Şimdi Ara

Sonradan hasar kaydının çıkması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
9.100
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ben 2009 yılı ekim ayında bir araç aldım. Sorgulamada herhangi bir hasar kaydı mevcut değildi. 2010 yılı ağustosunda ufak bir kaza yaptım, kusurun tamamı bende olunca ve yetkili serviste aracımın yapılmasını istediğim için kaskoyu bozdurdum. Normalde sadece bu kazama ilişkin bir kayıt görünüyordu, hasar 1100 küsür lira olarak.

    Geçen yıl memleketteki evime emniyet görevlileri gelmiş ve pert araçlar hususunda dolandırıcılık fiilleri ile ilgili olarak geniş çaplı bir soruşturma yürütüldüğünü, benim aracımda da inceleme yapmak istediklerini belirtmişler. Bana kardeşim haber vermişti ama ben daha önceden konrtol ederek aldığım için umursamamıştım.

    Şimdi aracımı satmaya karar verdim, tramerden hasar kaydını kontrol etmek istediğimde aracımın değeri kadar bir hasar kaydı görünmekte. Benim yukarıda belirtmiş olduğum kayıt hasar1 olarak bu son çıkan ise hasar2 olarak görünüyor. Çok şaşkınım ve moralim bozuldu, sıfır araç alacaktım. Planlarım bozuldu açıkçası, her şeyde bir hayır vardır yapacak bir şey yok.

    Buna benzer durumla karşılaşan arkadaşlar varsa buradan neler yapabileceğim hususunda bilgi vermelerini rica ediyorum. Bir müddet sonra gerekli yasal yollara başlayıp ilgili sigorta şirketi hakkında tazminat davası açacağım. Fikir verenlere şimdiden teşekkür ediyorum.







  • Bir de arkadaşlar sonradan eklenen hasar kaydı benim aracı aldığım tarihten öncesine ait. Yetkili serviste de gerekli araştırmaları yaptırmıştım. Böyle veya buna benzer arkadaşların fikirlerini bekliyorum.

    Umarım konuyu doğru yere açtım.
  • geçmiş olsun...aracın alırken kaza boya durumu neydi baktırmadınız mı??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayhan1923

    geçmiş olsun...aracın alırken kaza boya durumu neydi baktırmadınız mı??

    Teşekkür ederim. Evet, yetkili servise baktırmıştım. Boya durumuna ve motor durumuna, değişen parça olup olmadığına baktırmıştım. Bir nevi kontrol. Sadece arka çamurluk üstlerinde lokal boya çıkmıştı.
  • Geçmiş olsun. Sorgulamayı plaka üzerinden mi yapmıştınız ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZioK

    Geçmiş olsun. Sorgulamayı plaka üzerinden mi yapmıştınız ?

    Evet, plaka ile sorgulama yapmıştım. Bir arkadaşım kasko şirketlerinin sonradan da kayıtları tramere sunabileceğini söyledi, ne kadar doğru bilmiyorum, satmadan önce anlaşılıp sonra yayınlanmasını isteyebiliyorlarmış. Tanıdık olunca olurmuş bu işler, ne kadar doğru bilmiyorum. Eğer öyleyse araştırmayı bayağı ciddi yapmak gerekecek. Ama yetkili servise de gösterdim, değişen parça ve boya yok demişlerdi. Motorda bir sıkıntı yok demişlerdi. Buna ilişkin rapor da hala elimde. Acaba onlarda incelemeleri savsakladılar mı? Yani paranoya olmuş bir vaziyetteyim şu an.

    Geçmiş olsun dileğiniz için teşekkür ederim bu arada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AristA -- 10 Kasım 2012; 23:03:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AristA

    quote:

    Orijinalden alıntı: ZioK

    Geçmiş olsun. Sorgulamayı plaka üzerinden mi yapmıştınız ?

    Evet, plaka ile sorgulama yapmıştım. Bir arkadaşım kasko şirketlerinin sonradan da kayıtları tramere sunabileceğini söyledi, ne kadar doğru bilmiyorum, satmadan önce anlaşılıp sonra yayınlanmasını isteyebiliyorlarmış. Tanıdık olunca olurmuş bu işler, ne kadar doğru bilmiyorum. Eğer öyleyse araştırmayı bayağı ciddi yapmak gerekecek. Ama yetkili servise de gösterdim, değişen parça ve boya yok demişlerdi. Motorda bir sıkıntı yok demişlerdi. Buna ilişkin rapor da hala elimde. Acaba onlarda incelemeleri savsakladılar mı? Yani paranoya olmuş bir vaziyetteyim şu an.

    Geçmiş olsun dileğiniz için teşekkür ederim bu arada.

    Arkadaşınız doğru söylemiş. Benzer bir durum ilk arabamı alırken başıma gelmişti. Plakada 2bin TL hasar gözüküyordu fakat 1 ay sonra 30 bin tl oldu =)

    Yetkili servisin bu şekilde bir hataya düşmesi düşündürücü. Çünkü ben aracımın hasarını orada öğrenmiştim. En temiz sorgulama ve kontrol şeklinin şasi numarasından olduğunu o zaman anlamıştım.

    Ama dolandırıcılıkta sınır tanımayan bir millet olduğumuz için dikkat etmek gerekiyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    DOSYA HASAR GÖRMÜŞ OLABİLİR
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZioK

    quote:

    Orijinalden alıntı: AristA

    quote:

    Orijinalden alıntı: ZioK

    Geçmiş olsun. Sorgulamayı plaka üzerinden mi yapmıştınız ?

    Evet, plaka ile sorgulama yapmıştım. Bir arkadaşım kasko şirketlerinin sonradan da kayıtları tramere sunabileceğini söyledi, ne kadar doğru bilmiyorum, satmadan önce anlaşılıp sonra yayınlanmasını isteyebiliyorlarmış. Tanıdık olunca olurmuş bu işler, ne kadar doğru bilmiyorum. Eğer öyleyse araştırmayı bayağı ciddi yapmak gerekecek. Ama yetkili servise de gösterdim, değişen parça ve boya yok demişlerdi. Motorda bir sıkıntı yok demişlerdi. Buna ilişkin rapor da hala elimde. Acaba onlarda incelemeleri savsakladılar mı? Yani paranoya olmuş bir vaziyetteyim şu an.

    Geçmiş olsun dileğiniz için teşekkür ederim bu arada.

    Arkadaşınız doğru söylemiş. Benzer bir durum ilk arabamı alırken başıma gelmişti. Plakada 2bin TL hasar gözüküyordu fakat 1 ay sonra 30 bin tl oldu =)

    Yetkili servisin bu şekilde bir hataya düşmesi düşündürücü. Çünkü ben aracımın hasarını orada öğrenmiştim. En temiz sorgulama ve kontrol şeklinin şasi numarasından olduğunu o zaman anlamıştım.

    Ama dolandırıcılıkta sınır tanımayan bir millet olduğumuz için dikkat etmek gerekiyor.

    Vergisini adam gibi ödeyen insana enayi gözüyle bakılan bir ülkede yaşıyoruz. Üzüldüm doğrusu, hiç aklıma gelmemişti böyle bir olayla karşılaşacağım. Daha dikkatli olsaymışım diyorum, hayırlısı. Ama yetkili servisin inceleme neticesi vermiş olduğu rapor beni ikna etmişti. Bir de o kadar para alıyorlar uyduruktan inceleme için, hangi biri doğru iş yapıyor ki...




  • Yetkili servislerin bu konuda maalesef suçu yok. Pert kayıtlı araçlar yetkili servislerde onarılmazlar, daha doğrusu yetkili serviste onarımı ekonomik olmadığı için onarılamazlar.

    Sistem şöyle işler;

    -Araç kaza yapar, yetkili servise (ya da anlaşmalı servise) çekilir.

    -Ekspertiz ve servis değerlendirmesinde aracın onarım bedeli çok yüksek çıkar. Öyle ki bu onarım araç bedelinin %70'ini aşar ya da onarımı ucuza çıksa dahi güvenlik standardı yakalanamaz. (hava yastıklarının değişmesi, şanzıman-fren sistemlerinin değiştirilmesi, aracın şasisinde aşırı derece deformasyon olması gibi)

    -Sigorta şirketi bu değerlendirmeden sonra aracın ekspertiz tarafından belirlenen ön hasar bedelini kayıtlara işletir ve aracı hurdaya çıkarır. Araç sahibine poliçe şartlarına göre emsal değeri ödenir.

    -Sigorta şirketi aracı hurda olarak piyasaya satar. Hurdacılar için genellikle ekonomik olmaz ve sanayide bu işi yapan kaportacılar-motorcular arabayı düşük bir bedelle satın alır.

    -Kaportacılar-motorcular tarafından alınan bu hurda araç genellikle sanayi de, standartlara uygun olmayan çıkma karoser parçaları ve muadil motor parçalarıyla onarılır. Onarım çok ama çok daha ucuza gelir. Onarımı yapıldıktan sonra gerekli raporlar hazırlanır, araca yeniden ruhsat çıkartılır. Sonrasında çok iyi karlarla piyasaya yeniden satılır.

    -Onarımı yetkili serviste yapılmadığından serviste kaydı çıkmaz. Sadece egm ve tramer sorgusundan (genellikle şasi numarasıyla) sorgulama yapıldığında ortaya çıkar.

    -Araç alınırken mutlak surette tanıdık bir sigortacıdan detaylı sorgulama yapmasını istemek gerekir.




  • Yetkili servis pert arabayı anlayamıyorsa hemen kapısına kilit vursun, nasıl suçu yok:(( arabada değişen yok, boya camurluk üstü lokal demişler ama araba pertten çıkma:))

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Servis falan hikaye, bizim patronun 2004 model mercedesi vardı sıfır aldı mengenlerden 2006'da satılığa çıkardı, adamın biri yanında ustasıyla geldi usta sağına soluna baktı bu araba komple boyalı dedi, patron güldü tabi sıfır aldı sonuçta aracı adamlar bıraktı gitti patronun içine kurt düştü 3-4 yere götürdü bir yer daha araca boyalı dedi sonra mengenlere durumu bildirdiler, bursada mercedesin neyi var bilmiyorum ama aracı bursaya çağırdılar orda kontrol etmişler araç komple boyalı çıkmış, mengenlerin bile haberi yokmuş boyalı olduğundan araç fabrikadan öyle gelmiş, Böyle bi usta bulup araç almak lazım, bende şuan kullandığım 206'ımı alırken sadece arka çamurlukta boya var demişlerdi sonra galerici bi tanıdıkta tesadüfen boya ölçme makinası gördüm bi bakayım dedim arka sol kapıda da boya çıktı
  • arkadaşımın başınada aynı olay gelmişti yarın olayın detayını öğrenecem pm atın bana yarın akşam,biraz bahsetmişti,sigortacıyı ayarlıyorlarmış evrakları bekletiyorlarmış,aracı sattıkdan sonra işleme koyduruyorlarmış evrakları,tabi siz sorgu yaptırıyonuz bişey çıkmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belash

    Yetkili servislerin bu konuda maalesef suçu yok. Pert kayıtlı araçlar yetkili servislerde onarılmazlar, daha doğrusu yetkili serviste onarımı ekonomik olmadığı için onarılamazlar.

    Sistem şöyle işler;

    -Araç kaza yapar, yetkili servise (ya da anlaşmalı servise) çekilir.

    -Ekspertiz ve servis değerlendirmesinde aracın onarım bedeli çok yüksek çıkar. Öyle ki bu onarım araç bedelinin %70'ini aşar ya da onarımı ucuza çıksa dahi güvenlik standardı yakalanamaz. (hava yastıklarının değişmesi, şanzıman-fren sistemlerinin değiştirilmesi, aracın şasisinde aşırı derece deformasyon olması gibi)

    -Sigorta şirketi bu değerlendirmeden sonra aracın ekspertiz tarafından belirlenen ön hasar bedelini kayıtlara işletir ve aracı hurdaya çıkarır. Araç sahibine poliçe şartlarına göre emsal değeri ödenir.

    -Sigorta şirketi aracı hurda olarak piyasaya satar. Hurdacılar için genellikle ekonomik olmaz ve sanayide bu işi yapan kaportacılar-motorcular arabayı düşük bir bedelle satın alır.

    -Kaportacılar-motorcular tarafından alınan bu hurda araç genellikle sanayi de, standartlara uygun olmayan çıkma karoser parçaları ve muadil motor parçalarıyla onarılır. Onarım çok ama çok daha ucuza gelir. Onarımı yapıldıktan sonra gerekli raporlar hazırlanır, araca yeniden ruhsat çıkartılır. Sonrasında çok iyi karlarla piyasaya yeniden satılır.

    -Onarımı yetkili serviste yapılmadığından serviste kaydı çıkmaz. Sadece egm ve tramer sorgusundan (genellikle şasi numarasıyla) sorgulama yapıldığında ortaya çıkar.

    -Araç alınırken mutlak surette tanıdık bir sigortacıdan detaylı sorgulama yapmasını istemek gerekir.

    güzel açıklamışsın




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.