Şimdi Ara

[SSS] Doğru Viraj Dönmenin İpuçları . (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
2
Favori
10.027
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: suzitusi


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar


    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    mRcOLL senin viraj dönme stilin literatür dışı. Lütfen ortalığı karıştırmayalım

    Ya unutmuşum yazmayı, Yusuf sağolasın, bikaç konu daha da açmışsın, bilgilendiriyorsun bizi. Heralde bugün arkadaşların seni ekti, iş güç yok oturuyodun evde


    Coşkun vurma yüzüme.. Evde takılıyoruz. Biraz paylaşım yapalım dedik. Ömer dostumdan gaza geldim.

    Ne demek .


    bugün ben de evdeyim evde takılmak daha iyi az masraf olur


    Vallahi Öyle. Biraz Asosyal oluyor ama idare ediyoruz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Hocam elini öpem anlatıver archaeologist'e de

    quote:

    Orjinalden alıntı: abbess

    virajı yavaş dönmek doğru dönmektir




    ben zaten onun en başta anlattığı şekilde alıyorum virajları.
  • Valla dogrumu yanlis mi bilmiyorum ama ben su sekilde giriyorum ve oldukca gucen veriyor.
    Viraja genis degil dar girerim. Mantigimda araba kayarsa gidecek yeri olsun ki toplayabileyimdir.
    genis donersem zaten yolun disina yakin olurum , araba kayarsa direk disari cikar. ama dar donerken kayarsa obur seride kadar bana manevra sansi veriyor.
    viraji gorunce hafif yavaslarim fren yapicaksam viraja girmeden yaparim , icine girince dar donerim, kesinlikle ama kesinlikle fren yapmam. virajin icine girince veririm gazi , onden cekisli arabam toplar gider.
    viraj icinde gaz verince onden cekisli arabada onden kayma kesinlikle olmuyor. cok zorlarsam arkasi hafif kayiyor ama gaz verince cizgiden cikmayip hafif tatli tatli kayarak geliyor.
    tavsiye ederim :))
  • Valla hocam bravo.
    sonuna kadar katiliyorum . bu kadar guzel ifade edilebilirdi.
    ne yapacaksan girmeden yap. Freni girmeden yap ve temkinli gir.
    viraji dar don ve gazla gitsin.
    arkasi kayarsa kaysin problem degil , ver gazi gitsin :))
    onden cekisli arabada arkanin hafif kaymasi problem degil.
    Drifting dediginiz bu mu yoksa arkadaslar.
    ben devamli bu sekilde donuyorum virajlari.
    hatta bazen arkasi kaysin diye direksiyonu viraj yonune kiriyorum :))



    quote:

    Orjinalden alıntı: mRcOLL

    Viraja yavaş girer hızlı çıkarım..

    Kafası kaydığı an ani vites değişimi ile arkayı kaydırır yanlayarak çıkarım..

    Yahu bi şekilde arabanızı tanıdığınızda artık limitlerini öğrendikden sonra virajlar daha keyifli hale alabilir..

    *paylaşım için teşekkürler..





  • arkadaşlar ben şehirlerarası yollarda hiç hız limitine uyanı göremiyorum. geçenlerde 30 kmh limitli yolda adam en az 90 yapıyordu ki ben yavaşlamaya başladım kadran 60 ta iken yanımdan süratle geçti. böylesi bir vurdumduymazlığa sürüş tekniği ne yapsın. araç kadranı 200 diye 200 yapmak zorundamıyız? kurallara uyarsak zaten sorun kalmaz.
  • o kadar yazıya gerek yok. özetleyeyim. güvenli viraj dönmenin 2 ana kuralı vardır :

    1) dıştan gir içe kay...
    2) yavaş gir hızlı çık...

    hepsi bu işte...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: suzitusi

    bilgilendirme için teşekkürler. dediğin gibi aracın süspansiyon sistemini alçaltıp sertleştirenler oluyor. bu gerçekten tehlikeli çünkü sert süspansiyonlar ancak yarış pistlerinde işe yarar. çünkü yarış pistleri çok düzgündür ve aracı zıplatmaz. ama normal yollarda yolda çok fazla bozuk yer olduğu için viraj sert dönülürken bu bozuk kesimlerde araç zıplma yapar ve yola tutunması azalır ve kolay kayar. o yünden normal araçlarda fazla sert süspansiyondan kaçınmak gerekir. ben honda civicte bunu yaşıyorum maalesef. aracın süspansiyonları diğer markalara göre daha sert olduğu için hızlı döndüğüm virajda bozuk bir kesime denk gelirse araç zıplama yapıyor (tabi bu arada kalbimde zıplıyor ) .


    evet suzitusi haklısın .. civicin suspansıyonlardan dolayı yol tutuşu iyi ben cogu araçtan daha hızlı sekılde gırıorum vıraja, fakat kaybettıgı nokta ınce lastıkler lastık sıstemını tamamadıktan sonra cıvıc grcekten harıka yol tutuyor ..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    Valla dogrumu yanlis mi bilmiyorum ama ben su sekilde giriyorum ve oldukca gucen veriyor.
    Viraja genis degil dar girerim. Mantigimda araba kayarsa gidecek yeri olsun ki toplayabileyimdir.
    genis donersem zaten yolun disina yakin olurum , araba kayarsa direk disari cikar. ama dar donerken kayarsa obur seride kadar bana manevra sansi veriyor.
    viraji gorunce hafif yavaslarim fren yapicaksam viraja girmeden yaparim , icine girince dar donerim, kesinlikle ama kesinlikle fren yapmam. virajin icine girince veririm gazi , onden cekisli arabam toplar gider.
    viraj icinde gaz verince onden cekisli arabada onden kayma kesinlikle olmuyor. cok zorlarsam arkasi hafif kayiyor ama gaz verince cizgiden cikmayip hafif tatli tatli kayarak geliyor.
    tavsiye ederim :))


    aslında bu mantıkda yanlıs degıl ama daha rısklı .. viraja dardan hızlı gırıp arabanın sınırlarının zorlarına dogru yolun genıslıını kullanarak hafıf hafıf şeridini bozmak.. araba arkayı salmaya başladıkça gaza basıp kontra vermek .. bende ozellıkle eskıden hep bole gırerdım ama yanımda oturanlar cok korkardı gercekten .. bunu kendıne guvenenler yapması gerekır ancak , cunku yanlıs bı hareket sonucunda buyuk kazalara sebeb olabılırler..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    o kadar yazıya gerek yok. özetleyeyim. güvenli viraj dönmenin 2 ana kuralı vardır :

    1) dıştan gir içe kay...
    2) yavaş gir hızlı çık...

    hepsi bu işte...


    aha da böle işte !!!!!!!!!
  • Valla bunu bilerek yapmiyorum.
    spor kullanmam yavas kullanirim ama bu sekilde daha guven veriyor bana.
    kendi kendime bu tarzi gelistirdim yani.
    genis donerken disa yakin olmak beni urkutuyor. araba kaysa gidecek yeri yok.
    dar girince kendini salarsa gidecek yeri oluyor. belki yanlis bi mantik daha dar bi kavis ciziyorsun ama en azindan saginda veya solunda pay birakmis oluyorsun.
    arkayi salmaya baslarsada gazi verince arkasi kaya kaya mis gibi donup cikiyorsun virajdan.

    quote:

    Orjinalden alıntı: anshered


    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    Valla dogrumu yanlis mi bilmiyorum ama ben su sekilde giriyorum ve oldukca gucen veriyor.
    Viraja genis degil dar girerim. Mantigimda araba kayarsa gidecek yeri olsun ki toplayabileyimdir.
    genis donersem zaten yolun disina yakin olurum , araba kayarsa direk disari cikar. ama dar donerken kayarsa obur seride kadar bana manevra sansi veriyor.
    viraji gorunce hafif yavaslarim fren yapicaksam viraja girmeden yaparim , icine girince dar donerim, kesinlikle ama kesinlikle fren yapmam. virajin icine girince veririm gazi , onden cekisli arabam toplar gider.
    viraj icinde gaz verince onden cekisli arabada onden kayma kesinlikle olmuyor. cok zorlarsam arkasi hafif kayiyor ama gaz verince cizgiden cikmayip hafif tatli tatli kayarak geliyor.
    tavsiye ederim :))


    aslında bu mantıkda yanlıs degıl ama daha rısklı .. viraja dardan hızlı gırıp arabanın sınırlarının zorlarına dogru yolun genıslıını kullanarak hafıf hafıf şeridini bozmak.. araba arkayı salmaya başladıkça gaza basıp kontra vermek .. bende ozellıkle eskıden hep bole gırerdım ama yanımda oturanlar cok korkardı gercekten .. bunu kendıne guvenenler yapması gerekır ancak , cunku yanlıs bı hareket sonucunda buyuk kazalara sebeb olabılırler..




  • Şekiller hakkında yazayım dedim.
    Gayet güzel çizilmiş.

    Amaç şu. Dönme yarı çapını en büyük değerde tutcak şekilde virajı almak.
    Dönem yarı çapı ne kadar büyük olursa merkez kaç kuvveti o kadar düşük olur. Bu nedenle viraja ters taraftan geniş girip, virajın içini teğet geçecek şekilde dönerek olabilecek en yüksek hızla dönmek mümküm olur (Şekilde çizildiği gibi).
    Formula 1 yarışlarını izleyenler bunu görecektir.

    Ama trafik formula 1 değil :)))

    Şeritlere uyarak makul hızlarda dönmek en doğrusu ama keyifsizi...

    arz ederim
  • Evet F1 bunun en iyi yapıldığı yerlerden biri. Ama normal yolda dıştan içe sonra tekrar dışa olayını yapmak riskli o yüzden yavaş girmek en güzeli:)
  • hakkaten virazlara yavaş girip çizginde gitmek daha güvenli geliyo bana da özdamar hocam paylaşım için teşekkürler
  • bence kurallara uyup viraja kendi şeridimizde yavaş girmeli ve görüş açımıza göre hızlanmalıyız.karşıyı görmeden ezbere hız sakıncalı.çünkü karşıdan gelen tam şeridin demi yoksa açıktan mı geliyor belli değil.en iyisi 1 saat geç olsun ama sağlam olsun.lütfen aşırı hızdan kaçalım.
  • Bana göre anlatılanlar gayet doğru merkez kaç, hız, vs vs. sonuç itibariyle fizik aşılamaz bir gerçek olarak karşımıza çıkıyor. Ben paşa paşa virajımı sağ salim almak yerine artizim kardeşim uçarak girer çıkarım bu viraja diyorsanız bendende size katkı olarak SOL AYAK freni diye tabir edilen yöntemi tavsiye ederim. Önden çekişli araçlarda viraja girdiğiniz anda önden kayma pek rastlanan sorun değildir genellikle arkadan kayma gerçekleşir ve böyle bir durumda frene basmak yapılabilecek en son ihtimaldir. bunun yerine gaza yüklenmek ve merkez kaçı engellemek daha mantıklı bir yaklaşımdır. İşte tam bu esnada yüksek devirde olan otomobilinizin gazına yüklenirken diğer taraftanda sol ayağınız ile frene basarak aracınızın dengesini çok rahatlıkla kurabilirsiniz. Teknik yönlerini anlatmak isterdim lakin elimde bunun için hazır done yok, yazmaya üşendim :)

    Sol ayak frenini uygularken dikkat etmeniz gereken husus sol ayağınızın frene alışmasıdır. bu alıştırmayı düz yolda ve trafikte herhangi bir tehlike yaratmayacağınız alanlarda yapın. yoksa birden frene yüklenebilir ve istenmeyen sonuçlara yol açabilirsiniz. Ayrıca motor gücü yüksek araçlarda daha verimli sonuç alabilirsiniz. Dizel araçlarda çok tutan bir yöntem değildir.

    Ama yinede siz paşa paşa virajınızı zorlanmadan dönün, bütün bunlarada gerek kalmasın.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: caglarcansin

    Bana göre anlatılanlar gayet doğru merkez kaç, hız, vs vs. sonuç itibariyle fizik aşılamaz bir gerçek olarak karşımıza çıkıyor. Ben paşa paşa virajımı sağ salim almak yerine artizim kardeşim uçarak girer çıkarım bu viraja diyorsanız bendende size katkı olarak SOL AYAK freni diye tabir edilen yöntemi tavsiye ederim. Önden çekişli araçlarda viraja girdiğiniz anda önden kayma pek rastlanan sorun değildir genellikle arkadan kayma gerçekleşir ve böyle bir durumda frene basmak yapılabilecek en son ihtimaldir. bunun yerine gaza yüklenmek ve merkez kaçı engellemek daha mantıklı bir yaklaşımdır. İşte tam bu esnada yüksek devirde olan otomobilinizin gazına yüklenirken diğer taraftanda sol ayağınız ile frene basarak aracınızın dengesini çok rahatlıkla kurabilirsiniz. Teknik yönlerini anlatmak isterdim lakin elimde bunun için hazır done yok, yazmaya üşendim :)

    Sol ayak frenini uygularken dikkat etmeniz gereken husus sol ayağınızın frene alışmasıdır. bu alıştırmayı düz yolda ve trafikte herhangi bir tehlike yaratmayacağınız alanlarda yapın. yoksa birden frene yüklenebilir ve istenmeyen sonuçlara yol açabilirsiniz. Ayrıca motor gücü yüksek araçlarda daha verimli sonuç alabilirsiniz. Dizel araçlarda çok tutan bir yöntem değildir.

    Ama yinede siz paşa paşa virajınızı zorlanmadan dönün, bütün bunlarada gerek kalmasın.



    ne gerek abi?
    hele hele arkada ailen yada sevdiklerin varsa colin mc ree mi oynuyoruz :)
    virajı gördümü al kompresöre kes ayağını gazdan bitti
    bilgiler için teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WARNİNG -- 23 Eylül 2008; 5:40:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf


    quote:

    Orjinalden alıntı: abbess

    virajı yavaş dönmek doğru dönmektir


    Büyüklerimiz öyle der . Eskiden ESP yoktu ve bu tip kazalarda savurmalarda olmazdı . Demekki eskiler daha oturaklı araç kullanırlarmış .




    kesinlikle katılıyorum eski arabaların kaporta kalınlığı neredeyse 1,5 mm.
    şimdiki arabalarınki ise kağıt gibi 0,5 sanki tasarruf yapıyorlar




  • mesajım bulunsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cakmakmehmet2001


    quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf


    quote:

    Orjinalden alıntı: abbess

    virajı yavaş dönmek doğru dönmektir


    Büyüklerimiz öyle der . Eskiden ESP yoktu ve bu tip kazalarda savurmalarda olmazdı . Demekki eskiler daha oturaklı araç kullanırlarmış .




    kesinlikle katılıyorum eski arabaların kaporta kalınlığı neredeyse 1,5 mm.
    şimdiki arabalarınki ise kağıt gibi 0,5 sanki tasarruf yapıyorlar

    artık arabayı kaporta değil şasi ve diğer güvenlik ekipmanları koruyor.




  • Arkadaşlar youtube de neden doğru viraj alan ve almayan arabaların örnekli videoları yok...bulan veya böyle bir video linkini bilen varsa gönderebilir mi? hep şöyle girilmeli böyle girillmeli deniyor ama uygulamalı olarak gösteren video yok maalesef...
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.