Şimdi Ara

Ssangyong Actyon Sports, Actyon, Kyron, Rodius, Rexton, Musso, Korando Genel Bilgi Paylaşımı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
350
Cevap
10
Favori
143.248
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Bende bir süredir actyon sports hakkında araştırma yapıyorum. Genel olarak araç ve marka hakkında kötü yorumda bulunanlar ya aracı görmeden önyargılı yorum yapanlar ya da diğer muadili pickup sahibi olanlar. Benim merak ettiğim acaba araç sahiplerinin şurası da şöyle değilde böyle olsaydı ya da şu özelliği tam olmamış eksik olmuş ya da daha güzel olabilirdi dedikleri neler var. neticede insanlar her zaman beğendikleri özellikleri öne çıkarırlar ama ufacık da olsa göze batabilen bişey bazen sorun olabiliyor.

    Bir diğer sorum araçla ilgili değil de aracın türü ile ilgili olucak(yani ticari araç olması ile ilgili). Şimdiye kadar hep hususi otomobil kullandım o yüzden ticari araç olmasının ne gibi avantajı dezavantajı var bilmiyorum. bu sorumun yeri belki burası değil ama sizlerin de varsa bildikleriniz paylaşırsanız sevinirim. Aracı satan yere sorduğum zaman sadece ticari araç olduğu için 1. köprüden geçemez şeklinde onun dışında aynı otomobil gibi diyorlar ama aracı satan kişiler böyle deyince insan araştırmadan edemiyor. Mesela ben bikaç yerden okuduğum kadarı ile bu araçların muayenesi 2 yılda değil de yılda bir. bunun gibi şeyler hakkında bilgi verebilir misiniz? yani ekstra olabilen masraflar vs.

    Son olarak bu araçlarda bakımlar kaç kilometre de bir yapılıyor. Genel olarak benim bildiğim çoğu arabada 10000 km de bir bakım yapılır ama 5000 km bakımı felan bahsedilmiş kafamı karıştırdı.

    Bir soru daha aklıma geldi onu da yazayım. Genelde bir aracın farklı versiyonlarında koltuklardaki kumaş kalitesinden tutun aracın yol tutuşuna kadar epey bi farklılık olur. Ama bu aracın donanım özelliklerine baktığımız zaman 4x2 düz vites versiyonu ile 4x4 full versiyon arasında özellik farkından başka bir fark görünmüyor gibi. yani demek istediğim bu versiyonlar arasında sadece listede belirtilen özellik farkları mı var yoksa malzeme kalitesinde de farklar mevcut mudur?

    Bilgilendirmeleriniz için şimdiden teşekkür ederim. Mesajımı da aracın güzel bi resmi ile bitireyim :)...


     Ssangyong Actyon Sports, Actyon, Kyron, Rodius, Rexton, Musso, Korando Genel Bilgi Paylaşımı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vesko -- 22 Eylül 2008; 18:40:48 >




  • Bence cok güzel araclar gecen otobanda biriyle beraber gittik gözüme güzel gözüktü.. Zaten önceden de bayiisinde incelemistim. Kesinlikle güzel araclar alan güle güle kullansın..
  • hayırdır arkadaşlar nereye kayboldunuz? bi soru sordum 2 gündür cevap veren çıkar diye bakıyorum kimseden cevap yok :(...
  • kesinlikle daha iyi yerlere gelecegine inandıgım bir marka
  • Actyon sports sahibi olarak daha iyi olabilirdi diyeceklerim;

    - Arka koltuk diz genişliği yeterli sayılır ama daha geniş olabilirdi, SUV versiyonu daha geniş...
    - Süspansiyon genelde konforlu ama hafif bozuk yolda biraz titretiyor
    - iç mekan plastik aksam daha kaliteli olabilirdi
    - müzik sistemi siemens fakat hoparlörler değişmek ister..
    - hardtoplarda görünüm fena değil ama distribütörün getirdiklerinde kilit sistemi problemli; fiber malzemedeki boya aynı olmasına rağmen nedense aracın metal kısmına göre daha donuk duruyor sanki
    - motora kalın mineral karışımlı yağ koyuyorlar sanırım; bence tam sentetik yağ koymak lazım ama o da pahalıya patlar
    - hb/sedan araç kullanıcıları için ilk etapta geri görüş problem yaratacaktır; park sensörü şart
    - bir de arka tekerlerin üzerindeki çamurluklar sert plastik olmamalıydı; kaldırıma vb. parkederken takılabiliyor, bir gün bırakacağım çamurluklardan birini...
    - 4 cam otomatik ama otomatik kapanma (comfort) özelliği olmaması büyük eksiklik... sadece ön sol camda auto down var o kadar...

    ama şunu da unutmamak lazım; ne kadar ekmek, o kadar köfte... hangi 34-35 milyarlık araçta otomatik klima, 4 cam otomatik, suv konforu gibi özellikler var; bunu da düşünmek lazım...

    bakım konusuna gelince; rodaj bakımı 5000 de sonraki bakımlar 10.000 den 10.000 e
    versiyonlar arası malzeme farkı yok; sadece kumaş-suni deri, 1-2 plastik düğme farkı o kadar . bir de 4WD tabi...

    quote:

    Orjinalden alıntı: vesko

    Merhaba arkadaşlar,

    Bende bir süredir actyon sports hakkında araştırma yapıyorum. Genel olarak araç ve marka hakkında kötü yorumda bulunanlar ya aracı görmeden önyargılı yorum yapanlar ya da diğer muadili pickup sahibi olanlar. Benim merak ettiğim acaba araç sahiplerinin şurası da şöyle değilde böyle olsaydı ya da şu özelliği tam olmamış eksik olmuş ya da daha güzel olabilirdi dedikleri neler var. neticede insanlar her zaman beğendikleri özellikleri öne çıkarırlar ama ufacık da olsa göze batabilen bişey bazen sorun olabiliyor.

    Bir diğer sorum araçla ilgili değil de aracın türü ile ilgili olucak(yani ticari araç olması ile ilgili). Şimdiye kadar hep hususi otomobil kullandım o yüzden ticari araç olmasının ne gibi avantajı dezavantajı var bilmiyorum. bu sorumun yeri belki burası değil ama sizlerin de varsa bildikleriniz paylaşırsanız sevinirim. Aracı satan yere sorduğum zaman sadece ticari araç olduğu için 1. köprüden geçemez şeklinde onun dışında aynı otomobil gibi diyorlar ama aracı satan kişiler böyle deyince insan araştırmadan edemiyor. Mesela ben bikaç yerden okuduğum kadarı ile bu araçların muayenesi 2 yılda değil de yılda bir. bunun gibi şeyler hakkında bilgi verebilir misiniz? yani ekstra olabilen masraflar vs.

    Son olarak bu araçlarda bakımlar kaç kilometre de bir yapılıyor. Genel olarak benim bildiğim çoğu arabada 10000 km de bir bakım yapılır ama 5000 km bakımı felan bahsedilmiş kafamı karıştırdı.

    Bir soru daha aklıma geldi onu da yazayım. Genelde bir aracın farklı versiyonlarında koltuklardaki kumaş kalitesinden tutun aracın yol tutuşuna kadar epey bi farklılık olur. Ama bu aracın donanım özelliklerine baktığımız zaman 4x2 düz vites versiyonu ile 4x4 full versiyon arasında özellik farkından başka bir fark görünmüyor gibi. yani demek istediğim bu versiyonlar arasında sadece listede belirtilen özellik farkları mı var yoksa malzeme kalitesinde de farklar mevcut mudur?

    Bilgilendirmeleriniz için şimdiden teşekkür ederim. Mesajımı da aracın güzel bi resmi ile bitireyim :)...


     Ssangyong Actyon Sports, Actyon, Kyron, Rodius, Rexton, Musso, Korando Genel Bilgi Paylaşımı





  • quote:

    Orjinalden alıntı: mebgerate
    Actyon sports sahibi olarak daha iyi olabilirdi diyeceklerim;

    1- Arka koltuk diz genişliği yeterli sayılır ama daha geniş olabilirdi, SUV versiyonu daha geniş...
    2- Süspansiyon genelde konforlu ama hafif bozuk yolda biraz titretiyor
    3- iç mekan plastik aksam daha kaliteli olabilirdi
    4- müzik sistemi siemens fakat hoparlörler değişmek ister..
    5- hardtoplarda görünüm fena değil ama distribütörün getirdiklerinde kilit sistemi problemli; fiber malzemedeki boya aynı olmasına rağmen nedense aracın metal kısmına göre daha donuk duruyor sanki
    6- motora kalın mineral karışımlı yağ koyuyorlar sanırım; bence tam sentetik yağ koymak lazım ama o da pahalıya patlar
    7- hb/sedan araç kullanıcıları için ilk etapta geri görüş problem yaratacaktır; park sensörü şart
    8- bir de arka tekerlerin üzerindeki çamurluklar sert plastik olmamalıydı; kaldırıma vb. parkederken takılabiliyor, bir gün bırakacağım çamurluklardan birini...
    9- 4 cam otomatik ama otomatik kapanma (comfort) özelliği olmaması büyük eksiklik... sadece ön sol camda auto down var o kadar...

    10 - ama şunu da unutmamak lazım; ne kadar ekmek, o kadar köfte... hangi 34-35 milyarlık araçta otomatik klima, 4 cam otomatik, suv konforu gibi özellikler var; bunu da düşünmek lazım...


    1 - evet bende biraz dar buldum ama diğer pickup modellerini incelem fırsatım olmadı. Mitsubishi L200 en genişi diyorlar ama dediğim gibi görme imkanım olmadı.

    2 - titretiyor derken rahatsızlık verecek derecede mi yoksa normal araçlar derecesinde mi?

    4 - hoparlörlerin ne gibi eksisinden dolayı değiştirmek istiyorsunuz?

    5 - internet üzerinden yaptığım araştırmalarda dışarıdan yapmak istenilince daha ucuza mal oluyor diye gördüm. Aklıma şöyle birşey takılıyor. Bu hardtop yapılınca ruhsata işletmek için ekstra bir maliyet gerekli mi yoksa aracı alırken aldığımız yer direk ruhsatı çıkarırken bunu işletebilir mi? Ruhsata işlenmediği zaman muayenede sorun çıkabilir gibime geliyor.

    6 - bunun ne gibi avantajı var ki bi de pahalıya patlar derken getireceği artılar masrafı karşılar mı?

    7 - ben şu anda 2003 model opel astra njoy kullanıyorum bu arabadan sonra alışma veya konfor açısından çok eksikliğini hisseder miyim acaba?

    10 - bu konuda çok haklısınız neticede fiyat olarak makul gibi ancak tabi kullandıkça kalitesi de ortaya çıkacaktır iyi veya kötü.

    ticari araç olmasının avantajı dezavantajından bahsetmemişsiniz. bu konuda bi bilginiz var mıdır acaba?

    son olarak bu aracı seçmenizdeki en önemli etken ne oldu?

    ben kendi açımdan, arkası kapatıldığı zaman jeep görünümüne en çok benzeyen bu araç ve içinin görüntüsü de binek otomobile en yakın olan araç olduğu için beğeniyorum. tabi bunlar sadece görsel kısımlar ancak kullanıcı yorumları açısından da öyle çok kötü yorumlara rastlamadım. arka tekerlerin makaslı değil de helezon yaylı olması da artı bi avantaj. motorun mersedes destekli olması ve şanzıman da diğer artılardan.

    özellikle araziye pek çıkmayı düşünmediğim için 4x2 modelini düşünüyorum bi de vergi avantajından dolayı tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vesko -- 24 Eylül 2008; 1:19:10 >




  • arkadaşın yorumlarına katılıyorum yalnız plastik kalitesi göze batacak bişi değil bence birde torpido gözünü soğutmalı yapsalarmış bence büyük bir artı olurmuş... 4 çeker hadisesinde normal jeep diye ortada gezen araçlardan üstün mesela seçmeli 4 çeker ve low ratio var en azından fakat üst sınıf jeeplerdeki arka diferansiyel kilidi gibi bi özellik yok. yani rav-4, sorento, freelander, tucson, sante fe v.b. araçların takıldıkları yerlerden rahatlıkla geçebilirsiniz ama bi pajero, jeep in bi kaç modeli ile boy ölçüşemez, buda ileride 1000-2000 ytl civarında bi tutara arka diferansiyel kilidi taktırılarak aşılabilecek bi durum bence...saygılar
  • 4-hoparlör sesi araç içi için yeterli baslar dahil ama şu gezici diskiolar kadar bi ses yok. ama bende daha önce yeni kasa doblo vardı hesapta 6 haporlörlü fakat bunun tesisatı doblodan rahat 5 kat iyidir.
    5- ben ruhsatı çıkarttırmadan aldığım bayiiye hardtop taktıracağımı ve ruhsata işletmelerinin söyledim ve onlar projesini falan çizip aracı götürmeden muayene ettirdiler ruhsat çıktıktan sonra masrafı 750 ytl civarı olur dediler bende aracı almadan ilk çıkacak ruhsata işlettirdim ve 350 ytl fark ödedim. ama ruhsata işlenmezse muayenede ve trafik kontrollerinde problem çıkabilir.
    7- ilk başta dönüşlerde falan belki biraz ama sonra alışılıyor ve park sensörü şart

    bu ticari araç olmasının benim bildiğim kadarı ile dezavantajı 1.köprüyü kullanamıyorsun ve muayene yıllık oluyor avantajı ÖTV çok düşük...
  • 2- rahatsızlık verecek derecede değil; lastik havalarını normale indirince (fabrika ayarı 40 psi) normal seviyeye iniyor.
    4- bas-tiz-mid sesler orta kalite seviyeye ancak çıkabiliyor; ses donuk biraz, test etmek lazım...
    5- dışarıdan hardtop olayı problemli olabilir, çünkü distribütör 2 yıl garanti veriyor ve servise gittiğinde bakımı vb. yapılıyor, diğer türlü hardtop' ı uygulayan yere git, üreticiye gönderilsin geri gelsin; biraz riskli... bir de dışarıdan alınanlardan bir modelinin içeri su aldığını duydum. ruhsata işletmek için bir ay gibi bir süre var; bu süre zarfında proje masrafı 350 ytl. eğer süreyi geçersen 550 ytl gibi bi rakama çıkıyor, bir de aracı muayeneye vb. götürüyorsun; uzun işler... ruhsata işlenmezse tabi problem çıkabilir
    7- herhangi bir bayiiye gidip kesinlikle test etmeni öneririm... bu aracı normal bineklerle kıyaslamak hata olur; SUV larla kıyaslamak lazım...

    ticari araç olmasının dezavantajları 1.köprüyü kullanamaman ve aracın muayenesinin normal araçlara göre daha sık olması, yılda bir kez sanırım...

    aracı seçmemdeki etkenleri diğer forumda da yazmıştım ama yine yazayım; güvenlik, konfor, otomatik vites, kaliteli motor ve yürür aksam, 1500 lt civarı bagaj hacmi (hardtop için)

    quote:

    Orjinalden alıntı: vesko


    1 - evet bende biraz dar buldum ama diğer pickup modellerini incelem fırsatım olmadı. Mitsubishi L200 en genişi diyorlar ama dediğim gibi görme imkanım olmadı.

    2 - titretiyor derken rahatsızlık verecek derecede mi yoksa normal araçlar derecesinde mi?

    4 - hoparlörlerin ne gibi eksisinden dolayı değiştirmek istiyorsunuz?

    5 - internet üzerinden yaptığım araştırmalarda dışarıdan yapmak istenilince daha ucuza mal oluyor diye gördüm. Aklıma şöyle birşey takılıyor. Bu hardtop yapılınca ruhsata işletmek için ekstra bir maliyet gerekli mi yoksa aracı alırken aldığımız yer direk ruhsatı çıkarırken bunu işletebilir mi? Ruhsata işlenmediği zaman muayenede sorun çıkabilir gibime geliyor.

    6 - bunun ne gibi avantajı var ki bi de pahalıya patlar derken getireceği artılar masrafı karşılar mı?

    7 - ben şu anda 2003 model opel astra njoy kullanıyorum bu arabadan sonra alışma veya konfor açısından çok eksikliğini hisseder miyim acaba?

    10 - bu konuda çok haklısınız neticede fiyat olarak makul gibi ancak tabi kullandıkça kalitesi de ortaya çıkacaktır iyi veya kötü.

    ticari araç olmasının avantajı dezavantajından bahsetmemişsiniz. bu konuda bi bilginiz var mıdır acaba?

    son olarak bu aracı seçmenizdeki en önemli etken ne oldu?

    ben kendi açımdan, arkası kapatıldığı zaman jeep görünümüne en çok benzeyen bu araç ve içinin görüntüsü de binek otomobile en yakın olan araç olduğu için beğeniyorum. tabi bunlar sadece görsel kısımlar ancak kullanıcı yorumları açısından da öyle çok kötü yorumlara rastlamadım. arka tekerlerin makaslı değil de helezon yaylı olması da artı bi avantaj. motorun mersedes destekli olması ve şanzıman da diğer artılardan.

    özellikle araziye pek çıkmayı düşünmediğim için 4x2 modelini düşünüyorum bi de vergi avantajından dolayı tabi.






  • verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. en kısa zamanda test için gidicem bi bayisine. herkese kazasız sürüşler...
  • ssangyong sahibi arkadaşlar araçlarının resimlerini paylaşsalar güzel olmaz mı? diğer araç forumlarında herkes araçlarının resimlerini paylaşıyor . özellikle actyon sports resimlerini merak ediyorum ben...
  • Arabada birazda tip olur bu ne
  • 5 bin servisi 116 ytl tutuyor 7.5 litre yağ değiştiriyorlar ve genel bir bakım ..
  • SsangYong'un en favori modeli bana göre:Kyron

     Ssangyong Actyon Sports, Actyon, Kyron, Rodius, Rexton, Musso, Korando Genel Bilgi Paylaşımı
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Last Viking -- 18 Şubat 2013; 8:00:57 >
  • selam,

    yakışıklı olmuş... ön krom paneli ne kadara nereden aldın ve taktırdın?

    quote:

    Orjinalden alıntı: crazytrex

    Buda bizim araba

    http://img100.imageshack.us/my.php?image=spa0412nx0.jpg


     Ssangyong Actyon Sports, Actyon, Kyron, Rodius, Rexton, Musso, Korando Genel Bilgi Paylaşımı





  • Bende Kyron alıcağım forumda kullanan arkadaşlar varsa yardımcı olursa sevinirim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: KubiPala

    SsangYong'un en favori modeli bana göre:Kyron

     Ssangyong Actyon Sports, Actyon, Kyron, Rodius, Rexton, Musso, Korando Genel Bilgi Paylaşımı





  • Ssangyong güney kore üretimi bir araçtır.Fakat bilinenin aksine bu markanın sahipleri Koreliler değil , Çinlilerdir. 1997 kadar tek başına üretim yapmıştır ve belirli zamanlarda Mercedes'ın teknik desteğini almıştır.Marka 1997 yılında Kore'nın en büyük özel sektör kuruluşlarından olan Daewoo Motors bünyesine geçmiştir.Fakat 2000 yılında Daewoo finansal krize girince markayı 2000 senesinde GM' e satmıştır.GM bünyesinde 2004 yılına kadar üretime devam eden firma yine mali nedenlerden ötürü Çinli bir firma olan SAIC şirketine satılmıştır.Bugun Ssangyong'un hisselerinin %51 ' ini SAIC kontrol etmektedir.

    SAIC ( SANGHAI AUTOMOTIVE INDUSTRY CORPORATION) Çin'nin en büyük otomobil üreticilerinden biridir.Devletin kontrolu altındadır.Çinde faaliyet gösteren en büyük beş üreticiden biridir.Ortakları GM , Volkswagen AG dir.Bu firmaların lisansı ve ortaklığı altında otomobil üretmektedir.Bildiğiniz gibi Çinde üretim yapmak için yerli bir ortak almanız zorunludur.Audi A6 , Passat , Cadillac gibi modeller Çinde üretilmektedir.Ülkemizde toplam 500.000 adet araç üretebilirken, sadece SAIC tek başına 1.000.000 adet araç üretmektedir.GM ve VW ile ortaklıklarından otomobil geliştirme ve tasarım yapmada epey yol katetmiştir.Ayrıca Ssangyong ve MG Rover 'ın teknolojilerini öğrenmişlerdir.

    Ayırıca SAIC , Ssangyong ve Roewe (Eski adı MG Rover olan İngiliz Markası) markalarının sahibidir.Ayrıca kendi adıylada üretim yapmaktadır.

    Firmanın resmi internet sitesi için ;
    http://www.saicgroup.com/English/index.shtml

    Diğer Çinli üreticiler;

    Dongfeng Motor Corporation (Bu firma Ford'un satışa çıkardığı Volvo'ya taliptir.)
    http://www.dfmc.com.cn/

    Chang'an Motors (Çinde en büyük araç üreten firma , Ford Mondeo' yu bu firma üretmektedir.)
    http://www.globalchana.com/

    Chery Global
    http://www.cheryglobal.com/

    FAW ( First Automotive Works)
    http://www.faw.com



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kal_sau -- 6 Ekim 2008; 21:45:54 >




  • discovery channelde programın adını hatırlamıyorum 6. vitesdi galiba ford ranger,mitsubishi yeni kasa L200 ve Actyon Sports karşılaştırması vardı
    (tüm araçlar 4x4 modeliydi) Ssangyong 10 üzerinden 2 aldı..taraflı yada tarafsız orasını bilemem testin sonucu böyleydi..
  • discovery' de fifth gear diye bi prg. var sanırım; adresihttp://fifthgear.five.tv/ ise bahsettiğin modellerin tamamı 5 üzerinden aynı; 3 yıldız almış.
    bir araca 10 üzerinden 2 verilmesi için düşünüyorum da; ya serçe veya anadol olması lazım yada aracın yürümemesi lazım herhalde...
    actyon sports'u 2 aydır kullanıyorum; uzun yol ist.-bodrum yaptım; o kadar konforlu ki hiç yorulmadım ve ilk kez (!) vardığım yere gelince şoför koltuğundan belim tutulmuş, iki büklüm şekilde kalkmadım...

    Ssangyong a 10 üzerinden 2 veren arkadaşlar eğer BMW X5' e de 10 üzerinden 4-5 veriyorsa ok; notları kıt demek ki... (bu arada verdiğim sitede X5 in puanı 5 üzerinden 4)


    (bu arada ssangyong actyon sports un 33.000 YTL, BMW X5 in de 210.000 YTL olduğunu tekrar hatırlatmakta fayda var?)

    ben oradan buradan duyduklarınıza inanmak yerine kendinizin bizzat test etmenizi öneririm, test için hiç bir ücret almıyorlar, aracı almak gibi bir zorunluluk da yok; bazı markalardaki gibi "almayacaksan niye test ediyorsun" mantığı da yürütmüyorlar...

    maslak a&a veya bakırköy mersa' da test yapılabilir...

    quote:

    Orjinalden alıntı: alpinepro

    discovery channelde programın adını hatırlamıyorum 6. vitesdi galiba ford ranger,mitsubishi yeni kasa L200 ve Actyon Sports karşılaştırması vardı
    (tüm araçlar 4x4 modeliydi) Ssangyong 10 üzerinden 2 aldı..taraflı yada tarafsız orasını bilemem testin sonucu böyleydi..






  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.