Şimdi Ara

Son Dakika! Çanakkale köprüsünün geçiş ücreti belli oldu!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
1
Favori
2.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
23 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 18 Mart 2022'de hizmete alınması planlanan Çanakkale Köprüsü'nün geçiş ücretinin 15 euro (yaklaşık 150 TL) olacağını duyurdu. Bakan Karaismailoğlu, "Şu anki mevcut gemi tarifesine göre 85 lira ücret alınıyor sadece otomobilden ve şoförden. Trafiğin, kuyruğun olmadığı bir günde 30 dakikalık yolu 6 dakikada geçecekler." dedi.




  • Türk yurdunda niye yabancı para birimi cinsinden geçiş ücreti ödüyoruz? Hani çok milliyetçisiniz ya, hani mangalda kül bırakmıyorsunuz ya milliyetçilik konusunda... Paraya gelince mi degişiyor milliyetçilik anlayışı?


    Hangisi daha büyük rezalet acaba? Geçiş ücretlerinin euro cinsinden ödenmesi mi yoksa 15 euronun 150 TL etmesi mi?

    Ulasim icin verilir, verilmez degil. Isteyen verir kopruden gecer, istemeyen vermez feribotla gecer.


    Asil onemli olan gecmeyen araclarin parasi niye cebimizden cikiyor?


    Yillik 16 milyon 425 bin arac garantisi verilmis ve garanti ucreti Euro bazinda.


    Kopruden 10 milyon arac gecmedi desen. Yilda 150 Milyon Euro garanti odenecek.


    Ogrenciler yurt bulamiyor, millet basini sokacak yer bulamiyorken afedersin lanet olsun boyle ise  



    Alıntı

    metni:
    Mart 2022 tarihinde hizmete geçecek Çanakkale Köprüsü'nün, geçiş garantisi ile Türkiye bütçesinde yeni bir kara delik ortaya çıkarmasından endişe ediliyor. Yıllık 16 milyon 425 araç için geçiş garantisi verilen ve dünyadaki diğer köprülerden milli gelir bazında 7.5 kat pahalı olan Çanakkale Köprüsü'nden geçmeyecek her araç için bütçeden Euro bazında ödeme yapılacak.


    www.yapi.com.tr
    Çanakkale Köprüsü'ne Kaç Araç Garanti Edildi?
    http://www.yapi.com.tr/haberler/canakkale-koprusune-kac-arac-garanti-edildi-_184669.html

    Anlamayanlar için bir örnek vereyim;


    Marketten aldığınız kola hani geçenlerde 10 lira olmuştu ya ha işte onun üstüne yakında bir 10 lira daha eklenecek ve basit bir kolayı bile 20 liradan almanız gerekecek.


    Neden peki?


    Bunun nedeni geçmediğiniz ve kullanmadığınız köprülerin/havaalanlarının parasını ödemek zorundasınız da ondan.


    Bunlar yap-işlet-devret mantığını tamamen kendi ceplerini doldurmak üzere algılamışlar.Şu köprüyü devlet yapsaydı sadece yapımı esnasında hazineye yük olacaktı daha sonraysa devlete gelir kapısı olacaktı.Şimdi ise yapımında tek bir kuruş devletin hazinesinden çıkmadı ama on yıllarca bu köprünün geçiş ücretlerini karşılamak için hazineden para ödeyecekler.


    Ne kadar üstün bir strateji değil mi?


    Daha sonrada ekonomi kötüyse bunu dış minnaklara bağlıyorlar.


    Birader sen hazineyi böyle asalak ve işe yaramaz projelerin altına sokarsan,sırf yandaş ve yalakaların cebi dolsun diye hazineye yük edersen dış mihraklara gerek mi kalır?Kendi kendine zaten ekonomiyi bitiriyorsun.Bu kadar israfa,şatafata ve tamamen zarar yap-işlet-devret projelerine bu ülkenin ekonomisi nasıl dayansın?

    Çanakkale boğazını sık sık kullanırım özellikle de yazın. Bayramın ilk ve son günü haricinde bomboş oluyor. Feribotlarda sıra beklemeden hemen karşıya geçiyorsun. Zaten üç farklı noktadan karşıya geçilebiliyor yani alternatif çok. Bakın bu köprü %100 zarar edecek. Bunu çok net söyleyebilirim.

  • 150 lira vereceğime feribotu beklerim kuyruğu çekerim diyenler sanmasın feribot fiyatları 85 lira da kalacak :D
  • Türk yurdunda niye yabancı para birimi cinsinden geçiş ücreti ödüyoruz? Hani çok milliyetçisiniz ya, hani mangalda kül bırakmıyorsunuz ya milliyetçilik konusunda... Paraya gelince mi degişiyor milliyetçilik anlayışı?


    Hangisi daha büyük rezalet acaba? Geçiş ücretlerinin euro cinsinden ödenmesi mi yoksa 15 euronun 150 TL etmesi mi?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Six Feet Under. -- 22 Eylül 2021; 10:56:50 >
  • Çanakkale boğazını sık sık kullanırım özellikle de yazın. Bayramın ilk ve son günü haricinde bomboş oluyor. Feribotlarda sıra beklemeden hemen karşıya geçiyorsun. Zaten üç farklı noktadan karşıya geçilebiliyor yani alternatif çok. Bakın bu köprü %100 zarar edecek. Bunu çok net söyleyebilirim.

  • Ulasim icin verilir, verilmez degil. Isteyen verir kopruden gecer, istemeyen vermez feribotla gecer.


    Asil onemli olan gecmeyen araclarin parasi niye cebimizden cikiyor?


    Yillik 16 milyon 425 bin arac garantisi verilmis ve garanti ucreti Euro bazinda.


    Kopruden 10 milyon arac gecmedi desen. Yilda 150 Milyon Euro garanti odenecek.


    Ogrenciler yurt bulamiyor, millet basini sokacak yer bulamiyorken afedersin lanet olsun boyle ise  



    Alıntı

    metni:
    Mart 2022 tarihinde hizmete geçecek Çanakkale Köprüsü'nün, geçiş garantisi ile Türkiye bütçesinde yeni bir kara delik ortaya çıkarmasından endişe ediliyor. Yıllık 16 milyon 425 araç için geçiş garantisi verilen ve dünyadaki diğer köprülerden milli gelir bazında 7.5 kat pahalı olan Çanakkale Köprüsü'nden geçmeyecek her araç için bütçeden Euro bazında ödeme yapılacak.


    www.yapi.com.tr
    Çanakkale Köprüsü'ne Kaç Araç Garanti Edildi?
    http://www.yapi.com.tr/haberler/canakkale-koprusune-kac-arac-garanti-edildi-_184669.html




  • köprüdenmi geçiçez ortağımı olucaz 150 lira nedir yuhhh
  • kilitbahirden feribotla ç.kaleye geçiş 65 tl. akıl akıl gel totoma takıl  

  • Anlaşma 15 euro olmayabilir. Genelde ücretin bir kısmını hazine ödüyor (misal osmangazi ve niğde otoyolu). Ama bu pay medyada görünmüyor, uzun süre araştırınca bulunuyor.

    Yani şöförün verdiği her 150 lira için 100 lira da hazine üzerine ekliyorsa şaşırmam.

    Yozgatta oturanlar her geçen araç için 100 lira, geçmeyen araç için 250 lira verecek olabilir.
  • Feribotla uğraşamam geçerim yapacak bir şey yok.

  • Hayırdır bilader biz sömürge miyiz de paso dolar ya da euro üzerinden ödeme garantisi veriyoruz?

    Bu ülkenin resmi para birimi yok mu?
  • Evett yine bir başkasının yaptığı köprüyü yine biz yaptık ettik bakın biz yapmasaydık zırvaları arasında yine geçiş garantisini (Bu sefer dolarda olmamış


    yuro olacakmış zaatalleri öyle demiş.) bize monte etmişler.


    Arkadaşım ömrü boyunca geçmeyeceğim köprüye benim çoluğumu çocuğumun üstüne niye borç ekliyorsunuz.


    Sana kim yetki verdi bizi keyfine göre borçlandırıyorsun.

  • Reis dövizle kira vs yasak diyordu devlet kurumu geçişleri dövizle yapıyor
  • oooo dolarla dövizle geçiş, alırım bir dal.


    Yargısını da londra mahkemeleri ile kraliçeye vermişlerdir, malumlar ingilizleri severler  

  • Dinocan Gökçek kullanıcısına yanıt
    Her ülkenin resmi para birimi vardır. Ama onlar fasa fiso.. ben şuan katarda yaşıyorum mesela. Riyal kazanıyorum.. bunun ne önemi var ?

    Hiçbir önemi yok. Çünkü gıdadan giyime arabadan elektroniğe kadar herşey ithal.. yani herşey dolarla. Dolar bazında olunca kazandığın dolara bakıyorsun aslında... Çünkü dünya da 2 para birimi geçerli. Biri Euro biri dolar. Senin TLen rubin japon yeninin bir önemi yok kısacası. Japon ps5 üretiyor. Dolara bazlı satıyor napcan ?
    Sen aylık kaç dolar kazanıyorsun ona bak.
  • Elma kullanıcısına yanıt

    Zorunlu yaparlar otobüse tira. Diğerlerini bilemem

  • Çanakkale geçilmez diye boşuna denmemiş 😀
  • Sayı tutsun diye bu uyanıklar feribot seferlerini azaltır veya tamamen kaldırır.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Leipold

    Ulasim icin verilir, verilmez degil. Isteyen verir kopruden gecer, istemeyen vermez feribotla gecer.


    Asil onemli olan gecmeyen araclarin parasi niye cebimizden cikiyor?


    Yillik 16 milyon 425 bin arac garantisi verilmis ve garanti ucreti Euro bazinda.


    Kopruden 10 milyon arac gecmedi desen. Yilda 150 Milyon Euro garanti odenecek.


    Ogrenciler yurt bulamiyor, millet basini sokacak yer bulamiyorken afedersin lanet olsun boyle ise  



    Alıntı

    metni:
    Mart 2022 tarihinde hizmete geçecek Çanakkale Köprüsü'nün, geçiş garantisi ile Türkiye bütçesinde yeni bir kara delik ortaya çıkarmasından endişe ediliyor. Yıllık 16 milyon 425 araç için geçiş garantisi verilen ve dünyadaki diğer köprülerden milli gelir bazında 7.5 kat pahalı olan Çanakkale Köprüsü'nden geçmeyecek her araç için bütçeden Euro bazında ödeme yapılacak.


    www.yapi.com.tr
    Çanakkale Köprüsü'ne Kaç Araç Garanti Edildi?
    http://www.yapi.com.tr/haberler/canakkale-koprusune-kac-arac-garanti-edildi-_184669.html

    Sıkıntı yok gazozun ötvsini 2 puan arttırdılar mı, delik melik kalmaz.





  • Asıl enteresan olan her yıl feribotla 3-4 milyon aracın geçtiği yer için yılda 16 milyonluk geçiş garantisi verilmesi. 10 senede geçse yılda 16 milyon araç geçeceğini hiç zannetmem. Feribotu yasaklasalar bile o kadar araç geçmez 1 yılda.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.