Şimdi Ara

SsangYong topiği ... (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
3
Favori
19.796
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar actyon sportta mesela vites D de iken 80 ile giderken triptroniğe alırsak bir problem çıkartrmı bu araç için sakıncalımı sizce
  • @deliorman2010
    Ssangyong'un arkasında Fadıl AKGÜNDÜZ yok Şahsuvaroğlu var bu birinci fark ikinic olarak chairman dışında ssangyong'un bütün modelleri ülkemizde mevcut proton geldiğinde 2 modeli ile karşımıza çıkmıştı.Ayrıca ssangyong dünyanın tamamına yakın bir kısmında satılıyor.Hindistan aldı meselesinde general motors'uda çinliler aldı bu durum o öküz gibi TAHOEler çin malı mı oldu?? yedek parça ve servis konusunda sorun olmaz çünkü Şhsuvaroğlu bu ürünün arap yarımadasındada distribitörü ve stokladıkları yedek parçanın bir binayı doldurabilecek düzeyde olduğu söyleniyor ...

    @atten
    bu forumda çok tartışıldı genel kanı istediğiniz hızda triptoniğe alıp devam edebilirsiniz genede servisi arayıp sormanızda fayda var...
  • TSKLER ROCKBOY
  • Arkadaşlar selamlar,
    Dün itibari ile kyron almış bulunmaktayım 4*2 manuel vites araç. Ancak daha önce focus ve avansis kullanıyor olduğumdan mıdır nedir süspansiyon olayına alışamadım araba sanki kaçıp gidecekmiş hissine kapılıyorum ve titreme ile birlikte sol taraftan rüzgar sesi geliyor sanki bu konuda sizin yorumlarınızı bekliyorum acaba ben mi çok evham yapıyorum amblem honda ,ford yada vs. olsaydı yine bunları düşünürmüydüm diye sormadanda edemiyorum kendime.
  • 1 ay önce beyaz-otomatik-bej döşeme kyron sahibi oldum. başlıkta bahsettiğiniz aynı fikir ve deneyimlerden (nerdeyse birebir) hatta ikilemlerden birebir geçtim ve en sonunda kararım ssangyong yönünde oldu. aracım en fulu değil. 4x4 otomatik, bej döşeme olanı.

    bir önceki, hatta takasa verdiğim arabam 2007 peugeot 407 executive idi. aracımın üzerin 31000 tl verdim. park sensörü hediye edildi.

    şimdi gelelim deneyimlere. bir kere varan bir şu ki 65000 tl'ye e7 segment dev gibi bir suv'um oldu. makina 2085 kg. hesap edin. range rover ile aynı kg, ondan biraz yüksek. düşünün 2000 motor 4x4 qashaqi lere 80 milyar filan diyorlar (ki tam 4x4 değil o grubun hepsi malum. 4L, 4H, 2H manuel değiştirme imkanı yok. kuga da böyle tiguan da. aldığımın akşamı tesadüfe bakın ki park yerinde aracımın bir yanına qashqai, bir yanına da tiguan yanaşmıştı. ikisi de beyaz. kendi arabam diye övecek değilim ama yanında pek yavru kaldılar gerçekten. doğru bir iş yaptığımı o zaman düşündüm)

    almadan önce tiguan, qashqai, sportage, grand vitara, kuga'yı test ettim.

    belki kişisel bir şey, belki de önceki aracım sonuçta geniş ve yaygın bir araç olduğundan tiguan'ı direk eledim. çok ama çok basık geldi bana. motor sesini çok içeri alıyordu. sportage güzeldi ama 4x4 ü sadece 2000 motorda vardı. o da fiyat olarak aşıyordı. kuga fena değildi, tek eksisi 4l, 4h olayıydı ve fiyatı beni aşıyordu. keza grand vitara yı de genel olarak o fiyatı çok gördüm. qashqai desen dizel 4x4 modeli ne o parayı asla vermem. ki kızılay dağıtıyor gibi qashqai.

    gelelim kyron'a. gerçi ben musso döneminden markayı bildiğimden hiç önyargım yoktu. hatta kyron'un avustralya ve amerika'da çok tutulduğunu da arkadaşlarımdan biliyorum. neticede ssangyong 50 yıldır sadece jip grubu üreten ve bu konuda ustalaşmış bi firma. otomobil üretmiyorlar. sektöre zaten amerikan ordusuna askeri jip tasarlama işinden sonra girdiler.

    şimdi 1 aylık deneyimler:

    1)saç: aracın saçını çok beğendim. peugeot ile kıyaslarsam tank gibi olduğunu söyleyebilirim. parmakla değil omuzla yüklen geriye doğru esneme yok, gayet tok. tank gibi diye bu yüzden yazdım.

    2) lastik, yol sesi: daha önce uzun süre kullandığım araçlar: citroen xsara2, renault megane, opel astra, golf 4, peugeot 407. ki bunların arasnda en konforlu olan haliyle en son aracım olan 407 idi. kıyaslamayı burdan yola çıkarak yapacağım. kyron da lastik sesi, yol gürültüsü az değil; YOK! ciddiyim beni en çok bu şaşırtıyor. nasıl yapmışlar bilmiyorum ama yok oğlu yok işte...yalıtımı çok beğendim.

    3)kokpit, malzeme kalitesi: aracın kokpitinde önemli bir kısım yumuşak plastikten imal edilmiş. bu da kalite hissini elbette artıyor. benimkinde her taraf bej renginde olduğundan iyi durduğunu söyleyebilirim. onun dışında gösterge paneli bana çok iddiasız geldi. kokpit çok iddialı değil, en azından 407 den sonra bana öyle geldi diyelim. ama dev gibi navigasyon ekranı (aynı zamanda dvd, tv vs) görüntüyü baya bir kurtarıyor. en çok o ufak dijital saati sevmedim. keşke hiç koymasalarmış. bir de yol bilgisarı bölümü anlık ve mesafelik yakıt tüketimini göstermiyor. bu da bence bir eksik olmuş.

    4)sürüş: bir kere çok yüksek bir araç olduğundan çok farklı bir tat veriyor. trafikte millet aşağıda kalıyor ya, hani hep denir, ondan sanırım :) 1500-2000 devirde düşük hızda motor sesi duyuluyor ama uzun yolda motor sesi gelmiyor. virajlara bu boyuna rağmen girişi korkutucu değil, aksine yol tutuşunu beğendiğimi söyleyebilirim. ki benimaracım yüksek yanaklı lastik (75 yanak), 16 jant olduğu halde. en üst versiyonda 18 jant 60 yanak var, onda çok daha iyi yol tutuş vardır sanırım. ani frenlemelerde araç öne yığılmıyor, yola kapanıyor adeta. bu da güzel.

    5)henüz sağdan soldan gelebilecek sesler için konuşmak erken. 1 ay oldu, haliye en ufak çıtırtı pıtırtı henüz yok. umarım olmaz da. 407 de ilk ay tavanda çıtırtılar başlamıştı, üç defa tavan söktürmüş adamım. yapamadılar bir türlü. 10 gün sonra yine geldi, yine geldi. ses takıntısı olanlardanım galiba :)

    6) iş gereği çok kötü (hatta yer yer off road dahi sayılabilecek) köy yollarından geçmek durumundayım. işte işin asıl keyfi kyron offroada çıktığına belli oluyor. amortisörlerin yumuşadığını, böyle çukurların üzerinden geçerken adeta yayıldığını çok şahane hissediyorsunuz. böyle yaylana yaylana gidiyor kerata. ki ben bu aracı almadan youtube'daki bir sürü arazı performansını izlemiştim. ve çok etkilenmiştim. demek doğruymuş...çok video var ama beni en çok şu etkiledi, aşağıda linkini veriyorum: araç 1.5 metre civarındaki hızla akmaktaki bir akarsuyu ortadan çatır çatır geçti! motor kaputu komple suyun altında kaldı resmen! ve sağ salim karşı kıyıya vardı. ahan da buyrun;

    http://www.youtube.com/watch?v=AzThd48kIis

    7) mercedes motor ve şanzuman için zaten söyleyecek çok söz yok. dsg olması ise ayrı bir keyif. eskiden ben otomatik araba hayatta kullanmam diyenlerdenim. ve sonra otomatiğe geçtikten sonra da vay anasını artık heralde manuel vitesli araba almam diyenlerden de olduk... :)

    8) son zamla, 3.310 euro dizel ile şehir dışı 2.90 tl yaktım. ki bu kiloda bu motorda bir araba için daha ne olsun. dizeller zaten başta biraz çok yakar, motor açıldıkça bu da bir miktar düşecektir diye tahmin ediyor ve umuyorum. şehir içindeyse 380-390-400 gibi rakamları gördüm bir ayda yaptığım 3000 km içerisinde.

    deneyimler şimdilik böyle.




  • @kondansatır aracınız hayırlı olsun tekerinize taş degmesin:)
    iki yıl sonra ben de nasipse kyron almayı düşünüyorum bakalım ne olur ne biter..
    öncelikle actıonsportsumun bakım kampanyası bitsin hele
    yalnız şunu düzeltelim Ssangyong otomobil pazarında da vardır ama ürettikleri
    araclar yüksek hacimli oldugundan Türkiye'ye getirmiyorlar
  • çok teşekkürler dnz60, Allah razı olsun. otomobil ürettiklerini gerçekten bilmiyordum, bilgi iyi oldu.:)

    saygılarımla..
  • arkadaşlar yaklaşık 1 yıldan beri actyon sports kullanıyorum. Aracdan çok memnunuz yakıt olsn performans olsn tatmin edici bitek şu kalkışları ağır olmasa çok daha güzel olacak 2 ton araç için gerçiği bu normal ama kalkışlar bazen deli ediyor...
  • bu arada aracın kampanyalı fiyatı hala devam ediyor mu? bilen var mı?
  • Merhaba,

    Geçen ay 4x4 Kyron için 20,000 bakım yaptırdım. 330 TL tuttu. Başka bakım yaptıranlar ne kadar ödediklerini paylaşabilirse sevinirim.
  • @bbelevi,
    bende actıonsports var 5000 bakımı 130tl,10000bakımında ise 180civarı idi sanırım
    bikaç hafta sonra 20000 bakımına girince net fiyatlra bakarım zira
    ben aracı alırken kampanya vardı 100000km bakımına kadar bakımlar bedava
    aracı yeni mi aldınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenksel2001

    Arkadaşlar selamlar,
    Dün itibari ile kyron almış bulunmaktayım 4*2 manuel vites araç. Ancak daha önce focus ve avansis kullanıyor olduğumdan mıdır nedir süspansiyon olayına alışamadım araba sanki kaçıp gidecekmiş hissine kapılıyorum ve titreme ile birlikte sol taraftan rüzgar sesi geliyor sanki bu konuda sizin yorumlarınızı bekliyorum acaba ben mi çok evham yapıyorum amblem honda ,ford yada vs. olsaydı yine bunları düşünürmüydüm diye sormadanda edemiyorum kendime.


    merhaba
    haftasonu kyron inceleme ve test etme fırsatımız oldu aracı beğendik, siz 6 aylık bir kulancı olarka memnunmusnuz?tkşkler.
  • 40 yılı aşkın bir süredir Otomotiv sektöründe ticari faaliyetlerini sürdüren Şahsuvaroğlu Dış Ticaret Kimyasal Ürünler Otomotiv Pazarlama Sanayi Ve Ticaret Ltd. Şirketi (Şahsuvaroğlu) 2007 yılından itibaren Güney Kore’de ileri teknoloji standartlarında imal edilen SSANGYONG markalı ürünlerin Türkiye Distribütörlüğünü yapmakta, Türkiye geneline yaygın 33 satış ve 41 servis ağıyla ve yaklaşık 1000’i aşkın çalışanıyla birlikte şu anda trafikte bulunan 10.000 adeti aşkın Ssangyong marka araç müşterisine ve potansiyel Ssangyong müşterisine hizmet vermektedir.
    Şahsuvaroğlu, Güzide Ssangyong müşterileri ve sevenlerine koşulsuz müşteri memnuniyeti odaklı hizmet vermeyi, en iyi şekilde hizmet etmeyi, azami mertebede destekte bulunmayı, en yüksek derecede memnun etmeyi, en güzel biçimde mutlu etmeyi her zaman en birinci vazife, esas prensip, düşünce ve ideal olarak kabul etmekte ve bu hedeflerine, gaye ve amaçlarına uygun olarak gerekli ihtimam ve özeni hakkıyla göstermektedir.
    Buna karşılık değerli blog iştirakçilerinin ve yorumcularının da %97 oranında müşteri memnuniyetine ulaşan şirketimizi zan altında bırakacak, iftira ve isnatlarda bulunmaması ve şirketimiz aleyhine gerçeğe aykırı beyan ve ifadeler kullanmaması gerekmektedir.
    NIGHTPULSE takma adı ile yapılan yorum içeriğinde kabulü mümkün olmayan, markamızı karalamaya yönelik gerçek dışı beyanlar, yakışıksız ifade ve yakıştırmalar, kasıtlı, kötü niyetli ve maksatlı iftira ve isnatlarda bulunulmaktadır. “SSANGYONG” markasının itibar ve imajına zarar verici, nahoş, iftira ve yakıştırmalar nedeniyle her türlü kanuni (cezai şikayet, tazminat ve sair talepler) haklarımız saklı olarak aşağıdaki hatırlatmaları ve açıklamaları yapmak zarureti hâsıl olmuştur:
    1. Öncelikle, Ssangyong Türkiye Distribütörü ŞAHSUVAROĞLU’nun ve Yetkili Ssangyong Bayii Gençler Motorlu Araçlar Tic. Ve Turizm A. Ş.’nin kayıtlarında NIGHTPULSE takma adı blog yorumcusunun iddialarına uygun herhangi bir müşteri kaydı ile araç servis kayıtları bulunmamaktadır.
    2. İddialar doğrultuda şirketimize ve yetkili servisimize garanti dâhilinde yapılmış bakım talebi olmadığı gibi iddialar doğrultuda yapılmış herhangi bir şikâyet bildirimi de yoktur.
    3. Şirketimizin distribütörlüğünü yaptığı SSANGYONG marka ACTYON SPORTS model kamyonetler (pick-up) 100.000 Km. veya 3 yıl garantilidir. Garanti süresi içinde araçta kullanıcı hatası olmayan, üretimden kaynaklanan teknik sorunlar bedelsiz-ücretsiz olarak giderilmektedir. Blog yorumcusunun dört araç için 11 ayda “70 milyar” masraf yaptığı yönündeki iddiası gerçek dışıdır ve markamızı karalamak maksadı ile kaleme alınmıştır.
    4. Blog yorumcusunun araçları distribütörden aldığı yönündeki beyanı da gerçek dışıdır. Şahsuvaroğlu, SSANGYONG markalı ürünlerin Türkiye Distribütörü olup perakende satış yapmamaktadır.
    5. NIGHTPULSE takma adı ileri sürülen iddiaların tamamının temelsiz, soyut ve gerçek dışı oluşu, rakip bir markanın yönlendirmesi sonucu, Ssangyong markasını ve Ssangyong Türkiye Distribütörünü karalama amacı ile yazıldığı izlenimi oluşturmaktadır.
    6. İş bu açıklamalarınızın, her türlü kanuni (cezai şikayet, tazminat ve sair talepler) haklarımız saklı olarak yayınlanmasını ve NIGHTPULSE takma adı kişi tarafından yazılan hakaret ve iftira dolu gerçek dışı iddialardan oluşan hukuka aykırı içeriği yayından kaldırmasını ve gereğini rica ederiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssangyong şahsuvaroğlu

    40 yılı aşkın bir süredir Otomotiv sektöründe ticari faaliyetlerini sürdüren Şahsuvaroğlu Dış Ticaret Kimyasal Ürünler Otomotiv Pazarlama Sanayi Ve Ticaret Ltd. Şirketi (Şahsuvaroğlu) 2007 yılından itibaren Güney Kore’de ileri teknoloji standartlarında imal edilen SSANGYONG markalı ürünlerin Türkiye Distribütörlüğünü yapmakta, Türkiye geneline yaygın 33 satış ve 41 servis ağıyla ve yaklaşık 1000’i aşkın çalışanıyla birlikte şu anda trafikte bulunan 10.000 adeti aşkın Ssangyong marka araç müşterisine ve potansiyel Ssangyong müşterisine hizmet vermektedir.
    Şahsuvaroğlu, Güzide Ssangyong müşterileri ve sevenlerine koşulsuz müşteri memnuniyeti odaklı hizmet vermeyi, en iyi şekilde hizmet etmeyi, azami mertebede destekte bulunmayı, en yüksek derecede memnun etmeyi, en güzel biçimde mutlu etmeyi her zaman en birinci vazife, esas prensip, düşünce ve ideal olarak kabul etmekte ve bu hedeflerine, gaye ve amaçlarına uygun olarak gerekli ihtimam ve özeni hakkıyla göstermektedir.
    Buna karşılık değerli blog iştirakçilerinin ve yorumcularının da %97 oranında müşteri memnuniyetine ulaşan şirketimizi zan altında bırakacak, iftira ve isnatlarda bulunmaması ve şirketimiz aleyhine gerçeğe aykırı beyan ve ifadeler kullanmaması gerekmektedir.
    NIGHTPULSE takma adı ile yapılan yorum içeriğinde kabulü mümkün olmayan, markamızı karalamaya yönelik gerçek dışı beyanlar, yakışıksız ifade ve yakıştırmalar, kasıtlı, kötü niyetli ve maksatlı iftira ve isnatlarda bulunulmaktadır. “SSANGYONG” markasının itibar ve imajına zarar verici, nahoş, iftira ve yakıştırmalar nedeniyle her türlü kanuni (cezai şikayet, tazminat ve sair talepler) haklarımız saklı olarak aşağıdaki hatırlatmaları ve açıklamaları yapmak zarureti hâsıl olmuştur:
    1. Öncelikle, Ssangyong Türkiye Distribütörü ŞAHSUVAROĞLU’nun ve Yetkili Ssangyong Bayii Gençler Motorlu Araçlar Tic. Ve Turizm A. Ş.’nin kayıtlarında NIGHTPULSE takma adı blog yorumcusunun iddialarına uygun herhangi bir müşteri kaydı ile araç servis kayıtları bulunmamaktadır.
    2. İddialar doğrultuda şirketimize ve yetkili servisimize garanti dâhilinde yapılmış bakım talebi olmadığı gibi iddialar doğrultuda yapılmış herhangi bir şikâyet bildirimi de yoktur.
    3. Şirketimizin distribütörlüğünü yaptığı SSANGYONG marka ACTYON SPORTS model kamyonetler (pick-up) 100.000 Km. veya 3 yıl garantilidir. Garanti süresi içinde araçta kullanıcı hatası olmayan, üretimden kaynaklanan teknik sorunlar bedelsiz-ücretsiz olarak giderilmektedir. Blog yorumcusunun dört araç için 11 ayda “70 milyar” masraf yaptığı yönündeki iddiası gerçek dışıdır ve markamızı karalamak maksadı ile kaleme alınmıştır.
    4. Blog yorumcusunun araçları distribütörden aldığı yönündeki beyanı da gerçek dışıdır. Şahsuvaroğlu, SSANGYONG markalı ürünlerin Türkiye Distribütörü olup perakende satış yapmamaktadır.
    5. NIGHTPULSE takma adı ileri sürülen iddiaların tamamının temelsiz, soyut ve gerçek dışı oluşu, rakip bir markanın yönlendirmesi sonucu, Ssangyong markasını ve Ssangyong Türkiye Distribütörünü karalama amacı ile yazıldığı izlenimi oluşturmaktadır.
    6. İş bu açıklamalarınızın, her türlü kanuni (cezai şikayet, tazminat ve sair talepler) haklarımız saklı olarak yayınlanmasını ve NIGHTPULSE takma adı kişi tarafından yazılan hakaret ve iftira dolu gerçek dışı iddialardan oluşan hukuka aykırı içeriği yayından kaldırmasını ve gereğini rica ederiz.


    forumda sizleri de görmek biz ssangyong kullanıcılarını çok memnun etti.inşallah bundan sonra da katılımınızın devamlı ve etkin olmasını dilerim.




  • Ortada kimse kalmamış. Kyron bakım aralıkları , servis üçretleri hakkında bilgisi olan varmıdır. Şahsuvaroğlu Maltepeyi ziyaret ettiğimde 407 pejonun satıldığını görünce , kafama girdi araştırayım dedim. Aynı fiyata kyron 4X2 ler hatta otomatık vites oldyğunu görünce kafama girdi. Ama otomatık te şanzuman sorunu cıkarmı , yoksa düz viteste kafam daha mı rahat olur. Komşuda 2011 4X2 kyron var. 1500 km de ama kullanmıyor. Dün site içinde bır tur attım akşamdan beri 2 el aracları ınceliyorum..)) Çok atak bir araba geldi. Bakalım kısmet .
  • Merhaba lar bizde sizin engin tecrubeleriniziwww.ssangyongclubtr.com tr de paylasmanizi dileriz.
  • Merhaba,
    Öncelikle belirtmeliyim ki eğer SUV bir araç düşünüyorsanız ve Ssangyong ile ilgili kafanızda soru işaretleri varsa boşuna düşünüyorsunuz. Bu araçlardan beğendiğiniz herhangi birini hiç düşünmeden alabilirsiniz. Öncelikle belirteyim marka takıntısı olanlar zahmet edip okumasınlar. Marka takıntısı olan arkadaşlara da teşekkürlerimi sunuyorum. Çünkü onlar sayesinde bu kalitedeki araçlara bu fiyatlara sahip olabiliyoruz. Ben üçüncü Ssangyong aracımı 2013'ün 8. ayında satın aldım. Nihayet Rexton W aracım var artık. Rextonu almadan önce farklı benzer araçlarda test sürüşleri ve incelemeler yaptım. Tabi fiyat aralığı birbirine yakın olanlar arasında. Kia, Hyundai, Chevrolet gibi... Hatta daha üst sınıf araçlarla bile kıyasladığımda donanım değilse bile(ki donanım olarakda oldukça dolu bir araç) sürüş konforu ve zevki konusunda hepsinden açık ara öndeydi. Bu arada aracım Rexton W 4x4 AT Premium.

    İlk aracım Actyon manueli 3,5 yıl sonunda Rexton W almak için sattım ve satarken bile hala saat gibi ve tertemizdi, ikincisi ve hala iş için kullanmaya devam ettiğim Korando sports automatic ve özel aracım Rexton W. Tüm samimiyetimle söyleyebilirim ki, daha önceleri yani ilk aracımı alırken bu marka ve araçları hakkında şüphelerim vardı. Fakat ilk aracımla birlikte bu şüphelerim de tamamen ortadan kalktı. Bu araçları aldığıma hiç pişman olmadım. Düzenli periyodik bakımlarını yaptırır ve aracı adam gibi kullanırsanız yıllarca sorunsuz binersiniz. Ben şahsen araçlarımın hiç birini arıza için servise götürmedim. Sadece periyodik bakım yaptırdım. Az yol yapan biri de değilimdir hani. Ortalama senede 30.000 ila 35.000 arası yol yaparım. Bu arada kaza da yapmadım desem yalan olur. Ufak tefek dokunma şeklinde küçük kazalardı. Ama en son benim için değilse de bana çarpan araç için büyük kazada Benim aracıma çarpan araç pert oldu ne yazık ki... Bende ise yalnızca tampon değişti. Bu araçların merdiven şasiye sahip olması en büyük artılarından birisi bence.

    4 Yıldan uzun süredir Ssangyong kullanıcısı olarak değerlendirme yapmam gerekirse şöyle diyebilirim.

    Fiyat: Çok iyi
    Performans: Çok iyi
    Yakıt : İyi
    Bakım giderleri: Çok iyi
    Konfor: Çok iyi
    İkinci el: Orta
    Güvenlik :İyi

    Araçları beğeniyorsanız, alın derim size.




  • Benim amcamda yeni aldı bu modelinden çok memnun tavsiye ederim düşünen arkadaşlara..
    http://www.youtube.com/watch?v=wjAUxkvjbAw
  • 2012 Dacia Duster'ı satıp yerine Ssangyong XLV veya Tivoli modellerini düşünüyorum (dizel), ama yabancı sitelerdeki inceleme puanları pek iyi değil. Aranızda kullanan var mı, önerir misiniz? Ya da alternatifi nedir?

    Benim için önemli olan:

    1) Şehir içi performansı

    2) Az yakıt tüketimi

    3) Geniş iç hacim
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.