Şimdi Ara

Şuan en iyi üç 1.6 dizel motor hangisi? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
302
Cevap
2
Favori
39.808
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Wraith Todd kullanıcısına yanıt
    Yazik size bellki hayatinizda hic alman arabasina binmemissiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vag ne monaco? Skandalın dibine vurmuş dizel motorlarıyla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Opel 1.6 cdti 136



    Dci



    HDI

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1) 1.6 TDI



    2) 1.6 HDI



    3) 1.6 CRDI

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Angelica kullanıcısına yanıt
    Türkiye'de satılan Talisman'da 160 hp 380 tork olarak mevcut. Avrupa'da 165 hp 380 tork olarak sadece Megane Gt'de var. YouTube'da 1 tane video var sadece. Net bir video. 0-100 izleyebilirsiniz. Yalnız bu araç ağır. Aynı motor Leon veya 308 gibi hafif bir araçta olsa 8 saniye olurdu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu soruya cevap verebilmek için ya iyi bir motor ustası olmak ve dizel motorların çoğunu elden geçirmiş olmak ya da bu işin çok ciddi eğitimini almış olmak gerekiyor. bunun dışında verilen cevaplar tamamen duygusal bence.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Renaultun dci motorları çok başarılı ... Nissan , Dacia ve Mercedesde bu motorlardan kullanıyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Conqueror26

    Türkiye'de satılan Talisman'da 160 hp 380 tork olarak mevcut. Avrupa'da 165 hp 380 tork olarak sadece Megane Gt'de var. YouTube'da 1 tane video var sadece. Net bir video. 0-100 izleyebilirsiniz. Yalnız bu araç ağır. Aynı motor Leon veya 308 gibi hafif bir araçta olsa 8 saniye olurdu.

    F30 320d performansina yakin olur mu diye dusunmustum ama degilmis.



    Tesekkurler bilgi icin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet Fiat'ın kasası çöp gerisi leş olabilir ama dizel motorlarının hakkını yiyemem Multijetler iyidir. Bakım aralığı filan ticari taksilerde de görüyoruz. 400000 km de dizel taksi çıkması linea var babamın arkadaşında arabanın motoru bana mısın demiyor hala.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fordun adı bile geçmemiş :) hdi olamaz ama tdi motordan iyi olduğunu düşünüyorum.



    herkes hdi motoru övüyor ama binen çok az. araç motora göre seçiliyor olsa hdi veya crdi dolardı ortalık. marka algısı, ikinci el kaygısı derken abuk subuk motorlu araçlara biniyoruz.

    eat6 bluehdi 308 sevdamı tekrar kabarttınız..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cemsch C kullanıcısına yanıt
    Bende e-hdi 115 hp 308 var. Birçok kez uzun yolda Focus, Golf ve Passat'ı rahatlıkla tokatladım. Ancak 120 lik olan daha da seri.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Hocam doğrudur ilk commonrail ortak yakıt yolu sistemini geliştiren marka fiattır ama bi sistemi ilk geliştiren bu başarıyı en önde götürecek diye birşey yok. Fiat hala 14 sene önceki 1.3cdti motorları kullanıyor. Motorlarında alt devirler ölü, tork bandında dengeli bir dağılım yok.

    Bir de "en iyi dizel motor" deyince düşük hacimden en yüksek gücü elde eden olarak mı bakacaz, ekonomik tüketim olarak mı veya dayanıklılık olarak mı bakacaz. Araçta yarattığı titreşim olarak mı bakacağız bu da bir kriter.

    Düşük hacim yüksek güç 1.6lt ve altı motorlarda sanırım opelin yeni cdti motoru başı çeker. 2.0 dersek bmw bu konuda oldukça iyi (2.0 184hp).

    Dayanıklılık ise fiatın multijet motorlarının gerçekten dayanıklı olduğu söyleniyor, ama dediğim gibi esnek bi motor değil, tüketim olarak da 1.3multijetler 1.6 dizeller gibi yakıyor. 1.6 multijet motorlarında da yüksek tork var ama yakıt tüketimleri hdi, dci, tdi motorlardan yüksek kalıyor.

    Güç olarak yeterli, dayanıklı ve özellikle düşük yakıt tüketiminde bence hdi motorlar önde. Birçok markada da kullanılıyor.

    Düşük titreşim konusunda crdi ve d4d iyi seviyede. Yeni opel cdti motorlar da sessiz motorlar.

    Bir de genel bir kanı var düşük hacimden yüksek güç alan motor iyi motordur diye. Örnek opel 1.6 136hp. Ben de bu tip sıkıştırma oranları yükseltilerek, yüksek basınçla çalışan motorların uzun ömürlü olamayacağı kanaatindeyim. En azından turbo ve enjektör gibi elemanlar hacmine göre yüksek performans sağlayan motorlarda erken havlu atacağını düşünüyorum. Bu tabii şahsi fikrimdir.


    İlk paragrafınıza binaen multijet2 değişken geometrili turbosu olan 1.3 multijeti kullanmadiginizi dusunuyorum.Teknik verilerine bakarsaniz farki gorursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.6 CRDi 136 HP

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • korsallar kullanıcısına yanıt
    Hocam teknik verilere bakılırsa 1.6 multijet motor pekçok rakibinden önde. Anlatmak istediğim motorun sağladığı esneklik.

    Zaten bildiğim kadarıyla 1.3 multijetlerde 90hp ve üzerindeki versiyonlarda değişken geometrili turbo var. Yoksa 1248cc dizel motordan sabit geometrili turbo ile 95hp güç üretilmesi zor. Aynı durum hdi motorlarda da geçerlidir. 92hplik hdi motorda sabit geometrili turbo varken 112hplik hdi motorda değişken geometrili turbo var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Hocam teknik verilere bakılırsa 1.6 multijet motor pekçok rakibinden önde. Anlatmak istediğim motorun sağladığı esneklik.

    Zaten bildiğim kadarıyla 1.3 multijetlerde 90hp ve üzerindeki versiyonlarda değişken geometrili turbo var. Yoksa 1248cc dizel motordan sabit geometrili turbo ile 95hp güç üretilmesi zor. Aynı durum hdi motorlarda da geçerlidir. 92hplik hdi motorda sabit geometrili turbo varken 112hplik hdi motorda değişken geometrili turbo var.

    Sizin soylediginiz 1.3 multijetler gelistirildi . Yeni nesli çıktı ismi Multijet2 . Lineadaki 1.3 multijetle Egeadaki multijetlerin cekis, gidis, yakis farkeder . Kullanicilari daha detayli bilgi verir .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 crdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bluehdi ve 136 crdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3. sıraya Opel ya da Peugeot yazılmalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korsallar


    quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Hocam doğrudur ilk commonrail ortak yakıt yolu sistemini geliştiren marka fiattır ama bi sistemi ilk geliştiren bu başarıyı en önde götürecek diye birşey yok. Fiat hala 14 sene önceki 1.3cdti motorları kullanıyor. Motorlarında alt devirler ölü, tork bandında dengeli bir dağılım yok.

    Bir de "en iyi dizel motor" deyince düşük hacimden en yüksek gücü elde eden olarak mı bakacaz, ekonomik tüketim olarak mı veya dayanıklılık olarak mı bakacaz. Araçta yarattığı titreşim olarak mı bakacağız bu da bir kriter.

    Düşük hacim yüksek güç 1.6lt ve altı motorlarda sanırım opelin yeni cdti motoru başı çeker. 2.0 dersek bmw bu konuda oldukça iyi (2.0 184hp).

    Dayanıklılık ise fiatın multijet motorlarının gerçekten dayanıklı olduğu söyleniyor, ama dediğim gibi esnek bi motor değil, tüketim olarak da 1.3multijetler 1.6 dizeller gibi yakıyor. 1.6 multijet motorlarında da yüksek tork var ama yakıt tüketimleri hdi, dci, tdi motorlardan yüksek kalıyor.

    Güç olarak yeterli, dayanıklı ve özellikle düşük yakıt tüketiminde bence hdi motorlar önde. Birçok markada da kullanılıyor.

    Düşük titreşim konusunda crdi ve d4d iyi seviyede. Yeni opel cdti motorlar da sessiz motorlar.

    Bir de genel bir kanı var düşük hacimden yüksek güç alan motor iyi motordur diye. Örnek opel 1.6 136hp. Ben de bu tip sıkıştırma oranları yükseltilerek, yüksek basınçla çalışan motorların uzun ömürlü olamayacağı kanaatindeyim. En azından turbo ve enjektör gibi elemanlar hacmine göre yüksek performans sağlayan motorlarda erken havlu atacağını düşünüyorum. Bu tabii şahsi fikrimdir.


    İlk paragrafınıza binaen multijet2 değişken geometrili turbosu olan 1.3 multijeti kullanmadiginizi dusunuyorum.Teknik verilerine bakarsaniz farki gorursunuz.

    1.3 Mulijette gaza yuklenmediginiz sürece araç kağnı hızında kalkıyor, bizzat tecrübe ettim. Onun dışında gayet iyi bir motor. Ancak sürüşümüzün şehir içi dur kalk tarzı trafik olduğunu düşünürsek yanlış seçim olur. 1.5 dci 86 HP Megane gaza dokununca çabucak kalkıyor. Ancak 1.3 mj bu konuda başarısız.
    D4d ise yıllar öncesinde kalmış bir teknoloji ile devam eden Toyotanin utanmadan hâlâ yerine bir motor çıkarmadığı ya da bir güncelleme yapmadığı motordur. Savunulacak yanı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Defkhan3459 -- 23 Mayıs 2017; 17:19:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İzole olarak değerlendirirsek opel 1.6 cdti diğerlerinden çok daha iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.