Şimdi Ara

Şu yapılanlar araca zarar verir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
538
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracım 90bine dayandı. son zamanlarda baskı balatamın bitiş sinyalleri verdiğini hissetmeye başladım. araç gaz veriyor ama ivmelenme geç oluyor.

    Aracı şu şekilde kullanmam baskı balatamı bitimiş olabilir mi? veya hangi maddeler bunu tetiklemiş olabilir?

    1- Motor frenini sık kullanmak. yavaşlarken vitese yüklenmek.
    2- Düşük devir yüksek viteste sürmek
    3- Ayağımı debriyajda çok tutmak, yüksekte kavratmak.
    4- ucuz yakıt kullanmak
    5- nadir durumlarda agresif ve dip gazlarla sürmek.


    son 1000 kmdir kaçırma başladı. daha ne kadar dayanır. bu şekilde sürmenin ne zararı olur?
    Tamir konusunda servis mi, sanayi mi tercih edilmeli? vw jetta 1.6 lpg
    Fiyatlandırma ne kadardır? Hangi marka parça tercih edilmeli?

    Tecrübeli arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zero01 -- 21 Şubat 2014; 22:11:34 >







  • 3 de dediğiniz daha çok aşındırma meydana getirir ne kadar çok tutarsan o kadar çok aşınır.
  • Bildiklerimi söleyeyim Uzun inişlerde ayağını frenden çekip motor frenine bağlamak tabiki motoru yorar frene basarak motora yardım etmelisin.Yüksek vites düşük devir birazda arabanın vites oranlarıyla ilgili yakıt tasarrufu için doğrusu bu zaten sorun olacağını sanmıyorum.Kendi aracım otomatik 50 km hızda 5.vitese alıyor düz yolda.Dip gaz değilde arada arabayı zorlamak iyidir kondisyonu için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tietze -- 21 Şubat 2014; 22:42:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kavalalı92

    Bildiklerimi söleyeyim Uzun inişlerde ayağını frenden çekip motor frenine bağlamak tabiki motoru yorar frene basarak motora yardım etmelisin.Düşük vites yüksek devir birazda arabanın vites oranlarıyla ilgili yakıt tasarrufu için doğrusu bu zaten sorun olacağını sanmıyorum kendi aracım otomatik 50 km hızda 5.vitese alıyor düz yolda.Dip gaz değilde arada arabayı zorlamak iyidir kondisyonu için.


    Yuksek devir cevirmedigin sürece motor freniyle yokus inmenin bir sakıncası yok, motoru yormaz. Dusuk vites yuksek devirin de yakit tasarrufu ile yakından uzaktan alakası yok..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kavalalı92

    Bildiklerimi söleyeyim Uzun inişlerde ayağını frenden çekip motor frenine bağlamak tabiki motoru yorar frene basarak motora yardım etmelisin.Düşük vites yüksek devir birazda arabanın vites oranlarıyla ilgili yakıt tasarrufu için doğrusu bu zaten sorun olacağını sanmıyorum kendi aracım otomatik 50 km hızda 5.vitese alıyor düz yolda.Dip gaz değilde arada arabayı zorlamak iyidir kondisyonu için.


    Yuksek devir cevirmedigin sürece motor freniyle yokus inmenin bir sakıncası yok, motoru yormaz. Dusuk vites yuksek devirin de yakit tasarrufu ile yakından uzaktan alakası yok..

    Siz yokuş aşa inerken düşük vites motor freniylemi iniyorsunuz frene basmadan ?

    Yüksek vites düşük devir olacak o yanlış yazmışım kesinlikle katkısı var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kavalalı92

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kavalalı92

    Bildiklerimi söleyeyim Uzun inişlerde ayağını frenden çekip motor frenine bağlamak tabiki motoru yorar frene basarak motora yardım etmelisin.Düşük vites yüksek devir birazda arabanın vites oranlarıyla ilgili yakıt tasarrufu için doğrusu bu zaten sorun olacağını sanmıyorum kendi aracım otomatik 50 km hızda 5.vitese alıyor düz yolda.Dip gaz değilde arada arabayı zorlamak iyidir kondisyonu için.


    Yuksek devir cevirmedigin sürece motor freniyle yokus inmenin bir sakıncası yok, motoru yormaz. Dusuk vites yuksek devirin de yakit tasarrufu ile yakından uzaktan alakası yok..

    Siz yokuş aşa inerken düşük vites motor freniylemi iniyorsunuz frene basmadan ?

    Yüksek vites düşük devir olacak o yanlış yazmışım kesinlikle katkısı var.

    Evet. Cok dik bi yokus inmiyorsam hiç frene basmadan motor freniyle inerim. Hiçbir sakıncası da yok..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • JasoNBuraK kullanıcısına yanıt
    Bütün gücü motora vermek doğru değil bana göre motoru dinleyip sese göre frenden yardım almak lazım diye düşünüyorum.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kavalalı92

    Bütün gücü motora vermek doğru değil bana göre motoru dinleyip sese göre frenden yardım almak lazım diye düşünüyorum.

    Siz oyle yapın..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında %90 3 madde ile ilgili. Özellikle de bayırda aracı debraj ile tutuyorsanız bu bütün ömrünü bitiriyor arabanın. Şuan kurslarda bile bu öyle öğretiliyor ama çok yanlış yapılıyor.
    2 tane seçenek var
    Yokuş kalkış desteği
    El freni
    bunların herhangi birini kullanıp aracınızı yokuş yukarı kalkışlarda tutarsanız balatanın ömrü %50 artar.
    El freni kullanarak Reno broadwey gibi eski bir aracın debraj balatasını 160binde değiştir ve herhangi bir problemi yoktu. motor revizyon olduğu için değiştirelim dedik.
    Balatanın ömrü tamamen size bağlı iki demire bir birine ne kadar uzun süre sürttürürseniz o kadar çabuk incelir
  • 3. ve belki 1. maddeler atkiler bence debriyajı diğerlerinin etkisi olduğunu sanmam

    ayrıca motor freninden faydalanırken genelde yokuşu çıktığım viteste inerim ve 3000d/dk yı geçerse frene dokunurum
  • Jetta ve passat in bazi modelleri problemli diye duymustum ama hangi modeller bilmiyorum
    Arkadas 3 defa sanzuman indirdi. Araci 2005 sanirim
    Passat 1,9 tdi 105. Beygir en sonunda satti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zero01

    Arkadaşlar aracım 90bine dayandı. son zamanlarda baskı balatamın bitiş sinyalleri verdiğini hissetmeye başladım. araç gaz veriyor ama ivmelenme geç oluyor.

    Aracı şu şekilde kullanmam baskı balatamı bitimiş olabilir mi? veya hangi maddeler bunu tetiklemiş olabilir?

    1- Motor frenini sık kullanmak. yavaşlarken vitese yüklenmek.
    2- Düşük devir yüksek viteste sürmek
    3- Ayağımı debriyajda çok tutmak, yüksekte kavratmak.
    4- ucuz yakıt kullanmak
    5- nadir durumlarda agresif ve dip gazlarla sürmek.


    son 1000 kmdir kaçırma başladı. daha ne kadar dayanır. bu şekilde sürmenin ne zararı olur?
    Tamir konusunda servis mi, sanayi mi tercih edilmeli? vw jetta 1.6 lpg
    Fiyatlandırma ne kadardır? Hangi marka parça tercih edilmeli?

    Tecrübeli arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ediyorum.

    1- Forumda geçenlerde konusu vardı bu maddenin, hepimiz bunu doğru olarak biliriz ama teknik olarak açıklanmıştı ki aracın motoruna bindirilen yük ve olası zarar, fren balatalarının aşınmasından oluşacak zararın çok daha fazlası bir maliyet çıkarabiliyor, genel kanının aksine motor freni değil normal fren kullanmak daha sağlıklı

    2- Düşük devir değil optimum devir, eğer eğim uygun değilse düşük devirde az değil aksine çok yakar araba, tabi dizellerde kurum vs sorunlarına da neden olabiliyor

    3- Bu zaten tamamen zarar bir durum, ayak debriyajda tutulmaz, sadece vites değiştirirken ve kalkarken o kadar

    4- Ucuz yakıt kullanmak var enayi yerine konmamak var, forum mesela enayi kaynıyor, yıllar önce standartlaşmış euro dizel yakıtı hala kırsal motorin sanıp 10 kuruş fazla olanını aldığında euro dizel aldığını sananlar var, bunlar hep pazarlama stratejisi, hele bazı firmalar suyunu çıkarıyor neredeyse benzin fiyatına mazot satıyor bazıları da kaliteli bu zannediyor, bu kadar enayi çok oldukça bunlar da tabi devam edecekler kazıklamaya, bu yüzden ne yakıt aldığını bilmek yeterlidir bu maddede

    5- Aracın sağırlaşmaması ve motor temizliği için ara ara dip gaz yapıp zorlamak gerekiyor zaten, bu da normal yapılması gereken birşey

    Debriyaj kaçırmaya başladıysa yakında gider ama kullanmanda sakınca yok, sadece baktın çok kaçırıyor aracı durdur iyice soğusun, mümkünse yokuş yukarı bir yerde kaldırma aracı ve sakin şekilde gaza ani hareketler yapmadan servisine götür

    Değişim için bence sanayi daha iyidir, kendin git baskı balatanı al için rahat olsun




  • Ben de debriyajı bazen uzun ezerim ama alışkanlık değil. Bazen 1. vitese atıp tekrar 2. vitese yükseltmek (2 kere kavrama yaptırmak) yerine, 2. viteste biraz uzun basıyorum debriyaja. Aynı yere çıkıyor belki ama, olsun. :)

    Tabi kalkışı 2. vitesle yapmıyorum da mesela, kasisten geçerken ya da sokak arasında dönüş yaparken v.b 2. vitesten 1'e düş, dönüşü tamamla 2 ye at yapmıyorum.
  • Frende motor frenini kullanmıyorum, özellikle kırmızı yandıysa filan sürekli fren halinde gidiyorum yavaş yavaş basarak. En son durmaya yakın boşa alıyorum o kadar, babam bi kere kızmıştı sürekli şu motor frenini kullanma diye o gündür kullanmam.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.