Şimdi Ara

son hız gitmek zararlı mı? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
149
Cevap
1
Favori
13.176
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • motor iyi soğumaz ise ve hararet yüksekte kalırsa önce radyatör contası sonra pompa ,sonunda da aşırı ısınmaya bağlı yağın görevini yapamaması sonunda blown engine.. motorlara yapılan o kadar modifiyeden sonra standard radyatörle ilerlediğini düşünmüyorsunuzdur değil mi?
  • ii de sana gore de corolla fabrika verisine redlinedamı çıkcak aklın alıomu
  • o kızı bende gazetede görmüştüm ya çok vahim bir olay hakkaten tamam bizde belki biraz hız yapıyoruz ama yapılacak yer var mahalle arasındada basılmazki ayrıca hiç bir güç bize alkollü araç kullandıramaz o bilince sahibiz bu tür sonuçlar yaşamamak için lütfen dikkatli olalım bişeyler bittikten sonra telafisi olmayabilir
  • hocam biryere vurmadıgın, birini ezmediğin ve takla atmdığın surece bi sorun yasamazsın heralde




  • arkadaşlar ne saçmalıyorsunuz Allah aşhına. adam yol tipi arabaları sormuş size siz altından girip üstünden çıkmışsınız. her motorun bi limiti vardır ve araç zaten üretilirken tüm aksam o limitlere göre ayarlanır. soğutma sisteminden tutun da aktarma organlarına kadar. ayrıca son süreti de motorun limitlerini zorlamayacak şekilde toleranslı seçilir. zaten son sürati tespit eden şey de motorun çevirdiği devir değildir. son vites dişlinizin ve son dişli de denilen diferansiyel dişlisinin çevirebileceği hızın üstüne zaten çıkamazsınız. yani araç son süratine örneğin 5500 devirde ulaşıyorsa siz ona 7000-8000 devir de yaptırsanız artık daha hızlı gitmez. arkadaşın sorduğu da bu zaten. yani ben arabamın son süratine 5-6 binlerde ulaştıktan sonra inadına onu 7-8 bin devir çevirmesi için zorlamazsam 1 saat değil 2 saat de gitsem diğer aksamlarda sorun çıkmadıkça motorda da hiç bir sorun olmaz toleranslar dahilinde.

    bu işin teknik ve teorik kısmı. pratikte ise zaten aracınızın son sürati 50-60 km/h değilse yani neresinden bakarsanız bakın 160-170'in üzerinde bi son sürate sahipseniz 1 saat boyunca hızınızda hiç bir değişim olmadan gidebileceğiniz bi yolu zor bulursunuz.

    özetle; hız yap demiyorum ama, korkma arkadaşım eğer 1 saat hız kesmeden gidebileceğin bi yol bulursan git. hiçbi şey olmaz. ama yine de dikkat et. sürat felakettir malum...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: elec

    hizli gitmekle yakit tasarufu yapilir diye duymustum,dogru mu?


    front boyunu degistirdim,belki böylece kolayca farkedilebilir



    EVET AMA ZAMANDAN TASSARRUF,YAKITTAN TASSARRUF DERSİN AMA ARABAYA ACAYİP ZARAR VERİRSİN






  • O Bolu'dan Ankara'ya uçan arkadaş uzun zamandır cevap vermemiş bu foruma, Allah korusun bir şey mi oldu acaba?

    Ben hayatımda ortalama 210 yapan bir araba görmedim belki benim eşşekliğim ama ya bir yerde saatte 20 km hız düşürsen toparlaman için hızının aynı süre boyunca 230'a çıkması lazım, biraz sallamasyon geldi bana, haksız mıyım?

    Bu arada otomatik arabayla hızlı gitmek bayaa güzel oluyor çünkü motordan ses gelmediğinden araba kayıyor gibi hissediliyor, arabada kimse rahatsız olmuyor.
  • Yok böyle bişey.
    Bir araç en az 5. viteste 60-80 arası giderken yakıt tüketir.
    Gaza bastıkça ya da devir arttıkça(haliyle hız da) yakıt tüketimi artar.
    Örn: Ford fiesta 1240 cc 70 km ile 4lt/100 km.
    160 km/sa ile 9 lt/100 km
    Ayrıca son hızla gitme değil de hangi devirlerde gittiğiniz motora zarar verir. mesela benim fiestanın kitapçığında 6000 devirin kısa aralıklar dışında geçilmemesi gerektiği yazıyor.
  • tabi sallamasyon sallamış bide destekli sallasa bari focusla gitmiş ben o yolda 2kez bastığımızı hatırlıyorum izmit-ankara arası 2saat 45dk sürüo yolda da hiç bi araç geçemedi bizi ole yok 250bastım yok 260 bastım dienlerin hepsi sallıo biz 220yi geçmedik hiç nerdeydi onlar 2saat 45dakka boyunca
    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    O Bolu'dan Ankara'ya uçan arkadaş uzun zamandır cevap vermemiş bu foruma, Allah korusun bir şey mi oldu acaba?

    Ben hayatımda ortalama 210 yapan bir araba görmedim belki benim eşşekliğim ama ya bir yerde saatte 20 km hız düşürsen toparlaman için hızının aynı süre boyunca 230'a çıkması lazım, biraz sallamasyon geldi bana, haksız mıyım?

    Bu arada otomatik arabayla hızlı gitmek bayaa güzel oluyor çünkü motordan ses gelmediğinden araba kayıyor gibi hissediliyor, arabada kimse rahatsız olmuyor.




  • hızıda yapan yapıo be kardeşim motorlar manyak adam 150mph la giderken önler havada gidio 220mph ı 10000devirde görüo sonra 12000devire çıkıo ibre yetmio eleman bi 240mph yaptı nerdeyse
    http://www.need4speed.host.sk/videos1a.html
    buraya girin
    Hayabusa 1300 Turbo , 0 to 354 km/h in 1 min 10 s !!!!
    2.9 Mo
    bu dosyayı indirin harbidenMAnYAK
  • gazı ne kadar koklersen kokle bı yere carpınca anlarsın herkez ne dese bos
  • yüksek devirde çalışan motor çok ısınır genleşeme çok fazla olur sürtünmede artar yağlama yetersiz kalır motor yağı pistonları ve krankı soğutamaz hale gelir ve motor yağı aşırı ısındığı için basıncıda düşer ve metal aşınmaları başlar sonrasını sen düşün

    birde lastiklerden bahsedelim lastikler üzerindeki harf ve rakalmları lastiklerin özelliklerini belirtir derki bu lastik en fazla misal 250kg yük taşır ve bu lastiğin son sürati 180km dir ve bu hızda sürekli en fazla 1 saat kullanılabilir 1 saat sonrasında lastik aşırı ısınmaya dayanamayıp patlar o süratte patlarsa yine sen düşün
  • neler yazılmış yav ne güldüm sabah sabah

    işiniz gücünüz yok mu sizin yav, nereye yetişiyosunuz iki saatte istanbula

    hey allahım yav
  • quote:

    Orjinalden alıntı: zekimert

    neler yazılmış yav ne güldüm sabah sabah

    işiniz gücünüz yok mu sizin yav, nereye yetişiyosunuz iki saatte istanbula

    hey allahım yav

    3 yıllık konuyu nerden buldun hocam sabah sabah yalnız şuna acayip koptum focus neymiş ortalama hızı 220 way be biz geçen sene istanbul ankaraya 3.30ci ile 3 saate gittik focusa bakın siz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: zekimert

    neler yazılmış yav ne güldüm sabah sabah

    işiniz gücünüz yok mu sizin yav, nereye yetişiyosunuz iki saatte istanbula

    hey allahım yav


    Walla bende okuduklarimla beraber soke oldum desem yeridir..
    Birisi yol bombos 230 lardan bahseder. (Malum o kadar yol sadece kendisine tahsis edilmis trafikten eser we kesinlikle wirajda yok)
    Digeri arabayi patlatirsin ucarsin bilmem ne dior [sm=s17.

    Bakin arkadaslar bilmislik taslamak istemem ama GM de calismis birisi olarak soliyim.(General Motors In Australia 2 yil)
    Her motor we her araba mutlaka ama mutlaka testten gecirilir.Her turlu olasilik hesaplanir. Araba teste tabi tutulur.We dayaniklik, motor omru. hizi ws. gibi ozelliklerine gore fiyat bicilir..

    Soyleki : Bir ford focusa 7k rpm de 1 saat son surat hiz yaptiramazsiniz..Cunku onun sogutuculari o kadarini desteklemez.We kesinlikle hararet yapar.Inada bindidirsenizde zaten sonuclari agir olur..

    Ama bunu bir Holden Senator Yada fordun Falcon XR6 gibi modellerine uygularsaniz 1 degil 3 saatte bassaniz bir sey olmaz.Cunku dizayni buna uygundur.
    Test edilmistir we surucunun yapmak isteyecegi seyler hesaplanarak ona gore fiyat bicilmistir.(Holden senator 4 tane focus alir :D)


    Ustelik diger arkadasin dedigi olayda modifiyeli arabalardan bahsetmiorum demis.Onlarda zaten sonuna kadar basamazsiniz.CUnku onlarin dewirleri normalin zaten ustundedir.Bunu sogutmak icinde 23421421 tane fan takmasi gerekirki spor arabalarda zaten yer yok

    Uzun lafin kisasi her seyde oldugu gibi araba dunyasinda da kalite ile kalitesizlik arasindaki fark acikca kendini belli eder.
    Hic kendinizi yipratmayin.Oyle iskembedende 450 km yolu 2 saatte gittim.Soyle ettim boyle ettim olaylarini burda yazipda kendinize guldurmeyin kimseyi...

    Orta derecede dizayn edilmis yol tutusu normal olan bir arabayla bile (hayal edin) surekli 200km we ustunde giderken diken ustunde gibi olursunuz.En ufak bi hatada ucar gidersiniz.Yoldaki herhangi bi cakil tasi bile kazaya surukleyebilir.200+ hizda giderken..
    Cok luks arabalarda bu risk yoktur ki onlarida almaya hakikaten para ister...

    Bildigim kadari ile tr nin yollari bu kadar suratli we surekli olarak gitmeye uygun degil.En azindan ben ordayken oyleydi.We duzeldiginide hic zannetmiyorum..
    Belli basli yerler duzelmis olabilir..

    Allah bir gun memlekette hiz yapabileceginim yapabilecegimiz duzgun yollar nasip etsin...

    Bayraminiz kutlu olsun...


    Not : 3 senelik oldugunu simdi farkettim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sirpence -- 11 Aralık 2008; 22:51:00 >




  • % 70 i öyle bi sallamış ki gülmekten kırıldım.Yok motor gömlek değiştirir. Yok şanzuman tüy döker, harbiden 5. vites en düşük 180 km ile gider araç hiçbirşekilde 180 km lik bir hava tünelinden geçerken alev almaz, kaputtan piston fırlatmaz
  • ben kendi focusumla 205 de kesiciye giriyorum hadi ghia olanlar lastik ebatından dolayı fazla gösterse en fazla 215 yapar (yıllardır daha fazlasını görmedim).neyse bi şekilde 220 yaptı diyelim ortalama hız nasıl 220 olacak???

    daha ilk meajında 3 yıllık konuyu hortlatan arkadaşı tebrik ediyorum
  • tek bildiğim piston miston fırlamaz onu ancak modifiye aşırı yuklemeyle yaparsın hararet sorunu olur sadece oda belli bi seviyeyi geçmez temmuz sıcağında basmazsan bi ihtimal blok çatlar ama çooook yuksek ısıda
  • benim aracım 6800 devirde kesiciye giriyor . 5 vitesdede o devre cıkıyor. fakat 5 vitesde sürekli 6800 devirde gitmene imkan yok kesinlikle en ufak yokusta yada asfalt kalitesi düştügünde istedigin kadar gazı paspasa daya hızda düşer devirde . aracım corolla 2006 model 6200 devirden sorası redline buda demek oluyoki 6800 devir için fabrika sana garanti vermiyor demek .öle olsa dibine kadar beyaz olurdu( clio ları falan saymıyorum onlarda heryer bembeyaz:)) benim tahminim motoru bu kadar sıkıştırırsan hararet yapar kenara cekersin . bu aracın bakım durumuna ve daha önce nasıl kullanıldığına görede değişir

    ama genel olarak cok sacma bir soru forumda konustuğumuz tüm araclar sonucta aile aracı hiçbiri sen sürekli max devirde git diye üretilmez az yakıt cok güç mantığına dayanırki bunda sürekli max devir kriteri yoktur
  • Valla suç benim değil, arama motorunun :D

    Askerliğim İstanbul - Hadımköy'e çıktı, hadımköy diye arattım, bi baktım son sürat gitmek zararlı mı diye başlık. Du bakim ne yazmışlar dedim -mak.müh. merakı işte- sonrası malum :)

    Konuyu açan arkadaşın canı sıkkınmış heralde, ortaya bi laf ataym bakalım noolcak demiş, cevap verenlerin canı ondan sıkkınmış galiba, sallayan sallayana :D
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.