Şimdi Ara

Stellantis'in hepsi bir arada batarya paketi, elektrikli araçların menzilini arttıracak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
432
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Stellantis'in hepsi bir arada batarya paketi, elektrikli araçların menzilini arttıracak
    Stellantis, elektrikli araçlarda menzili ve enerji verimliliğini arttıracak hepsi bir arada batarya paketini tanıttı. Şirket, normalde batarya paketinin dışında bulunan tüm bileşenleri tek bir sistemde birleştirerek hem şarj süresini kısalttığını, hem de ağırlığı azaltırken güç ve menzili artırmayı başardığını söylüyor.



    Intelligent Battery Integrated System (IBIS) isimli sistemin ilk prototipi, Stellantis’in STLA Medium platformunu kullanan Peugeot E-3008 modeline yerleştirildi. 



    Stellantis'in hepsi bir arada batarya paketi, elektrikli araçların menzilini arttıracak



    Inverter ve şarj birimleri batarya paketine entegre ediliyor



    IBIS’in en önemli yeniliği, inverter ve şarj birimlerini doğrudan bataryanın içine entegre etmesi. Bu sayede bataryanın kimyası veya kullanım amacı ne olursa olsun sistem çalışabiliyor. Örneğin, bir NMC (nikel manganez kobalt) batarya kolayca aile tipi bir elektrikli araca, bir LFP (lityum demir fosfat) batarya ise hızlıca ticari araçlara entegre edilebiliyor.



    Stellantis'in hepsi bir arada batarya paketi, elektrikli araçların menzilini arttıracak
    Stellantis ve iş birliği yaptığı Saft’a göre, bu çözüm hem AC hem de DC akımı destekliyor.  Ayrıca, araçtan şebekeye (V2G) özelliği sayesinde hem elektrik motorlarına hem de şebekeye elektrik sağlayabilirken, aynı anda aracın 12 volt ve yardımcı sistemlere güç sağlayabiliyor.



    Ayrıca Bkz.Nissan, sedan modeli Sentra'yı yeniledi: İşte tasarımı ve özellikleri



    Şirketin verilerine göre, gerçek dünya testlerine hazır prototip batarya geleneksel sistemlere kıyasla %10’a kadar daha verimli ve %15 daha güçlü. Ayrıca sistem, yaklaşık 40 kilogram daha hafif ve araç içinde 17 litre ekstra hacim kazandırıyor. Şarj hızında da iyileştirme yapılmış. 7 kW’lık bir AC şarj cihazında, geleneksel batarya 7 saatte dolarken IBIS batarya 6 saatte tamamen şarj olabiliyor.



    Stellantis, bir sonraki aşamada sistemin gerçek dünya testlerinin yapılacağını ve her şey yolunda giderse 2030'a kadar elektrikli araçlarında kullanıma sunulacağını belirtiyor.



     




    Kaynak:https://insideevs.com/news/773397/stellantis-ibis-battery-more-range-faster-charging/
    Kaynak:https://www.media.stellantis.com/em-en/corporate-communications/press/world-premiere-first-prototype-vehicle-featuring-breakthrough-intelligent-battery-integrated-system-begins-real-world-testing







  • 2030 bu işler için çok uzun bir takvim. En geç 2027 falan olmalıydı.

  • _köle_ _ kullanıcısına yanıt
    Tamam, önerinizi hemen Stellanis PM ine aktardık. Dnüşş olunca haber ederiz.

  • camelon kullanıcısına yanıt

    Bence de 5 yıl çok uzun bir süre. 5 yıl önceki batarya teknolojisi ile bu günkü arasında fark var.


    5 yıl sonra belki katı hal bataryaların maliyeti ucuzlayacak ve yaygınlaşacak.


    Bir bataryanın testini yapmak 5 yıl sürmez bence.

    _____________________________
  • Bu da bozuldu mu komple değişecek anlaşılan

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.