki tdi ve hdi'lar kadar yürümüyor maalesef. 90lık olan symbol ve clio'da çok az yakıyor.

    1.6 dCi performans ve tüketim konusunda gayet başarılı, fakat bu motoru da megane'da manuel şanzımanla almak lazım, mercedes ve nissandaki otm. versiyonlar karmada 7 litrenin altında tüketmiyorlar.

    1.6 CDTi motor ise, Astra K ile birlikte bu sınıfın en iyi yürüyeni, torkunu 2000-2250 devir arası gibi saçma ve kısa bir aralıkta verdiği görünüyor kağıt üzerinde, fakat 1.500 devirde bile hiç turbo boşluğu titreme yok, 2.000 devirde 128 km/s hız yapıyor, bu değer 2.0 dizel 8 ileri ZF şanzımanlı BMW'lere eş değer. Performans olarakta 120lik BlueHDi 308'in 0-100ü iyi ama uzunda 136lık Astra K'ya vız gelir. Fakat tüketim olarak hdi ve dci kadar düşük değil.

    1.6 CRDi motor, 136 beygirlik olanı Accent Blue'da çok iyi yürüyor, fakat i30 elantra gibi araçlarda ağırlığında etkisiyle performans beygirin karşılığını vermiyor, 136lık Astra ile kıyaslarsak ciddi farklar var. Alt devirlerdeki canlılığı TDi ve dCi'dan daha iyi. Fakat tüketim olarak i30 gibi c segment bir araçta karmada 6.5 lt'nin altı zor.

    1.6 Multijet, 120 beygirliğin performansı iyi, 1.750 devirden sonra bir anda tork patlaması yaşatıyor ve uzunda da iyi yürüyor, özellikle egea'nın performansı gayet iyi. Fakat tüketimi biraz fazla, karmada 6.5 - 7 litre civarında tüketiyor, bu değerde dCi, HDi, TDi gibi ünitelerden 1-1.5 lt daha yüksek.

    1.6 TDi, Golf 7 ile birlikte kullanılmaya başlanan CLH kodlu emisyona karışmayan versiyonu beygir gücünü eskiye oranla (4.400 d/d) daha erken ve uzun bir aralıkta veriyor (3.000-4.000), şanzıman oranları da uzun, 3.000-4000 devir aralığında beygirine göre yürüyüşü güzel, 105lik olanları bile 110luk dCi'ları harcıyor. Alt devirleri çok canlı değil, tüketimi de multijet, cdti ve crdi'dan 1 lt civarı daha az, hdi ve dci'a yakın.




  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    Yani "2 tane 1.6 dizel motor kullanacaksın" deseler hangilerini seçersin?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Yani "2 tane 1.6 dizel motor kullanacaksın" deseler hangilerini seçersin?

    1 ve 2 Yani BlueHDi ve CDTi

    Honda'nın 120lik motoru da çok iyi deniyor, o da bu 2sinden birinin yerine alınabilir, fakat sadece 160lığını crvde kullandım ağır kasada gidişi çok tatmin etmemişti ve tüketim de yüksekti.
  • GTS1907 kullanıcısına yanıt
    çok bindim merak etmeyin. gördüğüm en cins arızaları alman arabalarında yaşadım. benim için araba = italyan
  • Piyasada çok satanlar ve kullandıklarım arasında deerlendirme yaparsam.

    1. HDI

    2. DCI

    3. CRDI
  • quote:

    Orijinalden alıntı: obyzr


    quote:

    Orijinalden alıntı: korsallar


    quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Hocam doğrudur ilk commonrail ortak yakıt yolu sistemini geliştiren marka fiattır ama bi sistemi ilk geliştiren bu başarıyı en önde götürecek diye birşey yok. Fiat hala 14 sene önceki 1.3cdti motorları kullanıyor. Motorlarında alt devirler ölü, tork bandında dengeli bir dağılım yok.

    Bir de "en iyi dizel motor" deyince düşük hacimden en yüksek gücü elde eden olarak mı bakacaz, ekonomik tüketim olarak mı veya dayanıklılık olarak mı bakacaz. Araçta yarattığı titreşim olarak mı bakacağız bu da bir kriter.

    Düşük hacim yüksek güç 1.6lt ve altı motorlarda sanırım opelin yeni cdti motoru başı çeker. 2.0 dersek bmw bu konuda oldukça iyi (2.0 184hp).

    Dayanıklılık ise fiatın multijet motorlarının gerçekten dayanıklı olduğu söyleniyor, ama dediğim gibi esnek bi motor değil, tüketim olarak da 1.3multijetler 1.6 dizeller gibi yakıyor. 1.6 multijet motorlarında da yüksek tork var ama yakıt tüketimleri hdi, dci, tdi motorlardan yüksek kalıyor.

    Güç olarak yeterli, dayanıklı ve özellikle düşük yakıt tüketiminde bence hdi motorlar önde. Birçok markada da kullanılıyor.

    Düşük titreşim konusunda crdi ve d4d iyi seviyede. Yeni opel cdti motorlar da sessiz motorlar.

    Bir de genel bir kanı var düşük hacimden yüksek güç alan motor iyi motordur diye. Örnek opel 1.6 136hp. Ben de bu tip sıkıştırma oranları yükseltilerek, yüksek basınçla çalışan motorların uzun ömürlü olamayacağı kanaatindeyim. En azından turbo ve enjektör gibi elemanlar hacmine göre yüksek performans sağlayan motorlarda erken havlu atacağını düşünüyorum. Bu tabii şahsi fikrimdir.


    İlk paragrafınıza binaen multijet2 değişken geometrili turbosu olan 1.3 multijeti kullanmadiginizi dusunuyorum.Teknik verilerine bakarsaniz farki gorursunuz.

    1.3 Mulijette gaza yuklenmediginiz sürece araç kağnı hızında kalkıyor, bizzat tecrübe ettim. Onun dışında gayet iyi bir motor. Ancak sürüşümüzün şehir içi dur kalk tarzı trafik olduğunu düşünürsek yanlış seçim olur. 1.5 dci 86 HP Megane gaza dokununca çabucak kalkıyor. Ancak 1.3 mj bu konuda başarısız.
    D4d ise yıllar öncesinde kalmış bir teknoloji ile devam eden Toyotanin utanmadan hâlâ yerine bir motor çıkarmadığı ya da bir güncelleme yapmadığı motordur. Savunulacak yanı yok.

    karakter ve yazılım farkı mevcut.
    dci motor multijetlere göre gaz tepkisi daha çabuk verecek şekilde ayarlamış. multijette rölantide gaza bastığınızda kağnı gibi devirlenir. kullanıcıyada gitmiyor hissi verir.

    1.3 multijeti 2000 devire getirip hafif yarım debriyaj ile ilerleyip kalkış yapın nasıl gidiyor görürsünüz.

    Ek olarak bahsettiğiniz megane'ı, 75 lik 1.3 multijet punto rahatça tokatlamakta.

    ayrıca Speclere baktığınız zaman (devir - tork) benzer şekilde olduğunu görürsünüz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: obyzr


    quote:

    Orijinalden alıntı: korsallar


    quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Hocam doğrudur ilk commonrail ortak yakıt yolu sistemini geliştiren marka fiattır ama bi sistemi ilk geliştiren bu başarıyı en önde götürecek diye birşey yok. Fiat hala 14 sene önceki 1.3cdti motorları kullanıyor. Motorlarında alt devirler ölü, tork bandında dengeli bir dağılım yok.

    Bir de "en iyi dizel motor" deyince düşük hacimden en yüksek gücü elde eden olarak mı bakacaz, ekonomik tüketim olarak mı veya dayanıklılık olarak mı bakacaz. Araçta yarattığı titreşim olarak mı bakacağız bu da bir kriter.

    Düşük hacim yüksek güç 1.6lt ve altı motorlarda sanırım opelin yeni cdti motoru başı çeker. 2.0 dersek bmw bu konuda oldukça iyi (2.0 184hp).

    Dayanıklılık ise fiatın multijet motorlarının gerçekten dayanıklı olduğu söyleniyor, ama dediğim gibi esnek bi motor değil, tüketim olarak da 1.3multijetler 1.6 dizeller gibi yakıyor. 1.6 multijet motorlarında da yüksek tork var ama yakıt tüketimleri hdi, dci, tdi motorlardan yüksek kalıyor.

    Güç olarak yeterli, dayanıklı ve özellikle düşük yakıt tüketiminde bence hdi motorlar önde. Birçok markada da kullanılıyor.

    Düşük titreşim konusunda crdi ve d4d iyi seviyede. Yeni opel cdti motorlar da sessiz motorlar.

    Bir de genel bir kanı var düşük hacimden yüksek güç alan motor iyi motordur diye. Örnek opel 1.6 136hp. Ben de bu tip sıkıştırma oranları yükseltilerek, yüksek basınçla çalışan motorların uzun ömürlü olamayacağı kanaatindeyim. En azından turbo ve enjektör gibi elemanlar hacmine göre yüksek performans sağlayan motorlarda erken havlu atacağını düşünüyorum. Bu tabii şahsi fikrimdir.


    İlk paragrafınıza binaen multijet2 değişken geometrili turbosu olan 1.3 multijeti kullanmadiginizi dusunuyorum.Teknik verilerine bakarsaniz farki gorursunuz.

    1.3 Mulijette gaza yuklenmediginiz sürece araç kağnı hızında kalkıyor, bizzat tecrübe ettim. Onun dışında gayet iyi bir motor. Ancak sürüşümüzün şehir içi dur kalk tarzı trafik olduğunu düşünürsek yanlış seçim olur. 1.5 dci 86 HP Megane gaza dokununca çabucak kalkıyor. Ancak 1.3 mj bu konuda başarısız.
    D4d ise yıllar öncesinde kalmış bir teknoloji ile devam eden Toyotanin utanmadan hâlâ yerine bir motor çıkarmadığı ya da bir güncelleme yapmadığı motordur. Savunulacak yanı yok.

    karakter ve yazılım farkı mevcut.
    dci motor multijetlere göre gaz tepkisi daha çabuk verecek şekilde ayarlamış. multijette rölantide gaza bastığınızda kağnı gibi devirlenir. kullanıcıyada gitmiyor hissi verir.

    1.3 multijeti 2000 devire getirip hafif yarım debriyaj ile ilerleyip kalkış yapın nasıl gidiyor görürsünüz.

    Ek olarak bahsettiğiniz megane'ı, 75 lik 1.3 multijet punto rahatça tokatlamakta.

    ayrıca Speclere baktığınız zaman (devir - tork) benzer şekilde olduğunu görürsünüz.

    Aracı trafikte kullanıyorum dragda değil. O yüzden yarım debriyajla 2000 devire getirmem, normal bir şekilde kalkarım. Onu da dci kullanıcıyı yormadan yapıyor.
    Megane'i geçmesi normaldir, arada bayağı kilo farkı var. 110 Luk Megane puntoyu geçer demem ne kadar abesse bu da öyle oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Defkhan3459 -- 23 Mayıs 2017; 19:31:12 >




  • korelilerin 1,6 crdi 136 bg motoru kesinlikle ilk 3 de olur almanların 1,6 dizelinide ilk 3 e sokmam nedense pek tatmin edici gelmiyor
  • Motorlu taşıtlarda seri üretime geçen ilk marka Ford'dur. Diğerleri onun açtığı yoldan gitmiştir. O yüzden en iyisi Ford'dur, ikinci tartışılır. Belki Mercedes olabilir en iyi ikinci otomobil.

    Bu nasıl bi mantık?
  • 1.sırada tabii ki DCİ

    2. sırada HDİ

    3. sırada Multijet



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Donald Draper -- 23 Mayıs 2017; 21:26:15 >
  • en iyileri 1.6 cdti, 1.6 dci ,diğerleri diye gider..
  • dci160 olay bitmiştir.
  • Citroen in kullandığı "E-Hdi"

    Mercedesin kullandığı asıl sahibi renonun olduğu "Dci"
  • Conqueror26 kullanıcısına yanıt
    focus 308e göre yanlış hatırlamıyorsam 200kg kadar daha ağır, tokatlaması normal. tdi golf 90-105bg lik modelleri var şamar oğlanına döner ;) 1.6tdi passat yine bg/kg oranından kaybediyor.

    konuda bahsedildiği gibi kasa hafifliği, motor gücü teknolojisi (ekonomik) ile en alınası araçlardan biri 308.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adieu

    Bmw derken?

    1.6'da Opel çift turbo 160 motor yaptı, Renault 165 motor yaptı. Peugeot e-hdi ile o hacmin en makul motoru hem yakmıyor hem kaçıyor. Küçük hacim dizel denince iş Fransızların oluyor, bmw orada konuşamaz pek. 2 litre desek BMW'nin makyajla 190 olmuş olması lazım ki artık o hacimde Audi de 190 kullanıyor, mercedes 194 beygir güç çıkardı, Volvo desek onda da aynı 190 var. Hadi çift turbosu desek BMW'de 218 beygir var, vag gitti o alandaki açık ara en iyi motorlardan birini yaptı, passat 4x4'de olan motordan 240 beygir çıkardı. Aynı şekilde çift turbo Volvo'nun d5 motoru var ki 235 beygir gücünde.
    BMW'yi özel kılacak tek motor 6.40 dizelde yer alan 3 ya da 4 turbolu olan 3 lt motordur.
    Küçük hacim dersek Fransızlar motordan anlıyor, git gide karoseri yapmaktan da anlıyorlar. Küçük hacimde vag'ın yaptığı bir yenilik yok, Mercedes'in yaptığı hiçbir şey yok, bmw hiç değilse çabalıyor bu takdire şayan; ancak ne dersek diyelim bu işten Fransızlar anlıyor.


    1.6 için söylediklerinize sonuna kadar katılmakla birlikte, 2.0 için bmw'nin özellikle d segmenti için, 3 serisinde kullandığı motorun üstüne 2.0 litre dizel motorun olmadığını düşünüyorum. Safi verilere bakarsanız, tabi daha güçlü motorlar göreceksiniz ancak yakıt tüketimi açısından, sessizlik açısından inanılmaz bir motor. Bmw dizelden iyi anlıyor, aynı bloktan elbette daha büyük güç çıkarabilirdi, adamlar bu işi ne derece yapabileceklerini m550d'de kullandıklar 3 lirelik 6 silindirli dizel ünitede yaptıklarıyla gösterdi zaten. f30 3 serisi, 2 litre dizel motoruyla rakipleri arasında en alınabilir dizel motoru sunuyor bence. İstanbul trafiğinde 5.7-6 litre yakıyor, ötesi yok.




  • Tokatlarken karşı tarafa da haber verin
  • 1.6 CDTI 136 hp, 1.6 multijet 120 hp, 1.6 blueHDI sonra da 1.6 dci gelir bana göre. Ama bu 4 motor da oldukça iyi, sıralama yapmak zor yani.
  • myz1453 kullanıcısına yanıt
    Geriden başlayıp avans veriyoruz zaten
  • 136 üzerini hiç kullanmadım ama 136'ya kadar olanlarda CRDI'yi tek geçerim.

    Zevkli motor, performanslı kullanımda belki de en az yakanı.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.